Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Is het terecht dat Kim Geybels is moeten opstappen als senator?(motivatie posten aub)
Ja 55 66,27%
Neen 28 33,73%
Aantal stemmers: 83. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 september 2010, 00:22   #61
Vigilante VL
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 april 2010
Locatie: 50°52′42″N, 4°21′19″E
Berichten: 2.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je neemt mijn reacties in deze draad ernstig?

Hoe dik moet ik het er dan opleggen?

Edit: het zit je waarschijnlijk wel iets dieper dan alleen in deze draad. Hoelang stoor je je zoal aan mijn fratsen?
Gebruik dan wat meer van die smileys hè, want op den duur wordt het soms wel heel erg moeilijk om uit te maken of je nu grapt, dan wel je mening naar voren brengt.

Dus dan is hetgeen u zei over uw persoonlijke drugsconsumptie op een gegeven moment ook niet correct? Moeten we bijvoorbeeld uw reacties in de Dutroux-Wikileaksdraad dan ook niet serieus nemen?

Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 00:25   #62
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Verstandig!

Ze kunnen allebei hun politieke carrière wel vergeten nu. Ze mogen blij zijn dat de ambassade zo snel gehandeld heeft, voor hetzelfde geld zaten ze de komende jaren in een Thaise cel...
Ben jij dit op DS?

Op 01 september 2010 omstreeks 00:35, zei Koen G., Kortemark:

Wat heeft dit mooie intelligentie meisje toch bezield??? Haar toevlucht zoeken in de drugs. Pfff ... Het spreekt voor zich dat de Belgische ambassade deze 2 personen een hand boven het hoofd heeft gehouden. En ze als de bliksem op het eerste het beste vliegtuig richting België heeft gezet. Anders zaten ze nu voor een aantal jaren vast in een niet zo comfortabele Thaise gevangenis.

Sorry voor de vraag
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 00:27   #63
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Hier klopt iets niet.

Bas Luyten woont met zijn vrouw Latifa in New York.
Lijkt me sterk dat bas Luyten een relatie met haar heeft.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 00:30   #64
Sodomis
Gouverneur
 
Sodomis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.253
Standaard

Ik heb geen problemen met het illegaal druggebruik van (would be) gezagsdragers op vakantie ansich; die mensen mogen toch ook eens uit de bol gaan.
Ik heb wel problemen met gezagsdragers die zich blootstellen aan chantage.

Nu zijn het dealertjes in BNK die wat geld willen...
Wat als daar bedrijven zouden achter zitten, Of een geheime dienst? GAZPROM ofzo?
__________________
"Military justice is to justice what military music is to music." G. Marx
Sodomis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 00:30   #65
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.237
Standaard

DS
Citaat:
ex-N-VA-medewerker Bas Luyten, met wie ze een 'destructieve relatie' heeft
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 1 september 2010 om 00:31.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 00:30   #66
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Welk is dan uw vermoeden?

Ik lees op de site van deredactie.be dat er ook een "gemeenteraadslid uit Keerbergen" bij betrokken zou zijn. Miljaardedzjue... miljaardedzjue!
Bas Luyten
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 00:32   #67
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Hier klopt iets niet.

Bas Luyten woont met zijn vrouw Latifa in New York.
Lijkt me sterk dat bas Luyten een relatie met haar heeft.
2 Bas Luytens? Of 1 Bas Luyten die in de tussentijd gescheiden is?
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 00:32   #68
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Ben jij dit op DS?

Op 01 september 2010 omstreeks 00:35, zei Koen G., Kortemark:

Wat heeft dit mooie intelligentie meisje toch bezield??? Haar toevlucht zoeken in de drugs. Pfff ... Het spreekt voor zich dat de Belgische ambassade deze 2 personen een hand boven het hoofd heeft gehouden. En ze als de bliksem op het eerste het beste vliegtuig richting België heeft gezet. Anders zaten ze nu voor een aantal jaren vast in een niet zo comfortabele Thaise gevangenis.

Sorry voor de vraag
Toch niet. Maar had het ook gelezen, vandaar mss mijn gelijkende reactie

Laatst gewijzigd door Zeno! : 1 september 2010 om 00:58.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 00:32   #69
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
Ik heb geen problemen met het illegaal druggebruik van (would be) gezagsdragers op vakantie ansich; die mensen mogen toch ook eens uit de bol gaan.
Ik heb wel problemen met gezagsdragers die zich blootstellen aan chantage.

Nu zijn het dealertjes in BNK die wat geld willen...
Wat als daar bedrijven zouden achter zitten, Of een geheime dienst? GAZPROM ofzo?
Kan een paniekreactie zijn. Als je weet dat je daar voor een joint effectief moet brommen.

Anyway, dom dom dom van haar.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 00:33   #70
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
BRUSSEL - Een reisje naar Thailand dat eindigde met een afpersingsverhaal, kost de 28-jarige Kim Geybels (N-VA) haar senatorschap.

Van onze redacteurs

De carrière van Kim Geybels als senator is voorbij voor ze goed en wel begonnen was. De 28-jarige spoedarts is gisteren door haar partij gedwongen om ontslag te nemen. Samen met ex-N-VA-medewerker Bas Luyten, met wie ze een 'destructieve relatie' heeft, raakte ze in Thailand verstrikt in een schimmige drugs- en afpersingszaak.

Zondagmorgen contacteert Geybels haar partij. Ze is volledig in paniek en op dat moment in Bangkok. De jonge senatrice vertelt met horten en stoten een warrig verhaal over drugs die iemand in haar drankje zou gedaan hebben. Ze heeft onmiddellijk de coördinaten van de Belgische ambassade in de Thaise hoofdstad nodig.

Bij de N-VA vertrouwen ze het zaakje niet helemaal. Senaatsvoorzitter Danny Pieters wordt op de hoogte gebracht om de zaak op te volgen. Het warrige verhaal van Geybels doet de N-VA vermoeden dat er meer aan de hand is. Wanneer men contact opneemt met de Belgische ambassade krijgt men te horen dat Geybels door Belgische diplomaten op het vliegtuig naar Parijs gezet is. Daar komt ze dinsdagochtend aan. Ze krijgt meteen telefoon van het N-VA-hoofdkwartier: zodra ze in België is aangekomen moet ze meteen naar de Senaat komen.

Tijdens een gesprek met onder meer Danny Pieters mag Geybels haar verhaal doen. Haar versie wordt naast die van de ambassadeur gelegd. Er wordt haar meteen duidelijk gemaakt dat ze niet kan aanblijven als senator. Geybels wordt gedwongen tot ontslag.

Belangrijk is dat Geybels niet alleen in Thailand was, maar wel met Bas Luyten, met wie ze een 'destructieve relatie' zou hebben. Luyten is geen onbeschreven blad. De ex-jongerenvoorzitter van de N-VA werd door Vlaams parlementsvoorzitter Jan Peumans (N-VA) aan de deur gezet als medewerker omdat er 'heel moeilijk met hem te werken viel'. Bovendien zou Luyten een zwaar verslavingsprobleem hebben. Het zou daarbij niet alleen gaan om drugs maar ook om opiaten, zoals morfine.

In de versie die Geybels opgebiecht heeft bij de N-VA, is Luyten in Bangkok de straat opgegaan om drugs te kopen. De dealers met wie hij in contact kwam, nam hij mee naar hun hotelkamer in het Hilton-hotel om de transactie af te ronden. Na een schermutseling zou Geybels de kamer verlaten hebben.

Kort na de transactie nemen de drugsdealers opnieuw contact op. Ze vertellen Geybels en Luyten dat ze een grote partij drugs op hun kamer verstopt hebben. Ze dreigen ermee de politie te verwittigen als de twee niet met een flink pak geld over de brug komen. In paniek betalen Geybels en Luyten hun afpersers. Het gaat om zodanig veel geld dat ze hun hotelrekening zelfs niet meer kunnen betalen. Het is dan dat ze besluiten de ambassade in te schakelen om hen uit te penarie te helpen.

Het is niet geheel duidelijk of de Thaise politie wel of niet bij de zaak gehaald is. Volgens de N-VA was er geen klacht en is Geybels niet gearresteerd. Tegenover Het Nieuwsblad verklaarde Geybels gisterenavond evenwel dat de politie er wel aan te pas gekomen is.

Feit is dat de Belgische ambassade tussenbeide is moeten komen en het tweetal op het eerste vliegtuig richting Parijs heeft gezet. Van daar ging het meteen naar Brussel, waar de partij in de Senaat tekst en uitleg kreeg.

'Het is een intriest verhaal', reageert men bij de N-VA. De 28-jarige Limburgse was een succesvol spoedarts, kwam 'uit een goede familie' en genoot als kersvers senator alle vertrouwen bij de N-VA. Ze is al jarenlang betrokken bij de werking van Jong-N-VA, waarvan ze in juli voorzitter werd.

Dat ze af en toe wat onhandig communiceerde, onlangs nog door te zeggen dat haar twee jobs 'met genoeg Red Bull' wel te combineren zijn, werd met de mantel der liefde bedekt.

Maar dit verhaal is van een heel ander kaliber. Het speelt dan wel in de privésfeer, maar als senator en bovendien Jong-N-VA-voorzitter heeft Geybels een voorbeeldfunctie. In Thailand op straat drugs kopen en zich kwetsbaar maken voor afpersing, past niet in dat plaatje. 'We konden niet anders', klinkt het.
Wat een verhaal, zeg.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 00:40   #71
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Ik vraag mij af als dat artikel Thailand bereikt, de instanties niet alsnog Luyten en Geybels vragen te arresteren.
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 00:42   #72
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

N-VA kan niet anders dan haar te verplichten ontslag te nemen.
Maar hier is iets die stinkt als ik die tekst lees.
Vooral dit:

Citaat:
Kort na de transactie nemen de drugsdealers opnieuw contact op. Ze vertellen Geybels en Luyten dat ze een grote partij drugs op hun kamer verstopt hebben. Ze dreigen ermee de politie te verwittigen als de twee niet met een flink pak geld over de brug komen. In paniek betalen Geybels en Luyten hun afpersers.
Waarom zou een dealer zijn klant chanteren?
Lijkt me een slechte techniek te zijn om uw klanten te houden.

In dit geval is de paniekreactie van die 2 normaal.

Laatst gewijzigd door giserke : 1 september 2010 om 00:50.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 00:52   #73
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
N-VA kan niet anders dan haar te verplichten ontslag te nemen.
Maar hier is iets die stinkt als ik die tekst lees.

Vooral dit:


Waarom zou een dealer zijn klant chanteren?
Lijkt me een slechte techniek te zijn om uw klanten te houden.

In dit geval is de paniekreactie van die 2 normaal. Ik zou dat ook betalen.
Ik begrijp niet:
1. waarom zoeken ze naar drugs als er geen tolerantie is tov drugs in dat land (en ze waren hiervan op de hoogte aangezien ze zich lieten chanteren)
2. waarom kiezen ze geen relaxer land tov drugs als ze drugs op reis willen
3. hoe kunnen drugsdealers drugs verstoppen op een hotelkamer, ze laten die drugsdealers toch niet een paar uur alleen op die kamers? Ze zijn daar toch bij?
4. waarom zoeken ze niet gewoon hun kamer af of er iets te vinden is? Voor de rest is er toch geen probleem?
5. hoe komen die drugsdealers aan hun gsm nummers?
6. hoe kunnen ze zo rationeel nadenken (ambassade verwittigen) als ze high zijn?

De ene vraag kan al relevanter zijn dan de andere, maar het zijn de eerste vragen die in mij opkomen
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 01:00   #74
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Ik vraag mij af als dat artikel Thailand bereikt, de instanties niet alsnog Luyten en Geybels vragen te arresteren.
De feiten zijn gepleegd in Thailand, dus een Belgische rechter kan ze niet vervolgen. Voor berechting zouden ze dus moeten uitgeleverd worden, maar België levert geen onderdanen uit aan niet EU-staten.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 01:02   #75
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

en een bijkomende vraag:

7. Wie heeft de pers op de hoogte gebracht? Voor zover dit artikel ons laat uitschijnen zijn de enigen die op de hoogte zijn Luyten, Geybels, Danny Pieters en de ambassade. De ambassade lijkt mij niet iets dat hierover gaat communiceren en Danny Pieters wilde het discreet houden. Luyten of Geybels die zichzelf aan de galg praat?
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 01:04   #76
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
De feiten zijn gepleegd in Thailand, dus een Belgische rechter kan ze niet vervolgen. Voor berechting zouden ze dus moeten uitgeleverd worden, maar België levert geen onderdanen uit aan niet EU-staten.
Totaal niet? Als ik mij niet vergis wilde men toch een Turkse activiste (ben haar naam kwijt) hier veroordelen omwille van terreurdaden in Turkije? De feiten zijn wel niet van dezelfde grootteorde maar we hadden het dan ook niet over de grootteorde.

En bestaat er een lijst aan welke landen België onderdanen uitlevert? Of is het echt strict EU vs Niet-EU
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 01:08   #77
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Let wel, in de tekst staat nergens dat Kim Geybels drugs heeft gekocht.
Bovendien heeft ze de kamer na ambras verlaten toen de gekochte drugs van haar reisgezel werd geleverd.
Blijkbaar was ze daar niet mee akkoord.

Laatst gewijzigd door giserke : 1 september 2010 om 01:12.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 01:14   #78
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
Ik heb geen problemen met het illegaal druggebruik van (would be) gezagsdragers op vakantie ansich; die mensen mogen toch ook eens uit de bol gaan.
Ik heb wel problemen met gezagsdragers die zich blootstellen aan chantage.
Nu zijn het dealertjes in BNK die wat geld willen...
Wat als daar bedrijven zouden achter zitten, Of een geheime dienst? GAZPROM ofzo?
In ieder geval Volgens de tekst blijkt niet dat Kim geybels zich heeft blootgesteld aan chantage, maar haar reisgezel.

Voor de rest is uw teks correct.

Laatst gewijzigd door giserke : 1 september 2010 om 01:15.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 01:26   #79
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Verstandig!

Ze kunnen allebei hun politieke carrière wel vergeten nu. Ze mogen blij zijn dat de ambassade zo snel gehandeld heeft, voor hetzelfde geld zaten ze de komende jaren in een Thaise cel...
Niet alleen de politieke carrière...............benieuwd hoe het ziekenhuis van Overpelt gaat reageren................Een arts verwikkeld in een drugsaffaire belooft weinig goeds voor haar.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2010, 01:36   #80
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De toegedichte betiteling voor de NVA, nl, de Nieuwe partij Van de Arrivisten, heeft haar naam dus niet gestolen. Vlug rijp, vlug rot.

Na dit eerste schandaaltje in de NVA en het aftreden van de would-be NVA-excellentie, is het een kwestie van tijd voor het tweede schandaaltje, voor het derde, enz. Te veel en te snel succes boeken loont dus blijkbaar niet. Ook niet voor de Vlaams-nationalisten.

J�*�* een nieuwe ethiek in de politiek... Ge zult me nog wat komen vertellen.
Ben je nu klaargekomen?
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be