Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 december 2018, 23:06   #661
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Het gaat om het "signaal".

Beide betogingen hadden tot doel om te tonen "hoeveel" mensen men op straat krijgt wie er voor of tegenstander is.

Het resultaat staat haaks op hoe er in het parlement gestemd is.

Dat zegt genoeg.
Originele uitleg. Rechts krijgt even veelvolk op de been dan een doorsnee match van Cercle Brugge.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 23:06   #662
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En met wat een minachting voor de aanwezige groepen... Vlamingen... wat had je nou meer verwacht; het anti-Vlaams racisme druipt ervan af...
En dan zichzelf maar komen ophemelen als zogezegde anti-racisten...
Het zou voor te lachen zijn, hoe belachelijk het is, maar het is gewoon de ziel van la Belgique.
Oh maar ik denk dat de aanwezige groeperingen de Franstaligen nog meer minachten.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 23:10   #663
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In Franstalig Zwitserland is er geen sprake van gele hesjes, ook al kijken ze daar ook veel naar de Franse TV. M.a.w. het gaat niet alleen om de culturele osmose, maar ook om de economische situatie. En die is in Henegouwen bijvoorbeeld nu eenmaal niet rooskleurig.
Natuurlijk is het ook gelinkt maar het verband tussen Franstalig België en Frankrijk is in het algemeen zeer groot. Groter dan tussen Vlaanderen en Nederland.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 23:18   #664
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.861
Standaard

Je kan nog zoveel rond de kwestie heendraaien als je wilt. Feit is dat een kwestie waarvan wordt gezegd dat ze de mensen enorm beroert 15 keer minder mensen op de been brengt dan een klimaatbetoging en ook pakken minder dan klassieke betogingen van de vakbonden.

Volkswil mijn gat.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 23:19   #665
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Natuurlijk is het ook gelinkt maar het verband tussen Franstalig België en Frankrijk is in het algemeen zeer groot. Groter dan tussen Vlaanderen en Nederland.
Hoeveel gele hesjes stonden er in de provincie Luxemburg? De opkomst in Libramont was bijvoorbeeld nog lager dan in Genk. Of anders gezegd: er moet een economische drijfveer zijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 23:21   #666
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Je kan nog zoveel rond de kwestie heendraaien als je wilt. Feit is dat een kwestie waarvan wordt gezegd dat ze de mensen enorm beroert 15 keer minder mensen op de been brengt dan een klimaatbetoging en ook pakken minder dan klassieke betogingen van de vakbonden.

Volkswil mijn gat.
Bij de klimaatbetoging waren er ook heel wat deelnemers van buiten België. Daarnaast ging het uit van een sterk georganiseerd geheel dat al maanden aan de voorbereiding aan het werken was.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 23:21   #667
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Ah ja, zoals Everytime
Nee hoor,volgens mij had panda het eerder over een zelfreflectie.......

Je kan je in dat geval eenzaam én onbegrepen voelen...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 23:23   #668
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Natuurlijk is het ook gelinkt maar het verband tussen Franstalig België en Frankrijk is in het algemeen zeer groot. Groter dan tussen Vlaanderen en Nederland.
Blijven fluiten schat,in la douce France zitten ze niet te wachten op een stel leeglopers die dringend onderhouden moeten worden...

Daar hebben ze binnen hun eigen grenzen al veel te veel van...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 00:53   #669
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Je kan nog zoveel rond de kwestie heendraaien als je wilt. Feit is dat een kwestie waarvan wordt gezegd dat ze de mensen enorm beroert 15 keer minder mensen op de been brengt dan een klimaatbetoging en ook pakken minder dan klassieke betogingen van de vakbonden.

Volkswil mijn gat.
Dat, schattebout, is de logica zelve gezien de jarenlange demonisering en uitsluiting van een partij waaraan de deelnemers met diep ingekankerde politiek correcte overtuiging en inzet gelinkt werden. Zelfs de N-VA wordt er aan gelinkt ook al vermijdt die partij met de moed der wanhoop (vruchteloos) om eveneens slachtoffer te worden van de linkse rattenplaag.

ALLE polls wezen uit dat wat in regering én parlement gebeurde NIET spoort met de volkswil. Zelfs linkse journalisten beaamden dit. Het verwondert mij voor geen halve cent dat jij pretendeert beter te weten.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 01:06   #670
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Blijven fluiten schat,in la douce France zitten ze niet te wachten op een stel leeglopers die dringend onderhouden moeten worden...

Daar hebben ze binnen hun eigen grenzen al veel te veel van...
Inderdaad. Ik las ergens dat de liefhebbers van aansluiting bij hun échte land eisten dat voor hen het belgische systeem van sociale zekerheid moest gelden. Via die weg stroomt het grootste deel van de Vlaamse "solidariteit" de taalgrens over.

Frankrijk bedankte voor de eer. De Fransen zijn niet zo gul als die racistische, zelfzuchtige Vlamingen. En daar bedoelen ze geen stank voor dank mee.
"Voor wat hoort wat" zegt het volkske dat geen communautaire heibel heeft. Iedereen spreekt Frans, nietwaar Everytime?
Belgique is daar, ondanks de inzet van het zwaarste geschut, niet in geslaagd, en dat zullen de Vlaams-nationalisten geweten hebben.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 01:43   #671
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Natuurlijk is het ook gelinkt maar het verband tussen Franstalig België en Frankrijk is in het algemeen zeer groot. Groter dan tussen Vlaanderen en Nederland.
In een post-België-scenario, dat heel lang kan duren maar mogelijk blijft, zie ik Vlaanderen sneller bij Nederland komen dan je denkt. Vlaams nationalisme in diens huidige vorm is ook maar een 19de eeuwse uitvinding. De mentaliteit kan snel omkeren hoor. Historisch hebben we zeker een argument voor Nederlands nationalisme i.p.v. Vlaams (dat oorspronkelijk ook maar gemaakt werd om salonfähig te zijn binnen Belgisch kader; later zich tegen België keerde).

Laatst gewijzigd door Weyland : 17 december 2018 om 01:52.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 01:46   #672
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Mij is wel altijd opgevallen dat Vlamingen stugger en geslotener zijn dan bijvoorbeeld hun noordelijke buren, de Nederlanders. Onlangs fietste ik door IJzendijke en ik werd door verschillende inwoners van het dorpje met een vriendelijke "hallo" begroet. Aan de andere kant van de grens kom ik dat zo goed als nooit tegen.
Dat klopt. Ik heb zelf mensen kwaad gemaakt omdat ik te open was. Zelf aanvaard ik dat. Liever op tenen trappen dan risicoloos een mak lammetje zijn.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 01:47   #673
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Mooie sfeerbeelden over de bruine hesjes die vredevol hun mening uiten.



50 bruine hesjes aangehouden blijkbaar.



cherry picking pics beertje?








Opnieuw klopt Uw verhaaltje niet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 01:50   #674
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Grappig hoe men meteen naar het waterkanon grijpt in België. In het VK tijdens de migrantenrellen en plundering in Londen 2011 overwoog men aarzelend om hun enige waterkannon uit Noord-Ierland over te brengen en had men besloten uiteindelijk niet te kiezen voor zulke 'drastische middelen'. De Britten zijn natuurijk een 'cucked' volk en dit is een zoveelste bewijs ervan.

Deze betoging in Brussel was klein bier vergeleken met toen (5 doden, 200 gewonden, miljoenen aan materiale schade in Londen), ook al verliep die niet zonder stoten. Ik denk dat de Franstalige component versus de Nederlandstalige een rol heeft gespeeld in het iets harder dan anders optreden van de politie.

Laatst gewijzigd door Weyland : 17 december 2018 om 01:56.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 02:34   #675
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ze werd duidelijk botergeil van al die rechtse rakkers.
Zo is het. Dat is ook de reden waarom ze het niet meteen ophoepelde, ondanks de gespannen sfeer. Ze was geïntigreerd door de nieuwe ervaring, weg van het bureau met slappe zachte mannelijke collega's .
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 02:42   #676
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Natuurlijk is het ook gelinkt maar het verband tussen Franstalig België en Frankrijk is in het algemeen zeer groot. Groter dan tussen Vlaanderen en Nederland.
Je probeerde ons dus blaaskens wijst maken met je bewering dat Frankrijk het land is van ALLE Franstaligen? Jezelf op kop? Jullie spreken toch allemaal Frans? En de Vlamingen en de Nederlanders spreken allemaal Nederlands, meer bepaald de taal van de boerkes.

Probeer je nu uit arren moede Vlaanderen aan Nederland te braderen, lees onder de prijs te verkopen om je rattachisme te verdoezelen?

Het verband tussen Frankrijk en Wallonië is veel kleiner dan je ons probeert wijs te maken. De Franse staatsschuld is even hoog als de behoefte aan de jaarlijkse miljardenstroom vanuit Vlaanderen richting Wallonië. En dat zal er niet op verbeteren nu de gele hesjes Macron in de tang nemen

Het klopt ook dat Vlaanderen financieel beter af zou zijn door bij Nederland aan te sluiten.

In Nederland bedroeg de staatsschuld vorig jaar 56,7% van het BBP. Goed de helft van Belgique dus.

In België geraakt de staatsschuld niet onder de 100% van het BBP.

In Vlaanderen daalt de schuld. In Wallonië explodeert ze.

De stijging van de federale staatsschuld in een periode van vijf jaar ‘verbergt’ twee realiteiten; een Vlaams overschot van circa 6 miljard en een Waals en Brussels tekort van samen circa 43 miljard.

https://doorbraak.be/staatsschuld-van-de-vlaamse-staat/

Lannoy M, Mulquin M.-E. Mignolet M.,Transferts interrégionaux belges : quelques considérations arithmétiques et les réalités 2006-2010, CERPE, Série Politique Economique, Cahier n° 53, avril 2011 – te vinden op http://www.fundp.ac.be/eco/economie/...lications.html
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 02:44   #677
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
cherry picking pics beertje?








Opnieuw klopt Uw verhaaltje niet.
Vaneigens zou HO zeggen, maar uiteraard niet tegen zijn goede pandavriend.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 04:03   #678
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Aan die 0.01 % van de bevolking die daar was om te betogen zou ik het betwijfelen dat dat is wat de bevolking wil en denkt. Zo altijd spreken over DE bevolking zou ik niet durven.
Ik vraag mij af als de hooligans van de Anderlechtse O-side er niet waren geweest of FDW daar niet alleen had gestaan
Die waren daar niet want Anderlecht speelde om 14u30 in Brugge.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 04:28   #679
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Aan die 0.01 % van de bevolking die daar was om te betogen zou ik het betwijfelen dat dat is wat de bevolking wil en denkt. Zo altijd spreken over DE bevolking zou ik niet durven.
Het volstaat dat je weet wat de Brusselaars denken, schatteke. Over de Vlaamse bevolking kan je beter zwijgen dat je zweet want dat is gene vette.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 04:33   #680
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Die waren daar niet want Anderlecht speelde om 14u30 in Brugge.
Ocharme ons fredje. Nu castreer je hem toch wel van zijn geweldigste argument in maanden!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be