Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Ben jij voor of tegen adoptie door holebi's?
Ik ben voor 29 78,38%
Ik ben tegen 8 21,62%
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 oktober 2015, 21:12   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Moeder naast de haard, dus.
U vergist zich.

Lees eens goed.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 21:44   #22
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als je ziet hoe weinig tijd sommige ouders nu nog hebben voor hun kinderen, zie ik de situatie van twee "uithuizigen" helemaal niet als een gelukkige evolutie tegenover vroeger.

Indertijd kwamen wij, kort na schooltijd, thuis en onze moeder was thuis. We hadden een klankbord, eten een boterham, deden ons huiswerk en mochten dan weer het huis uit. Ook in mijn gezin zorgen wij ervoor dat onze kinderen iemand hebben die hen na schooltijd verwelkomt. Ik zie echt het voordeel niet in van al die kinderen in de opvang. Uren na het laatste belteken op school.
Welkom in de 21ste eeuw...

Anti-holebi adoptie gaat dat echt niet oplossen.
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 21:46   #23
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is ook zo iets typisch, de tekortkoming zit aan uw kant en dan beginnen ze te schelden over de anderen.

Een argument voor uw zaak is dat niet echt.
Tekortkoming van mijn kant?

De enige mensen die anderen iets tekort doen zijn de mensen die holebi's het geluk en het recht niet gunnen om ook kinderen te hebben, en dit om de meest sentimentele en subjectieve argumenten.
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 21:47   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Welkom in de 21ste eeuw...

Anti-holebi adoptie gaat dat echt niet oplossen.
Ik zie geen verband.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 21:48   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
De enige mensen die anderen iets tekort doen zijn de mensen die holebi's het geluk en het recht niet gunnen om ook kinderen te hebben, en dit om de meest sentimentele en subjectieve argumenten.
Juist niet: objectieve elementen. Een kind hoor je niet te plaatsen in een problematische situatie.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 22:02   #26
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik zie geen verband.
Waarom begin je dan te zemelen over "thuis wachten geen ouders op hun kinderen"?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Juist niet: objectieve elementen. Een kind hoor je niet te plaatsen in een problematische situatie.
Klopt. Maar die problematische situaties kunnen (zoals zo vaak gezegd in andere topics) even vaak voorkomen bij een hetero koppel als holebi koppel.
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 22:03   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Waarom begin je dan te zemelen over "thuis wachten geen ouders op hun kinderen"?
Eens goed lezen. Misschien wordt het dan duidelijk.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 22:04   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Klopt. Maar die problematische situaties kunnen (zoals zo vaak gezegd in andere topics) even vaak voorkomen bij een hetero koppel als holebi koppel.
U begrijpt hopelijk het verschil tussen beginsituatie en een die na verloop van tijd zo is gegroeid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 22:09   #29
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Eerlijk gezegd ben ik geen voorstander, gewoon om het feit dat adoptie voor hetero koppels anders is dan voor homo koppels.
Er zijn niet genoeg kinderen om de adoptie wens te voldoen voor hetero koppels, die dat doen omdat ze onvruchtbaar zijn. En dan moeten die (onfortuinlijke) personen in concurrentie gaan met andere personen die perfect vruchtbaar zijn, maar gewoon verkiezen om niet de 'doordeweekse' weg van het maken van kinderen krijgen te volgen.
Ik weet wel, het is niet 'natuurlijk' voor een homo om seks te hebben met een persoon van het andere geslacht, maar daar zijn oplossingen voor te vinden. Waar een wil is, is een weg.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 22:17   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik weet wel, het is niet 'natuurlijk' voor een homo om seks te hebben met een persoon van het andere geslacht, maar daar zijn oplossingen voor te vinden.
Welke dan wel?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 22:22   #31
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Het is niet goed voor een kind dat zijn neppe vaders elkaar liggen leeg te boren op de sofa.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 22:27   #32
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welke dan wel?
Boris Becker is op eens een leuke manier vader geworden. Namelijk zonder coïtus. U moet dat maar eens googlen.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 22:43   #33
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Eerlijk gezegd ben ik geen voorstander, gewoon om het feit dat adoptie voor hetero koppels anders is dan voor homo koppels.
Er zijn niet genoeg kinderen om de adoptie wens te voldoen voor hetero koppels, die dat doen omdat ze onvruchtbaar zijn. En dan moeten die (onfortuinlijke) personen in concurrentie gaan met andere personen die perfect vruchtbaar zijn, maar gewoon verkiezen om niet de 'doordeweekse' weg van het maken van kinderen krijgen te volgen.
Ik weet wel, het is niet 'natuurlijk' voor een homo om seks te hebben met een persoon van het andere geslacht, maar daar zijn oplossingen voor te vinden. Waar een wil is, is een weg.
grappig ... als je bedenkt dat ene Roger Pauly (Nationaal voorzitter van gezinsbond) een straffe en moedige uitspraak lanceerde tegen de vermeende politiek-correcte stelling dat homo- en lesbienneparen recht zouden hebben op kinderen: “Er bestaat geen recht op kinderen. Kinderen hebben recht op een vader en een moeder.” .
Ja klopt !
Er bestaat wel zoiets als het recht op een gezin (stichting) maar geen absoluut recht op kinderen ( die dan maar geleverd dienen te worden )
Wat hij en jij blijkbaar vergeet is dat dan voor hetero's evenzeer geldt.
Ze zijn dus niet minder of méér onfortuinlijk te noemen als het hun blijkbaar niet alleen lukt

ps. zijn tweede phrase is rechtstreeks overgenomen uit het VB-krantje of één of ander pastoraal gazetje en uiteraard volledig fictie
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 23:00   #34
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Ik kan hier bijzonder kort over zijn: er is geen enkele - lees GEEN ENKELE - serieuze onafhankelijke wetenschappelijke studie die concludeert dat kinderen beter af zouden zijn in een traditioneel gezin (dus met vader-moeder). Bij homokoppels of lesbiennes zijn er praktisch altijd wel genoeg 'rolmodellen' in de omgeving van het andere geslacht. Grootouders, ooms, tantes, zussen, broers, familievrienden, neven, nichten, ... Zolang kinderen in hun jeugd te maken krijgen met opvoedingsmodellen van zowel mannen als vrouwen is er geen vuiltje aan de lucht.

Het is vooral belangrijk dat een kind in een liefdevolle omgeving opgroeit, liever een geadopteerd kind in een evenwichtig gezin dan een 'natuurlijk' kind in een ongelukkig traditioneel gezien.

'Blij' te lezen (uiteraard verberg ik hier mijn cynisme niet) dat de voorzitter van het Vl. Behang homo's nu ook als mensen ziet. Tot voor kort waren het voor hen marsmannetjes of parasitaire kakkerlakken.

VB pakt meestal graag uit tegenwoordig met het schermen van percentages van 'absolute meerderheden' van de Vlamingen, zoals bijvoorbeeld met de vreemdelingenstandpunten en de asielcrisis. Wel, beste heren en dames van VB, onderzoek wijst uit dat 70 �* 80 procent van de modale Vlamingen, waar jullie graag mee uitpakken, geen probleem zien in holebiadoptie. Of geloven jullie nu werkelijk dat holebi's een product zijn van de linkse pers of de progressieve lobby's !?
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 23:03   #35
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
grappig ...
Aha, was ik grappig?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
als je bedenkt dat ene Roger Pauly (Nationaal voorzitter van gezinsbond) een straffe en moedige uitspraak lanceerde tegen de vermeende politiek-correcte stelling dat homo- en lesbienneparen recht zouden hebben op kinderen: “Er bestaat geen recht op kinderen. Kinderen hebben recht op een vader en een moeder.” .
Dat is toch geen straffe uitspraak. Waarom zouden er zoiets zijn als een recht op kinderen? Kinderen worden gewoon gemaakt, en dat al miljarden jaren. Als men een recht heeft op iets, dan is er iemand (of iets) dat verplicht is om voor dat recht te zorgen. Wie of wat heeft de plicht?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Ja klopt !
Er bestaat wel zoiets als het recht op een gezin (stichting) maar geen absoluut recht op kinderen ( die dan maar geleverd dienen te worden )
Nogmaals, waar zou het recht op een gezin vandaan komen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Wat hij en jij blijkbaar vergeet is dat dan voor hetero's evenzeer geldt.
Ik vergeet niets, want ik ben gewoon niet eens met uw premisses.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Ze zijn dus niet minder of méér onfortuinlijk te noemen als het hun blijkbaar niet alleen lukt
Daar ben ik het niet mee eens. Mensen die onvruchtbaar door bvb ziekte, of door verkeerd medicijnen gebruik door de moeder in de zwangerschap, etc etc ... zijn onfortuinlijker dan mensen die gewoon vruchtbaar zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht

ps. zijn tweede phrase is rechtstreeks overgenomen uit het VB-krantje of één of ander pastoraal gazetje en uiteraard volledig fictie
Dus u wil mij ook in de extreem rechtse hoek duwen. Het is eens iets anders. Recent werd ik hier nog in de linkse hoek geduwd.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 23:08   #36
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Volkomen mee eens. Je hoort kinderen niet van bij het begin te duwen in een afwijkende situatie.
Beste Jan, ik moet eerlijk bekennen dat ik me wat zorgen maak dat u in het onderwijs staat of er heeft gestaan (dat leid ik toch af uit het leeuwendeel van uw posts, of u moet goed kunnen 'faken'). Dat u anno 2015 nog zulke standpunten heeft op ethisch vlak en daarmee ook onze kinderen probeert te indoctrineren, daar maak ik me eerlijk gezegd toch wel wat bedenkingen bij. Ik hoop alvast niet dat mijn kinderen les van u zullen krijgen of u directeur bent in hun school.

Uiteraard mag u een puur persoonlijke mening hebben, maar ik vrees alleen dat het moeilijk wordt deze in ogen van vele vlamingen bekrompen standpunten aangaande holebi's voor uzelf te houden in onderwijsgerelateerde bezigheden en bijgevolg niet de kinderen/leerlingen te bezoedelen met u toch wel reactionaire gedachtengoed.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2015, 02:22   #37
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als je ziet hoe weinig tijd sommige ouders nu nog hebben voor hun kinderen, zie ik de situatie van twee "uithuizigen" helemaal niet als een gelukkige evolutie tegenover vroeger.

Indertijd kwamen wij, kort na schooltijd, thuis en onze moeder was thuis. We hadden een klankbord, eten een boterham, deden ons huiswerk en mochten dan weer het huis uit. Ook in mijn gezin zorgen wij ervoor dat onze kinderen iemand hebben die hen na schooltijd verwelkomt. Ik zie echt het voordeel niet in van al die kinderen in de opvang. Uren na het laatste belteken op school.
En dat is volgens jou enkel mogelijk bij hetero's? Want daar gaat de poll over hé!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2015, 02:23   #38
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Beste Jan, ik moet eerlijk bekennen dat ik me wat zorgen maak dat u in het onderwijs staat of er heeft gestaan (dat leid ik toch af uit het leeuwendeel van uw posts, of u moet goed kunnen 'faken'). Dat u anno 2015 nog zulke standpunten heeft op ethisch vlak en daarmee ook onze kinderen probeert te indoctrineren, daar maak ik me eerlijk gezegd toch wel wat bedenkingen bij. Ik hoop alvast niet dat mijn kinderen les van u zullen krijgen of u directeur bent in hun school.

Uiteraard mag u een puur persoonlijke mening hebben, maar ik vrees alleen dat het moeilijk wordt deze in ogen van vele vlamingen bekrompen standpunten aangaande holebi's voor uzelf te houden in onderwijsgerelateerde bezigheden en bijgevolg niet de kinderen/leerlingen te bezoedelen met u toch wel reactionaire gedachtengoed.
2
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2015, 09:48   #39
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Beste Jan, ik moet eerlijk bekennen dat ik me wat zorgen maak dat u in het onderwijs staat of er heeft gestaan (dat leid ik toch af uit het leeuwendeel van uw posts, of u moet goed kunnen 'faken'). Dat u anno 2015 nog zulke standpunten heeft op ethisch vlak en daarmee ook onze kinderen probeert te indoctrineren, daar maak ik me eerlijk gezegd toch wel wat bedenkingen bij. Ik hoop alvast niet dat mijn kinderen les van u zullen krijgen of u directeur bent in hun school.

Uiteraard mag u een puur persoonlijke mening hebben, maar ik vrees alleen dat het moeilijk wordt deze in ogen van vele vlamingen bekrompen standpunten aangaande holebi's voor uzelf te houden in onderwijsgerelateerde bezigheden en bijgevolg niet de kinderen/leerlingen te bezoedelen met u toch wel reactionaire gedachtengoed.
Hier maakt u een fundamentele denkfout. Namelijk dat het verkondigen van een andere mening dan de uwe per definitie indoctrinatie is. U doet namelijk net hetzelfde. U gaat me toch niet vertellen dat u uw mening niet opdringt aan uw kinderen?
Er is niets reactionair of bekrompen aan de standpunten van JvdB. Dat is een subjectief waardeoordeel. Niet vergeten dat uw mening niet de absolute waarheid is. Binnen enkele generaties zal ook uw "verlichte' opvattingen als bekrompen worden beoordeeld.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2015, 10:09   #40
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Hoeveel wetenschappelijke studies zijn hier al over gedaan, over 'n tijdspanne van hoeveel jaren, om degelijke resultaten te kunnen voorleggen?

En euh; nee, ik wil liever niet geadopteerd worden door holebis.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be