Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 augustus 2020, 16:44   #61
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
EN ze komen blijkbaar met ganse gezinnen....alsof de corona-reglementen niet gelden bij uitverkoop of zo......
Moet ook plezant zijn voor het personeel dat eigenlijk al op straat staat en nu die imbecielen nog moet bedienen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2020, 21:22   #62
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Moet ook plezant zijn voor het personeel dat eigenlijk al op straat staat en nu die imbecielen nog moet bedienen.
Als het personeel vind dat de bazen kloten zijn en de klanten imbecielen moeten ze maar zelfs iets uit de grond stampen. Zonder vangnet, zonder zekerheid.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2020, 06:34   #63
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.819
Standaard

Ik weet niet wat het personeel nog vindt van "de bazen".Vergeten we niet dat deze uitverkoop niks van doen heeft met "de bazen",want die hebben daar niks meer mee te maken en het is een veiliginghuis dat in opdracht van de curatoren die uitverkoop organiseert en het is als het ware "het gerecht" dat de lonen uitbetaald...

We zijn 2020,midden in een sanitaire crisis en we zien hier dus een veilingshuis dat er in slaagt een FUNCTIONERENDE website (van Brantano) van het web te helpen halen,zelf geen alternatief heeft opgezet en dan maar FYSIEKE verkoop ,een massa-event als het ware ,organiseert........

Ik bedoel maar,wat zitten Sofie en haar veiligheidsraad daar eigenlijk te lullen over bubbels,wat maken we ons druk over "strandplezier" als gerechtelijke en veilings-"plastrons" zo een anarchie veroorzaken....De evenementensector MAG zelfs bij benadering niet zoiets veroorzaken,maar een handelsrechtbank blijkbaar wel....

Laatst gewijzigd door kelt : 23 augustus 2020 om 06:41.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2020, 07:46   #64
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik weet niet wat het personeel nog vindt van "de bazen".Vergeten we niet dat deze uitverkoop niks van doen heeft met "de bazen",want die hebben daar niks meer mee te maken en het is een veiliginghuis dat in opdracht van de curatoren die uitverkoop organiseert en het is als het ware "het gerecht" dat de lonen uitbetaald...

We zijn 2020,midden in een sanitaire crisis en we zien hier dus een veilingshuis dat er in slaagt een FUNCTIONERENDE website (van Brantano) van het web te helpen halen,zelf geen alternatief heeft opgezet en dan maar FYSIEKE verkoop ,een massa-event als het ware ,organiseert........

Ik bedoel maar,wat zitten Sofie en haar veiligheidsraad daar eigenlijk te lullen over bubbels,wat maken we ons druk over "strandplezier" als gerechtelijke en veilings-"plastrons" zo een anarchie veroorzaken....De evenementensector MAG zelfs bij benadering niet zoiets veroorzaken,maar een handelsrechtbank blijkbaar wel....
De curatoren hebben geen overnemer kunnen vinden voor de totaliteit van de winkels en de voorraden. Dus tracht men de voorraden te verkopen om de prioritaire schuldeisers te betalen. Waar eventuele overnemers absoluut geen interesse in hebben is het personeel. Ze zouden wel gek moeten zijn om de condities, ancienniteit van het personeel over te nemen.

Als ik het had over de bazen had ik het natuurlijk over de vorige zaakvoerders. Die hebben vaneigenst geen enkel beslissingsrecht meer. Zelfs hun auto's tot balpen zijn aangeslagen. Dat zijn de risico's van het zaken voeren en dat er fouten gebeurd zijn staat vast maar het is al te gemakkelijk hen te veroordelen.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 23 augustus 2020 om 07:47.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2020, 19:32   #65
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Altijd jammer gevonden dat ze de Quick aan de Fransen hebben verkocht (en nu in handen van Burger King). Nog zo'n succesvol Belgisch bedrijf dat dan maar melkkoe werd van buitenlanders + ze hadden/hebben de beste hamburgers.
Ze hebben één ding dat beter is dan hun concurrenten : de onovertroffen GIANT en dan meer specifiek de lekkere saus daarop.

kwijl...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2020, 20:52   #66
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ze hebben één ding dat beter is dan hun concurrenten : de onovertroffen GIANT en dan meer specifiek de lekkere saus daarop.

kwijl...
Oorspronkelijk was Quick van de familie Vaxelaire Clays die ook de plak bij GB-INNO-BM zwaaide. Mijn aankoopster bij GB-iNNO-BM was een zeer competente vrouw en ze hield zich kort bij de familie Vaxelaire. Zij heeft het success verhaal van Quick geschreven. Ze kon tegen mij ook enorm hard optreden en haar humor was een typische kwetsende joodse humor maar we hadden respect voor elkaar Belgie was de enige plaats ter wereld waar Mac Donalds op nr 2 kwam. Ik ben haar uit het oog verloren maar ze plakte aan de Vaxelaire zoals een waakhond. Als ik me niet vergis heeft quick nog altijd een beslissingspoot in Belgie
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2020, 21:26   #67
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Oorspronkelijk was Quick van de familie Vaxelaire Clays die ook de plak bij GB-INNO-BM zwaaide. Mijn aankoopster bij GB-iNNO-BM was een zeer competente vrouw en ze hield zich kort bij de familie Vaxelaire. Zij heeft het success verhaal van Quick geschreven. Ze kon tegen mij ook enorm hard optreden en haar humor was een typische kwetsende joodse humor maar we hadden respect voor elkaar Belgie was de enige plaats ter wereld waar Mac Donalds op nr 2 kwam. Ik ben haar uit het oog verloren maar ze plakte aan de Vaxelaire zoals een waakhond. Als ik me niet vergis heeft quick nog altijd een beslissingspoot in Belgie
Ja, als ik me niet vergis was in die tijd een Quick ook (bijna) altijd vlak naast een GB-winkel.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2020, 05:49   #68
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.819
Standaard

Ondertussen was het ook de maandag van dat,waarbij uiteindelijk weer een paar "uitverkopende" winkels weer dicht gingen omdat het niet te doen was....en ja,"het roofdier" is bovengekomen bij die consumenten.....

Een argument was dat straks de school begint en tradioneel nieuw schoeisel en zo nodig is.....correct.....alsof er anno 2020 geen andere methodes zijn

Maar neen,dan maar een uur in een rij te gaan staan en binnen te ontdekken dat het gewenste "uitverkocht" is en enkel de grootste- en de kleinste maten nog beschikbaar zijn...en onderwijl weer eens een goeie ouderwetse shoppingfile veroorzaken in de omgeving...(achhhh de nineties....)

het leven als "consument".....een zinloze horror.....dat is duidelijk....


Blijkbaar zullen binnenkort enkele tientallen Vlaamse Brantano-winkels overgaan naar een Nederlandse schoenenketen,maar die is niet geinteresseerd in het merk noch de inventaris...

Laatst gewijzigd door kelt : 25 augustus 2020 om 05:50.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2020, 06:12   #69
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Ja, als ik me niet vergis was in die tijd een Quick ook (bijna) altijd vlak naast een GB-winkel.
Quick was dan ooit ook van de GB keten
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2020, 06:31   #70
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ondertussen was het ook de maandag van dat,waarbij uiteindelijk weer een paar "uitverkopende" winkels weer dicht gingen omdat het niet te doen was....en ja,"het roofdier" is bovengekomen bij die consumenten.....

Een argument was dat straks de school begint en tradioneel nieuw schoeisel en zo nodig is.....correct.....alsof er anno 2020 geen andere methodes zijn

Maar neen,dan maar een uur in een rij te gaan staan en binnen te ontdekken dat het gewenste "uitverkocht" is en enkel de grootste- en de kleinste maten nog beschikbaar zijn...en onderwijl weer eens een goeie ouderwetse shoppingfile veroorzaken in de omgeving...(achhhh de nineties....)

het leven als "consument".....een zinloze horror.....dat is duidelijk....


Blijkbaar zullen binnenkort enkele tientallen Vlaamse Brantano-winkels overgaan naar een Nederlandse schoenenketen,maar die is niet geinteresseerd in het merk noch de inventaris...

Het merk Brantano en hun inventaris hebben gefaald, het is gewoon beter dat dat niet wordt verder gezet.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2020, 05:56   #71
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.819
Standaard

De heer Penninck en zijn echtgenote(oprichters en voormalige bazen van FNG) waren ,na hun inverdenkingstelling voor het begaan van financiele fraudemisdrijven (in augustus laatstleden) ,onder voorwaarden weer vrij gelaten.

Mr Penninck is blijkbaar stout geweest en is nu opgesloten ,zijn echtgenote heeft een enkelband gekregen......


Eens zien of ons gerecht er in zal slagen ooit een proces te voeren,want het is een groot financieel dossier.De kansen zijn eerder gering,voortgaande op eerdere ervaringen....

Laatst gewijzigd door kelt : 13 september 2020 om 05:57.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 09:32   #72
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.515
Standaard

Blijkbaar heeft men zijn lesje nog niet geleerd. De Vlaamse overheid is via PMV geïnteresseerd in het wankele E5 Mode ...

Is dat nu een sector waar de overheid zich in moet mengen ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2021, 18:37   #73
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Blijkbaar heeft men zijn lesje nog niet geleerd. De Vlaamse overheid is via PMV geïnteresseerd in het wankele E5 Mode ...

Is dat nu een sector waar de overheid zich in moet mengen ?


ALs dat waar is,ben ik DIEP teleurgesteld...."Sterke Jan" gaat eens moeten ingrijpen....Er is GEEN ENKELE toegevoegde waarde voor "Vlaanderen" in de doorverkoop,tegen overdreven prijzen,van textieltjes vervaardigd in de slavenhokken van Bangladesh.Dat kan evengoed via het net of bij de "Paki-shop" ......Het is een doodgewone mercantiele activiteit,en als E5 het niet doet zal een ander het wel doen....no problemo.....


Het lijkt een beetje op de "Nationale sectoren",onzaliger nagedachtenis

Als "de markt" beslist (en E5 was al aangeschoten wild VOOR de Covids crisis),wel,laat het spelen)....

Laatst gewijzigd door kelt : 13 januari 2021 om 18:42.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be