Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Hoe lang denkt u nog separatist te zijn?
Ik ben separatist in hart en nieren, en zal dat men leven lang blijven! 47 58,75%
Ik ben een separatist, maar zal dat niet meer zijn als ik er genoeg van heb. 3 3,75%
Ik ben geen separatist, maar een neo-nazi. 3 3,75%
Ik ben geen separatist. 27 33,75%
Aantal stemmers: 80. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 december 2004, 14:40   #41
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
spijtig voor u.
Tja, als u er zoveel voldoening kan uithalen om een heel leven te strijden voor iets dat je niet kan waarmaken, dan begrijp ik het.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 14:42   #42
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Dertig jaar terug sprak men van federalisme. Het is er nu.
Sinds begin 90 jaren is separatisme een geaccepteerd discours. Dit is mss geen bewijs maar alleszins een sterke aanduiding van de mogelijkheid tot realisatie ervan. Volgens mij is zelfs het bestaan van uw partij een teken des tijds dat belgicisten het nodig vinden om zich politiek te organiseren tegen de uiteenspatting van het land.
Dertig jaar geleden sprak men ook al van separatisme. Zelfs zestig jaar, of langer geleden al.

Het federalisme is een uitvindsel van de flaminganten, en heeft bewezen dat het niet werkt. Er gaan meer en meer stemmen op om bevoegdheden terug op nationaal niveau over te hevelen. Kijk maar naar de rampzalige afloop van het dossier DHL. Dat hebben we aan die flaminganten te danken, die dertig jaar geleden over het federalisme begonnen. Als u daar fier op wilt zijn?
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 14:42   #43
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester
 
N.J.S.V. Antwerpen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen.
Berichten: 591
Standaard

Ik ben geen separatist: ik ben een volksnationalist. Dat impliceert natuurlijk wel dat den belgiek moet barsten en Vlaanderen onafhankelijk wordt. Maar het impliceert ook dat daarna Dietsland verenigd moet worden!
__________________



Laatst gewijzigd door N.J.S.V. Antwerpen : 5 december 2004 om 14:43.
N.J.S.V. Antwerpen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 14:45   #44
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N.J.S.V. Antwerpen
Ik ben geen separatist: ik ben een volksnationalist. Dat impliceert natuurlijk wel dat den belgiek moet barsten en Vlaanderen onafhankelijk wordt. Maar het impliceert ook dat daarna Dietsland verenigd moet worden!
U heeft nog een lange weg te gaan zo blijkt! Denkt u dat allemaal nog te kunnen realiseren in uw leven?
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'

Laatst gewijzigd door Yann : 5 december 2004 om 14:45.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 14:54   #45
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.895
Standaard

Ik ben noch Belgicist, noch separatist. Ik heb meer en meer het indruk dat dit land geen toekomst meer heeft. En ik ben zeker niet de enige die zo denkt. Vandaar het standpunt in mijn familie, in mijn omgeving en bij meer en meer Franstaligen dat emigratie de oplossing is. Niet noodzakelijk nu maar binnen enkele jaren.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 14:58   #46
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Ga jij maar onverwijld aan uw kieskringetje verder werken, in plaats van hier de onheilsprofeet uit te hangen!
Ga jij je stemmenpotentieël eens boven de tientallen tillen vooraleer je revoluties komt voorspellen...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 14:58   #47
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Hoe grappig lijkt de uitslag van de poll tot hiertoe! Volgende mensen gaan hun leven lang separatist blijven:

axel nort, big bad wolf, Djeeuw, EXTREEM, Hrafnar, John Stufflebeam, mulder7, Philips Inc., prutske, Public energy, stab, Tantist, Tijl Uilenspiegel, vercetti, Vlaamse Leeuw, zorroaster

De vraag is dan hoe ze dat interpreteren? Kunnen bovenstaande antwoorden op deze vraag?

1. Ik denk niet dat ik een onafhankelijk Vlaanderen nog zal meemaken. Ik leef geen eeuwigheid.

2. Ik blijf separatist, ook als Vlaanderen onafhankelijk is. Daarna strijd ik voor de onafhankelijkheid van mijn provincie!
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 14:59   #48
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Ga jij je stemmenpotentieël eens boven de tientallen tillen vooraleer je revoluties komt voorspellen...
Goed geprobeerd zorro, maar uw uitspraken laten mij echt koud!
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 15:03   #49
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Dertig jaar geleden sprak men ook al van separatisme. Zelfs zestig jaar, of langer geleden al.
Nee, toch niet. Het was een debat in beperkte kring. Nu is het de sterkste (partij) politieke stroming in Vlaanderen.
Citaat:
Het federalisme is een uitvindsel van de flaminganten, en heeft bewezen dat het niet werkt.
Mss dat het initiatief bij de Vlamingen lag, maar daar heeft de PS toch flink aan meegewerkt. Politiek links Wallonië wenst zeker geen terugschroeven van hetgeen geregionaliseerd werd en al zeker geen unitarisme. Tant pis voor de bub.
Citaat:
Er gaan meer en meer stemmen op om bevoegdheden terug op nationaal niveau over te hevelen.
Een kwalijke opstoot vd belgische griep, meer niet
Citaat:
Kijk maar naar de rampzalige afloop van het dossier DHL. Dat hebben we aan die flaminganten te danken, die dertig jaar geleden over het federalisme begonnen.
Eerder te danken aan de Brusselse chantage en lauwe Vlamingen als Leterme. De uitkomst zou in een unitaire staat niet anders zijn geweest.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 15:16   #50
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Nee, toch niet. Het was een debat in beperkte kring. Nu is het de sterkste (partij) politieke stroming in Vlaanderen.
Zo sterk zelfs, dat de Kroonprins ze publiekelijk mag aanvallen, zonder dat België diezelfde dag barst.

Citaat:
Mss dat het initiatief bij de Vlamingen lag, maar daar heeft de PS toch flink aan meegewerkt.

Politiek links Wallonië wenst zeker geen terugschroeven van hetgeen geregionaliseerd werd en al zeker geen unitarisme.
En zeker geen separatisme...

Citaat:
Tant pis voor de bub. Een kwalijke opstoot vd belgische griep, meer nietEerder te danken aan de Brusselse chantage en lauwe Vlamingen als Leterme. De uitkomst zou in een unitaire staat niet anders zijn geweest.
Leterme heeft een franstalige moeder. Is dat dan wel een Vlaming, of eerder een nestbevuiler?
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 15:34   #51
mulder7
Schepen
 
mulder7's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2004
Berichten: 400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Hoe grappig lijkt de uitslag van de poll tot hiertoe! Volgende mensen gaan hun leven lang separatist blijven:

axel nort, big bad wolf, Djeeuw, EXTREEM, Hrafnar, John Stufflebeam, mulder7, Philips Inc., prutske, Public energy, stab, Tantist, Tijl Uilenspiegel, vercetti, Vlaamse Leeuw, zorroaster

De vraag is dan hoe ze dat interpreteren? Kunnen bovenstaande antwoorden op deze vraag?

1. Ik denk niet dat ik een onafhankelijk Vlaanderen nog zal meemaken. Ik leef geen eeuwigheid.

2. Ik blijf separatist, ook als Vlaanderen onafhankelijk is. Daarna strijd ik voor de onafhankelijkheid van mijn provincie!
Geniet maar van het korte genoegen van een onnozele interpretatie van een al even onnozele poll. In de echte wereld ziet er het echter niet zo rooskleurig uit voor U en Uw ideeën .
__________________
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12.
mulder7 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 16:50   #52
Hrafnar
Banneling
 
 
Hrafnar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2004
Berichten: 723
Standaard

Ik vraag me af of seperatist Yann mijn bijdrage op de vorige bladzijde van deze draad wel heeft gelezen.

Of zou het zo zijn dat hij selectief is in het geven van antwoorden, wellicht omdat hij geen weerwoord heeft?
Hrafnar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 17:04   #53
Koenraad Maesschalck
Banneling
 
 
Koenraad Maesschalck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Berichten: 2.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Wat een strikvraag. Natuurlijk niet mijn hele leven lang, want wanneer België uiteenvalt moet ik geen separatist meer zijn.
Juist. Vier mogelijkheden in die BUB-sul z'n poll, maar de meest normale en voor de hand liggende keuze staat er natuurlijk niet bij.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 17:47   #54
Hrafnar
Banneling
 
 
Hrafnar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2004
Berichten: 723
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Juist. Vier mogelijkheden in die BUB-sul z'n poll, maar de meest normale en voor de hand liggende keuze staat er natuurlijk niet bij.
Uiteraard niet, en dat heeft hij zelf reeds toegegeven:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Wat een strikvraag. Natuurlijk niet mijn hele leven lang, want wanneer België uiteenvalt moet ik geen separatist meer zijn.
Waarop het antwoord van deze verdediger van de illegitieme belze staat als volgt luidt:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Wil je u commentaar even wissen tot dat de rest van uw collega's geantwoord heeft aub? Anders is de pret er ook wel af...

Men heeft dus bij gebrek aan beter de eerste mogelijkheid aangevinkt.
En nu zit dit nare belgicistische seperatistje zich te verkneukelen over de in zijn ogen geniale grap die hij heeft uitgehaald met het weldenkende deel van de bevolking.

Welnu, als hij zijn vertier ende vermaeck uit dit soort infantiliteiten meent te moeten putten, mag hij wat mij betreft zijn gang gaan. Ik weet wel beter.
Hrafnar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 18:19   #55
big bad wolf
Parlementslid
 
big bad wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juni 2004
Locatie: Brugge
Berichten: 1.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Het communautaire wordt dermate uitgebuit door Vlaams- en Waalsnationalisten dat het overdreven is. Een unitair beleid zou de meeste communautaire problemen automatisch opheffen.
m.a.w. elke gewestelijke verzuchting wordt door Brussel hardhandig de kop ingedrukt, zoals met het Vlaams Blok?

denk niet dat velen jouw USSR-model willen volgen
__________________
God save the king, 'cause no one else will
-- Blackadder
big bad wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 18:35   #56
big bad wolf
Parlementslid
 
big bad wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juni 2004
Locatie: Brugge
Berichten: 1.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Er gaan meer en meer stemmen op om bevoegdheden terug op nationaal niveau over te hevelen. Kijk maar naar de rampzalige afloop van het dossier DHL. Dat hebben we aan die flaminganten te danken, die dertig jaar geleden over het federalisme begonnen. Als u daar fier op wilt zijn?
ik denk dat de weinige BUBbels die er maar waren volledig hun besef van realiteit verloren zijn, er wordt namelijk steeds meer gevraagd om meer Vlaamse bevoegdheden, en om bepaalde inkomsten regionaal te regelen om een degelijke werking te kunnen hebben.

wat een schandelijke leugen is, is dat flaminganten schuld zouden hebben aan het DHL-debacle:
- eerst en vooral heeft Verhofstadt het dossier een half jaar laten beschimmelen alvorens er aan ijltempo aan te moeten beginnen werken
- de groenen willen liefst alle nachtvluchten schrappen, en dus DHL wegjagen uit Brussel
- heel het DHL-dossier mondde uit in een gekibbel over meer of minder nachtvluchten, en over de spreiding ervan. het VB bood ook een alternatief, maar naar achterbakse Belgische gewoonte wordt daarmee geen rekening gehouden.
- de Walen gaven hun gekende antwoord op de vraag naar deling van de lasten: 'non'
- de Walen hadden tenslotte hun eigen geheime agenda: DHL laten vertrekken uit Zaventem, zodat ze zich bij voorkeur in Bierset zouden vestigen, waardoor ze de gedeelde Vlaams-Waalse tewerkstelling zouden kunnen vervangen door een puur Waalse.

Kom dus niet af met je onzin dat flaminganten verantwoordelijk zijn voor het DHL-debacle, maar het simpelweg niet werken van la belziek
__________________
God save the king, 'cause no one else will
-- Blackadder
big bad wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 18:44   #57
big bad wolf
Parlementslid
 
big bad wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juni 2004
Locatie: Brugge
Berichten: 1.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Hoe grappig lijkt de uitslag van de poll tot hiertoe! Volgende mensen gaan hun leven lang separatist blijven:

axel nort, big bad wolf, Djeeuw, EXTREEM, Hrafnar, John Stufflebeam, mulder7, Philips Inc., prutske, Public energy, stab, Tantist, Tijl Uilenspiegel, vercetti, Vlaamse Leeuw, zorroaster

De vraag is dan hoe ze dat interpreteren? Kunnen bovenstaande antwoorden op deze vraag?
een vraag op een vraag: waarom heb je niet de keuze "ik ben separatist tot na de Vlaamse onafhankelijkheid erbij gezet"?

zo kan ik evengoed een poll starten "Waarom ben je belgicist?"
1) omdat ik als Vlaming mijn eigen volk veracht
2) omdat ik een vuile communist ben
3) omdat ik elk jaar honderden euro's cadeau wil doen aan mijn zuiderburen die niet eens mijn taal willen spreken
4) omdat ik le prince des Wallons philippe es langs achter wil pakken
5) omdat ik mijn hersenen heb afgestaan als orgaandonor
__________________
God save the king, 'cause no one else will
-- Blackadder
big bad wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 18:45   #58
big bad wolf
Parlementslid
 
big bad wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juni 2004
Locatie: Brugge
Berichten: 1.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Ik denk niet dat ik een onafhankelijk Vlaanderen nog zal meemaken. Ik leef geen eeuwigheid.
pleeg zelfmoord, dan hoef je de Vlaamse onafhankelijkheid zeker niet meer mee te maken
__________________
God save the king, 'cause no one else will
-- Blackadder
big bad wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 18:47   #59
big bad wolf
Parlementslid
 
big bad wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juni 2004
Locatie: Brugge
Berichten: 1.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Ik blijf separatist, ook als Vlaanderen onafhankelijk is. Daarna strijd ik voor de onafhankelijkheid van mijn provincie!
separatistisch voor het leven kan evengoed betekenen dat men de Vlaamse onafhankelijkheid wil, maar niet de Anschluß aan Nederland

bouw jij maar rustig verder aan je lego-imperium, en laat je onzin hier maar es achterwege
__________________
God save the king, 'cause no one else will
-- Blackadder
big bad wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 19:52   #60
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mulder7
Geniet maar van het korte genoegen van een onnozele interpretatie van een al even onnozele poll. In de echte wereld ziet er het echter niet zo rooskleurig uit voor U en Uw ideeën .
Hoezo? Bent u van de planeet Mars?
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be