Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 januari 2006, 14:39   #41
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Omdat de Wet op de Bescherming van de Persoonlijke Levenssfeer dat verbiedt?
Sinds wanneer? 8)
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 14:39   #42
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Gisteren was de amsterdamse burgemeester cohen te gast in "Nova", die een bestrijding van moslimfundamentalisme zelfs gewone koranvoorschriften als die in strijd zijn met de gewone gebruiken in Nederland absoluut voorstaat. Als de moslimjongeren van de 2de en 3de generatie die dus hier geboren en getogen zijn vinden dat ze hun geloof hier niet in voldoende mate kunnen volgen omdat ze zich wat moeten aanpassen, staat het hen natuurlijk vrij om terug te keren naar het land van de voorvaderen die "islamietischer korrekter" leven. Er zijn met name marokkaanse jongeren die dat ook doen, de meesten keren echter terug en
milderen hun shariaase eisen.

In West-Europa geboren marokkanen worden in Marokko voor "braadworsten" uitgescholden... racisme is niet alleen van blank tegenover bruin/moslim enz.. het bestaat ook in omgekeerde richting..
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 14:42   #43
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Allez, zijt nu eens eerlijk. Hyoens zijn gezeik versus deze tekst? Dan weet ik het wel, hoor.

Er staan ook minder taalfouten in dan in de gemiddelde VB-post. Niet dat er géén in staan, maar toch minder.
Er is geen verband tussen #schrijffouten en de intelligentie. T'is al lang geweten dat een mens niet "nadenkt" over zijn schrijven. Hij hanteerd gewoon een schrijfwijze die hem het meest vertrouwde overkomt.

(ps: die dt-fout is bewust, men zou nog denken dat ik respect heb voor het Vlaamse volk & taal)
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 14:44   #44
rik47
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 maart 2004
Berichten: 1.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jehann Bekijk bericht
in off-screen is er een stuk waar Jeroen Crabbé zegt:

" je moet de mensen bang maken als je ze iets wil verkopen, aan bange mensen kan je alles kwijt "

en ik begin dat meer en meer te geloven.

Ik ben ne naïve mens, en ik geloof dat elk mens het wel goed bedoelt, maar ik geloof ook dat elk mens minstens zo naïef is als mij en je hem practisch alles kunt wijsmaken.
De laatste zin slaat toch op jezelf hé. Ongelooflijk hoe dom, kortzichtig en vooringenomen jullie linksen tegen realistische maatschappelijke problemen aankijken, laat staan oplossen.
Maar jullie hebben een nadeel, meer en meer mensen pikken het niet meer.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 14:54   #45
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Geboortecijfers op basis van etniciteit, cultuur en religie...
die bestaan dus niet in België, maar stel dat we die nu eens gaan invoeren.


Ik werd geboren op 15 februari 1945 in Hamburg (D)

Mutter : Irmgart.. (Nationalität eutsche)
Vater : Karel .. (Ausländer : Arisch , Belgiër, Flame)

Name des Kindes : Roger.. (De ambtenaar maakt een opmerking dass ist doch kein Deutsche Name..) Kijkt in zijn boeksken : dass soll ja Kurt sein...

Ik weet het niet zeker maar mogelijk noteerde hij nog onder Religion : Katholisch..

...

Deze elementen zijn allemaal voor mijn later leven niet noodzakelijk relevant : katholiek ben ik nooit geweest, na de 8ste mei trokken we naar Berchem bij Antwerpen en toen was het voor een kind van Belgische vader nog eenvoudig om belg te worden, het schijnt dat dit nu niet zo vanzelfsprekend is...


Maar goed transponeer dit in het heden en laat de burgerlijke standambtenaar een godsdienst noteren
Katholiek, Getuige van Jehova, Joods, Islamietisch, Bhoeddist enz..
als we dan in onze sturm und drang periode van godsdienst veranderen
moeten we dit dan melden ?

In het kader van de invoering van een "kerkbelasting" ipv een subsidiëring van de religies door de staat zou dat misschien zinvol kunnen zijn, maar het heeft meer zin bij het begin van een belastingplichtige carrière.

Een etnische kwalificatie is helaas in wezen onmogelijk : wetenschappelijk zou er dan een verschil in DNA moeten zijn tussen een Assyrische Christen en een Marokkaanse Berber en een Vlaming enz.. dat verschil bestaat helaas niet. Niemand kan garanderen dat er tussen onze voorvaderen geen zwarte Mozambikaan zit !

Een culturele kwalificatie is ook onzin : door het blote feit van hier geboren te worden zal ieder kind een bepaalde vol vlaamse invloeden culturele evolutie doormaken, die per slot van rekening voor elk individu verschillend is.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 15:00   #46
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Rik 47 gaat realistische oplossingen voor reële maatschappelijke problemen geven , ik ben altijd geïntresseerd. We leven niet in een volmaakte wereld,
maar het kan altijd beter. Ik had ooit eens last van zeer onaangename buren, we hebben door hun geroddel vrienden verloren enz.. Ik ben nu niet speciaal ter wille van die buren gaan verhuizen, maar ik ben blij dat ik er vanaf ben. volgens mij zijn dat gewone zaken die kunnen gebeuren, er zijn er altijd ergere.. Ik zou zeggen Rik 47 begin eraan wat zijn de problemen die opgelost kunnen worden ?
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 15:04   #47
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Ik zou zeggen Rik 47 begin eraan wat zijn de problemen die opgelost kunnen worden ?
Zijn oplossingen ken ik al: "vreemdelingen buiten!". En "België barst" natuurlijk. En dan zullen we het zowat gehad hebben.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 15:04   #48
Neko
Burger
 
Geregistreerd: 6 januari 2006
Berichten: 101
Stuur een bericht via MSN naar Neko
Standaard

Citaat:
tja, het is eigenlijk niet goed duidelijk wat - concreet - bobs probleem is
Wat is er mis met respect voor je eigen cultuur? Waarom kan je tegenwoordig niet meer zeggen dat je Vlaming bent zonder als fascist te worden bestempeld? Waarom moeten mensen verplicht alles aanvaarden in het kader van de multiculturaliteit? Waarom wordt er ten pas en ten onpas gegooid met termen als racisme als je je eigen identiteit nog op prijs stelt?

Is het zo moeilijk om aan te nemen dat mensen angstig worden als ze beelden zien van de rellen uit Parijs die daarna geminimaliseerd worden door de Vlaamse omroep? En dat dat angstgevoel wordt versterkt als men allochtone mensen hoort opmerken hoeveel sympathie ze voor die vandalen hebben?
Is het zo moeilijk te begrijpen dat je je vragen begint te stellen over de toekomst als je ziet hoe de huidige regering haar ogen sluit voor alles wat hiermee te maken heeft? Is dit racisme? Is dit fascisme? Neen, dit is REALISME.

Ziet u het niet of wilt u het niet zien?

Bent u één van die mensen die nog gelooft
dat er geen problemen zijn in Antwerpen en de Brusselse rand?
Dat kernenergie de grote boeman is en we ze gerust kunnen sluiten?
Dat onze economie wel zal blijven draaien als we maar genoeg lawaai maken met de vakbond?
Dat Vlaanderen oneindig kan blijven betalen voor een immer groeiend aantal non-actieven.
Dat het Zilverfonds een rekening is met effectief geld op ipv "schulden aan"?

Zijn dit VB praatjes?

Neen dit zijn ernstige maatschappelijke problemen die of u het nu leuk vindt of niet, ook zijn weerslag hebben op de allochtone bevolking.

En dat er problemen zijn die een doorsnee Vlaming met een maghrebijnse of Turkse familienaam meemaakt, dat zult u mij niet horen ontkennen, maar stop dit kinderachtige gedoe van: "het is allemaal de schuld van het Vlaams Belang of van de grote boze Marokkaan" en werk samen constructief aan een oplossing die aanvaardbaar is voor beide partijen en dan bedoel ik aanvaardbaar voor de allochtoon maar OOK aanvaardbaar voor de Vlaming!
Neko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 15:13   #49
rik47
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 maart 2004
Berichten: 1.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Rik 47 gaat realistische oplossingen voor reële maatschappelijke problemen geven , ik ben altijd geïntresseerd. We leven niet in een volmaakte wereld,
maar het kan altijd beter. Ik had ooit eens last van zeer onaangename buren, we hebben door hun geroddel vrienden verloren enz.. Ik ben nu niet speciaal ter wille van die buren gaan verhuizen, maar ik ben blij dat ik er vanaf ben. volgens mij zijn dat gewone zaken die kunnen gebeuren, er zijn er altijd ergere.. Ik zou zeggen Rik 47 begin eraan wat zijn de problemen die opgelost kunnen worden ?
Voor mij moet niemand verhuizen hoor, proberen te integreren is al een positief signaal. Dat doe je als overheid niet met positieve discriminatie, toleren van mistoestanden,( voldoende aan bod gekomen op dit forum meen ik) opdringen van meningen en levenswijzen.....
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 15:17   #50
rik47
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 maart 2004
Berichten: 1.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Zijn oplossingen ken ik al: "vreemdelingen buiten!". En "België barst" natuurlijk. En dan zullen we het zowat gehad hebben.
Het gekende refreintje van links. Jullie houden meer van desinformatie, wanorde, problemen voor zich opschuiven, gelukkig worden jullie stilaan een minderheid, en dat in meerdere partijen.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 15:19   #51
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bob. Bekijk bericht
Mitgard,

Nochtans is die oprechtheid echt niet gespeeld hoor, hoewel ik me realiseer dat ik jou hiervan niet kan overtuigen natuurlijk.
Maar dat hoeft ook niet, ik kan best nog voor de spiegel staan (het beeld is dan niet meer zo fris als 20 jaar geleden ) , en vooral, ik kan met mezelf leven , wetende dat mijn voornemens goed bedoeld zijn.
Kan jij dat ook ?!

Groetjes
ik ken jouw soort, kerel.
jij bent helemaal niet bang.
gefrustreerd ben je wél. en je hebt minderheden nodig waarop je je frustraties kan afreageren: vreemdelingen, werklozen, 'linksen', homo's etcetera. die minderheden dienen als zondebok om je beter te voelen over jezelf, want het enige waar je écht bang van bent is je eigen nietigheid en betekenisloosheid.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 15:44   #52
bob.
Provinciaal Statenlid
 
bob.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2004
Berichten: 790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
ik ken jouw soort, kerel.
jij bent helemaal niet bang.
gefrustreerd ben je wél. en je hebt minderheden nodig waarop je je frustraties kan afreageren: vreemdelingen, werklozen, 'linksen', homo's etcetera. die minderheden dienen als zondebok om je beter te voelen over jezelf, want het enige waar je écht bang van bent is je eigen nietigheid en betekenisloosheid.

Beste Mitgard,

*mijn vrees bestaat er in dat die zogenaamde minderheid (vreemdelingen) waar jij naar verwijst , straks een meerheid zullen zijn.
Het is inderdaad mijn angst en frustratie dat bij het niet tijdig herkennen van die evolutie we straks met een numeriek zo sterke bevolkingsgroep zullen zitten die notabene een heel ander beeld van samenleving heeft dan wat ons westerse is, en dat laat steevast beleidssporen na.

*Ik vind het inderdaad ook ongehoord dat werkloosheiduitkering niet in tijd wordt beperkt, omdat het bij sommigen een gevoel van welbehagen en berusting geeft, om dan nog niet te spreken over de groep die deze maatschappelijke steun combineert met zwartwerk.

*Ik verwijt linksen dat ze de zaken omwille van electorale motieven laten verzieken.

*Homoseksualiteit is van alle werelden , en zelf zo oud als het oudste beroep van diezelfde wereld.Ik verzet me niet tegen het huwelijk, echter wel tegen adoptie voor een homopaar, omdat ik vind dat een kind een moeder nodig heeft, en waarom geen 2.

*En neen Mitgard, je kent me niet ,jij plaats me enkel bij een groep die jij verfoeit, en derhalve verdenk ik jou van racisme.

Groetjes
bob. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 15:47   #53
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bob. Bekijk bericht
Beste Mitgard,

*mijn vrees bestaat er in dat die zogenaamde minderheid (vreemdelingen) waar jij naar verwijst , straks een meerheid zullen zijn.
Het is inderdaad mijn angst en frustratie dat bij het niet tijdig herkennen van die evolutie we straks met een numeriek zo sterke bevolkingsgroep zullen zitten die notabene een heel ander beeld van samenleving heeft dan wat ons westerse is, en dat laat steevast beleidssporen na.

*Ik vind het inderdaad ook ongehoord dat werkloosheiduitkering niet in tijd wordt beperkt, omdat het bij sommigen een gevoel van welbehagen en berusting geeft, om dan nog niet te spreken over de groep die deze maatschappelijke steun combineert met zwartwerk.

*Ik verwijt linksen dat ze de zaken omwille van electorale motieven laten verzieken.

*Homoseksualiteit is van alle werelden , en zelf zo oud als het oudste beroep van diezelfde wereld.Ik verzet me niet tegen het huwelijk, echter wel tegen adoptie voor een homopaar, omdat ik vind dat een kind een moeder nodig heeft, en waarom geen 2.

*En neen Mitgard, je kent me niet ,jij plaats me enkel bij een groep die jij verfoeit, en derhalve verdenk ik jou van racisme.

Groetjes
Hoe jij kan volhouden hoffelijk te blijven tegen die nitwit! Respect!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 15:52   #54
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neko Bekijk bericht
Wat is er mis met respect voor je eigen cultuur? Waarom kan je tegenwoordig niet meer zeggen dat je Vlaming bent zonder als fascist te worden bestempeld? Waarom moeten mensen verplicht alles aanvaarden in het kader van de multiculturaliteit? Waarom wordt er ten pas en ten onpas gegooid met termen als racisme als je je eigen identiteit nog op prijs stelt?
Is dat zo? Ik heb daar zelf als Vlaming nog niks van gemerkt en geloof me: ik heb wel degelijk respect voor mijn eigen cultuur


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neko Bekijk bericht
Is het zo moeilijk om aan te nemen dat mensen angstig worden als ze beelden zien van de rellen uit Parijs die daarna geminimaliseerd worden door de Vlaamse omroep? En dat dat angstgevoel wordt versterkt als men allochtone mensen hoort opmerken hoeveel sympathie ze voor die vandalen hebben?
U vergeet de grootste aanwakkeraars van die angst: het VB.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neko Bekijk bericht
Is het zo moeilijk te begrijpen dat je je vragen begint te stellen over de toekomst als je ziet hoe de huidige regering haar ogen sluit voor alles wat hiermee te maken heeft? Is dit racisme? Is dit fascisme? Neen, dit is REALISME.
De regering doet daar inderdaad te weinig aan. Met de hete adem van het VB in de nek vinden ze de moed niet om werk te maken van een degelijk integratiebeleid en een harde aanpak van racisme. Daardoor blijven de (in hoofdzaak sociale) problemen rotten. En het VB zal zijn selffulfilling prophecy zien uitkomen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neko Bekijk bericht
Bent u één van die mensen die nog gelooft
dat er geen problemen zijn in Antwerpen en de Brusselse rand?
Dat kernenergie de grote boeman is en we ze gerust kunnen sluiten?
Dat onze economie wel zal blijven draaien als we maar genoeg lawaai maken met de vakbond?
Dat Vlaanderen oneindig kan blijven betalen voor een immer groeiend aantal non-actieven.
Dat het Zilverfonds een rekening is met effectief geld op ipv "schulden aan"?

Zijn dit VB praatjes?

Neen dit zijn ernstige maatschappelijke problemen die of u het nu leuk vindt of niet, ook zijn weerslag hebben op de allochtone bevolking.
Dit zijn inderdaad ernstige maatschappelijke problemen - en voor geen enkele heeft het VB een doeltreffende of menselijke oplossing. Integendeel: zoals u terecht stelt, zullen 'de allochtonen' de eerste slachtoffers zijn. Voor het VB zijn het de zondebokken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neko Bekijk bericht
En dat er problemen zijn die een doorsnee Vlaming met een maghrebijnse of Turkse familienaam meemaakt, dat zult u mij niet horen ontkennen, maar stop dit kinderachtige gedoe van: "het is allemaal de schuld van het Vlaams Belang of van de grote boze Marokkaan" en werk samen constructief aan een oplossing die aanvaardbaar is voor beide partijen en dan bedoel ik aanvaardbaar voor de allochtoon maar OOK aanvaardbaar voor de Vlaming!
Wel mijn beste, als er één partij NIET constructief is - nooit geweest- dan is het het VB wel.

Laatst gewijzigd door drosophila : 18 januari 2006 om 15:53.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 16:21   #55
jehann
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 24 januari 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 385
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bob. Bekijk bericht
Als morgen hier iemand komt waarschuwen voor het gevaar van eskimos in dit land, dan betwijfel ik of iets in dat verband verkocht wordt.
Angst heeft een oorzaak, je praat het niemand aan zonder reden.
Iedereen is tot op zekere hoogte naief.
Naïviteit komt voort uit geloof en vertrouwen.
Steve Robert Stevaert (niet bepaald mijn grote voorbeeld) zei ooit:
" vertrouwen is goed, maar controle is beter "

kijk, ik ga u het recht niet ontkennen bang te zijn. Maar weet dat angst zeer relatief is. En mits de nodige conditionering kan je de mensen écht alles wijs maken. Zo ook die hele hype rond Kyoto ...
Neen, er zijn veel mensen die angsten aanpraten met reden. Zo is het een garantie op stemmen voor de een, extra onderzoeksbudgetten voor de ander. Maar er zijn genoeg mensen die er al te graag op in spelen.

Een laatste voorbeeld : zo maakt men de werknemers ook vaak bang dat de fabriek zou verplaatsen, het creeren van dergelijke angst in het bedrijf vergemakkelijkt herstructureringen ...

Vertel jij me eens jehaan waarom we zo moeilijk aan exacte statistieken omtrent geboortecijfers , criminaliteit en immigratie op basis van etniciteit
geraken ?

De verklarende variabelen van criminaliteit zijn erg divers. Nu om echt te kunnen bepalen of de etniciteit een verklarende factor is moet je kunnen abstractie maken van al de onderliggende factoren.
Zo kan je gewoon de data pakken en zeggen dat er meer allochtonen verhoudingsgewijs criminele feiten plegen (wat juist is) maar om dan te concluderen dat ze omwille van hun allochtoon zijn crimineler zijn is iets héél anders ...
Zo is aangetoond dat de sociaal zwakkeren in de maatschappij vlugger in de criminaliteit verzanden. Allochtonen horen ook tot die groep.

Totdat men met voldoende zekerheid kan aantonen dat de etniciteit de voornaamst verklarende factor is, hecht ik geen belang aan al dat geblaas en gebries van xenofobe populisten. Want tot dan kan men beter de criminaliteit aanpakken waar het het meest uitmaakt; de sociale herintegratie van de mensen aan de rand van de samenleving.

Ok, ik geef toe, niet zo simpel want dit betekent dat criminaliteit eigen is aan de samenleving en niet tot ras terug te brengen, maar het is wel véél realistischer en leent zich ook meer tot concrete maatregels.

En hier vervallen we dan naar goede oude gewoonte op dit forum in wat gerommel in de marge, zonder naar de kern van de boodschap te gaan.
En die kern is , een duidelijke oververtegenwoordiging (in wording) van een etnische groep , die in alle opzichten een gans andere benadering van wat een westerse samenleving inhoudt met zich meedraagt.

het is altijd gemakkelijk anderen van blindheid verwijten als ze uw standpunt niet volgen. Neen de kern is, is dat kant en klare oplossingen als zoete broodjes verkopen, maar zelden de realiteit benaderen.
Nu, geef anders eens een aantal voorstellen die ertoe leiden de criminaliteit af te nemen (ge moogt zo racistisch zijn als gewilt) en toets die maatregels dan eens aan al de gevolgen die deze teweeg brengen.

Tot dan denk ik dat u remedie met repressie verwisselt.

Groetjes
__________________
" At the age of six I wanted to be a cook, at the age of seven I wanted to be Napoleon, and my ambition has been growing steadily ever after"
jehann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 16:24   #56
Neko
Burger
 
Geregistreerd: 6 januari 2006
Berichten: 101
Stuur een bericht via MSN naar Neko
Standaard

Citaat:
Is dat zo? Ik heb daar zelf als Vlaming nog niks van gemerkt en geloof me: ik heb wel degelijk respect voor mijn eigen cultuur
Kunt u een vlaamse leeuw uit uw raam hangen zonder als fascist bestempeld te worden? Het is nochthans slechts gewoon het symbool van Vlaanderen.
En hoe lang zou de leeuw in kwestie overleven? En als dit in Borgerhout is, hoelang zou uw huis dan overleven?

Citaat:
U vergeet de grootste aanwakkeraars van die angst: het VB
Als u toch het VB erbij wil betrekken: is het VB in Parijs auto's in brand gaan steken?
Hoe komt het dat in Antwerpen de meeste politieagenten VB stemmers zijn? Als de angst ongegrond zou zijn zouden zij toch de eerste zijn om zeker niet te stemmen voor VB?

Citaat:
De regering doet daar inderdaad te weinig aan. Met de hete adem van het VB in de nek vinden ze de moed niet om werk te maken van een degelijk integratiebeleid en een harde aanpak van racisme. Daardoor blijven de (in hoofdzaak sociale) problemen rotten. En het VB zal zijn selffulfilling prophecy zien uitkomen.
Dit zou een motivatie moeten zijn om het wél te doen. een degelijk integratiebeleid langs twéé kanten en een harde aanpak tegen écht racisme: meer stemmen voor de partij die dit aandurft.

Citaat:
Dit zijn inderdaad ernstige maatschappelijke problemen - en voor geen enkele heeft het VB een doeltreffende of menselijke oplossing. Integendeel: zoals u terecht stelt, zullen 'de allochtonen' de eerste slachtoffers zijn. Voor het VB zijn het de zondebokken.
U zou bijvoorbeeld de standpunten van het VB over de herwaardering van de eerstelijns gezondheidszorg eens kunnen nakijken.

Citaat:
Wel mijn beste, als er één partij NIET constructief is - nooit geweest- dan is het het VB wel.
Mijn beste, één: dit was geen post over het VB, u bevestigt nu zelf dat deze problematiek uitsluitend geassocieerd wordt met één partij.
Twee: dankzij het cordon hebben zij ook nooit de kans gekregen om constructief aan het beleid mee te werken.
Drie: Zou u de beslissingen inzake migrantenstemrecht, BHV e.d. als constructieve wederzijdse dialoog benoemen?
Neko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 16:28   #57
jehann
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 24 januari 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 385
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
De laatste zin slaat toch op jezelf hé. Ongelooflijk hoe dom, kortzichtig en vooringenomen jullie linksen tegen realistische maatschappelijke problemen aankijken, laat staan oplossen.
Maar jullie hebben een nadeel, meer en meer mensen pikken het niet meer.
ach, wederom iemand dat me links noemt. News Flash de samenleving is niet opgebouwd uit rechts, links en allochtoon

Allé geef eens een aantal realistische oplossingen van deze realistische problemen? als ze goed zijn, zal ik dat zonder probleem toegeven (eerlijk ! )

groet
__________________
" At the age of six I wanted to be a cook, at the age of seven I wanted to be Napoleon, and my ambition has been growing steadily ever after"
jehann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 16:38   #58
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Rik47 = zie je wel we kunnen met elkaar akkoord geraken. De overgrote meerderheid van vreemdelingen is namelijk zeer goed geïntegreerd, spreekt Nederlands, gaat naar school, heeft een diploma behaald enz..
en diegenen die dat niet zijn moeten met zachte dwang in dezelfde richting gedwongen worden. Zoals hun leeftijdsgenoten met 2 Vlaamse ouders ook trouwens. De meeste hier geboren en getogen mensen waarvan de ouders "van vreemde oorsprong" zijn zouden overigens zich nergens anders thuis voelen. De waarden van onze maatschappij zijn trouwens
tolerantie, godsdienstvrijheid en een democratische aanvaarding van verscheidenheid. Er is een minderheid van diverse religieuze strekking die het hier moeilijk mee heeft en dan is er wat zachte dwang nodig..
we kunnen niet met ons laten sollen hé !
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 17:30   #59
rik47
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 maart 2004
Berichten: 1.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Rik47 = zie je wel we kunnen met elkaar akkoord geraken.
Moet kunnen hé....
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 17:50   #60
rik47
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 maart 2004
Berichten: 1.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Terwijl bobs hier beschreven "miserie" (tja, het is eigenlijk niet goed duidelijk wat - concreet - bobs probleem is).
Me dunkt, duidelijk en heel eenvoudig verwoord.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Natuurlijk in het niet verzinkt bij wat een doorsnee Vlaming met een maghrebijnse of Turkse familienaam allemaal meemaakt, tegenwoordig.
Werk samen met Marokkanen en Turken, geen probleem bij indienstneming en op de werkvloer, hadden juiste instelling en diploma's. We zouden dom zijn Belgen te nemen die voornoemde kwaliteiten niet hebben. Maar met jullie vooroordelen en opgeheven vingertje geraken we er helemaal niet.
Maatschappelijk zou het goed zijn een regering zonder SPa en groen, zetten mensen tegen elkaar op.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be