Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 augustus 2006, 23:46   #301
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Hoe zouden de moslims dat kunnen doen? Ze hebben misschien wel olievelden, maar geen industrie?
ze hebben maw geen economische basis om imperialistisch te kunnen zijn. QED.

Citaat:
Misschien komt dit omdat de Amerikanen vaak hard werken en heel rijk zijn.
misschien komt dit wel omdat de VS nogal graag landjes gaan 'bevrijden' om ze vervolgens economisch volledig te onderwerpen.

Citaat:
Nogmaals: de mensen zijn vrij om te kopen wat ze willen.
hebt u tijd en middelen om van alle bedrijven en hun doen en laten op de hoogte te blijven? Ik niet hoor. Zelfs als ik 'kritisch' wil consumeren kan ik niet rekenen op objectieve berichtgeving over de wanpraktijken van multinationals.

Citaat:
En multinationals is niet iets puur Amerikaans.
Nee, je hebt er ook Europese en Japanse. De triade zoals ze zeggen, drie imperialistische blokken. Alledrie mogen ze van mijn part verdwijnen.

Citaat:
Trouwens, je doet alweer alsof imperialisme enkel maar met economie te maken heeft. Imerialisme is veel meer dan iets economisch.
ja, het gaat ook om verengelsing van media, onderwijs, ... maar niettemin blijft de ping ping, het aantal nulletjes op de bankrekening en de koers van aandelen nog altijd dé basis waarop een staat zijn kracht baseert.

Citaat:
Uw CD's en DVD's tonen misschien aan dat hun populariteit terecht is?
nee hoor. Ze tonen aan dat door een quasimonopolie veel volkeren niet in staat zijn om zelf te investeren in kwaliteitsproducten.

Citaat:
En als zij talent hebben en de mensen zien en horen dat graag, waarom zouden ze dat dan niet mogen verkopen?
zij mogen dat hoor. Vraag is of talent van eigen bodem dat nog kan.

Citaat:
In ieder geval merk ik dat ge alweer over economie bezig zijt. Het feit dat de politiek correcten cultuur onbelangrijk vinden is de oorzaak van vele drama's en veroorzaakt enorm veel problemen in West Europa.
het feit het feit... geef mij nu eindelijk eens feiten over dat islamimperialisme? Waar blijven de arabische liedjes, films, multinationals?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 00:31   #302
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
zij mogen dat hoor. Vraag is of talent van eigen bodem dat nog kan.
Ja O.K. Ik vraag mij ook ernstig af of Vlaamse artiesten hier wel kansen krijgen. Maar als je het wil, kan het. Misschien niet in je eentje, maar het is mogelijk. Maar goed, we wijken af.

Gij doet hier precies alsof we niet naar Vlaamse liedjes mogen luisteren.

Laatst gewijzigd door Stefanie : 30 augustus 2006 om 00:45.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 00:38   #303
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
het feit het feit... geef mij nu eindelijk eens feiten over dat islamimperialisme? Waar blijven de arabische liedjes, films, multinationals?
Laat me de situatie even schetsen. In bepaalde wijken onstaan er ghetto's. Er is een enorm diepe kloof tussen moslims en niet-moslims. Autochtone vrouwen krijgen minder kinderen, maar daar kunnen de moslims niet aan doen. De moslim-gemeenschap groeit snel. Dat is de situatie. Hetgeen gij hier aankaart is denk ik voor een groot deel een interne moslim-kwestie. In de V.S. krijgen artiesten een kans, bij ons en in de moslim-wereld is dat niet altijd zo. Denken we maar aan die Boedistische beelden in Afghanistan die ze vernield hebben.

Maar nogmaals: Niemand is verplicht om de CD van 'n Amerikaanse zanger te kopen of om naar 'n Amerikaanse film te gaan kijken. En er zijn wel degelijk Vlaamse zangers en films als alternatief, hoor. Alleen vind ik, maar dat is mijn persoonlijke mening, de mentaliteit hier bekrompen. Ik vind dat creativiteit in Amerika meer gewaardeerd wordt dan hier. Maar, allez, ik wijk af.

Punt is dat er in België wel degelijk geld genoeg is. Maar als er niemand is die wil investeren in of waardering heeft voor Vlaamse muziek en Vlaamse films (bij wijze van spreken) dan vind ik het wel gemakkelijk om dat op de Amerikanen te steken. Zoiets hebben we zelf in de hand.

Laatst gewijzigd door Stefanie : 30 augustus 2006 om 00:45.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 07:44   #304
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
tuurlijk. Ooit al eens de franstalige arrogantie aan den lijve ondervonden? Blijkbaar niet he.
Ooit al eens de vlaamse arrogantie aan den lijve ondervonden? blijkbaar niet he...
Waar wil u naartoe ik verdedig niemand!
Een arrogante zak blijft een arrogante zak links of rechts, frans of nederlands, geel of rood,... En het feit dat u mij hier zo aanvalt doet mij het één en ander denken over uzelf...

Alles begint bij respect als die al misloopt dan gaan we niet ver geraken (hier dus!).
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 14:39   #305
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Ja O.K. Ik vraag mij ook ernstig af of Vlaamse artiesten hier wel kansen krijgen. Maar als je het wil, kan het. Misschien niet in je eentje, maar het is mogelijk. Maar goed, we wijken af.

Gij doet hier precies alsof we niet naar Vlaamse liedjes mogen luisteren.
wij mogen dat ja, er is geen wet tegen. maar je geeft net zelf aan dat ze het veel moeilijker hebben. De reden waarom we alleen maar vlaamse schlagersrommel krijgen (enfin, smaken zijn subjectief) is net omdat de betere muzikanten en groepen door de dominantie van de anglo-amerikaanse wereld in het Engels zingen.

Er zijn trouwens nog veel minder arabische liedjes op de radio.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 14:43   #306
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Laat me de situatie even schetsen. In bepaalde wijken onstaan er ghetto's. Er is een enorm diepe kloof tussen moslims en niet-moslims. Autochtone vrouwen krijgen minder kinderen, maar daar kunnen de moslims niet aan doen. De moslim-gemeenschap groeit snel. Dat is de situatie. Hetgeen gij hier aankaart is denk ik voor een groot deel een interne moslim-kwestie. In de V.S. krijgen artiesten een kans, bij ons en in de moslim-wereld is dat niet altijd zo. Denken we maar aan die Boedistische beelden in Afghanistan die ze vernield hebben.
Die problemen bestaan inderdaad, ik ben dan ook niet te vinden voor de 'progressieve' multikul. Maar ik zie nog steeds niet hoe je kan spreken over moslim-imperialisme.

Citaat:
Maar nogmaals: Niemand is verplicht om de CD van 'n Amerikaanse zanger te kopen of om naar 'n Amerikaanse film te gaan kijken. En er zijn wel degelijk Vlaamse zangers en films als alternatief, hoor. Alleen vind ik, maar dat is mijn persoonlijke mening, de mentaliteit hier bekrompen.
zie boven. Door de enorme dominantie van de anglo-amerikaanse wereld wordt talent nu eenmaal verplicht te gaan 'globaal' denken (lees: amerikaans worden).

Citaat:
Ik vind dat creativiteit in Amerika meer gewaardeerd wordt dan hier. Maar, allez, ik wijk af.
in de filmwereld geldt het toch wel eventjes anders hoor.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 14:44   #307
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Ooit al eens de vlaamse arrogantie aan den lijve ondervonden? blijkbaar niet he...
Waar wil u naartoe ik verdedig niemand!
Een arrogante zak blijft een arrogante zak links of rechts, frans of nederlands, geel of rood,... En het feit dat u mij hier zo aanvalt doet mij het één en ander denken over uzelf...

Alles begint bij respect als die al misloopt dan gaan we niet ver geraken (hier dus!).
u draait dus maar gewoon wat rond de pot. Wat wéét u eigenlijk over de situatie in de Vlaamse Rand?
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 14:53   #308
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
u draait dus maar gewoon wat rond de pot. Wat wéét u eigenlijk over de situatie in de Vlaamse Rand?
Ik draai niet rond de pot; integendeel...
Over de vlaamse rand weet ik evenveel of u; niet veel maar genoeg.

Mijn vorige post was duidelijk ik geloof niet dat ik er een tekeningetje bij moeten maken... Blijft u mij maar aanvallen u bewijs enkel wat ik wou zeggen...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 19:37   #309
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
wij mogen dat ja, er is geen wet tegen. maar je geeft net zelf aan dat ze het veel moeilijker hebben. De reden waarom we alleen maar vlaamse schlagersrommel krijgen (enfin, smaken zijn subjectief) is net omdat de betere muzikanten en groepen door de dominantie van de anglo-amerikaanse wereld in het Engels zingen.

Er zijn trouwens nog veel minder arabische liedjes op de radio.
Wel, Eurosong heeft nu 'n tegenhanger. Ze hebben dus ook 'n eurosong in talen die dreigen uit te sterven. Ik heb die link hier op het forum gevonden, maar in de media heb ik er helemaal niks over gehoord. Dat vind ik jammer. Maar er zijn dus wel degelijk initiatieven. Natuurlijk is de verengelsing een feit. Ik ben echter van mening dat de Europeanen daar voor een groot deel zélf schuld aan hebben. Ik heb echt niet het gevoel dat de Amerikanen mij verplichten om Engels te spreken. De Franstaligen daarentegen...
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 19:41   #310
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Die problemen bestaan inderdaad, ik ben dan ook niet te vinden voor de 'progressieve' multikul. Maar ik zie nog steeds niet hoe je kan spreken over moslim-imperialisme.
In Brussel groeit de moslim-gemeenschap zeer snel. Misschien dat het vandaag de dag nog meevalt met de Islamisering, maar in de toekomst zal dat alleen maar toenemen. Als het nu nog niet het geval is, dan komt dat wel. Ik denk dat Brussel een Islamitische stad aan het worden is. Als daar nauwelijks nog autochtonen wonen, hoe kan de integratie dan lukken? Het is voor mij duidelijk dat de integratie mislukt is. Dat kan ook niet anders met dat multicul-beleid. Ik kan de allochtonen dat niet verwijten. Met zo'n multicul-beleid is het helemaal niet verwonderlijk dat ze zich niet integreren.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 19:45   #311
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
zie boven. Door de enorme dominantie van de anglo-amerikaanse wereld wordt talent nu eenmaal verplicht te gaan 'globaal' denken (lees: amerikaans worden).
Verplicht? Welnee. Helemaal niet. Artiesten zijn vrij. Alleen zullen sommigen zich wel verplicht VOELEN omdat ze ambitie hebben, een internationale carrière willen en veel geld willen verdienen. Maar ik weet zeker dat er wel degelijk artiesten zijn, die weigeren hieraan mee te doen. Zij zingen in hun eigen taal en zijn inderdaad minder bekend. Dat laatste kan je aanklagen. Maar is het de Amerikanen hun schuld? Kijk maar eens naar de Vlaamse T.V. zenders. Ik heb niets over dat alternatieve Eurosong gehoord. Ik heb wel gehoord dat Enya ook liedjes in haar eigen taal heeft. Maar ik heb die nog nooit op TMF en Jim T.V. gehoord. O.K., TMF is overgenomen door MTV. Maar Jim T.V. is Vlaams. Welke Amerikaan verbiedt er Jim T.V. om bv. Enya haar andere liedjes uit te zenden? Ze mogen toch? Trouwens, 't Hof van commerce heb ik wel degelijk gezien op de muziekzenders. Geen enkele Amerikaan die dat tegenhoudt.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 21:14   #312
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Wel, Eurosong heeft nu 'n tegenhanger. Ze hebben dus ook 'n eurosong in talen die dreigen uit te sterven. Ik heb die link hier op het forum gevonden, maar in de media heb ik er helemaal niks over gehoord. Dat vind ik jammer. Maar er zijn dus wel degelijk initiatieven. Natuurlijk is de verengelsing een feit. Ik ben echter van mening dat de Europeanen daar voor een groot deel zélf schuld aan hebben. Ik heb echt niet het gevoel dat de Amerikanen mij verplichten om Engels te spreken. De Franstaligen daarentegen...

dat is een zeer lovenswaardig initiatief, ik denk dat je het over Liet Internasjonaal hebt?

Je hebt gelijk dat het vooral Europa is dat hier het imperialisme bewerkstelligt. Ik ben dan ook absoluut anti - EU.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 21:16   #313
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
In Brussel groeit de moslim-gemeenschap zeer snel. Misschien dat het vandaag de dag nog meevalt met de Islamisering, maar in de toekomst zal dat alleen maar toenemen. Als het nu nog niet het geval is, dan komt dat wel. Ik denk dat Brussel een Islamitische stad aan het worden is. Als daar nauwelijks nog autochtonen wonen, hoe kan de integratie dan lukken? Het is voor mij duidelijk dat de integratie mislukt is. Dat kan ook niet anders met dat multicul-beleid. Ik kan de allochtonen dat niet verwijten. Met zo'n multicul-beleid is het helemaal niet verwonderlijk dat ze zich niet integreren.
uiteraard is de integratie mislukt. Multikul is dan ook cultureel neoliberalisme, en dat mislukt sowieso. Maar het is wel gemakkelijk om over islam-imperialisme te spreken. De ware schuldigen zijn de regering en degenen die de neoliberalisering en de individualisering van de maatschappij veroorzaken.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 21:18   #314
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Verplicht? Welnee. Helemaal niet. Artiesten zijn vrij. Alleen zullen sommigen zich wel verplicht VOELEN omdat ze ambitie hebben, een internationale carrière willen en veel geld willen verdienen. Maar ik weet zeker dat er wel degelijk artiesten zijn, die weigeren hieraan mee te doen. Zij zingen in hun eigen taal en zijn inderdaad minder bekend. Dat laatste kan je aanklagen. Maar is het de Amerikanen hun schuld? Kijk maar eens naar de Vlaamse T.V. zenders. Ik heb niets over dat alternatieve Eurosong gehoord. Ik heb wel gehoord dat Enya ook liedjes in haar eigen taal heeft. Maar ik heb die nog nooit op TMF en Jim T.V. gehoord. O.K., TMF is overgenomen door MTV. Maar Jim T.V. is Vlaams. Welke Amerikaan verbiedt er Jim T.V. om bv. Enya haar andere liedjes uit te zenden? Ze mogen toch? Trouwens, 't Hof van commerce heb ik wel degelijk gezien op de muziekzenders. Geen enkele Amerikaan die dat tegenhoudt.
nu noem je tv stations op die even goed in handen van het grootkapitaal zijn, commerciële stations die door het winststreven niet echt geneigd zijn 'alternatieve' dingen te programmeren. In dit geval is het geen amerikaans imperialisme maar europees imperialisme.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 21:20   #315
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Ik draai niet rond de pot; integendeel...
Over de vlaamse rand weet ik evenveel of u; niet veel maar genoeg.

Mijn vorige post was duidelijk ik geloof niet dat ik er een tekeningetje bij moeten maken... Blijft u mij maar aanvallen u bewijs enkel wat ik wou zeggen...
u draait toch weer rond de pot. Wat wéét u over de Vlaamse Rand?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 21:22   #316
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
nu noem je tv stations op die even goed in handen van het grootkapitaal zijn, commerciële stations die door het winststreven niet echt geneigd zijn 'alternatieve' dingen te programmeren. In dit geval is het geen amerikaans imperialisme maar europees imperialisme.
Dat is net mijn punt.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 21:23   #317
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
uiteraard is de integratie mislukt. Multikul is dan ook cultureel neoliberalisme, en dat mislukt sowieso. Maar het is wel gemakkelijk om over islam-imperialisme te spreken. De ware schuldigen zijn de regering en degenen die de neoliberalisering en de individualisering van de maatschappij veroorzaken.
Hier moet ik je gelijk geven. De traditionele partijen zijn in fout.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 21:24   #318
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
dat is een zeer lovenswaardig initiatief, ik denk dat je het over Liet Internasjonaal hebt?

Je hebt gelijk dat het vooral Europa is dat hier het imperialisme bewerkstelligt. Ik ben dan ook absoluut anti - EU.
Wel, ik vond die link hier op het forum. Had er op T.V. niks van gezien. Inderdaad een zeer goed initiatief. Maar het is 'n beetje toevallig dat ik het weet. Jammer dat het niet meer media-aandacht krijgt.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 00:58   #319
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Scheiding van "kerk en staat" is een onmogelijkheid in een mohammedaanse omgeving.
kerk (of in dit geval moskee) afbreken dan.Verbod op onderricht van deze leer.In één , hoogstens twee, generaties is alles vergeten daarover.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be