Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 augustus 2019, 09:33   #5461
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Aandeel eindigde gisteren boven $ 230 of +1%.

Men zou denken dat Tsla extra zou dalen door die opnieuw opgewakkerde handelsoorlog met China.

Wat blijkt?
Integendeel tot ICE-constructeurs, die (veel) te weinig electrische wagens maken (incl phev) voor de 10 % quote (2019) in China te halen, in 2020 wordt dat 12%:
Citaat:
https://www.autogids.be/autonieuws/i...-nev-2019.html

China: elektrische quota bevestigd voor 2019

Het Chinese project om minimumquota op te leggen voor elektrische auto’s blijft behouden. De enige versoepeling die de constructeurs krijgen, is dat het quotum voor 2018 vervalt. De verplichting start pas in 2019.
...

Zware boetes

De erg ambitieuze percentages die bij het ontwerp van het project waren vastgelegd, blijven echter behouden. Of anders gezegd: hoewel de constructeurs in 2018 niet langer verplicht zijn om 8 procent van hun afzet elektrisch, plug-in hybride of met brandstofcellen te maken, moeten ze vanaf 2019 hun quotum wel halen, en voor dat jaar ligt het al op 10 procent. In 2020 wordt dat zelfs 12 procent. Die quota gelden voor alle constructeurs die meer dan 30.000 auto’s per jaar verkopen op Chinees grondgebied. Merken die de quota niet halen, mogen zich aan forse boetes verwachten of zullen ‘NEV’-krediet (voor “New Energy Vehicle”) moeten kopen bij de merken die ‘overschot’ hebben op hun quotum. Vandaag kent de Chinese auto-industrie een grote voorsprong op dit vlak en blijven voor Mercedes, BMW of General Motors enkel kruimels over. Desalniettemin zijn NEV’s voorlopig goed voor nauwelijks 2 procent van de markt. Er is dus nog erg veel werk aan de winkel wil de grens van 10 procent over iets meer dan een jaar worden gehaald…

Laatst gewijzigd door Micele : 7 augustus 2019 om 09:34.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 16:28   #5462
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Reuters schrijft - op basis van insider geruchten - dat Tesla hun Chinese prijzen navenant gaat verhogen wegens de devaluatie van de Yuan:

Citaat:
https://www.reuters.com/article/us-t...-idUSKCN1UX0ZR

BEIJING (Reuters) - U.S. electric vehicle maker Tesla Inc is considering lifting its prices in China from September amid yuan-related uncertainty, two people familiar with the matter said.
idem: https://electrek.co/2019/08/07/tesla...-yuan-model-3/

Dat ze dan eens gaan kijken op de Tesla website hé. lol.

ff kijken model 3, nog altijd overanderd vanaf 328.000 Yuan
Slimme Chinezen gaan niet wachten tot 1 september.

Laatst gewijzigd door Micele : 7 augustus 2019 om 16:35.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 19:19   #5463
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

EV Volumes voorspelt 370k Tesla leveringen in 2019. (zonder GF3)
Citaat:


Tesla quarterly deliveries back on track

Tesla is dominating the US plug-in market and any 2019 outlook has little bearing without a Tesla outlook. The diagram shows the global deliveries of Tesla as reported in the quarterly updates and the Model-3 USA / export volumes as we have collected them from our sources around the world. Q3 and Q4 of 2019 are our estimates based on the guidance of 360 000 - 400 000 Tesla deliveries for the year. We think that 370 000 units from Tesla is a safe, doable volume for the year. That is is the same number as for our USA 2019 plug-in sales outlook is a pure coincidence. There could be additional deliveries of 5-10k Model-3 from the Shanghai plant, which starts production in November or December this year.

http://www.ev-volumes.com/news/usa-p...19-first-half/
Het aandeel schommelt nu rond $232 of ~+ 0,6%, beter dan de Nasdaq die rond - 0,1% hangt.

Laatst gewijzigd door Micele : 7 augustus 2019 om 19:28.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 23:00   #5464
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
EV Volumes voorspelt 370k Tesla leveringen in 2019. (zonder GF3)

Het aandeel schommelt nu rond $232 of ~+ 0,6%, beter dan de Nasdaq die rond - 0,1% hangt.
Aandeel eindigt boven $233 of +1,16% nog altijd iets meer gestegen dan Nasdaq met +0,38%.

Hoe beter de BEV worden hoe minder mensen kopen plug in hybrides (cijfers USA):


Laatst gewijzigd door Micele : 7 augustus 2019 om 23:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 12:16   #5465
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Elon Musk: the best service is no service

Jezus hij is echt het hele verdienmodel van de klassieke industrie onderuit aan het halen: geen dealers, geen service intervallen meer, geen wisselstukken meer uitgezonderd ongevallen,....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 12:23   #5466
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Elon Musk: the best service is no service

Jezus hij is echt het hele verdienmodel van de klassieke industrie onderuit aan het halen: geen dealers, geen service intervallen meer, geen wisselstukken meer uitgezonderd ongevallen,....
en dat gezegd over een machine met draaiende onderdelen.


dan heb ik al genoeg gehoord eigenlijk.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 12:56   #5467
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Elon Musk: the best service is no service

Jezus hij is echt het hele verdienmodel van de klassieke industrie onderuit aan het halen: geen dealers, geen service intervallen meer, geen wisselstukken meer uitgezonderd ongevallen,....
echt gene gewone dienen Elon
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 12:56   #5468
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
En dat gezegd over een machine met draaiende onderdelen. Dan heb ik al genoeg gehoord eigenlijk.
Net de marketingafdeling van de 737 Max aan het woord... een tijdje geleden.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 13:03   #5469
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en dat gezegd over een machine met draaiende onderdelen.


dan heb ik al genoeg gehoord eigenlijk.
Maw je weet er weinig van. Het is geen plofmoteur hé

Ff wat info:

Onderhoud van de auto

De monteurs van Tesla beoordelen voortdurend de onderhoudsaanbevelingen voor optimale prestaties, betrouwbaarheid, duurzaamheid, veiligheid en restwaarde.

Anders dan bij auto's die op brandstof rijden, hebben Tesla's niet de gebruikelijke olieverversing, vervanging van brandstoffilters of bougies, of emissiecontroles nodig. Omdat het elektrische auto's zijn, is zelfs het vervangen van remblokken zeldzaam. Dankzij regeneratief remmen wordt remenergie namelijk teruggeleid naar de batterij, wat slijtage van de remmen aanzienlijk vermindert.

Raadpleeg de meest actuele onderhoudsaanbevelingen in de gebruikershandleiding voor uw Tesla.

Aanbevolen onderhoudsservice

Interieurluchtfilter

Uw Tesla is voorzien van een luchtfilter die voorkomt dat pollen, industriële neerslag, opwervelend stof van wegen en andere deeltjes via de ventilatieopeningen het interieur binnendringen. Tesla raadt u aan het interieurluchtfilter om de 2 jaar te vervangen.

HEPA-filter

Als uw Tesla is voorzien van een HEPA-filter, raadt Tesla u aan om de filter om de 3 jaar te vervangen.

Banden rouleren, balanceren en uitlijnen

Tesla raadt u aan de banden na elke 16.000 ?* 20.000 kilometer te controleren om te bepalen of rouleren, balanceren of uitlijnen noodzakelijk is. Een agressieve rijstijl kan leiden tot vroegtijdige bandenslijtage, waardoor mogelijk vaker bandenservice noodzakelijk is. Als wielen niet correct zijn gebalanceerd of uitgelijnd, heeft dit invloed op het rijgedrag, de levensduur van de banden en onderdelen van de stuurinrichting. Raadpleeg de gebruikershandleidingen en garantiedocumentatie van de bandenfabrikant voor meer informatie.

Remvloeistof testen

Tesla raadt u aan remvloeistof om de 2 jaar te testen op verontreiniging en de vloeistof indien nodig te verversen.

Aircoservice

Bij aircoservice wordt het droogmiddel ververst, wat bijdraagt aan de levensduur en efficiënte werking van het aircosysteem. Tesla raadt om de 2 jaar een aircoservice aan voor de Model S, om de 4 jaar voor de Model X en om de 6 jaar voor de Model 3.

Winterverzorging

Tesla raadt aan alle remklauwen om de 12 maanden of telkens na 20.000 km, te reinigen en te smeren wanneer de auto in een koud klimaat wordt gebruikt.

Afspraak plannen voor onderhoudsservice

Maak een serviceafspraak voor onderhoud in de Tesla-app.

Veelgestelde vragen

Heeft mijn auto een jaarlijkse onderhoudsbeurt nodig?

Uw Tesla heeft geen jaarlijkse onderhoudsbeurt en vloeistofverversingen nodig. Raadpleeg de meest actuele onderhoudsaanbevelingen in de gebruikershandleiding voor uw Tesla.

Moet ik mijn auto altijd naar een servicecentrum van Tesla brengen?

Dankzij draadloze software-updates, diagnose op afstand en de ondersteuning van onze mobiele servicemonteurs, is een bezoek aan een Service Center niet altijd nodig. Voor onderhoud van uw auto kunt u een afspraak maken in de Tesla-app. Als u ervoor kiest om uw auto voor onderhoud of reparatie naar een andere werkplaats te brengen, kunnen eventuele problemen als gevolg hiervan invloed hebben op uw garantiedekking.

Vervalt mijn garantie als ik ervoor kies om geen onderhoudsbeurten voor mijn Tesla te laten uitvoeren?

Als het aanbevolen onderhoud niet wordt uitgevoerd, heeft dat geen invloed op uw Beperkte garantie nieuw voertuig of Beperkte garantie occasion.

Kan ik mijn onderhoudsplan van Tesla overdragen aan de nieuwe eigenaar als ik mijn Tesla-voertuig verkoop?

U kunt het ongebruikte deel van uw Tesla onderhoudsplan overdragen bij verkoop van uw auto. Het onderhoudsplan wordt dan overgedragen aan de nieuwe eigenaar wanneer de eigendomsoverdracht van de auto bij Tesla is verwerkt. Raadpleeg de algemene voorwaarden van uw onderhoudsplan voor meer informatie.

Kan ik mijn Tesla onderhoudsplan annuleren?

U kunt op elk moment een aanvraag indienen voor het opzeggen van uw onderhoudsplan om een restitutie te ontvangen voor de resterende ongebruikte jaarlijkse onderhoudsinspecties. Raadpleeg de algemene voorwaarden van uw onderhoudsplan voor meer informatie.

https://www.tesla.com/nl_NL/support/...ce?redirect=no

Download-pdf handleiding model 3, onderhoud page 149:

Citaat:
https://www.tesla.com/content/dam/te..._europe_nl.pdf

Vervangingsintervallen vloeistoffen

Vervang de koelvloeistof voor de batterij of de
remvloeistof niet zelf en vul dit ook niet zelf
bij. Tesla-technici doen dit volgens het
voorgeschreven onderhoudsschema:

• Remvloeistof: Elke 2 jaar of 25.000 mijl
(40.000 km), afhankelijk van welke
situatie zich het eerst voordoet.

• Koelvloeistof batterij: Elke 4 jaar of
50.000 mijl (80.000 km), afhankelijk van
welke situatie zich het eerst voordoet.

Opmerking: Schade tengevolge van het
openen van het koelvloeistofreservoir van de
batterij valt niet onder garantie.
Blijkbaar geen ATF oliewissel voor de tandwielen, daar zal wel goede olie inzitten (of betere oliefilter)

Bij het model S/X moest men na 12 jaar de gearboxolie vervangen.

Citaat:
https://forums.tesla.com/forum/forum...nd-maintenance

jordanrichard | December 15, 2017

At least for the Model S, this is what you have and when it needs to be changed.

Brake Fluid - every 2 years
Battery coolant - every 4 years
Gear oil (ATF) - every 12 years.

Throw in a tire rotation every 5,000 miles and there is your required maintenance. Brake pads will last at least 250,000 miles.

Laatst gewijzigd door Micele : 8 augustus 2019 om 13:31.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 13:25   #5470
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Maw je weet er weinig van. Het is geen plofmoteur hé
alleen een plofbatterij is ook al iets...
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 13:35   #5471
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
alleen een plofbatterij is ook al iets...
ICEs hebben beide (vraag maddox)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Escuseer? Zelfs een ouderwetse lood-zuur accu kan ontploffen.

Maar LiPo's, die zijn gekend voor hun explosief karakter.

https://www.youtube.com/watch?v=0nrsoMsEMNU
Vanaf 5' 50

Laatst gewijzigd door Micele : 8 augustus 2019 om 13:37.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 13:36   #5472
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
geen wisselstukken meer uitgezonderd ongevallen,....
Meent men dat echt ?

Elektronica gaat echt wel defect.

Als ik naar mijn auto kijk, heb ik - buiten de voorziene vervangingen volgens onderhoudsschema - al veel meer elektronische componenten moeten laten vervangen wegens defect dan mechanische... het gaat dan over sensoren, modules, lichtmodules (met leds...).

Consumenten de toegang tot wisselstukken ontzeggen is trouwens illegaal.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 13:38   #5473
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Meent men dat echt ?

Elektronica gaat echt wel defect.

Als ik naar mijn auto kijk, heb ik - buiten de voorziene vervangingen volgens onderhoudsschema - al veel meer elektronische componenten moeten laten vervangen wegens defect dan mechanische... het gaat dan over sensoren, modules, lichtmodules (met leds...).

Consumenten de toegang tot wisselstukken ontzeggen is trouwens illegaal.
Het gaat om onderhoud ...

Electrische delen (vooral batterij) van ICE-autos leiden tot de meeste voertuigpannes geregistreerd door wegendienst ADAC en bijgehouden op hun jaarlijkse pannenstatistiek.

Uiteraard heeft een EV enorm veel dingen niet nodig die een moderne ICE wel nodig heeft...

De oudere ICEs hadden minder nodig.... (maar hadden wat meer pannes bij electronische dingetjes motormanagement (lichtgrijs)

mooi pannenoorzaakgrafiekje 1998 - 2018

Geel: Algemene electriek wslk alle gewone 12V circuits incl batterij
lichtgrijs: electronica motormanagement




https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeu...nnenstatistik/

Hier een onderverdeling van die 52,1 % electriek in 42% batterij en de rest van de 12V apparaten: starter enz... 10,1 %


https://www.adac.de/der-adac/verein/...enhilfebilanz/

Laatst gewijzigd door Micele : 8 augustus 2019 om 13:57.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 14:58   #5474
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Het gaat om onderhoud ...

Electrische delen (vooral batterij) van ICE-autos leiden tot de meeste voertuigpannes geregistreerd door wegendienst ADAC en bijgehouden op hun jaarlijkse pannenstatistiek.
Maar dit gaat over pannes en defecten die het voertuig rij-onklaar maken.

Er zijn veel defecten die het rijvermogen niet beïnvloeden, maar wel moeten verholpen worden op termijn omwille van ongemak/veiligheid.

Bij mij zelf waren defecte parkeersensoren, defecte pedaalsensoren, kapotte lampmodules, defecte camera, etc... is dat ICE-specifiek ?
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2019, 12:42   #5475
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Bij mij zelf waren defecte parkeersensoren, defecte pedaalsensoren, kapotte lampmodules, defecte camera, etc... is dat ICE-specifiek ?
Nee, die specifieke delen is voor EVs ook zo, want die hebben ook nog 12 V- circuits.

Alle sensoren die specifiek ICE zijn (vooral motor en emissiemanagement) vind je wel niet in EV, en dat zijn er veel. En als die stuk gaan sta je meestal in panne of werkt je motor op een noodinstelling. Ik heb het aan de hand gehad met de Skoda Fabia. De auto acceleerde heel traag en kwam niet boven 70 kmh, ik kon wel nog tot aan de garage rijden.

De Skoda Fabia algemeen zit nog in het lichtgroen qua aantal pannes per 1000 voertuigen, ons Bouwjaar 2012 met 18,2/1000:
https://www.adac.de/infotestrat/unfa...d=3&pstatid=11

Andere modellen staan volgens wagenklasse gewoon aanklikken:
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeu...nnenstatistik/

Laatst gewijzigd door Micele : 9 augustus 2019 om 13:05.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2019, 14:07   #5476
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Maar dit gaat over pannes en defecten die het voertuig rij-onklaar maken.

Er zijn veel defecten die het rijvermogen niet beïnvloeden, maar wel moeten verholpen worden op termijn omwille van ongemak/veiligheid.

Bij mij zelf waren defecte parkeersensoren, defecte pedaalsensoren, kapotte lampmodules, defecte camera, etc... is dat ICE-specifiek ?
Dat is eigenlijk een probleem van cheap ass componenten gebruiken.

En dat is een probleem van alle wagens.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2019, 16:37   #5477
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Gisteren een classic car gekocht. Deze voormiddag geleverd en batterij niet echt goed meer. Snel een andere gaan kopen en na 80 euro investering weer voor 4-6 jaar in orde. Dus als dit alles is wat er aan scheelt dan ben ik blij met een ICE-wagen. Bij een E-wagen van 17 jaar oud en defecte accu's zou het een heel ander prijskaartje geweest zijn.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2019, 18:46   #5478
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Gisteren een classic car gekocht. Deze voormiddag geleverd en batterij niet echt goed meer. Snel een andere gaan kopen en na 80 euro investering weer voor 4-6 jaar in orde. Dus als dit alles is wat er aan scheelt dan ben ik blij met een ICE-wagen. Bij een E-wagen van 17 jaar oud en defecte accu's zou het een heel ander prijskaartje geweest zijn.
De 12 V batterij van een EV is goedkoper.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2019, 09:47   #5479
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
alleen een plofbatterij is ook al iets...
'Plofbatterij'... kan men letterlijk nemen

Hier een video van een model S die ontploft na een autopilot ongeval in Moskou,

https://electrek.co/2019/08/10/tesla...uck-autopilot/
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2019, 10:48   #5480
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
'Plofbatterij'... kan men letterlijk nemen

Hier een video van een model S die ontploft na een autopilot ongeval in Moskou,

https://electrek.co/2019/08/10/tesla...uck-autopilot/
Citaat:
According to local media, he and his two children were severely injured and transported to the hospital.
Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20140308_01015156

Een verkeersongeval op de E314 in Zonhoven richting Heerlen heeft zaterdagochtend een bijzonder zware tol geëist. Een BMW met zeven jongeren aan boord reed achteraan in op een rijdende vrachtwagen en vloog meteen in brand. Andere automobilisten probeerden nog om de vlammen te doven, maar dat lukte niet: de zeven inzittenden tussen 15 en 23 jaar oud kwamen om het leven.
Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2015/10...ijk-1-2476449/

Bij een botsing tussen een bus en een vrachtwagen in het departement Gironde, in het zuidwesten van Frankrijk, zijn zeker 43 doden gevallen. De twee voertuigen vatten door de impact onmiddellijk vuur. In de bus zaten gepensioneerden die op uitstap waren. Slechts 8 mensen overleefden het ongeval.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be