Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 november 2009, 21:42   #41
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crazy B Bekijk bericht
Ik neem aan dat vele mensen denken dat je een psychiatrische stoornis gewoon 'uit je hoofd kan zetten'. Er zijn nog steeds veel mensen die geloven dat 'kop op!' zeggen tegen iemand die depressief is echt helpt.
Je slaat de nagel op de kop.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 21:43   #42
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crazy B Bekijk bericht
Dat ontkent hij toch niet? ADHD is echt wel een stoornis. Jammer genoeg wordt er misbruik van gemaakt.
Inderdaad. En dat schreef ik ook letterlijk hier:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Je hebt gelijk. ADHD-ADD wordt serieus overgediagnosticeert tegenwoordig. En dat is jammer, vooral voor de patiënten die er echt problemen mee hebben. Die zijn er het slachtoffer van dat de bevolking daardoor denkt dat ADHD maar een "fabeltje" is.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2009, 13:24   #43
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guacamolski Bekijk bericht
Ik ben ook nog rost, dus 'tzat totaal niet mee.

Kweenie, ik denk dat het mij heeft gevormd, en ik ben tevreden met wie ik ben geworden, behalve nog wat resterende anti-sociale compulsies. En je hoort veel mensen klagen over hun normale ouders, misschien heb ik niets gemist. Ik vind het vooral jammer voor de vrouw die mijn moeder kon geworden zijn.
Dit raakt me, de vrouw die je moeder kon geworden zijn...het is erg dat ze nooit hulp gekregen heeft en erg voor jou dat je nu zo over haar denkt? In ieder geval moedig dat je het verhaal over je moeder hier hebt vertelt en je lijkt me toch best een fijn mens geworden te zijn!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2009, 03:16   #44
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
[/b]ADHD-ADD wordt serieus overgediagnosticeert tegenwoordig.
Dat is het eufisme van het jaar.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2010, 00:31   #45
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Guacamolski, dank voor het delen van je ervaringen. Stilmakend.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Een hard verhaal. Ik ben er behoorlijk stil van. Heel moedig dat je het vertelt.

Stil word ik daar niet van. Ik zie hem in een ander bericht opscheppen over zijn 5 reeks. En zijn schrijfstijl verraadt scholing. Dat is 1. Maar ook. Je moet eens door dat verhaal heen kijken.

Een moeder rijp voor psychiatrie is in dit verhaal niet de hoofdmoot van het drama. Verre van. Het draagt bij, maar is niet het hoofdprobleem. Die spreekwoordelijke theepot wordt hier niet zo heet geserveerd.

Het hoofdprobleem is hier zware kinderverwaarlozing en het feit dat de gemeenschap liet begaan, erger nog. De gemeenschap heeft dit gezin gepest.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2010, 03:15   #46
Guacamolski
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 6 november 2009
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht
Stil word ik daar niet van. Ik zie hem in een ander bericht opscheppen over zijn 5 reeks. En zijn schrijfstijl verraadt scholing. Dat is 1. Maar ook. Je moet eens door dat verhaal heen kijken.
Kan je wat minder vaag zijn? Verraad scholing? Schoolplicht is algemeen. Ik heb een diploma Industriële Wetenschappen behaald aan het VTI van Deinze (waar ik naar verhuisde op mijn 12de om bij mijn vader te wonen, die gelukkig meestal bij zijn vriendin zat), en ben nu (niet zo intensief als ik zou moeten) een autodidactische bachelor aan het volgen aan de Open Universiteit Gent.
Ik denk dat het gemiddelde IQ in mijn familie 140 is, vandaar mijn verdachte schrijfstijl. Er is trouwens een corrolatie tussen intelligentie en psychische aandoeningen. Ikzelf, bijvoorbeeld, heb drie jaar geleden in een traumatische black out een ambetante collega een barst in zijn schedel geslaan. En dan gedaan alsof ik autistisch was om de rechtzaak (succesvol) te ontlopen. Wat achteraf gezien een beetje vreemd was. Duidelijk teken van intelligentie.
Middelbaar was ik steevast de laatste van de klas. Behalve die ene keer dat mijn vader mij een slang had belooft, en ik 100% had op de kerst examens. Ik heb de slang niet gekregen, de lul. Door een paar erg goeie leerkrachten die de materie interessant konden maken kon ik zonder enige studie en weinig aandacht slagen. Ik heb maar één maal een herexamens (Frans, dan nog VTI-Frans) gehad. Terwijl ging ik wel door een heel emotioneel instabiele periode, misschien door de hormonen van puberteit, en om verder te studeren lukte mij het niet. Veel last van paniekaanvallen (ik ben niet akkoord met de naamgeving, want het klinkt alsof ik een mietje ben) wat zich soms uitte in agressie. Op een sport-uitstap met school heb ik bijvoorbeeld op één minuut tijd vier bloedneuzen geslaan. Ze gooiden mijn heupzakje naar elkaar zodat ik het niet zou kunnen grijpen. Op de fietstocht terug heb ik nog één in de gracht gereden. De volgende maandag waren we weer beste vrienden. Er is een zekere oprechtheid in de manier waarop je met geweld respect kan krijgen op het VTI. Ik kon helemaal mijn excentrieke zelf zijn, en moest niemand iets uitleggen.
Tweemaal begonnen aan een opleiding Industriëel Ingenieur, maar ik volgde niet veel lessen, bleef de hele nacht malen over mijn gedachten, en lag overdag uit te slapen. Had ik wat dommer geweest, dan had ik misschien de discipline in het middelbaar aangeleerd.

Ik neem mijn ouders niets kwalijk. Mijn grootvader aan vaders kant was een geweldadige alocoholieker, mijn moeders' ouders smokkelaars die haar hebben proberen te aborteren op grootmoeders wijze, en dan in haar peuter tijd gedumpt hebben in iets wat de "kinder kolonie" heette. Allez, volgens een tante van mijn moeder. Nu lijken dat allemaal brave katholieke mensen.
Tja, het is moeilijk om de chaos to ontsnappen als je niets anders kent. Het is moeilijk om een duidelijke benadering tot het leven en de maatschappij te vinden wanneer je hersenen gevormd zijn in een onstabiele onvoorspelbare situatie. Het is gewoon chaos is je hoofd. Je denkpatronen en emoties hebben geen rijm of reden wanneer je de adolescentie bereikt. Misschien dan geen goed idee om te kweken, maar je kan die dingen niet anticiperen. En er is de doctrine van de monogamie die stabiliteit belooft. Mijn vader heeft niet altijd zijn best gedaan, maar het kon veel erger, en uiteindelijk was het voor hem een even chaotische situatie. Een gezin vol getraumatiseerde mensen zal soms vonken geven.

Aan de andere kant, het is niet saai, en ik hou van mijn intensiteit zolang ik er controle over heb. Iemand voor een week in het ziekenhuis slaan en niets van herinneren is minder aangenaam. Maar in een psychotische trance paginas tekst uitbraken die twee mensen zullen lezen vind ik wel plezierig.

De e39 5serie was de climax van het menselijke kunnen. Kost tweedehands minder dan een nieuwe Polo, en ik ben van plan er een half miljoen kms op te zetten, zoals ik bij mijn Passat niet heb kunnen doen (360k km). Dikke wagens gaan langer mee, zijn dus economischer en ecologischer, zolang je ze tweedehands koopt. Verbuiken in het echte leven ook minder diesel want je kan ze in lage toeren houden. Natuurlijk met de optionele M-sport ophanging, want anders kan je evengoed zo'n sponsige Mercedes of voorwiel-ploegende Audi kopen.
Guacamolski is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2010, 19:36   #47
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guacamolski Bekijk bericht
Kan je wat minder vaag zijn? Verraad scholing.
Ik ken u niet. Ik kan u verhaal niet schrijven. Hoe zou ik concreet kunnen zijn ? Ik schreef enkel dat ik niet stil wordt van uw verhaal. De assertiviteit druipt van u af *1, in uw taal, uw woorden, uw wakker woordgebruiik. Ik zie geen reden om effe stil te te zijn en een beetje medelijden te voelen. In tegendeel, mijn inlevingsradar voelde een brutale mens *2 passeren.

Ik gebruikte 'verraad', ik misschien beter 'ontbloot' gebruikt. Ik had er bij stil moeten staan u 'verraden' letterlijk zou nemen. Excuses.

Citaat:
Schoolplicht is algemeen.
België kent geen schoolplicht.

*2
Citaat:
Ikzelf, bijvoorbeeld, heb drie jaar geleden in een traumatische black out een ambetante collega een barst in zijn schedel geslaan. En dan gedaan alsof ik autistisch was om de rechtzaak (succesvol) te ontlopen.
*1
Citaat:
Er is een zekere oprechtheid in de manier waarop je met geweld respect kan krijgen op het VTI. Ik kon helemaal mijn excentrieke zelf zijn, en moest niemand iets uitleggen.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 22:20   #48
Sam M.
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 7 december 2009
Berichten: 384
Standaard

/

Laatst gewijzigd door Sam M. : 13 januari 2010 om 22:20.
Sam M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2010, 22:02   #49
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Dat is inderdaad wat ik bedoel: het is verschrikkelijk wat mensen zoals deze Arjan_D aandoen aan psychiatrische patiënten en hun familie door te beweren dat psychiatrische ziekten niet bestaan. Als het geen ziekten zijn, kunnen ze niet behandeld worden, en komen dit soort situaties voor...
Wel eens van Scientology en spammers gehoord ?
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 21:15   #50
ArjanD
Gouverneur
 
ArjanD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2009
Locatie: Maastricht (NL)
Berichten: 1.270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Ik hou mezelf helemaal niet voor de gek, mijnheer.
Mijn excuses voor de late reactie, ik had geen abonnement en was dit topic uit het oog verloren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
1: Alles hangt er natuurlijk van af wat je al dan niet een hersenziekte noemt. Er is bij psychiatrische aandoeningen inderdaad geen structureel probleem. Maar er is wel een functioneel probleem: allerhande kanalen en neurotransmittoren werken niet naar behoren. En dat is pure medische wetenschap.
En dat mijnheer lomeanor, is pure kolder. Want voor een verstoring in neurotransmitters is geen enkel bewijs. U rept hier over vage hypothesen die in de echte wetenschap dus geen stand kunnen houden. Want zeg nu eens eerlijk: hoe meet u die zogenaamde funktionele problemen in 'allerhande kanalen' en neurotransmittoren dan? Met een natte vinger?

En dat wilt gij mij laten geloven?

Het is pure kolder waar u het over heeft.

De hersenen zijn als een instrument, en niet meer dan dat. Je kunt de psyche/menselijke geest in relatie tot de hersenen vergelijken met de lucht die door een trompet stroomt en die muziek produceert.

Bij psychische problemen is er vaak helemaal niets mis met de hersenen maar dan speelt men als het ware een valse noot. En dan dien je niet als een barbaar deuken in de trompet te gaan slaan met giftige psychiatrische medicijnen of andere dubieuze hersen-behandelingen maar dan dien je te leren om - als het ware - een zuivere noot te spelen met je hersenen, met psychotherapie.

Dat is wetenschappelijk gezien ook het meest effectief. Het is de farma die de psychiatrie in stand houdt tegen alle redelijkheid in.

Neem nu bijvoorbeeld de behandeling van schizofrenie (verzamel-etiket voor 'onverklaarbaar gedrag' bij mensen) - of anders gezegd: complexe/ernstige psychische problemen.

Citaat:
Soteria psychotherapy, designed as a drugfree treatment environment, was as successful as anti-psychotic drug treatment in reducing psychotic symptoms in 6 weeks.
Bron: http://www.moshersoteria.com/soteri.htm

Citaat:
“Maar het verschil was dat de Soteria patiënten langer gezond bleven. De terugvals cijfers waren veel lager voor de Soteria groep in zowel één als twee jarige follup-up studies. De Soteria patiënten funktioneerden ook sociaal veel beter. Ze waren beter in staat om hun baan te behouden of om school te volgen.”
~ Robert Whitaker, wetenschapsjournalist
http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_...r_%28author%29

Het is pure fraude wat er gaande is. Waarom zou u dat willen ontkennen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
2: Een diagnose maakt helemaal niet alles erger. Integendeel. Ik krijg het er van als ik het leed zie dat mensen zoals u aandoen aan mensen met een psychiatrische stoornis.
Wederom: kolder. Hier een citaat van hoogleraar psychiatrie prof. dr. Jim van Os, psychiater van het jaar 2008 in Nederland:

Citaat:
In de VS, maar inmiddels ook hier, roeren de patiëntengroepen zich steeds luider, vertelt Van Os. "Want wat moet je met die diagnose? Stel dat je zoon dat van de dokter te horen krijgt. Een goede ouder zal zich verzetten, die kent het kind en zijn mogelijkheden, die weet dat er ook nog een andere identiteit is dan die van de zieke. Zo'n diagnose doet meer kwaad dan goed, het betekent een verwijzing naar de dagbehandeling en je beneemt er alle uitzicht op herstel mee. Terwijl dat wel mogelijk is, ook bij schizofrenie.

...

Cognitieve therapie, praten, dat helpt, vooral bij mensen die stemmen horen en daaraan denken te moeten gehoorzamen. Ze kunnen leren om de stemmen te negeren. Het probleem is dat de zorg daar niet op ingericht is. Wel op pillen, op medicatie, die is routinematig te verkrijgen."
Bron: http://www.observant.unimaas.nl/defa...bs19/art20.htm

Wederom: de psychiatrische diagnose doet meer kwaad dan goed en psychotherapie is effectiever.

Mijn vraag aan u: waarom verkondigt u hier het tegenovergestelde?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Tot slot: ik vind de toon die u ten opzichte van mij aanslaat uiterst vervelend. Ik voel mij sterk beledigd door vele van de woorden die u uit. Indien u uw toon niet kunt matigen zal ik verder niet met u in debat gaan.
Mijnheer, neemt u mijn bericht eens rustig door. Dan begrijpt u waarschijnlijk donders goed waarom ik zo'n 'toon' tegen u aansla

Laatst gewijzigd door ArjanD : 1 februari 2010 om 21:23.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2010, 12:15   #51
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD Bekijk bericht
En dat mijnheer lomeanor, is pure kolder. Want voor een verstoring in neurotransmitters is geen enkel bewijs. U rept hier over vage hypothesen die in de echte wetenschap dus geen stand kunnen houden. Want zeg nu eens eerlijk: hoe meet u die zogenaamde funktionele problemen in 'allerhande kanalen' en neurotransmittoren dan? Met een natte vinger?
Nope, niet met de natte vinger. Met nieuwe technologiën. Bvb structural magnetic resonance imaging en magnetic resonance spectroscopy



Citaat:
patients demonstrated progressive changes in glutamatergic metabolites and membrane phospholipid metabolites in the first three years of illness which would be compatible with a neurodegenerative process.
"Echte" wetenschap. Juist ja.
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2010, 12:14   #52
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Nope, niet met de natte vinger. Met nieuwe technologiën. Bvb structural magnetic resonance imaging en magnetic resonance spectroscopy



"Echte" wetenschap. Juist ja.
Beeldvorming bij psychiatrie wordt inderdaad interessanter en interessanter tegenwoordig. In de praktijk niet gebruikt wegens geen klinisch belang (beeldvorming gaat je beleid niet veranderen) maar in onderzoek wetenschappelijk wel erg boeiend.

Ook op SPECT zie je bijvoorbeeld grote verschillen tijdens een depressie en na herstel.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2010, 10:03   #53
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Arjan, ik raad je ten stelligste aan eens volgend boek te lezen:



waarin iemand getuigt welke invloed schizofrenie op haar leven heeft gehad, het dagelijkse gevecht met haar eigen hersenen, en de uiteindelijke acceptatie met haar lot. En het besef dat ze nooit meer zonder een geneesmiddel kan.
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2010, 20:23   #54
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

ArjanD is nog maar eens met de noorderzon verdwenen.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 14:09   #55
mdf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 januari 2009
Locatie: eos
Berichten: 618
Standaard

thee , lusten hagedissen dat ?
de mens i s een dier , een hagedis meer bepaald
als bij imand de hersenen 99% menselijk zijn en 1% reptiel : dat is schizofrenie en dus niet te genezen
mdf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2010, 13:02   #56
Kringspiermusketier
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 december 2010
Berichten: 2
Standaard

Psychiatrie is helemaal niet wetenschappelijk. Kijk maar eens naar de verslagen van gerechtspsychiaters. Hoeveel maal spreken ze elkaar niet tegen?
Zelf ken ik iemand die momenteel in een psychiatrische inrichting opgenomen is maar die daar volgens mij totaal niet thuis hoort... het is gewoon een domme aandachtshoer.
Eerst voelde ze zich niet goed vanwege een miskende postnatale depressie (haar kind was 7 jaar toen men het ontdekte!), dan lag het aan haar ogen, vervolgens lag het aan haar man die teveel snurkte, een poos later bleek het om CVS te gaan... Onlangs heeft ze zich laten opnemen in een psychiatrisch instituut: ze was nog geen half uur opgenomen of ze belde met enige fierheid (!) dat men al gezien had dat ze alle tekenen van borderline zou vertonen.
Ze heeft ook een klein jaar thuis gezeten met een depressie. Het eerste jaar dat je thuis bent, krijg je een uitkering wegen primaire arbeidsongeschiktheid.
Na dat jaar krijg je het statuut van invaliditeit. De uitkering die je dan krijgt is natuurlijk veel minder.
Eigenaardig genoeg wou ze na dat jaar plots weer fulltime gaan werken. De depressie was plots foetsie! Een jaartje genoeg geprofiteerd.
Ik erger me blauw aan dergelijke sujetten. De psychiatrische instellingen zien dergelijke sujetten natuurlijk graag komen en praten ze graag naar de mond. Ze brengen immers geld in de schuif.
Ze moest godverdomme een schop in haar reet krijgen!
Psychiatrie.... pfffffffffff.... mijn kloten
Als ik straks even op internet ga grasduinen over het fenomeen "borderline", kan ik waarschijnlijk heel wat info vinden. Zo is het niet moeilijk om je er naar te gedragen. Je kan je m.a.w. zodanig gaan gedragen naar een bepaald ziektebeeld dat men op den duur ook gelooft dat je het ziektebeeld werkelijk hebt.
Kringspiermusketier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2010, 21:00   #57
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Ik hou mezelf helemaal niet voor de gek, mijnheer.

1: Alles hangt er natuurlijk van af wat je al dan niet een hersenziekte noemt. Er is bij psychiatrische aandoeningen inderdaad geen structureel probleem. Maar er is wel een functioneel probleem: allerhande kanalen en neurotransmittoren werken niet naar behoren. En dat is pure medische wetenschap.

2: Een diagnose maakt helemaal niet alles erger. Integendeel. Ik krijg het er van als ik het leed zie dat mensen zoals u aandoen aan mensen met een psychiatrische stoornis. Als je hen geen diagnose zou geven, zou er dus ook "geen probleem" zijn. Als depressie of schizofrenie geen ziekte is, dan zijn het dingen die de patiënten "zichzelf zouden aandoen" in plaats van dat het ziektes zijn die kunnen behandeld worden. Daarmee plaats je die mensen in een verdomhoekje. Ik word dagelijks geconfronteerd met dit lijden dat mensen zoals u aan psychiatrische patiënten aandoen.

3. Wil u de medische genetische achtergrond van mensen die lijden aan schizofrenie of ADHD dan volstaat het een kleine search te doen op medline. Daar vind u alle relevante en gevalideerde medische informatie. De info van marginale drukkingsgroepen die u hier aanhaalt is wetenschappelijk volkomen irrelevant.

Tot slot: ik vind de toon die u ten opzichte van mij aanslaat uiterst vervelend. Ik voel mij sterk beledigd door vele van de woorden die u uit. Indien u uw toon niet kunt matigen zal ik verder niet met u in debat gaan.
De starter is een bekende aanhanger van Scientology.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2011, 22:39   #58
FDM
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Locatie: NEEE
Berichten: 4.466
Standaard

vlaanderen zou het hoogste % schizofrenen ter wereld hebben
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2011, 08:15   #59
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
vlaanderen zou het hoogste % schizofrenen ter wereld hebben
bron?
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2011, 00:27   #60
FDM
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Locatie: NEEE
Berichten: 4.466
Standaard

daarvoor dient u boeken van de faculteit geneeskunde zien te pakken te krijgen en meer bepaald over code Salamander
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be