Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 juli 2012, 17:10   #1
Politics.be
Redactie
 
 
Politics.be's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
Standaard Federale Regering : Inhuldiging van het « Belgium House » -

Dames en Heren,Mesdames et Messieurs,Het is met veel plezier dat ik u hier op deze prachtige plaats welkom heet.Ce lieu historique sera, le temps des Jeux Olympiques, la « Belgium House ». La « Belgium House » est avant tout un lieu de rencontre pour et avec les Belges. Het zal de vitrine van ons land zijn tijdens deze Spelen. In het Belgium House zullen ook regelmatig alle getalenteerde Belgen bijeenkomen die bijdragen tot het succes van het evenement.Ik maak van deze gelegenheid gebruik om iedereen te bedanken die heeft bijgedragen tot de totstandkoming van het « Belgium House »: het BOIC, de verschillende overheden en de sponsors.

Des talents sportifs, nous n’en manquons vraiment pas, particulièrement cette année. 115 athlètes belges défendront nos couleurs. Il s’agit d’un record depuis Helsinki en 1952.

J’espère que ce premier record sera suivi de plusieurs autres ici �* Londres !

We tellen ook 40 Belgische deelnemers aan de Paralympische Spelen. We zijn op hun fantastische prestaties zeer trots. Ik twijfel er niet aan dat we met hen even goede resultaten zullen boeken.

Dames et Heren,

Ik wens enkele zeer belangrijke Belgische vertegenwoordigers uit de internationale sportwereld te bedanken voor hun aanwezigheid, te beginnen met één van de meest prestigieuze figuren onder hen: onze vriend Eddy Merckx.

Tijdens deze Olympische Spelen is er inderdaad niemand beter dan Eddy Merckx om het “Belgian Cycling Paradise” dat hier dichtbij plaatsvindt zowel op sportief als technologisch vlak te belichamen.

Je tiens également �* saluer la participation de nombreuses entreprises belges �* l’organisation de ces J.O. Réputées pour leur savoir-faire et leur maîtrise technologique, elles sont elles aussi des ambassadrices de notre pays.

J’adresse enfin un salut amical aux responsables politiques et socio-économiques qui nous ont rejoints.

Tous ensemble, nous allons soutenir nos athlètes et valoriser ce qui se fait de mieux dans notre pays.

België, Vlaanderen, Wallonië en Brussel hebben enorm veel mensen met talent, op alle vlakken. Of het nu gaat om sport, high tech, media, architectuur, wetenschappelijk onderzoek, cultuur, België is een groot land wat creatie en performantie betreft.

Nous sommes fiers de nos capacités. Et nous les valorisons. Cette « Belgium House » en est un percutant exemple! Je me réjouis que la Belgique soit si bien représentée, tournée tout entière vers l’avenir et pleine d’ambitions.

Dames en Heren,

Het is belangrijk dat we sterke signalen geven aan onze burgers en onze ondernemingen.

De economische en financiële crisis heeft de Europese landen en hun bevolking zwaar getroffen. Maar dankzij de verschillende hervormingen die op gang werden gebracht, komt ons land er weer bovenop.

Ja, het gaat beter met België. Wij zitten vandaag in het Europese kopgroep. We zijn een vaste waarde geworden.

Mais, comme les sportifs, nous voulons améliorer nos performances et offrir des perspectives �* nos citoyens et �* nos entreprises.

Ik dank hen alvast, alsook alle verantwoordelijken van het BOIC en van het Paralympisch Comité.

Je souhaite du fond du coeur beaucoup de succès �* nos athlètes et une belle moisson de médailles!

Thank you and enjoy the Games!


Bron: politics.be
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be