Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 juni 2012, 13:15   #21
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Notarissen rekenen nogal makkelijk vind ik.
Geen greintje inzage in hun werk heb je. 1000€ per handtekening is zo normaal bij die mannen dat je betaald zonder nadenken want er valt toch niks over na te denken.

En wat te zeggen bij een overlijden?
Van alles en nog wat op te vragen bij de gemeente, rijksarchief en weet ik veel.
Alles 200€ hier en 300€ daar en tel maar op tot je duizelig wordt.

Sterven kost meer dan geboren te worden.
Misschien hebben ze dat gedaan voor U, voor ze hun "handtekening voor echt plaatsen?"
Niet iedere klant die ze over de vloer krijgen, is niet zo betrouwbaar.

Laatst gewijzigd door giserke : 25 juni 2012 om 13:18.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 13:18   #22
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Misschien hebben ze dat gedaan voor U, voor ze hun "handtekening voor echt plaatsen?"
jaja; ik heb als bedrijf soms ook wel al eens één en ander door de notaris moeten opmaken en die vragen door hoor, dikwijls gewoon voor een handtekening te zetten op papieren door een andere boekhouder reeds opgemaakt.
1000€ voor een handtekening is dat.
En nog meer voor de boekhouder.
En geen mens die het leest.
En een accountant die ook nog eens moet tekenen soms; ook 1000€ voor zijn handtekening.

Michael Jackson was goedkoper denk ik.

Laatst gewijzigd door Mambo : 25 juni 2012 om 13:20.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 13:20   #23
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
jaja; ik heb als bedrijf soms ook wel al eens één en ander door de notaris moeten opmaken en die vragen door hoor, dikwijls gewoon voor een handtekening te zetten op papieren door een andere boekhouder reeds opgemaakt.
1000€ voor een handtekening is dat.
En nog meer voor de boekhouder.
En geen mens die het leest.
En een accountant die ook nog eens moet tekenen soms; ook 1000€ voor zijn handtekening.

Michael Jackson was goedkoper denk ik.
Tot ze het wel eens lezen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 13:21   #24
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Tot ze het wel eens lezen.
Joat in pruimentijd waarschijnlijk.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 13:23   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ik sta met minstens 10 m³ papieren die geen mens ooit gelezen heeft of ooit zal lezen.
Verplicht bij te houden.
Voor vlooien of zo een warme thuis te geven misschien?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 14:24   #26
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

Citaat:
want in veel gevallen is de overheid betrokken partij. (Bij onteigeningen enz...)
En daarom wordt de onteigening behandeld door een (onafhankelijke) rechter. Meerwaarde van een zelfstandige ambtenaar daarbij ?
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 14:47   #27
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
En daarom wordt de onteigening behandeld door een (onafhankelijke) rechter. Meerwaarde van een zelfstandige ambtenaar daarbij ?
Niet juist.
De minister stelt een onteigenende overheid aan die de onteigening uitvoert.
De rechter komt maar tussen na de gewone procedures als er geen overeenkomst kan worden bereikt.

Maar daarvoor kun je zeer zeker best iemand onder de arm nemen die uw belangen onafhankelijk bekijkt (schattingsverslagen enzo..)

Laatst gewijzigd door giserke : 25 juni 2012 om 14:48.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 15:21   #28
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Notarissen rekenen nogal makkelijk vind ik.
Geen greintje inzage in hun werk heb je. 1000€ per handtekening is zo normaal bij die mannen dat je betaald zonder nadenken want er valt toch niks over na te denken.

En wat te zeggen bij een overlijden?
Van alles en nog wat op te vragen bij de gemeente, rijksarchief en weet ik veel.
Alles 200€ hier en 300€ daar en tel maar op tot je duizelig wordt.

Sterven kost meer dan geboren te worden.
Een vaststelling die helaas correct is. En voor nabestaanden geldt hooguit drie dagen verlof. Dit heeft twee soorten gevolgen:
  1. geen kans om een fatsoenlijke rouwperiode in te bouwen, werken voor Coca-Cola, voor Wall Street, gaat helaas voor.
  2. mensen worden naar die notariaten gedreven, als gevolg van de ver doorgedreven juridisering.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 15:24   #29
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
En daarom wordt de onteigening behandeld door een (onafhankelijke) rechter. Meerwaarde van een zelfstandige ambtenaar daarbij ?
Is dat zo? Wordt dat door een rechter afgehandeld?
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 25 juni 2012 om 15:26.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 15:45   #30
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Nu overal de koopkracht op raakt, en de huizen duur zijn, voorspel ik een groot succes voor elke partij die de afschaffing van dat beroep in haar programma zet!

Wat we ook niet meer nodig hebben zijn alle andere juristen, zoals advocaten en rechters.
Nog een beetje en alle menselijke relaties staan in contracten gegoten.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 16:40   #31
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nunt Bekijk bericht
Beperkingen op het beroep van notaris helemaal opheffen. Zodat je ook bvb notarisdiensten kan kopen bij supermarkten ofzo. Meer transparantie, concurrentie en lagere prijzen.
Absolute onzin .

Een notaris is een gemachtigde ambtenaar die je op de juiste manier moet benaderen .

Een notaris moet !!! Verplicht !!! geheel gratis alle informatie geven rond alle contractuele zaken die je via een notaris momenteel kan regelen , zoals aankoop acte - hypotheek , huwelijks contract enz .

Als je een notaris afschaft ga je morgen helemaal niet meer die zelfde bekwame en juiste informatie krijgen en al evenmin gratis .

Het probleem ligt hem bij de mensen , ze staan argwanend of met knikkende knieen bij een Notaris , terwijl hij juist de gratis adviseur is . mensen doen er veel te weinig beroep op . en juist ja als je hen niet aanspreekt en het niet vraagt zal hij bij jou thuis ook niet komen aanbellen om de informatie die je nodig hebt toe te lichten .

Het zijn juist de janusjes van alles als immo makelaars en commercieel gerichte papegaaien die jou de informatie geven die jij nodig hebt om met hun in zee te gaan . juist dat is bij een notaris geheel vrij .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 16:43   #32
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
jaja; ik heb als bedrijf soms ook wel al eens één en ander door de notaris moeten opmaken en die vragen door hoor, dikwijls gewoon voor een handtekening te zetten op papieren door een andere boekhouder reeds opgemaakt.
1000€ voor een handtekening is dat.
En nog meer voor de boekhouder.
En geen mens die het leest.
En een accountant die ook nog eens moet tekenen soms; ook 1000€ voor zijn handtekening.

Michael Jackson was goedkoper denk ik.
In verband met hervormingen of wijzigingen / kapitaalsverhogingen in vennootschappen is dat inderdaad juist
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 17:01   #33
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Absolute onzin .

Een notaris is een gemachtigde ambtenaar die je op de juiste manier moet benaderen .

Een notaris moet !!! Verplicht !!! geheel gratis alle informatie geven rond alle contractuele zaken die je via een notaris momenteel kan regelen , zoals aankoop acte - hypotheek , huwelijks contract enz .

Als je een notaris afschaft ga je morgen helemaal niet meer die zelfde bekwame en juiste informatie krijgen en al evenmin gratis .

Het probleem ligt hem bij de mensen , ze staan argwanend of met knikkende knieen bij een Notaris , terwijl hij juist de gratis adviseur is . mensen doen er veel te weinig beroep op . en juist ja als je hen niet aanspreekt en het niet vraagt zal hij bij jou thuis ook niet komen aanbellen om de informatie die je nodig hebt toe te lichten .

Het zijn juist de janusjes van alles als immo makelaars en commercieel gerichte papegaaien die jou de informatie geven die jij nodig hebt om met hun in zee te gaan . juist dat is bij een notaris geheel vrij .
Ja, en hoeveel notarissen doen dat ook daadwerkelijk?
Noteer ook: de notaris zit hier in een ongelofelijk comfortabele positie. Misschien wel een van de meest comfortabele posities die er in onze maatschappij bestaat. Aangesteld door de overheid, gemachtigd door de overheid, maar toch vrij om hun zin te doen, toch geen ambtenaar, toch werken voor eigen rekening. Ronduit dubbelzinnig.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 25 juni 2012 om 17:01.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 17:18   #34
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Joat in pruimentijd waarschijnlijk.
Als je als bedrijf momenteel naar de bak stapt , lezen ze wel je publicaties en de zaken alskapitaalsverhoging of kapitaals verlaging of herwaardering . en als die niet kloppen kan je naar je krediet fluiten . of worden je rekeningen geblokkeerd , tot het in orde is .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 17:24   #35
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Niet juist.
De minister stelt een onteigenende overheid aan die de onteigening uitvoert.
De rechter komt maar tussen na de gewone procedures als er geen overeenkomst kan worden bereikt.

Maar daarvoor kun je zeer zeker best iemand onder de arm nemen die uw belangen onafhankelijk bekijkt (schattingsverslagen enzo..)
Als bij de onteigening openbaar nut gemoeid is moet je zeer voorzichtig zijn met het onderste uit de kan te halen of je zou wel eens na het afspringen van een onderlinge overeenkomst een commisie over je heen kunnen krijgen die je dossier behandeld in gedwongen versie waarbij het blokkeren of vertragen van openbaar nut wordt ingeroepen , en de kans is dan groot dat je een pak minder ontvangt .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 17:26   #36
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Een vaststelling die helaas correct is. En voor nabestaanden geldt hooguit drie dagen verlof. Dit heeft twee soorten gevolgen:
  1. geen kans om een fatsoenlijke rouwperiode in te bouwen, werken voor Coca-Cola, voor Wall Street, gaat helaas voor.
  2. mensen worden naar die notariaten gedreven, als gevolg van de ver doorgedreven juridisering.
Niet helemaal juist .

Bij een erfenis mag elke partij ( erfgenaam )zijn eigen notaris kiezen en de totaal tarief zal niet hoger zijn , ook al zijn er 7 patijen en 7 Notarisen .

Het staat U geheel vrij om naar een bepaalde notaris te gaan en daar de tariven op te vragen .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 17:32   #37
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Nu overal de koopkracht op raakt, en de huizen duur zijn, voorspel ik een groot succes voor elke partij die de afschaffing van dat beroep in haar programma zet!

Wat we ook niet meer nodig hebben zijn alle andere juristen, zoals advocaten en rechters.
Ik hoop van harte dat ze de notarissen NIET afschaffen , als men ook dat in handen geeft van de private en commerciele markt , betekent dat vb meer macht aan de immokantoren die het hele pakket zullen aanbieden tegen woekerprijzen en onproffesioneel .

Daarboven , moeten die dan toezicht krijgen op je hele situatie van borgstelling Hypotheken en andere privé vermogens of schulden , en dan hangt je hele hebben en houden op de publieke internet sites
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 17:38   #38
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Ja, en hoeveel notarissen doen dat ook daadwerkelijk?
Noteer ook: de notaris zit hier in een ongelofelijk comfortabele positie. Misschien wel een van de meest comfortabele posities die er in onze maatschappij bestaat. Aangesteld door de overheid, gemachtigd door de overheid, maar toch vrij om hun zin te doen, toch geen ambtenaar, toch werken voor eigen rekening. Ronduit dubbelzinnig.
Dat is ook zo , maar ze doen wel schitterend werk , als je hen opvolgd is je dossier perfect in orde , en heb je ten minste nog een dossier en document dat buiten discutie staat .

Een notariele ackte is ten minste nog iets dat definitief en daadwerkelijk is .

We zullen eens zien hover processen en advocaten discuties er zullen rijzen als dat werk door anderen gedaan wordt .

Denk er maar eens over na waarom de politiek de notaris wil afschaffen . politiekers zijn voor 90 % advocaten en willen hun eigen winkeltje doen draaien .

Kan je u voorstellen dat er één lettertje verkeerd staat in een ackte en dat advocaten daar op inspelen om te procederen voor jaren , dan gaan er mensen met bosjes in faling , de menselijke en financiele dramma's zullen immens worden .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 18:54   #39
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Dat is ook zo , maar ze doen wel schitterend werk , als je hen opvolgd is je dossier perfect in orde , en heb je ten minste nog een dossier en document dat buiten discutie staat .

Een notariele ackte is ten minste nog iets dat definitief en daadwerkelijk is .

We zullen eens zien hover processen en advocaten discuties er zullen rijzen als dat werk door anderen gedaan wordt .

Denk er maar eens over na waarom de politiek de notaris wil afschaffen . politiekers zijn voor 90 % advocaten en willen hun eigen winkeltje doen draaien .

Kan je u voorstellen dat er één lettertje verkeerd staat in een ackte en dat advocaten daar op inspelen om te procederen voor jaren , dan gaan er mensen met bosjes in faling , de menselijke en financiele dramma's zullen immens worden .
Tja, Klarekijk, jij kent dat duidelijk beter dan ik, zult er wel veel ervaring mee hebben; die heb ik niet.

Toch vraag ik mij af waarom iemand notaris moet zijn om schitterend werk te leveren. Ik ben geen notaris, en ik vind niet dat ik zo onschitterend werk. Ik heb ook niet de indruk dat mijn werk eenvoudiger is dan dat van een notaris, bij oppervlakkige beschouwing zelfs zeer integendeel. Maar ja, ik ken niet alle geheimen van dat beroep.

Zou het echt kunnen zijn dat je daar tegenwoordig nog veel meer voor moet kunnen dan wat rekenbladen invullen op de computer en wat wetteksten opzoeken op de computer? Waarom kan dat werk niet gedaan worden door iemand die per uur wordt betaald? Dat moet toch goedkoper kunnen?
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 20:04   #40
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Ja, en hoeveel notarissen doen dat ook daadwerkelijk?
Noteer ook: de notaris zit hier in een ongelofelijk comfortabele positie. Misschien wel een van de meest comfortabele posities die er in onze maatschappij bestaat. Aangesteld door de overheid, gemachtigd door de overheid, maar toch vrij om hun zin te doen, toch geen ambtenaar, toch werken voor eigen rekening. Ronduit dubbelzinnig.
Een die dit niet doet kan van vandaag op morgen zijn ambt verliezen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be