Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 mei 2010, 09:06   #41
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Je zit voor uren vast in een lift, met Paris Hilton als enig gezelschap. Hoe breng je de tijd door?
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2010, 12:00   #42
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht

Ik heb eerder de indruk dat de bestaande infrastructuur (van elektriciteit, spoorwegen &c.) gewoon verkocht wordt aan wie hem wil (evt. aan degene die dikke vriendjes is met de heren politici, of klinkt dat al iets te conspiracy-achtig ?). Dat soort privatiseringen is maar schijntje van wat het predenteert te zijn: in plaats van de overheid komt er nu gewoon een private beheerder en worden er allerlei structuren opgetrokken om concurrentie zogezegd mogelijk te maken; in de praktijk is daar echter amper sprake van. Ik denk dat het een slechte evolutie is.
Frustratiemodus: en als 'wij' dat zeggen, dan zijn we apologeten. :/
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2010, 13:11   #43
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Wat vind je van deze brief?

Moet een universiteit open staan voor klinkklare onzin zoals "chemtrails", of mag/moet ze dit soort pseudowetenschappelijke "symposia" weren?
Van mij mag ze dat soort onzin inderdaad weren. Of ze dat ook moét doen weet ik eerlijk gezegd niet goed. Allicht is het koren op de molen van de complottheoretici voor wie met een verbod weer maar eens is bewezen dat dat het hele zaakje stinkt. Misschien is het dan toch beter om het debat toe te laten.

Hoewel, met zulke lui valt niet te discussiëren. Misschien dat een handjevol twijfelaars wel overtuigd raakt dat het allemaal onzin is; misschien is het omgekeerd en raken ze overtuigd door het wetenschappelijk cachet dat de universiteit de theorieën verleent.

Dus ik weet het niet goed.
__________________
Tout va bien.

Laatst gewijzigd door Pølle : 15 mei 2010 om 13:12.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2010, 13:11   #44
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Je zit voor uren vast in een lift, met Paris Hilton als enig gezelschap. Hoe breng je de tijd door?
Wenend in een hoekje.
__________________
Tout va bien.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2010, 13:11   #45
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Frustratiemodus: en als 'wij' dat zeggen, dan zijn we apologeten. :/
Waar zeg ik dat?
__________________
Tout va bien.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2010, 13:49   #46
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Wenend in een hoekje.
In de hoop dat Pariske je komt troosten?
Zal niet werken, zelf Paris laat zich door zo'n doorzichtig trukje niet vangen.
Of misschien net wel?
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan

Laatst gewijzigd door Firestone : 15 mei 2010 om 14:04.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2010, 23:49   #47
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Waar zeg ik dat?
Jij niet; maar wel de politiek-ideologische hoek waar jij je ongeveer (want jou vastpinnen gaat niet; ter jouwer verdienste) bevindt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2010, 23:49   #48
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Van mij mag ze dat soort onzin inderdaad weren. Of ze dat ook moét doen weet ik eerlijk gezegd niet goed. Allicht is het koren op de molen van de complottheoretici voor wie met een verbod weer maar eens is bewezen dat dat het hele zaakje stinkt. Misschien is het dan toch beter om het debat toe te laten.

Hoewel, met zulke lui valt niet te discussiëren. Misschien dat een handjevol twijfelaars wel overtuigd raakt dat het allemaal onzin is; misschien is het omgekeerd en raken ze overtuigd door het wetenschappelijk cachet dat de universiteit de theorieën verleent.

Dus ik weet het niet goed.
Waarom geen principiele mening?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 01:30   #49
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Waarom geen principiele mening?
Ik zeg het toch: ik denk dat de universiteit er het best aan doet om dat soort theorieën voor zoveel mogelijk mensen naar de prullenmand te verwijzen, maar ik weet niet of het beste middel daartoe het debat toelaten is (en op die manier toch enig wetenschappelijk cachet eraan verlenen), of het gewoon niet toelaten is. Misschien eerder het laatste, want als je het debat toelaat komen er allicht toch enkel believers naartoe, en dus niemand om het hele zaakje te weerleggen.

En principes ... ach ja. Het klinkt allicht vreemd, maar ik heb het niet zo begrepen op principiële mensen. Die maken allerhande problemen omwille van futiliteiten "uit principe". Get a life.
__________________
Tout va bien.

Laatst gewijzigd door Pølle : 16 mei 2010 om 01:35.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 01:31   #50
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Jij niet; maar wel de politiek-ideologische hoek waar jij je ongeveer (want jou vastpinnen gaat niet; ter jouwer verdienste) bevindt.
__________________
Tout va bien.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 01:33   #51
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
In de hoop dat Pariske je komt troosten?
Eerder uit pure miserie.



Misschien begin ik wel een gesprek om uit te vissen hoe ze zo gedegenereerd is geraakt.

__________________
Tout va bien.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 08:34   #52
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Wat vind je van de spelling gehanteerd door De schoofzak?
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 08:38   #53
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Moet de overheid (federaal en/of gewestelijk) iets doen om jobs bij Carrefour te redden?

Moet de overheid (federaal en/of gewestelijk) iets doen om jobs bij Opel te redden?
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 10:49   #54
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
En principes ... ach ja. Het klinkt allicht vreemd, maar ik heb het niet zo begrepen op principiële mensen. Die maken allerhande problemen omwille van futiliteiten "uit principe". Get a life.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 13:09   #55
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Wat vind je van de spelling gehanteerd door De schoofzak?
Geestig.

Het lijkt een beetje op de spelling Geerts, die lange tijd door Veto werd gehanteerd. http://www.veto.be/jg26/veto2608/geerts.html

Ik vond dat wel iets hebben.
__________________
Tout va bien.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 13:11   #56
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Met wat pragmatisme is niks mis mee.
__________________
Tout va bien.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 02:30   #57
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Moet de overheid (federaal en/of gewestelijk) iets doen om jobs bij Carrefour te redden?

Moet de overheid (federaal en/of gewestelijk) iets doen om jobs bij Opel te redden?
Moeilijke vraag weer.

Als niemand een boodschap heeft aan de producten van Carrefour of Opel lijkt me dat redelijk nutteloos.

Wat Carrefour betreft lijkt me dat toch niet aan de orde: er werd nog steeds winst geboekt. In de huidige economische constellatie kan je echter niet zomaar verbieden dat het kapitaal elders naartoe trekt om daar nog meer winst te gaan maken. Of dat noodzakelijk slecht is weet ik niet. Het fenomeen 'flitskapitaal' lijkt me toch niet bijzonder aantrekkelijk, maar ik weet niet goed of dat hier wel zo hard speelt.

Met ons belastingsgeld het verschil opleggen (tussen de huidige winst en de potentiële winst elders) en aldus Carrefour hier houden lijkt me ook al geen wenselijke oplossing.

Ik vind dat de huidige economische constellatie haar perverse kantjes heeft. De consumer democracy waarnaar de libertariërs streven - en die goeddeels al gerealiseerd is - is een verkapte vorm van cijnskiesrecht. In theorie klinkt het nochtans niet zo slecht: het volk beslist welke producten geproduceerd worden, simpelweg doordat de productiebedrijven over de kop gaan als zij producten aanbieden die niemand wilt, of die volgens de consumenten te duur zijn voor wat ze waard zijn. Maar in dat hele proces hebben de bezitslozen geen enkele macht: meer iPods, minder voedsel. Compleet waanzinnig.

Wat Opel betreft heb ik het verhaal eigenlijk maar uit één bron gehoord, en dat is een interview met ... Rudi Kennes. Daaruit heb ik begrepen dat er eigenlijk voor Opel zélf weinig redenen zijn om Opel Antwerpen te sluiten (ook hier werd trouwens nog winst geboekt); alleen beseffen ze dat zelf niet goed. Geen implausibele uitleg hoor, in dat interview, maar ik besef wel dat ik maar één kant van het verhaal heb gehoord. Of de overheid zich daarin moet mengen weet ik niet bijster goed. Opel weet immers evengoed dat de overheid er zelf óók baat bij heeft om diens verhaal te ondersteunen.

Conclusie: binnen de huidige economische constellatie is er maar weinig dat kan gedaan worden. Die huidige constellatie wordt gedirigeerd door een boven-individuele logica. Al die CEO's zijn geen onmensen of zo; zij schikken zich gewoon naar die logica, zij hebben daar zelf geen vat op. Als zij die niet volgen, gaat hun bedrijf simpelweg over de kop. Die winstlogica is pervers, precies omdat het kapitalisme een vorm van cijnskiesrecht is. We moeten daarvan af. We moeten naar een ander model. Hoe dat eruit moet zien weet jammer genoeg niemand. Communisme lijkt me een goed alternatief; alleen moeten we ook nog een manier vinden om het praktisch te realiseren. Een terugkeer naar het 20ste-eeuwse staatscommunisme lijkt me evenmin wenselijk.

En sterk ingekorte versie van dat interview vind je trouwens hier: http://www.humo.be/tws/deze-week/195...antwerpen.html.
__________________
Tout va bien.

Laatst gewijzigd door Pølle : 17 mei 2010 om 02:52.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 15:50   #58
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.622
Standaard

Wat is uw droomjob?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2010, 12:20   #59
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Wat is uw droomjob?
Realistisch: geen idee. Triest he.

Onrealistisch: gitarist, drummer, saxofonist, pianist of dj.

__________________
Tout va bien.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2010, 12:24   #60
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Wenend in een hoekje.
Hoop je dat Paris je komt troosten, ... of een liedje zingt, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be