Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 juli 2020, 08:52   #1
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard Besmettingen en sterftecijfers.

Een interessant artikel over de schijnbare discrepantie tussen nieuwe besmettingen (exponentiele stijging) en sterftecijfers (stabilisering) in de USA.

https://edition.cnn.com/2020/07/02/o...itz/index.html

Veel mogelijke redenen, maar meest waarschijnlijke:

Citaat:
Recent work -- done not by the federal government but rather by reporters at The New York Times -- has pulled together data that could show a cogent single "reason" for the change: nursing homes.
Dus eigenlijk hetzelfde als bij ons: vooral sterfte in rusthuizen.

En in tegenstelling tot bij ons worden die in de US zeer gebrekkig geteld.

Citaat:
means that a crucial issue affecting mortality is whether the raging epidemic in Southern states will result in the virus further spreading into nursing homes.
Because there is no mandatory reporting of cases by nursing homes, as well as the suggestion that some states have not been forthcoming about their nursing home cases, the only way to estimate what's ahead is to examine cases and rates among persons 65 years old and older. Of course, most of the approximately 50 million people in the US in this age group are not in chronic care facilities, which provide care to about 1.3 million Americans, but most who are in chronic care facilities are in this age group.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2020, 08:57   #2
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Ik veeg mijn kl*** van de S***** aan de U.S.A.
Wanneer kunnen wij terug ne keer genieten van een trippeke vanuit Z.-O. Asie naar de W. Eurolanden? DAT is wat me interesseert.
I'm in the need voor Belgenlandse friieeet!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2020, 08:59   #3
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik veeg mijn kl*** van de S***** aan de U.S.A.
Wanneer kunnen wij terug ne keer genieten van een trippeke vanuit Z.-O. Asie naar de W. Eurolanden? DAT is wat me interesseert.
I'm in the need voor Belgenlandse friieeet!
Gij hebt andere zorgen. Gaan ze u buitenlaten? Die met een Brits paspoort gaan ze naar het schijnt vasthouden.

/off topic
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2020, 09:15   #4
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik veeg mijn kl*** van de S***** aan de U.S.A.
Wanneer kunnen wij terug ne keer genieten van een trippeke vanuit Z.-O. Asie naar de W. Eurolanden? DAT is wat me interesseert.
I'm in the need voor Belgenlandse friieeet!

Ik heb gelezen dat de grenzen voor niet-EU ers van 15 landen vanaf 7 juli zouden open gaan. En China is daar bij, op voorwaarde dat zij hun grenzen ook openen voor EU-onderdanen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200630_95384574
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 3 juli 2020 om 09:17.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2020, 09:19   #5
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Gij hebt andere zorgen. Gaan ze u buitenlaten? Die met een Brits paspoort gaan ze naar het schijnt vasthouden.

/off topic
PM sent.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2020, 09:23   #6
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik heb gelezen dat de grenzen voor niet-EU ers van 15 landen vanaf 7 juli zouden open gaan. En China is daar bij, op voorwaarde dat zij hun grenzen ook openen voor EU-onderdanen.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200630_95384574
Duimen maar... Vliegen: I'm in the need for speed!
(Greta kan dan terug wat mekkeren. Is die ook content!)
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2020, 09:38   #7
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Een interessant artikel over de schijnbare discrepantie tussen nieuwe besmettingen (exponentiele stijging) en sterftecijfers (stabilisering) in de USA.
Mja. We vinden exact diezelfde discrepantie ook in Europa. Wat niet klopt in die uitleg is dat men blijkbaar op een zeker ogenblik de doden WEL goed zou tellen, en nadien niet meer. Dat is suggereren dat de doden-cijfers MINDER betrouwbaar zouden zijn dan de test cijfers om als proxy voor de algemene contaminatie graad te dienen. Ik geloof dat niet. Je kan geen factor 10 doden wegmoffelen ; vooral als je dat eerder niet deed. Maar de efficientie van uw test systeem kan wel drastisch veranderen.

Het spreekt vanzelf dat een groot deel van de USA de epidemie nog niet gehad heeft, en daar nu dus door moet. Iedereen moet erdoor. Dat is wat ik van in 't begin vertelde: met tijdelijke maatregelen koop je eventueel uitstel, maar dat is het dan ook. Je hebt het probleem vooruit geschoven, niet opgelost.

Indien het echter waar is dat men nu vooral de jongere bevolking besmet, zonder dat er doden vallen, dan is dat eigenlijk het beste wat men kan doen - tenminste, zolang men de ouderen daar kan van scheiden. Het is het omgekeerde van wat er in de meeste landen zoals bij ons gebeurd is, waar het vooral de ouderen zijn die besmet werden.

Want uiteindelijk is wat telt, het aantal doden (en zwaar zieken met blijvende gevolgen). Het heeft totaal geen belang dat 80% van uw bevolking besmet is, en daar een verkoudheid mee opdoet. Als het aantal doden laag blijft, dan is dat uiteindelijk wat men wilde bereiken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2020, 09:57   #8
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Mja. We vinden exact diezelfde discrepantie ook in Europa. Wat niet klopt in die uitleg is dat men blijkbaar op een zeker ogenblik de doden WEL goed zou tellen, en nadien niet meer. Dat is suggereren dat de doden-cijfers MINDER betrouwbaar zouden zijn dan de test cijfers om als proxy voor de algemene contaminatie graad te dienen. Ik geloof dat niet. Je kan geen factor 10 doden wegmoffelen ; vooral als je dat eerder niet deed. Maar de efficientie van uw test systeem kan wel drastisch veranderen.

Het spreekt vanzelf dat een groot deel van de USA de epidemie nog niet gehad heeft, en daar nu dus door moet. Iedereen moet erdoor. Dat is wat ik van in 't begin vertelde: met tijdelijke maatregelen koop je eventueel uitstel, maar dat is het dan ook. Je hebt het probleem vooruit geschoven, niet opgelost.

Indien het echter waar is dat men nu vooral de jongere bevolking besmet, zonder dat er doden vallen, dan is dat eigenlijk het beste wat men kan doen - tenminste, zolang men de ouderen daar kan van scheiden. Het is het omgekeerde van wat er in de meeste landen zoals bij ons gebeurd is, waar het vooral de ouderen zijn die besmet werden.

Want uiteindelijk is wat telt, het aantal doden (en zwaar zieken met blijvende gevolgen). Het heeft totaal geen belang dat 80% van uw bevolking besmet is, en daar een verkoudheid mee opdoet. Als het aantal doden laag blijft, dan is dat uiteindelijk wat men wilde bereiken.
Ik blijf erbij: wij zijn een van de weinige landen die goed tellen. Ik geloof niks van het dodenaantal in de US. En afwachten daar: het effect van de stijgende besmettingsgraad moet nog komen.

En ook: volgens het artikel is de hoogste sterfte te wijten aan de rusthuizen, minder aan de leeftijd.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2020, 10:12   #9
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik blijf erbij: wij zijn een van de weinige landen die goed tellen.
Dat excuus is allang vervlogen hoor. De vergelijkingen met de oversterfte zijn duidelijk. Belgie telt perfect goed, maar ook Zweden, Frankrijk en dergelijke zijn er heel dicht bij. De UK wijkt af, maar slechts 30 of 40%. Dat is nog geen factor 2. Ongeveer alle Europese landen zitten op minder dan een factor 2 van de oversterfte, dus die tellen allemaal "goed".

Je kan geen factor 10 doden verbergen. Terwijl je heel gemakkelijk een factor 10 mis bent in het aantal positieve testen vs gevallen (meestal is het minstens een factor 10).

Om andere TENDENZEN vast te stellen moet die "verkeerde" telling niet alleen verkeerd zijn, maar ook verkeerd EVOLUEREN.

Het is moeilijk om U voor te stellen dat men in maart de doden juist telde, en nu daar een factor 5 mis over is of zo.

Citaat:
Ik geloof niks van het dodenaantal in de US. En afwachten daar: het effect van de stijgende besmettingsgraad moet nog komen.
Maar je moet dat ook in Europa uitleggen.

Kijk, in de Europese Unie was het maximale dagelijkse aantal doden bereikt op 10 april met 3300 doden per dag. Dat is nu gezakt naar ongeveer 120 doden per dag.

Wat het aantal "gevallen" betreft, was het maximum 1 week daarvoor, op 3 april, met 28 200 gevallen per dag. Dat is nu 4300 gevallen per dag, en dat is al constant sinds 20 mei ongeveer.

Gaan we kijken naar het aantal doden op 30 mei, dan lag dat rond de 400 doden per dag.

Maw, terwijl in de EU het aantal gevallen al bijna anderhalve maand constant is op 4300 gevallen per dag, is het aantal doden met een dikke factor 3 gedaald.

Je gaat mij niet zeggen dat we ondertussen in Europa maar 1 op 3 doden rapporteren, terwijl we dat goed deden een maand geleden he.

Citaat:
En ook: volgens het artikel is de hoogste sterfte te wijten aan de rusthuizen, minder aan de leeftijd.
Ja, dat was hier ook zo. Rusthuizen waren exterminatie kampen.

Ik denk dus niet dat het excuus: "wij EN de Amerikanen telden de doden juist 2 maanden geleden, maar nu tellen we ze een factor 3 of zo verkeerd" de juiste uitleg is voor de discrepantie.

Er zijn maar 2 plausibele verklaringen:
- de testen worden efficienter (men vangt meer en meer van de echte gevallen met testen) ; maw de epidemie neemt niet toe maar de testen vangen een grotere fractie van de zieken

OF

- de mensen sterven nu veel minder aan covid-19 dan een paar maanden geleden (vanwege leeftijd, geen rusthuis, meer resistentie....).

Dat laatste zou pas echt goed nieuws zijn.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 juli 2020 om 10:13.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2020, 10:15   #10
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik veeg mijn kl*** van de S***** aan de U.S.A.
Wanneer kunnen wij terug ne keer genieten van een trippeke vanuit Z.-O. Asie naar de W. Eurolanden? DAT is wat me interesseert.
I'm in the need voor Belgenlandse friieeet!
Voorlopig zult u zich moeten beperken tot een trippeke naar Taiwan. Die hebben het Covid-19 virus op een schitterende wijze onder controle gehouden.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2020, 10:51   #11
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Voorlopig zult u zich moeten beperken tot een trippeke naar Taiwan. Die hebben het Covid-19 virus op een schitterende wijze onder controle gehouden.
Wij hier ook hoor: 7 doden/ minder dan 1250 cases. (Bevolking +7.500.000.)
Hoe dat komt blijft gedeeltelijk een vraagteken maar ik denk dat de invloed door de protesten van vorig jaar er wel voor iets tussen zitten wegens veel minder bezoekers. Op (jullie) TV leek het alsof HK compleet in de shit zat terwijl wij ons probleemloos vrij konden bewegen. Uiteraard mits wat voorzichtigheid en een ietwat selectievere keuze van de te frequenteren plaatsen.

Resultaat: veel minder bezoekers uit Mainland of komende van andere continenten. (Slecht voor de economie maar de schatkist in Honkers kan ertegen.) Daarnaast is er kort op de bal gespeeld door de medische diensten die de overheid achter de vodden zaten. (niet door een vingerwijzende Marc van Kwok.)
Resulterend in minder besmettingen uit China en de Wuhan regio of later van bezoekers uit het Westen.
Een combinatie van meerdere redenen plus ook wat geluk, denk ik.
Singapore startte ook sterk maar maakte later een ernstige flater die tot vandaag voor extra besmettingen zorgt via behuizing van hun (vergeten) geïmporteerde workforce.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 3 juli 2020 om 11:13.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2020, 10:55   #12
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

EN: Btw, Kjoe: een trippeke naar Taiwan is ook de moeite waard.
Trouwens, de Taiwan Chinezen zijn minder brutaal dan ons eigen Honkies.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 3 juli 2020 om 11:00.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2020, 15:00   #13
sbe4kdr
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2020
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat excuus is allang vervlogen hoor. De vergelijkingen met de oversterfte zijn duidelijk. Belgie telt perfect goed, maar ook Zweden, Frankrijk en dergelijke zijn er heel dicht bij. De UK wijkt af, maar slechts 30 of 40%. Dat is nog geen factor 2. Ongeveer alle Europese landen zitten op minder dan een factor 2 van de oversterfte, dus die tellen allemaal "goed".

Je kan geen factor 10 doden verbergen. Terwijl je heel gemakkelijk een factor 10 mis bent in het aantal positieve testen vs gevallen (meestal is het minstens een factor 10).

Om andere TENDENZEN vast te stellen moet die "verkeerde" telling niet alleen verkeerd zijn, maar ook verkeerd EVOLUEREN.

Het is moeilijk om U voor te stellen dat men in maart de doden juist telde, en nu daar een factor 5 mis over is of zo.



Maar je moet dat ook in Europa uitleggen.

Kijk, in de Europese Unie was het maximale dagelijkse aantal doden bereikt op 10 april met 3300 doden per dag. Dat is nu gezakt naar ongeveer 120 doden per dag.

Wat het aantal "gevallen" betreft, was het maximum 1 week daarvoor, op 3 april, met 28 200 gevallen per dag. Dat is nu 4300 gevallen per dag, en dat is al constant sinds 20 mei ongeveer.

Gaan we kijken naar het aantal doden op 30 mei, dan lag dat rond de 400 doden per dag.

Maw, terwijl in de EU het aantal gevallen al bijna anderhalve maand constant is op 4300 gevallen per dag, is het aantal doden met een dikke factor 3 gedaald.

Je gaat mij niet zeggen dat we ondertussen in Europa maar 1 op 3 doden rapporteren, terwijl we dat goed deden een maand geleden he.



Ja, dat was hier ook zo. Rusthuizen waren exterminatie kampen.

Ik denk dus niet dat het excuus: "wij EN de Amerikanen telden de doden juist 2 maanden geleden, maar nu tellen we ze een factor 3 of zo verkeerd" de juiste uitleg is voor de discrepantie.

Er zijn maar 2 plausibele verklaringen:
- de testen worden efficienter (men vangt meer en meer van de echte gevallen met testen) ; maw de epidemie neemt niet toe maar de testen vangen een grotere fractie van de zieken

OF

- de mensen sterven nu veel minder aan covid-19 dan een paar maanden geleden (vanwege leeftijd, geen rusthuis, meer resistentie....).

Dat laatste zou pas echt goed nieuws zijn.
Blijkbaar telde de CDC PCR en anti-bodies testen samen voor het aantal besmettingen.



Onderzoek naar de verschillende anti-bodies testen gaf false positive resultaten van 3 tot 16%.

https://medicine.wustl.edu/news/covi...agnostic-test/
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2020, 15:06   #14
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat excuus is allang vervlogen hoor. De vergelijkingen met de oversterfte zijn duidelijk. Belgie telt perfect goed, maar ook Zweden, Frankrijk en dergelijke zijn er heel dicht bij. De UK wijkt af, maar slechts 30 of 40%. Dat is nog geen factor 2. Ongeveer alle Europese landen zitten op minder dan een factor 2 van de oversterfte, dus die tellen allemaal "goed".


...snip
Een factor 2 is wel 100% er naast he Patrick.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2020, 16:48   #15
sbe4kdr
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2020
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Blijkbaar telde de CDC PCR en anti-bodies testen samen voor het aantal besmettingen.



Onderzoek naar de verschillende anti-bodies testen gaf false positive resultaten van 3 tot 16%.

https://medicine.wustl.edu/news/covi...agnostic-test/
Eerste link ontbrak.
https://www.theatlantic.com/health/a...-texas/611935/
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2020, 17:07   #16
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.413
Standaard

Een mogelijke verklaring is dat de testen crap zijn.

Als er weinig testen zijn, is er een bias om de testen te geven aan degenen waarvan meen een serieus vermoeden heeft dat ze ziek zijn op basis van symptomen.

Dus naarmate er meer testen voorhanden zijn, wordt het percentage false positives groter.
__________________
"What terrifies me is if ISIS were to detonate a nuclear device and kill 50 million Americans. Imagine the backlash against peaceful Muslims?" - Norm McDonald
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2020, 17:53   #17
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik veeg mijn kl*** van de S***** aan de U.S.A.
Wanneer kunnen wij terug ne keer genieten van een trippeke vanuit Z.-O. Asie naar de W. Eurolanden? DAT is wat me interesseert.
I'm in the need voor Belgenlandse friieeet!
Als Belg kunt gij terug komen wanneer je wil. Ik ken verschillende Belgen die ondertussen al zijn teruggekeerd vanuit ZO Azië.
Maar wanneer ge dan kunt terugkeren naar ZO Azië is een andere vraag.

Vraag is ook of je nog ooit zal kunnen weerkeren. Veel landen zullen van deze crisis gebruik maken om hun grenzen voorgoed dicht te houden voor alles wat regulier toerisme is en overwinteraars. Ik denk daarbij aan HK Thailand Cambodja Laos Vietnam Filipijnen...Indonesië Taiwan.
In tegenstelling tot wat vele mensen denken hebben ze die toeristen niet nodig. Veel van die regimes lusten geen pottenkijkers. En uiteindelijk zijn het toch maar de modale mensen die leven van die modale toeristen en of die het nu goed of slecht hebben zal die regimes worst wezen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 juli 2020 om 18:00.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2020, 18:15   #18
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Veel van die regimes lusten geen pottenkijkers. En uiteindelijk zijn het toch maar de modale mensen die leven van die modale toeristen en of die het nu goed of slecht hebben zal die regimes worst wezen.
Die modale mens leeft wel van de modale toerist.
Iets is beter dan niets.
En niets leidt tot ongenoegen, opstand of revolutie.
Dus ja, de toerist is welkom.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2020, 19:57   #19
sbe4kdr
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2020
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Een factor 2 is wel 100% er naast he Patrick.
Wij hebben geen tests meer nodig, onze supervirologen kunnen nu de R waarde al voorspellen.
Volgende week gaat de R weer boven 1 gaan.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200702_96934392

Nu staat de rest van de wereld daar nu wel met zijn mond vol tanden, we hebben dan wel de meeste doden per inwoner maar we zijn super goed bezig.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2020, 20:01   #20
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Wij hebben geen tests meer nodig, onze supervirologen kunnen nu de R waarde al voorspellen.
Volgende week gaat de R weer boven 1 gaan.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200702_96934392

Nu staat de rest van de wereld daar nu wel met zijn mond vol tanden, we hebben dan wel de meeste doden per inwoner maar we zijn super goed bezig.
Dat is ook al in Duitsland waargenomen, daar was het zelfs R=3. De R cijfers zijn momenteel met de weinige besmettingen vrij onbetrouwbaar. Waarschijnlijk zitten we al een tijdje aan R=1.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be