Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Neal Raes (L², JongProgressieven, voorheen Jong Spirit) (forumsessie 14 juli t.e.m. 20 juli)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Neal Raes (L², JongProgressieven, voorheen Jong Spirit) (forumsessie 14 juli t.e.m. 20 juli) Lic. politieke & sociale wetenschappen, voorzitter Jong Spirit (het vroegere Prego), de jongerenafdeling van de VlaamsProgressieven.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 juli 2008, 14:04   #1
Petrus Cass
Vreemdeling
 
Petrus Cass's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2008
Locatie: Brussels & CSE
Berichten: 70
Standaard Vlaams Progressief of Jong spirit

...ik wou graag weten wie je bent : Vlaams Progressief of Jong Spirit...

- wat betekent progressief Vlaams voor jou ?
- wat betekent jong spirit voor jou ?
- waarom niet GROEN of BLAUW of ROOD ?
__________________
IDee

Petrus Cass
Petrus Cass is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 18:13   #2
Neal Raes
 
 
Neal Raes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2008
Berichten: 46
Standaard

Beste,

Sinds zaterdag zeggen we zeer duidelijk waarvoor we staan: L² en dus links-liberaal. JongProgressieven is onze ondertitel en duidt op de band met onze moederpartij en dus ben ik ook Vlaams en progressief. We bekijken de maatschappij en de wereld rondom ons in de eerste plaats positief, met een open blik op de toekomst en zonder vrees voor vooruitgang. En we vinden het belangrijk dat er ondanks het belang van het individu, ook gelijke kansen zijn. Dat lijkt me een progressieve ingesteldheid.

De combinatie Vlaams & progressief maakt ons trouwens uniek. Er is niets mis met het vieren van de Vlaamse feestdag of het zwaaien met een leeuwenvlag. Alleen blijkt hiervoor, zeker bij jongeren maar evenzeer in het buitenland, een vrees omdat Vlaams gelijkgesteld wordt met rechts en onverdraagzaam. Wat meer evenwicht in deze lijkt me niet slecht.

Om op jouw laatste vraag te antwoorden... Ik ben niet rood (want vertrekt te veel vanuit de gemeenschap of het geheel en te weinig vanuit het individu), blauw (want vertrekt daarentegen net iets te veel vanuit het individu - zeker wat de partijpolitiek in Vlaanderen betreft, minder als je naar het liberalisme als pure ideologie kijkt) of groen (vertrekt te veel vanuit 1 thema).
__________________
Persoonlijke website:
http://www.nealraes.be/
Jong Spirit:
http://www.jongspirit.be/
Neal Raes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 18:38   #3
Cyanide
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 19 december 2007
Berichten: 46
Standaard

Je bent appelblauwzeegroen ?
Cyanide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 19:19   #4
Petrus Cass
Vreemdeling
 
Petrus Cass's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2008
Locatie: Brussels & CSE
Berichten: 70
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neal Raes Bekijk bericht
links-liberaal... Vlaams en progressief... positief, met een open blik op de toekomst en zonder vrees voor vooruitgang... het belang van het individu... ook gelijke kansen.... niet rood...niet blauw... niet groen...
Ik had het bijna zelf - in jouw plaats - kunnen schrijven... In een andere discussie heb ik het ook al moeten schrijven vandaag : "angstaanjagende voorspelbaarheid" !

Ik ben op zoek naar échte denkers : visionair én praktijkgericht, vernieuwend én gedurfd... iemand die bijvoorbeeld zegt : "kijk beste mensen, Vlaams zegt iets over mijn herkomst, maar daar houdt het ook bij op... én progressief betekent dat ik geloof in de ontwikkeling van een krachtige eenheid in de diversiteit van een groter geheel..."

Wat is je visie op subsidiariteit ?
__________________
IDee

Petrus Cass
Petrus Cass is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2008, 19:34   #5
Neal Raes
 
 
Neal Raes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2008
Berichten: 46
Standaard

L² gelooft in het subsidiariteitsbeginsel. Zoals we het in onze tekst "Partij met toekomst" aangeven, wordt daarmee bedoeld dat er niet meer overheid mag zijn dan strikt noodzakelijk en deze zich, waar toch nodig, op een zo laag mogelijk niveau bevindt. Wijken, steden en gemeenten zijn bijzonder belangrijk. Het is de plaats waar mensen zich thuis voelen en rechtstreeks betrokken zijn. Via wijkraden en -budgetten willen we deze betrokkenheid nog meer tot uiting laten komen. Anderzijds geloven we sterk in het niveau van de deelstaten. Het provinciale niveau is een overblijfsel uit het verleden en wordt dus beter afgeschaft. Een zelfde reflex wordt gemaakt op Europees vlak, waar we streven naar een Europa van de Volkeren en de Regio's.
__________________
Persoonlijke website:
http://www.nealraes.be/
Jong Spirit:
http://www.jongspirit.be/
Neal Raes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 09:59   #6
heidy12
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 januari 2011
Berichten: 2
Standaard

hi ...
uw site is erg impressive.I wilt it.thanks voor prachtige delen waarderen
heidy12 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 10:24   #7
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

euh, ké?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 03:00   #8
Wisord
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 januari 2010
Locatie: Lommel
Berichten: 10.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
euh, ké?
Google translate op zijn best .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2011, 10:33   #9
cheverrant
Partijlid
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Locatie: filipijnen
Berichten: 207
Standaard Vlaams Progressief of Jong spirit

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyanide Bekijk bericht
Je bent appelblauwzeegroen ?
Ik vrees inderdaad dat het ergens naar die kleur trekt. Leuke uitspraken en doelstellingen in politieke slogans, maar te weinig haar op de tanden om dat ook ergens waar te maken. Waar dan ook.
cheverrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 15:23   #10
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neal Raes Bekijk bericht
De combinatie Vlaams & progressief maakt ons trouwens uniek. Er is niets mis met het vieren van de Vlaamse feestdag of het zwaaien met een leeuwenvlag. Alleen blijkt hiervoor, zeker bij jongeren maar evenzeer in het buitenland, een vrees omdat Vlaams gelijkgesteld wordt met rechts en onverdraagzaam. Wat meer evenwicht in deze lijkt me niet slecht.
Niet echt, N-VA is beduidend een progressieve partij en onweerlegbaar vlaams. Het feit dat ze meer dan 1% haalt betekent ook dat ze iets kunnen verwezenlijken, desnoods indirect.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 15:29   #11
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Niet echt, N-VA is beduidend een progressieve partij en onweerlegbaar vlaams. Het feit dat ze meer dan 1% haalt betekent ook dat ze iets kunnen verwezenlijken, desnoods indirect.
Hmm ... in welk opzicht is de N-VA progressief volgens u?
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 15:33   #12
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Hmm ... in welk opzicht is de N-VA progressief volgens u?
Lijkt me vrij evident. Ze willen een serieuze hervorming van onze staat, begroting in evenwicht en opnieuw een geloofwaardige politiek. Dit alles zonder te raken aan de solidariteit(1).

(1) solidariteit houdt ook in dat werklozen gestimuleerd moeten worden om te werken. Vandaag de dag is inperking van de werkloosheid in tijd zowat het meest progressieve standpunt mogelijk in België. Het is immers de enige manier om te garanderen dat de solidariteit in zijn geheel recht blijft.

Bovendien is solidariteit per definitie vrijwillig, en moeten onvrijwillige transfers op zijn minst in kaart gebracht worden en besproken kunnen worden. De solidaire transfers worden bewaard, de onvrijwillige ge-elimineerd. Progressivisme op zijn best.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 15:49   #13
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Lijkt me vrij evident. Ze willen een serieuze hervorming van onze staat, begroting in evenwicht en opnieuw een geloofwaardige politiek. Dit alles zonder te raken aan de solidariteit(1).

(1) solidariteit houdt ook in dat werklozen gestimuleerd moeten worden om te werken. Vandaag de dag is inperking van de werkloosheid in tijd zowat het meest progressieve standpunt mogelijk in België. Het is immers de enige manier om te garanderen dat de solidariteit in zijn geheel recht blijft.

Bovendien is solidariteit per definitie vrijwillig, en moeten onvrijwillige transfers op zijn minst in kaart gebracht worden en besproken kunnen worden. De solidaire transfers worden bewaard, de onvrijwillige ge-elimineerd. Progressivisme op zijn best.
Goeie analyse. Ben nog steeds niet akkoord dat dat onder de noemer progressivisme hoort, maar het beest moet een naam hebben, niet waar.

Hoe zou het overigens zijn met de politieke carrière van de ondervraagde man uit deze thread?
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 16:11   #14
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Goeie analyse. Ben nog steeds niet akkoord dat dat onder de noemer progressivisme hoort, maar het beest moet een naam hebben, niet waar.
Het valt alleszins niet onder de noemer "politieke stilstand" waar de traditionele partijen de afgelopen 4 jaar in uitblinken.
Citaat:
Hoe zou het overigens zijn met de politieke carrière van de ondervraagde man uit deze thread?
Minder dan LSP en dat wil al wat zeggen. Ik schat iets van een 10 stemmen give or take.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be