Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: Waarom stemt u voor het Vlaams Belang?
Ik stem niet voor het Vlaams Belang. 44 54,32%
Ik stem voor het V.B. uit protest, de vorige regeringen hebben er nl. niets van gebakken. 12 14,81%
Ik ben tegen andere culturen. 8 9,88%
De partij heeft een aantal punten die ik interessant vindt en die geen betrekking hebben op de behandeling van andere culturen. 22 27,16%
Uit nieuwsgierigheid: ik wil weten wat er gebeurt als het V.B. aan de macht komt. 4 4,94%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 81. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 23 oktober 2005, 03:24   #141
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Wel, als de bevolking klachten heeft is het toch de taak van de politiek daar iets aan te doen. Als de rest steevast de ogen sluit... (niet dat ik akkoord ga met uw zwart/wit denken..)

Alle peilingen van de laatste jaren geven aan dat ondanks de eenzijdige mediabelichting een meerderheid het CS wil zien vallen. In deze halve dictatuur/schijndemocratie zullen we het natuurlijk nooit met zekerheid kunnen zeggen. Ik ben er wel redelijk gerust in dat er veel meer zijn die de PS of de knoeiers van groen liever niet in de regering hebben. Maar zelfs onder de 'o zo extreme' VB-ers is er geen tendens om die partijen te gaan verbieden.



Ofwel bent u zwaar paranoide ofwel bent u kwaadwillig en interpreteert u mijn woorden bewust verkeerd. Dat het een boutade was leek me vrij duidelijk...
1) De overheid moet inderdaad proberen zoveel mogelijk het algemeen belang voor ogen te houden, het is dus zeker een goed idee om naar (de klachten van) de bevolking te luisteren. Daarnaast moet ze er proberen te voor zorgen dat bepaalde minderheden die niet altijd even mondig zijn of de juiste kanalen / personen kennen (personen met een handicap, bejaarden, kansarmen, enz...) niet vergeten worden. Maar de overheid kan niet toveren, ze kan niet alles goed. Ideaal zou zijn dat iedereen 1 miljoen euro per week verdient zonder te hoeven werken, geen belastingen moet betalen, alles gratis is en er van de wieg tot het graf alle mogelijke gratis voorzieningen zijn die het ongeluk hebben niet de ideale lichaamsbouw/gezondheid/leeftijd heeft (om het met een boutade te zeggen). Maar dit kan gewoon niet. Je kan niet iedereen gelukkig maken en je kan niet Doel slopen en tegelijkertijd Doel laten bestaan. Maar als in Doel het VB zegt dat Doel blijft bestaan, en het zegt in Antwerpen dat Doel gesloopt wordt, dan is er toch sprake van minstens 1 leugen.
Sommige klachten kunnen gewoon niet of niet helemaal volgens wens aangepakt worden en dat durft het VB niet te zeggen omdat het stemmen zou verliezen, dus praten ze iedereen maar naar de mond, ook al zijn de belangen tegenstrijding (Doel sluiten <-> Doel open houden / moslims <-> holebi's, enz...).

2) Ik ben ergens tegen het CS omdat het VB er misbruik van maakt om er het slachtoffertje mee te kunnen spelen. Het staat elke partij vrij om te kiezen om wel of niet samen te werken met het VB. Maar als alle andere partijen niet willen samen werken met het VB dan zal dat wel zijn omdat die partijen van oordeel zijn dat er met het VB niet te regeren valt.

3) Ik weet wel dat het een boutade was, maar er schuilt veel waarheid achter vrees ik. Het blok heeft een verborgen agenda die extremer is dan dat ze durven zeggen om geen stemmen kwijt te raken. Maar af en toe kan een aandachtige toehoorder een glimp op vangen van die verborgen agenda.
* In het Europees Parlement zei Karel Dillen dat er een einde moest worden gesteld aan ontaardingsverschijnselen als homoseksualiteit (ik vraag mij af hoe men een einde kan maken aan homoseksualiteit zonder de holebi's zelf te "beëindigen").
* In het Federaal Parlement zei het VB dat ze zodra ze aan de macht kwamen het homo-huwelijk zouden af schaffen en de al gesloten huwelijken zou nietig verklaren.
* In het Vlaams Parlement vergeleek het VB de verenigingen die vrijwillig holebi-jongeren die het moeilijk hadden op vingen met pedofilienetwerken (en wilde de subsidies af nemen), terwijl de UGent had bewezen dat holebi-jongeren tot 3 keer vaker zelfmoord pleegden dan hetero-jongeren omdat ze zichzelf niet kunnen aanvaarden en dat die verenigingen dit alarmerend zelfmoordcijfer juist deed dalen (blijkbaar vind het Vlaams Blok het juist goed dat holebi's zelfmoord plegen).
* In de Antwerpse gemeenteraad pleitte het Vlaams Blok ervoor om alle jeugdboeken waarin het thema homoseksualiteit aan bod kwam uit de rekken te halen omdat het een slechte invloed zou hebben op de jeugd + de subsidieëring van Antwerpse holebi-verenigingen stop te zetten (omdat het pedofilienetwerken zouden zijn) terwijl de UGent... (zie hierboven).
* Need I go on?...
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline  
Oud 23 oktober 2005, 20:29   #142
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie
Macht corrumpeert, zodra het Vlaams Blok aan de macht is gaan ze flink mee doen met in de zakken van de gewone burger te zitten (dat doen ze nu eigenlijk al, Vlaams Belang krijgt een dotatie maar heeft geen enkele verkozene in het parlement, want het Vlaams Belang bestond nog niet op het moment van de verkiezingen)
8) hoe kan dat nu allemaal... 8)
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 25 oktober 2005, 11:42   #143
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie
1) De overheid moet inderdaad proberen zoveel mogelijk het algemeen belang voor ogen te houden, het is dus zeker een goed idee om naar (de klachten van) de bevolking te luisteren. Daarnaast moet ze er proberen te voor zorgen dat bepaalde minderheden die niet altijd even mondig zijn of de juiste kanalen / personen kennen (personen met een handicap, bejaarden, kansarmen, enz...) niet vergeten worden. Maar de overheid kan niet toveren, ze kan niet alles goed. Ideaal zou zijn dat iedereen 1 miljoen euro per week verdient zonder te hoeven werken, geen belastingen moet betalen, alles gratis is en er van de wieg tot het graf alle mogelijke gratis voorzieningen zijn die het ongeluk hebben niet de ideale lichaamsbouw/gezondheid/leeftijd heeft (om het met een boutade te zeggen). Maar dit kan gewoon niet. Je kan niet iedereen gelukkig maken en je kan niet Doel slopen en tegelijkertijd Doel laten bestaan. Maar als in Doel het VB zegt dat Doel blijft bestaan, en het zegt in Antwerpen dat Doel gesloopt wordt, dan is er toch sprake van minstens 1 leugen.
Sommige klachten kunnen gewoon niet of niet helemaal volgens wens aangepakt worden en dat durft het VB niet te zeggen omdat het stemmen zou verliezen, dus praten ze iedereen maar naar de mond, ook al zijn de belangen tegenstrijding (Doel sluiten <-> Doel open houden / moslims <-> holebi's, enz...).
Als 25% van de vlamingen aankaart dat er serieuze problemen zijn met veiligheid en migratie en de rest kijkt gewoon de andere kant op of heeft het over racisme dan lijkt mij dat de overheid ernstig tekort schiet in een absoluut essentiële kerntaak.

Migratie (zoals die nu bezig is) is ook zeker en vast NIET in het algemeen belang. Welk belang hebben wij erbij om en masse ongeletterden en onintegreerbaren op te nemen en van een uitkering te voorzien?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie
2) Ik ben ergens tegen het CS omdat het VB er misbruik van maakt om er het slachtoffertje mee te kunnen spelen. Het staat elke partij vrij om te kiezen om wel of niet samen te werken met het VB. Maar als alle andere partijen niet willen samen werken met het VB dan zal dat wel zijn omdat die partijen van oordeel zijn dat er met het VB niet te regeren valt.
U bedoelt natuurlijk: de partijtop van elke partij handhaaft manu militari het CS. Hun kiezers staan daar vaak helemaal niet achter. Dat is alles behalve democratisch. Democratisch en 'partijen' met hun kadaverdiscipline horen nu eenmaal niet in dezelfde zin thuis imo.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie
3) Ik weet wel dat het een boutade was, maar er schuilt veel waarheid achter vrees ik. Het blok heeft een verborgen agenda die extremer is dan dat ze durven zeggen om geen stemmen kwijt te raken. Maar af en toe kan een aandachtige toehoorder een glimp op vangen van die verborgen agenda.
* In het Europees Parlement zei Karel Dillen dat er een einde moest worden gesteld aan ontaardingsverschijnselen als homoseksualiteit (ik vraag mij af hoe men een einde kan maken aan homoseksualiteit zonder de holebi's zelf te "beëindigen").
* In het Federaal Parlement zei het VB dat ze zodra ze aan de macht kwamen het homo-huwelijk zouden af schaffen en de al gesloten huwelijken zou nietig verklaren.
* In het Vlaams Parlement vergeleek het VB de verenigingen die vrijwillig holebi-jongeren die het moeilijk hadden op vingen met pedofilienetwerken (en wilde de subsidies af nemen), terwijl de UGent had bewezen dat holebi-jongeren tot 3 keer vaker zelfmoord pleegden dan hetero-jongeren omdat ze zichzelf niet kunnen aanvaarden en dat die verenigingen dit alarmerend zelfmoordcijfer juist deed dalen (blijkbaar vind het Vlaams Blok het juist goed dat holebi's zelfmoord plegen).
* In de Antwerpse gemeenteraad pleitte het Vlaams Blok ervoor om alle jeugdboeken waarin het thema homoseksualiteit aan bod kwam uit de rekken te halen omdat het een slechte invloed zou hebben op de jeugd + de subsidieëring van Antwerpse holebi-verenigingen stop te zetten (omdat het pedofilienetwerken zouden zijn) terwijl de UGent... (zie hierboven).
* Need I go on?...
U hebt het over verborgen agenda's, ik kijk naar feiten. Kijk ik twijfel er niet aan dat het VB een stuk conservatiever is dan ik op een aantal vlakken waaronder homo's. Zolang er geen bindende referenda zijn moet ik wel mee in de koppelverkoop zonder garantie van deze rotstaat. Voor mij wegen het vlaams-nationalisme, de corruptie, incompetentie en oneerlijkheid van de anderen zwaarder door dan sommige van hun conservatieve standpunten. Dat het voor u gezien uw persoonlijke situatie anders is kan ik me voorstellen....
Rr00ttt is offline  
Oud 27 oktober 2005, 20:09   #144
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt

U hebt het over verborgen agenda's, ik kijk naar feiten. Kijk ik twijfel er niet aan dat het VB een stuk conservatiever is dan ik op een aantal vlakken waaronder homo's. Zolang er geen bindende referenda zijn moet ik wel mee in de koppelverkoop zonder garantie van deze rotstaat. Voor mij wegen het vlaams-nationalisme, de corruptie, incompetentie en oneerlijkheid van de anderen zwaarder door dan sommige van hun conservatieve standpunten. Dat het voor u gezien uw persoonlijke situatie anders is kan ik me voorstellen....
Het is nu eenmaal een persoonlijke situatie voor 500.000 tot 1.000.000 Belgen, wat het een maatschappelijke relevantie geeft.
Daarbij, zo verborgen zijn die agenda's niet.
* Dat het VB in het Europees Parlement op roept om "een einde te stellen aan homoseksualiteit" (en dus aan holebi's) is een feit.
* Dat het VB aankondigde dat ze alle homohuwelijken zullen nietig verklaren is een feit.
* Dat het VB stemt tegen alle maatregels betreffende zelfmoordpreventie bij holebi-jongeren is een feit.

Het VB zal wel een paar dingen zeggen waar ik achter kan staan, maar daar deze 3 punten alleen al zijn voldoende voor mij om nooit voor het VB zal stemmen en wie stemt voor het VB stemt dus ook (al dan niet gewild en of bewust) voor een partij die (het leven van) holebi-jongeren minderwaardig vindt, voor de nietigverklaring van de reeds gesloten homo-huwelijken en voor de "beëindiging" van holebi's...
Oké, de laatste 2 zijn inderdaad nog maar intentieverklaringen, maar die intentieverklaringen zijn even goed (of evenmin) een feit als de standpunten van het VB met betrekking tot de onafhankelijkheid van Vlaanderen, het tegen gaan van corruptie, enz...
Of als u zou stellen dat als het VB aan de macht komt hun homofobe standpunten niet zullen uit voeren, hoe kan u dan zeker zijn dat ze hun andere standpunten (die u wel steunt) wel zullen uit voeren?
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "

Laatst gewijzigd door Fozzie : 27 oktober 2005 om 20:10.
Fozzie is offline  
Oud 27 oktober 2005, 22:18   #145
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Het VB zijn goei theatermakers, ze geloven dat zelf ook.

__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 28 oktober 2005, 06:21   #146
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie
Het is nu eenmaal een persoonlijke situatie voor 500.000 tot 1.000.000 Belgen, wat het een maatschappelijke relevantie geeft.
Daarbij, zo verborgen zijn die agenda's niet.
* Dat het VB in het Europees Parlement op roept om "een einde te stellen aan homoseksualiteit" (en dus aan holebi's) is een feit.
* Dat het VB aankondigde dat ze alle homohuwelijken zullen nietig verklaren is een feit.
* Dat het VB stemt tegen alle maatregels betreffende zelfmoordpreventie bij holebi-jongeren is een feit.

Ik wil u best op uw woord geloven. Feit blijft dat het VB - tenzij de rest het nog even gaat rekken - in een coalitie zal zitten en dat ik denk dat dit niet erg hoog op de prioriteitenlijst staat. Bovendien vind ik van de door u genoemde zaken punt 1 en 3 te vaag om er veel zinnigs over te kunnen zeggen, tenzij u me de volledige tekst kan bezorgen.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie
Het VB zal wel een paar dingen zeggen waar ik achter kan staan, maar daar deze 3 punten alleen al zijn voldoende voor mij om nooit voor het VB zal stemmen en wie stemt voor het VB stemt dus ook (al dan niet gewild en of bewust) voor een partij die (het leven van) holebi-jongeren minderwaardig vindt, voor de nietigverklaring van de reeds gesloten homo-huwelijken en voor de "beëindiging" van holebi's...
Oké, de laatste 2 zijn inderdaad nog maar intentieverklaringen, maar die intentieverklaringen zijn even goed (of evenmin) een feit als de standpunten van het VB met betrekking tot de onafhankelijkheid van Vlaanderen, het tegen gaan van corruptie, enz...
Ik kan net hetzelfde argument gebruiken over alle andere partijen. Al gaat het dan niet over 'intentieverklaringen' maar daadwerkelijke acties. Men is momenteel druk bezig de zogenaamde 'liberticidewet' in te voeren.

Het doel is duidelijk: het vlaams belang verbieden én de politieke rechten afnemen van wie er zich verkiesbaar voor heeft gesteld. 1 miljoen kiezers hun politieke rechten afnemen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie
Of als u zou stellen dat als het VB aan de macht komt hun homofobe standpunten niet zullen uit voeren, hoe kan u dan zeker zijn dat ze hun andere standpunten (die u wel steunt) wel zullen uit voeren?
Ik heb evenmin als u zekerheden. Ik kan me er enkel baseren op de uitspraken van andere politici in onbewaakte momenten. Na de vorige verkiezingen zei leterme dat een coalitie met het VB onmogelijk was want 'die willen het land splitsen'. Hij had het niet over het vreemdelingenstandpunt, niet over homo's, het ging heel duidelijk om het vlaams separatisme.

Ik heb wel de zekerheid dat de andere partijen op de vlakken die ik essentieel vind absoluut niks zullen doen: i.e. vlaams nationalisme, bindend referendum op volksinitiatief, criminaliteit hard aanpakken, rem op migratie ...

Daarnaast vind ik ook wel dat mbt homo's de balans momenteel te ver doorslaat. Homohuwelijk heb ik geen probleem mee, maar homo-adoptie ben ik resoluut tegen. Het kan geen kwaad als het VB door zijn conservatievere standpunten een (voorlopig) einde maakt aan de evolutie in die richting. Een status quo van de huidige situatie lijkt me preferabel.
Rr00ttt is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be