Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 februari 2019, 17:25   #21
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Tweeverdieners met 3 kinderen en dan financiële problemen? Dan moeten ze eerst de dure iPhone's, hun 4G GSM abonnementen, hun digitale TV met betaalzenders, hun netflix abonnementen, hun merkkledij en hun reizen weg laten. En waarschijnlijk nog tientallen andere prullen. Dan pas kan men spreken over financiële problemen. Maar soit iedereen doet wat hij zelf denkt wat het beste is. Van mij moeten gezinnen die -zoals de topictitel zegt- geen onverwachtse uitgave van 100 euro aan kunnen geen greintje medelijden of empathie verwachten.
Neen, dat weet ik.

Maar werkende armen gaan wel uw welvaart bedreigen door extreem links of rechts te stemmen en via die weg desnoods het geld bij u komen halen. Uw groepsverzekering plunderen, of de firmawagen van uw vrouw kapotbelasten.

Je kan ze dus best terug wat perspectief geven. Met doppers heb ik weinig compasie. Met werkenden die constant moeten sukkelen wel. Daar moeten we iets voor doen.

En het iphone verhaal is een chiche, die mensen gaan kapot aan hun woonlasten, hun electriciteit, hun gas, hun vervoer, hun zorg voor hun kinderen, hun eten...kortom, basisbehoeften. Als die hun electriciteitsrekening te hoog wordt kunnen ze niet even een paar duizend euro neerflappen en hun dak volparkeren met zonnepanelen. Dat doen de mensen met hogere inkomens. Waardoor hun basislasten dalen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2019, 17:53   #22
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Neen, dat weet ik.

Maar werkende armen gaan wel uw welvaart bedreigen door extreem links of rechts te stemmen en via die weg desnoods het geld bij u komen halen. Uw groepsverzekering plunderen, of de firmawagen van uw vrouw kapotbelasten.

Je kan ze dus best terug wat perspectief geven. Met doppers heb ik weinig compasie. Met werkenden die constant moeten sukkelen wel. Daar moeten we iets voor doen.

En het iphone verhaal is een chiche, die mensen gaan kapot aan hun woonlasten, hun electriciteit, hun gas, hun vervoer, hun zorg voor hun kinderen, hun eten...kortom, basisbehoeften. Als die hun electriciteitsrekening te hoog wordt kunnen ze niet even een paar duizend euro neerflappen en hun dak volparkeren met zonnepanelen. Dat doen de mensen met hogere inkomens. Waardoor hun basislasten dalen.
Goh, wat betreft dat koppel met 3500 netto, 3 kinderen en daarbovenop dus meer dan 500 kinderbijslag per maand dat dan nog steeds niet rondkomt, valt er weinig compassie te hebben: natuurlijke selectie en survival of the fittest heet dat dan.

Maar om ff op bovenstaande in te pikken: de kleine bevolkingslaag die vandaag quasi alles moet financieren in België (en to be complete, daar horen gele hesjes niet bij), die hebben vaker wel nog de mogelijkheden om te investeren in kostenbesaprende, milieuvriendelijke maatregelen als zonnepanelen, warmtepompen, elektrische wagens en prima geïsoleerde huizen inclusief toestellen met top-prestaties. Concreet wil dat dus ook zeggen dat zij minder en minder getroffen gaan worden door stijgende lasten en prijzen, en in het plaatje van de vervuiler betaalt, is dat ook perfect logisch.

Het is dus wachten (al denk ik niet dat er nog gewacht moet worden) op de eerste "solidairen" die gaan roepen dat dat niet eerlijk is en dat het ongehoord is dat de arme vervuilers nu effectief voor hun vervuiling moeten betalen, terwijl de rijken lekker groen kunnen zijn en niets/weinig moeten betalen. Het staat quasi in de sterren geschreven dat die kleine bevolkingslaag dus niet alleen alles moet blijven financieren, niet alleen al hun eigen investeringen moet ophoesten, maar ook zal mogen dokken om de vergroening van jan en alleman te financieren uit "solidariteit".

Blij dat ik daar ver van af zit...
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2019, 18:03   #23
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Goh, wat betreft dat koppel met 3500 netto, 3 kinderen en daarbovenop dus meer dan 500 kinderbijslag per maand dat dan nog steeds niet rondkomt, valt er weinig compassie te hebben: natuurlijke selectie en survival of the fittest heet dat dan.

Maar om ff op bovenstaande in te pikken: de kleine bevolkingslaag die vandaag quasi alles moet financieren in België (en to be complete, daar horen gele hesjes niet bij), die hebben vaker wel nog de mogelijkheden om te investeren in kostenbesaprende, milieuvriendelijke maatregelen als zonnepanelen, warmtepompen, elektrische wagens en prima geïsoleerde huizen inclusief toestellen met top-prestaties. Concreet wil dat dus ook zeggen dat zij minder en minder getroffen gaan worden door stijgende lasten en prijzen, en in het plaatje van de vervuiler betaalt, is dat ook perfect logisch.

Het is dus wachten (al denk ik niet dat er nog gewacht moet worden) op de eerste "solidairen" die gaan roepen dat dat niet eerlijk is en dat het ongehoord is dat de arme vervuilers nu effectief voor hun vervuiling moeten betalen, terwijl de rijken lekker groen kunnen zijn en niets/weinig moeten betalen. Het staat quasi in de sterren geschreven dat die kleine bevolkingslaag dus niet alleen alles moet blijven financieren, niet alleen al hun eigen investeringen moet ophoesten, maar ook zal mogen dokken om de vergroening van jan en alleman te financieren uit "solidariteit".

Blij dat ik daar ver van af zit...
Heel mooi. Alleen onrealistisch in een democratie. Die "jan en alleman" die halvelings niet meer rondkomen die wensen WEL een beter leven, met meer luxe. En die zullen dat in het stemhokje doordrukken. Gewoon stellen dat zij maar moeten accepteren dat ze het met veel minder levenskwaliteit moeten doen, is naief. Zij accepteren dit niet.

En dit is een proces dat globaal speelt, daar valt niet aan te ontsnappen, of je moet in een niet-democratisch land leven.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2019, 18:09   #24
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Huizen zijn veel te fucking duur, dat is het probleem.
Mogelijks wel, maar een addertje onder het gras, veel woningen zijn onvoldoende geïsoleerd volgens de laatste bouwnormen en vaak dateren zulke woningen nog van voor de verstrenging van de bouwnormen, ik heb zo een typisch klein rijhuisje waarvan geen gegevens over beschikbaar zijn, maar volgens de akte dateerd de woning van de periode aan het begin van de 20ste eeuw grofweg gebouwd rond 1930 of ietsie later.


Nu ik kan als alleenstaande voldoende leven met het inkomen en mijn uitgaves liggen op een redelijke niveau, ondanks dat sta ik de laatste maanden wat krap in kas, kom er net nog zonder schulden door, wel netjes betaald maar de effecten op de steun van mijn ouders voor enkele vernieuwingen en het leggen van zonnepanelen zullen later wel duidelijk worden resultaat opleveren...is toch voortdurend beknibbelen op wat je nog hebt en ik heb ook nog te winkelen om mijn hongerende maag te vullen...soms vervelend maar de aanhouder wint, en ergens ga ik toch moeten doorschieten in mijn gedrag...niets meer uitgeven als het echt niet nodig is en stel je dat als het mogelijk is wel uit tot je een oplossing gevonden hebt dat de lopende problemen oplost.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2019, 18:14   #25
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Heel mooi. Alleen onrealistisch in een democratie. Die "jan en alleman" die halvelings niet meer rondkomen die wensen WEL een beter leven, met meer luxe. En die zullen dat in het stemhokje doordrukken. Gewoon stellen dat zij maar moeten accepteren dat ze het met veel minder levenskwaliteit moeten doen, is naief. Zij accepteren dit niet.
Particratie in België is dan ook de facto een lachertje, maar je hebt gelijk dat heb op zich de tirannie van de domheid van de massa blijft. In BE kan je idd verwachten dat, onder het mom van de solidariteit, die jan en alleman het inderdaad niet zullen accepteren en dat ze zullen vinden dat anderen het moeten betalen... De anderen die vandaag ook al alles betalen.
Daarom dat wij dus ook weggegaan zijn.

De vraag die jij jezelf zal moeten stellen is of je het ziet zitten om niet alleen te fungeren als hoofdfinancier van België en van je eigen investeringen, maar daarbovenop ook van de vergroening van al die "jan en allemans" die nu roepen dat ze milieubewustheid eisen, maar dat anderen dat moeten betalen...

Citaat:
En dit is een proces dat globaal speelt, daar valt niet aan te ontsnappen, of je moet in een niet-democratisch land leven.
In een land met wat meer visie, minder afgunst, beter beleid en overheidsfinanciën die onder controle zijn, valt dat alvast een pak beter mee.

Laatst gewijzigd door Drosamadaris : 2 februari 2019 om 18:16.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2019, 18:17   #26
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Heel mooi. Alleen onrealistisch in een democratie. Die "jan en alleman" die halvelings niet meer rondkomen die wensen WEL een beter leven, met meer luxe. En die zullen dat in het stemhokje doordrukken. Gewoon stellen dat zij maar moeten accepteren dat ze het met veel minder levenskwaliteit moeten doen, is naief. Zij accepteren dit niet.

En dit is een proces dat globaal speelt, daar valt niet aan te ontsnappen, of je moet in een niet-democratisch land leven.
Het zijn zotten die werken en daarmee willen vooruit komen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Generatie_X

Citaat:
Deze generatie wordt in België en Nederland ook wel Generatie Nix of de Verloren Generatie genoemd, aangezien de jongeren de periode van economisch verval na de tweede oliecrisis meemaakten: ze waren pas afgestudeerd (in veel gevallen aan één van de universiteiten) en hadden veel moeite om werk te vinden, omdat de bedrijven aanwervingen beperkten en gingen snoeien door middel van een zuiniger loonbeleid.
Mijn generatie die heeft moeten boeten voor de vorige generaties en nu blijkbaar ook nog eens de volgende generaties moet gaan onderhouden omdat ze nooit geleerd hebben de tering naar de nering te zetten.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2019, 18:27   #27
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Het zijn zotten die werken en daarmee willen vooruit komen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Generatie_X



Mijn generatie die heeft moeten boeten voor de vorige generaties en nu blijkbaar ook nog eens de volgende generaties moet gaan onderhouden omdat ze nooit geleerd hebben de tering naar de nering te zetten.
Newsflash: we hebben het over mensen die werken.

Niet over doppers, luilakken etc....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2019, 18:27   #28
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Uw generatie heeft onze royale staatsschuld opgebouwd en heeft in feite de kast leeggeroofd en de schuld nagelaten voor de nakomers.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2019, 18:37   #29
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Uw generatie heeft onze royale staatsschuld opgebouwd en heeft in feite de kast leeggeroofd en de schuld nagelaten voor de nakomers.
Vraag me af over welke generatie je het hebt volgens jouw post...

Je hebt het over mensen die de dag van vandaag 60 plus of ouder zijn ?

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 2 februari 2019 om 18:37.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2019, 19:44   #30
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

De reden voor deze miserie zijn inderdaad een reeks foute beslissingen. Maar vaak is een te zware hypotheek gekoppeld met een te dure autosmaak de oorzaak. Ze lenen zwaar en als hun lonen jaar na jaar de prijzen niet volgen, en er komen extra kosten bij (kinderen kosten geld) of alles wordt gewoon duurder, dan wordt het iedere maand moeilijker en moeilijker.
Een jaar of 10 geleden was de stelregel van elke bank dat je 1/3 van je inkomen aan je hypotheek mag geven. Dit geldt wel enkel voor modale verdieners met ongeveer 1600 euro netto. Je moest dus met andere woorden 1000 euro overhouden om te leven. Verdiende je 2500 netto, dan mocht je de helft van je inkomen aan je hypotheek geven ipv 1/3.

Vandaag is 1000 euro overhouden naast je hypotheek niet voldoende. Je moet er zeker 1300 overhouden en dan moet je nog geen gekke dingen doen.
Overigens betekent de huidige huizenmarkt voor alle modaal opgeleide Vlamingen (inkomen minder dan 2200 netto) dat je een relatie moet hebben en dat je met 2 mensen een woning moet kopen. Anders moet je in een kruipkot gaan zitten, bij je ouders blijven wonen ofwel levenslang huren.

Dit doet mensen wanhopig op zoek gaan naar relaties om totaal verkeerde redenen. En als er na 3 jaar een haar in de boter zit kunnen ze zich geen scheiding veroorloven, waardoor ze diep ongelukkig worden.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2019, 20:27   #31
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Deze draad klinkt als ...

"Aan het einde van mijn geld heb ik nog een halve maand te gaan ... "

Of zie ik dat weer maar eens verkeerd?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2019, 20:43   #32
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
...https://nl.wikipedia.org/wiki/Generatie_X

....
Mijn generatie die heeft moeten boeten voor de vorige generaties en nu blijkbaar ook nog eens de volgende generaties moet gaan onderhouden omdat ze nooit geleerd hebben de tering naar de nering te zetten....
Nagel op de kop.
Moest iedereen dat wat kunnen doen, ik zeg wel iedereen, we zouden van een pak problemen verlost zijn.

Wat mijn generatie betreft... ik zit dus ook in die verloren 'Nix' generatie.
Bedankt Wiki !
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 2 februari 2019 om 20:48.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2019, 20:45   #33
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Deze draad klinkt als ...

"Aan het einde van mijn geld heb ik nog een halve maand te gaan ... "

Of zie ik dat weer maar eens verkeerd?
Ik heb al erger gehoord...

'Mijn geld is nu al op en de maand moet nog beginnen'....
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2019, 20:58   #34
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Er zijn er velen die hun rekening niet meer rond krijgen

Mensen verdienen te weinig...huurachterstand en allemaal en kopen online waardoor winkels inkomensverlies krijgen en betalen hun leveranciers niet meer of veel te laat. Leveranciers gaan dan ook in faling waardoor fabrieken mensen moet ontslaan en we komen weer uit bij het begin.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2019, 21:37   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Er zijn er velen die hun rekening niet meer rond krijgen

Mensen verdienen te weinig...
Als mensen nu eens stoppen met dat dure smartphoneabonnement, met het dure pakket digitale TV, met de vele afhaal- en kant-en-klaremaaltijden...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2019, 21:43   #36
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als mensen nu eens stoppen met dat dure smartphoneabonnement, met het dure pakket digitale TV, met de vele afhaal- en kant-en-klaremaaltijden...
Als ge er over nadenkt, ja, u hebt wel een punt.

Maar ik denk dat dat zowat de eerste dingen zijn die mensen zouden opgeven. Als ze 3 hersencellen zouden hebben die samenwerken.

Maar helaas...
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2019, 21:45   #37
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als mensen nu eens stoppen met dat dure smartphoneabonnement, met het dure pakket digitale TV, met de vele afhaal- en kant-en-klaremaaltijden...
Je moet serieus blijven.
Mijn abbonement kost 10€ in de maand.
Het zal voor een ander niet veel meer zijn.
Indien via het werk mogelijks 6 of 7€

Je kan net zo goed zeggen, eet een brood of 2 a 3 minder in de maand om den duur.

Dat zijn achterhaalde argumenten allemaal.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2019, 21:52   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Je moet serieus blijven.
Mijn abbonement kost 10€ in de maand.
Het zal voor een ander niet veel meer zijn.
O jawel, dat zie je ook aan wat de telecombedrijven hier allemaal aanbieden aan smartphoneabonnementen. Soms heel grote bedragen per maand.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2019, 22:01   #39
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Je moet serieus blijven.
Mijn abbonement kost 10€ in de maand.
Het zal voor een ander niet veel meer zijn.
Indien via het werk mogelijks 6 of 7€

Je kan net zo goed zeggen, eet een brood of 2 a 3 minder in de maand om den duur.

Dat zijn achterhaalde argumenten allemaal.
Digitale TV/telefonie/internet? 50 tot €120 per maand.

Duur telefoonabo ...hier uw iPhoney XIII gratis en voor niets bij uw €35 abonnement voor 2jaar en 2 maand.

Kant en klaar maaltijd. Zelfs de goedkoopste toestanden van bij de budgetmarkten zit je aan €2.5 voor 400 gram ferm gezouten aardappelpuree en wat verlepte ballekes in tomatensaus. Ga voor het iets betere werk, en je zit gemakkelijk aan €8 pp.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2019, 22:02   #40
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Ik wil mensen die niet zo veel verdienen, niet onmiddellijk vernederen.
Maar ze moeten wel realistisch blijven.

Als je "om te vieren dat je afgestudeerd bent' een lening aangaat om een auto te kopen ... dan hebben je ouders vermoedelijk niet de juiste financiële weg van het leven getoond.

Vermoedelijk zijn kinderen van arbeiders beter gewapend tegen al te gulzige starten.

Anderzijds vind ik het ook wel een plicht van ouders om, eens je nakomelingen beslissen om zich een woning aan te schaffen, om bij te springen, indien de situatie ernstig genoeg is om te lukken.

En verder zijn er nog zoveel variabelen in deze problematiek.

Misschien nog één opmerking: als je je eerste eigen woning verwerft, dan komt de overheid aardig ter hulp. Maar toch is dat allemaal onduidelijk en wazig. En laat: bij de volgende afrekening van de belastingen.

Misschien is er nood aan een bijkomende afdeling van de sociale woningsector: begeleiding van mensen die hun eerste woning aanschaffen. Zelfs met financiële ondersteuning, mits garanties enz. Waarvan de kosten later ook door de nieuwe eigenaren terugbetaald moeten worden, volgens aanvaardbare en duidelijke afspraken. Dat zou wel eens stukken goedkoper kunnen uitkomen dan een sociale woning bouwen voor die mensen.

Alhoewel het simpelste van alles blijft: leg geen inkomensbelasting op aan mensen die netto minder dan 1500 euro overhouden, of gezinnen minder dan 3000 euro.
Maar daarvoor moet de staat ernstig ontvetten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be