Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 juli 2010, 14:59   #101
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Ik vermoed ook zoiets. Die jongen is zo geboren of die jongen is door een heel groot onrecht al zijn geloof in het leven (levenslust) kwijtgeraakt. Waarom al die agressie naar andere mensen toe ?
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2010, 15:03   #102
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Ik vermoed ook zoiets. Die jongen is zo geboren of die jongen is door een heel groot onrecht al zijn geloof in het leven (levenslust) kwijtgeraakt. Waarom al die agressie naar andere mensen toe ?


Levenslust had hij niet maar als ik me nog goed kan herinneren, hij had geen vrienden, werd vaak uitgesloten, moest zn stage opnieuw doen omdat hij er onverzorgd uitzag, moest zn haren van de directie verplicht af knippen.

Zn agressie zal een mysterie blijven denk ik.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2010, 15:04   #103
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Kim was inderdaad een stille jongen maar soms ook wel raar. We namen vaak dezelfde bus naar school en geloof mij, die jongen mankeert iets. Soms sprak hij tegen zichzelf of begon hij gewoon te lachen vanuit het niets. Het enige dat hem echt boeide was: kaarten. Ik denk niet dat het leven hem boeide, liet hij duidelijk uitstralen. Die jongen had hulp nodig van int begin en die heeft hij niet gekregen denk ik.
In elk geval, zélfs al was hij ziek, en zélfs als hij zou genezen, wat hij gedaan heeft is onvergeeflijk, en hem ooit nog vrij op straat laten rondlopen is een verantwoordelijkheid die ik zelf nooit zou durven nemen moest ik daarover te beslissen hebben. Trouwens, moest hij ziek zijn, later genezen en zich dan ten volle beseffen wat hij aangericht heeft...Dat is al genoeg om gek van te worden. En in het geval hij daar mee zou kunnen leven, zou dan weer aanwijzen dat hij een ongevoelig monster is, totaal ongeschikt om tussen andere mensen te leven. De cirkel is rond, er is geen uitweg. De enige goede oplossing zou zijn om hem te bevrijden van zijn bestaan in dit aardse tranendal: een ticketje richting hiernamaals, onder de vorm van bvb een spuit vergif.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2010, 15:05   #104
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Ik vermoed ook zoiets. Die jongen is zo geboren of die jongen is door een heel groot onrecht al zijn geloof in het leven (levenslust) kwijtgeraakt. Waarom al die agressie naar andere mensen toe ?
Waarom speciaal gericht tegen de allerzwaksten ? Oude vrouwen, baby's ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2010, 15:11   #105
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Levenslust had hij niet maar als ik me nog goed kan herinneren, hij had geen vrienden, werd vaak uitgesloten, moest zn stage opnieuw doen omdat hij er onverzorgd uitzag, moest zn haren van de directie verplicht af knippen.

Zn agressie zal een mysterie blijven denk ik.
Ik weet nog goed dat zijn medeklasgenoten in het grote VTM-debat zeiden dat hij niet werd uitgesloten. Dit is voor mij een vorm van pesten.

Een stage herdoen, je bedoelt daarmee toch niet een stage van een paar weken herdoen gewoon omdat je er onverzorgd uitziet ?
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2010, 15:13   #106
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Waarom speciaal gericht tegen de allerzwaksten ? Oude vrouwen, baby's ?
Zo mensenschuw als hij is, ik denk dat je het niet verder moet gaan zoeken dat dit gemakkelijke slachtoffers voor hem waren waar hij minder bang van was.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2010, 15:15   #107
Sammael
Gouverneur
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Berichten: 1.310
Standaard

Dus, als ik het goed begrijp, hebben we enerzijds een kerel die verf aan z'n gezicht strijkt, met z'n fiets naar een kinderdagverblijf rijdt en daar aangekomen, baby's begint neer te steken met een mes en anderzijds een leger psychiaters die het niet eens zijn of voornoemde kerel een vijs los heeft of niet.

Ik stel voor De Gelder samen met de psychiaters die eraan twijfelen of hij een vijs los heeft levenslang te interneren, met onmiddellijke ingang.

Laatst gewijzigd door Sammael : 16 juli 2010 om 15:16.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2010, 15:20   #108
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

De kennis rond psychiatrische aandoeningen, ontoerekeningsvatbaarheid en internering druipt er weer af, me dunkt...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2010, 15:26   #109
Sammael
Gouverneur
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Berichten: 1.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
De kennis rond psychiatrische aandoeningen, ontoerekeningsvatbaarheid en internering druipt er weer af, me dunkt...
Och kom nu zeg. Die gast zijn schuld staat vast en hij is compleet kierewiet.

Misschien vinden dure vakterminologie hanterende psychiaters dit misschien een "interessant studieobject" waar uren over kan gepalaverd worden en duizenden pagina's wetenschappelijke vakiliteratuur over kunnen geschreven worden, maar dit is me toch allemaal wat te gek.

De Gelder = zot = gevaar voor de maatschappij. Geef hem een spuitje en laat ons verder gaan.

Een gestoorde kindermoordenaar is de tijd noch het geld waard.

Waar is men eigenlijk mee bezig?

Laatst gewijzigd door Sammael : 16 juli 2010 om 15:27.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2010, 15:32   #110
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
Och kom nu zeg. Die gast zijn schuld staat vast en hij is compleet kierewiet.

Misschien vinden dure vakterminologie hanterende psychiaters dit misschien een "interessant studieobject" waar uren over kan gepalaverd worden en duizenden pagina's wetenschappelijke vakiliteratuur over kunnen geschreven worden, maar dit is me toch allemaal wat te gek.

De Gelder = zot = gevaar voor de maatschappij. Geef hem een spuitje en laat ons verder gaan.

Een gestoorde kindermoordenaar is de tijd noch het geld waard.

Waar is men eigenlijk mee bezig?
Met mensen die misschien, misschien (dat zal het gerecht beoordelen, niet u, niet ik) gewoonweg niet weten wat ze doen zo ziek dat ze zijn.

Voor u zijn dat misschien geen mensen meer, maar dieren, maar dat zegt dan meer over u dan over hen.

(en ik herhaal het, het is niet aan mij om te oordelen dat KDG ontoerekeningsvatbaar is of niet; indien hij het niet is, zal hij zijn straf wel krijgen)
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2010, 15:36   #111
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
Och kom nu zeg. Die gast zijn schuld staat vast en hij is compleet kierewiet.

Misschien vinden dure vakterminologie hanterende psychiaters dit misschien een "interessant studieobject" waar uren over kan gepalaverd worden en duizenden pagina's wetenschappelijke vakiliteratuur over kunnen geschreven worden, maar dit is me toch allemaal wat te gek.

De Gelder = zot = gevaar voor de maatschappij. Geef hem een spuitje en laat ons verder gaan.

Een gestoorde kindermoordenaar is de tijd noch het geld waard.

Waar is men eigenlijk mee bezig?
Ik ga met u akkoord dat hij zot is. Ik vind echter niet dat je iemand mag vermoorden als straf. Hij moet opgenomen worden, voor lange tijd
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2010, 15:36   #112
Sammael
Gouverneur
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Berichten: 1.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Met mensen die misschien, misschien (dat zal het gerecht beoordelen, niet u, niet ik) gewoonweg niet weten wat ze doen zo ziek dat ze zijn.

Voor u zijn dat misschien geen mensen meer, maar dieren, maar dat zegt dan meer over u dan over hen.
Een kindermoordenaar? Ge moogt er gerust van zijn dat dat ik zo'n sujets niet beschouw als mensen. Er zijn grenzen aan "beschaafd" en teerhartig zijn.

Pedofielen en kindermoordenaars (als na onderzoek vaststaat dat ze zulke daden gepleegd hebben, hetgeen bij De Gelder inderdaad zo is), mogen ze van mij gerust een dodelijke injectie geven, hoe rapper hoe liever.

Wat dat volgens u over mij zegt, kan mij geen reet schelen. Maar reken niet op mij om sympathie, medelijden of zelfs maar geduld te hebben met uitschot van dergelijk kaliber. Er bestaat nog zoiets als gezond verstand.

Laatst gewijzigd door Sammael : 16 juli 2010 om 15:37.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2010, 15:47   #113
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

We moeten hem gewoon begeleiden en pamperen, dat is altijd de oplossing.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2010, 16:29   #114
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Ik weet nog goed dat zijn medeklasgenoten in het grote VTM-debat zeiden dat hij niet werd uitgesloten. Dit is voor mij een vorm van pesten.

Een stage herdoen, je bedoelt daarmee toch niet een stage van een paar weken herdoen gewoon omdat je er onverzorgd uitziet ?
Hij had een vriend dat wel, echt uitgesloten werd hij niet maar je zag toch wel vaak dat ze niks van hem moesten hebben. Twas ene die altijd alleen was en niemand gaf hem aandacht.

Voor zover hij me vertelde moest hij zn stage opnieuw doen, contact met de klanten was niet aanwezig en de directie heeft hem toen verplicht te werken aan zn uiterlijk, hij was genoodzaakt zn haren af te knippen.

Met zo iemand kun je gewoon geen medelijden hebben maar als ik zo denk aan de tijden op school en de manier hoe ik hem nog steeds voor mij zie staan, met zn rug tegen de muur al lachend naar de grond gebogen. Zielig, echt waar.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2010, 16:31   #115
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Hij had een vriend dat wel, echt uitgesloten werd hij niet maar je zag toch wel vaak dat ze niks van hem moesten hebben. Twas ene die altijd alleen was en niemand gaf hem aandacht.

Voor zover hij me vertelde moest hij zn stage opnieuw doen, contact met de klanten was niet aanwezig en de directie heeft hem toen verplicht te werken aan zn uiterlijk, hij was genoodzaakt zn haren af te knippen.

Met zo iemand kun je gewoon geen medelijden hebben maar als ik zo denk aan de tijden op school en de manier hoe ik hem nog steeds voor mij zie staan, met zn rug tegen de muur al lachend naar de grond gebogen. Zielig, echt waar.
toch wel hoor.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2010, 16:31   #116
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
We moeten hem gewoon begeleiden en pamperen, dat is altijd de oplossing.
Jaja, geïnterneerden worden in België echt gepamperd. Duidelijk een kenner aan het woord.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2010, 16:36   #117
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Jaja, geïnterneerden worden in België echt gepamperd. Duidelijk een kenner aan het woord.
In vergelijking met het buitenland wel hoor. Ben jij dan een kenner?
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2010, 16:38   #118
ArjanD
Gouverneur
 
ArjanD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2009
Locatie: Maastricht (NL)
Berichten: 1.270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Waarom speciaal gericht tegen de allerzwaksten ? Oude vrouwen, baby's ?
Ik vermoed zelf door de ophef binnen de familie. De ouders wilden hem onder dwang laten opnemen, en Kim overduidelijk samen met de huisarts niet. Een getouwtrek volgde tussen psychiaters onderling, en ook tussen de ouders en Kim in de privésfeer. Onderwijl voelde hij zich bedreigd en zijn leven bungelend aan een zijde draadje boven een potentieel diep gat: de isoleercel + psychiatrische dwangbehandeling.

Dat moet een hel voor hem zijn geweest, en buiten dat er psychiaters waren die voor hem opkwamen moet de indringende toenadering "ben jij ziek" onverdraagzaam zijn geweest.

Mensen zijn onzekere wezens, niemand is bestand tegen zoveel geweld op het gebied van de ik, zeker een puber niet. Je verliest jezelf in zo'n strijd.

Wellicht besloot hij toen hij bij zijn ouders weg was en vereenzaamde om toe te geven aan waar zijn moeder hem thuis altijd voor had uitgemaakt/afgeschilderd.
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=vFo428N7xec (made in Utrecht)

Utrecht verdreef het Amsterdamse FEBO voor Manneken Pis. Het meest iconische café van de stad heet België (Oudegracht). Mijn favoriete Utrechtse cafés vindt u hier.

Laatst gewijzigd door ArjanD : 16 juli 2010 om 16:43.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2010, 16:40   #119
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
In vergelijking met het buitenland wel hoor. Ben jij dan een kenner?
Welk buitenland bedoel je precies? Onze geïnterneerden worden helemaal niet begeleid. En nog veel minder gepamperd.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2010, 17:37   #120
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Voor zover hij me vertelde moest hij zn stage opnieuw doen, contact met de klanten was niet aanwezig en de directie heeft hem toen verplicht te werken aan zn uiterlijk, hij was genoodzaakt zn haren af te knippen.

Met zo iemand kun je gewoon geen medelijden hebben maar als ik zo denk aan de tijden op school en de manier hoe ik hem nog steeds voor mij zie staan, met zn rug tegen de muur al lachend naar de grond gebogen. Zielig, echt waar.
Wat ik dan heel bizar vind, is dat Kim ondanks het weinige contact met de klanten daarna toch voor een opleiding gaat kiezen waar je veel met patiënten en hun gevoelens in contact komt, namelijk verpleegkunde. Ik zie hier toch een poging van zijn kant, maar hij zal weer op een teleurstelling gebotst zijn.

Laatst gewijzigd door kameleon : 16 juli 2010 om 17:38.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be