Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten geef jij Jazeker?
1 5 8,33%
2 1 1,67%
3 0 0%
4 0 0%
5 1 1,67%
6 2 3,33%
7 1 1,67%
7.5 4 6,67%
8 2 3,33%
8.5 2 3,33%
9 10 16,67%
9.5 16 26,67%
10 16 26,67%
Aantal stemmers: 60. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 augustus 2007, 13:52   #101
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Het zou leuk zijn mocht je toch op de vraag antwoorden.
En graag ook enige verduidelijking over hoe je dat praktisch gaat organiseren. Als je tegen honderdduizenden mensen zegt dat ze alles wat ze opgebouwd hebben (huis, een job, kinderen, hobbies, vrienden,...) moeten opgeven om naar een land te gaan waar ze amper een band mee hebben, dan ga je namelijk logischerwijs op enige weerstand botsen.
Het is dan ook niet haalbaar. Een ideaalbeeld als je globaal wereldleider bent misschien, maar niet haalbaar. Maar ik denk wel dat er op zijn minst nood is aan het ernstig terugdringen van migratiestromen zodat enig integratiewerk kan gebeuren zonder dat de kraan open blijft staan.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 13:52   #102
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Wie probeer je trouwens voor de gek te houden? Jezelf?
Alsof ik echt ga beginnen geloven dat je zo bekommerd bent om die 'arme' landen...

Ik had niet gedacht dat je nóg meer kon dalen in mijn achting maar met deze forumsessie is het je toch gelukt. Proficiat!
Dat is dan heel jammer.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 15:36   #103
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Het is dan ook niet haalbaar. Een ideaalbeeld als je globaal wereldleider bent misschien, maar niet haalbaar. Maar ik denk wel dat er op zijn minst nood is aan het ernstig terugdringen van migratiestromen zodat enig integratiewerk kan gebeuren zonder dat de kraan open blijft staan.
Dus een ideale wereld voor jou is er eentje waar iedereen op zijn plaats blijft? Migratie heeft nochtans tal van voordelen.
Om op kleine schaal te beginnen: de unief van Gent haalt onderzoekers binnen van Leuven en omgekeerd. Ze doen dat omdat die onderzoekers een know-how hebben opgebouwd die ze zelf nog niet bezitten. Migratie is dus zinvol omdat we hiermee voorkomen dat iedereen overal op zichzelf dezelfde kennis en vaardigheden moet ontwikkelen. In een instituut voor tropische ziekten in Vlaanderen zie ik bijv. graag een persoon werken die ervaring hebben met tropische ziekten in tropische landen. Jij wil die mensen net terugsturen.

De vraag ging uit van de hypothese dat je wereldleider bent. Je hebt het dus ook te zeggen over de ontwikkelingslanden. Je zou dus evengoed kunnen investeren in die ontwikkelingslanden. Misschien zouden minder mensen dan de wens hebben om zich elders op de wereldbol te vestigen.

Ik blijf het wel een eigenaardig wereldbeeld vinden. Je post lijkt te zeggen dat je vindt dat iedereen op zijn plaats moet blijven, alsof we dus allen de plicht hebben om onze kennis en vaardigheden te investeren binnen de landsgrenzen waar we per toeval geboren zijn. Landsgrenzen die overigens tijdsafhankelijk zijn, en, zoals het geval België demonstreert, ook nog eens erg artificieel kunnen zijn. Iemand die in 100 na christus geboren was in Rome mocht zich erg ver verplaatsen, iemand die nu in Rome geboren wordt kan amper een paar honderd kilometer noordelijker gaan wonen.
Maar waarom zouden we verplicht zijn om te investeren in die plek waar we geboren zijn? Welk principe, welk mensbeeld, hanteer je, om te besluiten dat het onwenselijk is dat mensen ergens anders heen trekken? Dat mensen niet in een ander land mogen investeren?

In een andere post stel je: "anderzijds stuit het me dat we (we = het westen) de ingenieurs en dokters uit ontwikkelingslanden wegpikken."
Wegpikken? Hebben we die ontvoerd uit hun land en verplicht om naar hier te komen? Hebben we hen gezegd 'jij mag niet in je eigen land investeren'? Nee, die mensen hebben zélf beslist dat ze liever naar hier komen dan daar blijven. Jij kan dat slechte mensen vinden, maar misschien is het van alle tijden dat mensen zich verplaatsen naar andere regio's. De voorbije eeuwen hebben volkeren gewoon hun land achtergelaten en zijn ze aan volkverhuizingen begonnen, in plaats van de investeren in de plaats waar ze nu eenmaal geboren zijn. Uiteindelijk hebben ze een nieuw Europa doen onstaan (waar jij en ik een kind van zijn).

Een ander eigenaardig gevolg van je wensbeeld is dat je ook westerse migranten die naar ontwikkelingslanden getrokken zijn om hun kennis daar aan te wenden, wil verplichten terug te komen, maar mijn gevoel zegt dat je met die migratie minder problemen hebt. Ook met andere situaties heb je wellicht minder problemen, zoals pakweg een Vlaming die verliefd wordt op pakweg een Portugese en die samen willen wonen, in Vlaanderen of in Portugal.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 15:41   #104
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Wie probeer je trouwens voor de gek te houden? Jezelf?
Alsof ik echt ga beginnen geloven dat je zo bekommerd bent om die 'arme' landen...

Ik had niet gedacht dat je nóg meer kon dalen in mijn achting maar met deze forumsessie is het je toch gelukt. Proficiat!
Amai zeg, met het verkeerde been uit bed gestapt?
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 18:01   #105
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Jazeker, welke medeforummers kun je niet luchten en waarom?
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 18:22   #106
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

nog een vraagske: waar heb je het idee vandaan dat de servers van indymedia op het pvda hoofdkwartier staan en heb je ooit al een bewijs voor deze stelling geleverd?
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 18:24   #107
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ooit afgestudeerd als ind. ing. electronica/informatica,
Waar?
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 18:25   #108
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

jazeker, stel je wordt voor één dag voorzitter van het VB, en je mag één belangrijk punt uit het partijprogramma wijzigen.
Welk punt verander je, en in welke zin?
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 18:26   #109
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

jazeker, op een schaal van 0 tot 10 hoe graag ga jij op de vuist?

Ben jij gelovig?
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 18:26   #110
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Indien jij zou emigreren, naar welk land en waarom?
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 18:27   #111
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Wie zijn u politieke voorbeelden in het binnenland (huidig) en in het buitenland (huidige) en uit het verleden?
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 20:17   #112
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Jazeker, welke medeforummers kun je niet luchten en waarom?
Jij probeert er mij in te luizen door me strafpunten voor persoonlijke aanvallen aan te smeren, he. Ik noem lekker geen namen hoor.

__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 20:18   #113
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Hoe staat u tegenover maatregelen om de rokers zwaar te doen betalen, zodat er ruimte vrijkomt om de belastingen te verlagen voor het niet-rokende gedeelte van de werkende middenklasse ?

Laatst gewijzigd door Cynicus : 3 augustus 2007 om 20:18.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 20:40   #114
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
nog een vraagske: waar heb je het idee vandaan dat de servers van indymedia op het pvda hoofdkwartier staan en heb je ooit al een bewijs voor deze stelling geleverd?
Ik had het ooit opgepikt als hoofdkwartier maar dat is er een beetje over zo blijkt nu. Ik had het indertijd van een niet echt verdachte bron (dus geen Belanger of Voorposter of NSV'er of whatever). Die omschrijving blijkt er na opzoeking een beetje naast, maar de inconvenient thruth is niet zoveel leuker. Veilig ingebed in gebouwen van PVDA'ers en dolblij om meer integratie met de PVDA is de meer juiste en mijn insziens nog ietsje snijdender omschrijving.

Als je dit



logo draagt, dan verwacht ik inderdaad een beetje independence.

Nu goed, bewijs voor dat alles kan je hebben van een onverdachte bron:
http://ovl.indymedia.org/print.php?id=3195

We noteren:

Citaat:
Najaar 2003 gaan op Indymedia.be de eerste stemmen op om te verhuizen naar een andere locatie in Brussel. In het verslag van de Algemene vergadering van 3 oktober 2003 lezen we: "Vraag van Jan Fermon om Regards Croisés te verhuizen naar St-Josse waar hij met zijn advocatenkantoor (8) een nieuw huis gekocht heeft en waar nog plaats is. Voorstel: opnieuw contact opnemen en eventueel afspraak maken zodat iedereen eens kan gaan kijken. (geïnteresseerden: han contacteren)" (9) Jan Fermon is een militant van de Partij van de Arbeid en is vooral bekend als advocaat in diverse ophefmakende zaken.
Nota: Jan Fermon is niet enkel PVDA militant maar maakt ook deel uit van het Progressive Lawyers Network (PLN) die uitgeprocedeerde asielzoekers adviseert.

Citaat:
Niet iedereen in het Indymedia.be collectief is er wild van, maar Han Soete snoert ze direct de mond: "Moest je nu nog vragen om meer informatie, ... maar neen. Bovendien is het niet eens op hetzelfde adres als die advocaten, het is een aanpalend pand." (12) Het kantoor van Jan Fermon bevindt zich op de Haachtsesteenweg 55, dus de nieuwe locatie is de Haachtsesteenweg 53 (13). Even opert Han Soete nog een alternatieve locatie bij All2All in Brussel, de onderneming die de eigen server van Indymedia.be host. (14)
En dat lijkt te kloppen. DNS.be geeft nog steeds All2All aan als domain name server.

Citaat:
Het enthousiasme van Han Soete voor het PVDA-huis aan de Haachtsesteenweg 51-53 heeft zo zijn redenen. Sinds maart 2003 heeft STOPUSA (15), de PVDA-frontorganisatie tegen de oorlog waarvan Han Soete de medestichter en woordvoerder is, er zijn stek gevonden (16). Intal (17), een samenwerkingsverband met o.m. Geneeskunde voor de Derde Wereld, verhuisde eveneens in het najaar van 2003 naar de Haachtsesteenweg. Eind december werd er van wal gestoken met een 'Intal-Denkt-Dag' (18). En ten slotte zal in het najaar van 2004 het Centre International / Internationaal Centrum (CIC) (19) eveneens zijn opwachting maken in het PVDA-huis. Het CIC wordt geleid door architect en partijlid Lieven Soete(20), vader van Han Soete...
Daar moet ik weinig kanttekeningen bij maken, neem ik aan.

We besluiten met...

Citaat:
Op 4 september vindt de startdag van Indymedia.be in de nieuwe lokalen plaats. Een nieuwe (?) vzw "Get-Basic" wordt boven de doopvont gehouden en de vergadering beslist ook om de maillijsten (redactioneel beleid en werking) niet meer toegankelijk te maken voor het publiek (24). Met een subsidiepot van 150.000 euro voor ogen kan de kruisbestuiving tussen Indymedia.be en andere aan de PVDA-gelieerde organisaties van start gaan.
Bedankt dat je me vroeg om wat research te doen in plaats van onverdachte bronnen zomaar voor waar te nemen De werkelijkheid zoals gepubliceerd door Indymedia zelve maakt het eigenlijk wat erger. Het was niet gewoon de PVDA die wat ruimte wou vrijmaken voor Indymedia, maar het hele artikel blaast een warme "hoe kijken wij uit naar <<kruisbestuiving>> met de PVDA uit".

Ehm... independant is anders, hoop ik dat je moet toegeven.


PS: voor de grote griezel van de smerige rechtse opdaagt, moet ik meegeven dat ik wel een hekel heb aan de PVDA, maar dat ik wel veel sympathie heb voor hun "Geneeskunde voor het volk" initiatieven. Ik ben niet geheel op de hoogte maar ik meen me te herinneren dat indertijd artsen werden geschorst bij de club van geneesheren enkel omdat ze gratis zorgverstrekking gaven aan armen. Toen ging mijn sympathie wel uit naar dat initiatief van artsen en dat waren PVDA'ers.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 3 augustus 2007 om 20:59.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 20:53   #115
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Hoe staat u tegenover maatregelen om de rokers zwaar te doen betalen, zodat er ruimte vrijkomt om de belastingen te verlagen voor het niet-rokende gedeelte van de werkende middenklasse ?
Wat kost een pak sigaretten als het de poorten van het tabaksbedrijf verlaat? Wat kost het in de winkel voorzien van een takszegel? Ga en bereken de belasting op een pak sigaretten. Paars heeft net afgezien van een taksverhoging (om gezondheidsredenen) uit schrik dat er nog meer mensen gaan stoppen met roken en hun begroting niet meer klopt.

Als je als overheid een verslaving wil gaan belasten, dan moet je maar de kloten hebben om het ofwel niet te belasten (buiten de normale 21% tax op goederen) ofwel het zo belangrijk te vinden voor de volksgezondheid dat het een verboden drug wordt. En ik spreek hier als roker nota bene. Dus ofwel ga je tabak te lijf (het is een hard drug, geloof me) ofwel doe je dat niet. Verslavingen belasten is gewoon geldgewin met een mooi labeltje a la "volksgezondheid" erop.

Men (en voor de mensen die me later hierop willen pakken, dit is een dromerig toontje... gewoon een ideaalbeeldje of zo) zou het nicotinegehalte en de andere verslavende additieven gaandeweg bij wet laten verlagen. Jaar 1 mag een sigaret 0,5 mg teer hebben en net zoveel minder nicotine. Ik ben geen wetenschapper op dat gebied dus confronteer me niet met getallen, he

Als men ECHT zo begaan is met de volksgezondheid dan kan men perfekt legaal de fabrikanten dwingen om hun produkt beetje bij beetje te downgraden met het gevolg dat na een aantal jaren, heel wat mensen het makkelijker gaan hebben om althans lichamelijk van die sigaret af te stappen. Maar dat is men niet in mijn ogen. De taksen op tabaksverkoop leveren zulke bijdrage tot de begroting dat men dat niet wil laten schieten.

Als roker kan ik gerust zeggen dat nicotine een serieuze hard drug is. Maar het roken meer en meer belasten is zoiets als zeggen dat Crack goed is maar dat er flinke belastingen op moeten zijn.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 21:05   #116
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Waar?
De KIHO in Gent, later KaHo St. Lieven Campus Rabot, en wat het nu genoemd wordt weet ik niet... Tijdens en na mijn vertrek werd er druk gesmeten met fusies tussen hogescholen.

Enfin, voor de ouderen is het de KIHO in Gent
Voor de jongeren is het KAHO St-Lieven, campus rabot of zo.

Anyway, in de omgeving van het Rabot in Gent dus. Je kan die ene hogeschool daar wel vinden.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 21:11   #117
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Vindt u dat het parasiterend sociaal profitariaat op een doortastende wijze zou moeten worden aangepakt ?
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 21:18   #118
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
jazeker, stel je wordt voor één dag voorzitter van het VB, en je mag één belangrijk punt uit het partijprogramma wijzigen.
Welk punt verander je, en in welke zin?
Euthanasie. Het is 1 van de punten waar ik het fundamenteel oneens ben met het Vlaams Belang. Laat iedereen een waardige dood... het is onze laatste impressie van de wereld en eentje die we liefst genadig hebben. Liggen zweten en naar adem happen en uit het ziekenhuisbed rollen tot ze je moeten vastbinden als je pakweg longkanker hebt, dat is gewoon iets wat ik niemand toewens hoewel ik (verre) familieleden zo heb weten sterven. Laat iedereen die enkel maar uitzicht heeft op lijden maar gewoon kiezen voor een afscheid van de familie en laat die persoon dan gaan. Als die kanker in zijn of haar lever, hoofd of longen of waar dan ook niet te genezen is, dan moet de persoon in kwestie kunnen kiezen voor een uitstap. Ik ben gewoon tegen onnodig leed. Omwille van wat de kerk maakt van de overlevering van een Pim Fortuyn 2000 jaar geleden, wil ik niet het recht ontzegd worden om op een waardige zachte inslapend manier te gaan in plaats van door een hel te gaan vooraleer je piepend je laatste adem uitblaast.

Enne... dat genadige heb ik erg impliciet gezien van dichtbij. Erg dichtbij. Het werd nooit euthanasie genoemd maar er was een stilzwijgend idee tussen dokter en familie van de patient dat dat de beste oplossing was. Het zal nooit euthanasie worden genoemd, maar het was alleszinds ietsjes over de grens van hoeveel morfine je iemand kan geven die toch in een doodstrijd is.

Er zijn nog andere punten hoor, maar je vroeg er maar eentje.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 21:26   #119
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Hoe wilt u het vreemdelingenprobleem oplossen ?
Hoe staat u tegenover (de grote lijnen van) het zeventigpuntenprogramma ?
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 21:31   #120
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
jazeker, op een schaal van 0 tot 10 hoe graag ga jij op de vuist?
2... Ik geloof in woorden. Maar heel soms krijg je rare creaturen tegenover je die gewoon geweld willen. Die het uitlokken (ik neem aan dat je ze ook ooit op fuiven bent tegengekomen). Geef die een duw en maak dat je wegbent voor ze zichzelf herstellen als ze je echt targetten. Ikzelf zie niks in geweld tenzij er een goede reden voor is. Ik zal doorgaans van uitgelokt geweld weggaan. Als het uitgelokt wordt is het doorgaans omdat de uitlokker erg veel vertrouwen heeft in zijn eigen gevechtstechnieken.

Het geluk dat je hebt dan is dat de geweldenaar meestal gelooft in zijn kracht. Zo heb ik ooit iemand over mijn rug laten kantelen in een hoop geparkeerde fietsen. Daarna waren we natuurlijk weg van die fuif. Het bleek een lokale etter te zijn die enkel naar fuiven ging om ruzie te zoeken. Mijn vrienden vertelden me achteraf dat we geluk hadden dat ze ons niet zijn komen opzoeken doorheen dat dorp want dat was gewoonlijk hun methode. *slik*

Maar nee... vechten is niet mijn idee van ontspanning.

Citaat:
Ben jij gelovig?
Ik ben Agnost. De laffe houding waarin je zegt dat je niet weet of er een God is. Ik ben geen atheïst omdat ik atheisme evengoed een geloof vind dat zegt dat er geen god is zonder bewijzen. Dus ik ben Agnost en ik zeg dat ik niet weet of er een God is.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be