Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > De Jürgen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

De Jürgen Topics over Jürgen Conings worden gegroepeerd in dit subforum

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 juli 2021, 10:19   #121
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De USSR was geen coalitiepartner.

Moest de USSR een coalitiepartner zijn geweest, dan hadden de Amerikanen en Engelsen samen met de USSR gevochten.
Dan had men niet in Normandië moeten landen.

Maar in de VS en UK werd er jacht gemaakt op communisten, want zij waren een evengrote vijand als de NAZI's.

En Duitsland was geen vijand van België, want België bestond niet meer.
Weet je trouwens dat als Hitler geen oorlogsverklaring had gestuurd naar de VS, de VS zelfs geen moeite zou gedaan hebben om Europa te komen bevrijden.
Weet je dat als Hitler de USSR niet had aangevallen, de USSR op een later tijdstip Duitsland had aangevallen.
Stalin wilde namelijk heel Europa en Azië onder zijn beheer hebben.
De vijand van onze vijand is een partner.

U probeert de daden van de Oostfronters goed te praten.

In een café na 25 pinten kan dat misschien lukken. Maar niet als je bij je volle verstand bent.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2021, 10:26   #122
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De USSR was geen coalitiepartner.

Moest de USSR een coalitiepartner zijn geweest, dan hadden de Amerikanen en Engelsen samen met de USSR gevochten.
Dan had men niet in Normandië moeten landen.

Maar in de VS en UK werd er jacht gemaakt op communisten, want zij waren een evengrote vijand als de NAZI's.

En Duitsland was geen vijand van België, want België bestond niet meer.
Weet je trouwens dat als Hitler geen oorlogsverklaring had gestuurd naar de VS, de VS zelfs geen moeite zou gedaan hebben om Europa te komen bevrijden.
Weet je dat als Hitler de USSR niet had aangevallen, de USSR op een later tijdstip Duitsland had aangevallen.
Stalin wilde namelijk heel Europa en Azië onder zijn beheer hebben.
Het is nochtans simpel:

MEN VECHT NIET MEE AAN DE KANT VAN EEN LAND DAT ZIJN EIGEN EIGEN LAND (ook Vlaanderen dus) BRUTAAL IS BINNENGEVALLEN EN BEZET HOUDT.

Punt.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 juli 2021 om 10:27.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2021, 10:29   #123
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
en net daarom stikken ze nog liever in hun versteend en zelfverklaard eigen-gelijk.
Maar dat heb je enkel in België.

Enkel in België zijn ze nog bezig met het koloniaal verleden, enkel in België zijn ze nog bezig met het WWII verleden.
En dan nog in beperkte maten, want de meeste weten niet eens dat België( vooral Vlaanderen) en Nederland niet door de Engelsen of Amerikanen is bevrijd, maar door de Polen
De Engelsen en Amerikanen kwamen pas na de gevechten en vochten enkel om de grote steden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2021, 10:37   #124
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Maar dat heb je enkel in België.

Enkel in België zijn ze nog bezig met het koloniaal verleden, enkel in België zijn ze nog bezig met het WWII verleden.
En dan nog in beperkte maten, want de meeste weten niet eens dat België( vooral Vlaanderen) en Nederland niet door de Engelsen of Amerikanen is bevrijd, maar door de Polen
De Engelsen en Amerikanen kwamen pas na de gevechten en vochten enkel om de grote steden.

Dat komt ook door mensen die het koloniaal verleden steeds weer oprakelen en door mensen die Oostfronters en andere collaborateurs steeds weer opnieuw proberen goed te praten en/of hun bijdragen ten zeerste minimaliseren.

En dan krijgt men een tegenreactie en zit het spel weer op de wagen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 juli 2021 om 10:38.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2021, 10:39   #125
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Maar dat heb je enkel in België.

Enkel in België zijn ze nog bezig met het koloniaal verleden, enkel in België zijn ze nog bezig met het WWII verleden.
En dan nog in beperkte maten, want de meeste weten niet eens dat België( vooral Vlaanderen) en Nederland niet door de Engelsen of Amerikanen is bevrijd, maar door de Polen
De Engelsen en Amerikanen kwamen pas na de gevechten en vochten enkel om de grote steden.
Ik ben er zeker van dat bij "sommige forummers" de eerste date met hun lief is begonnen met "wat deed uwen bompa tijdens den oorlog ??"
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2021, 10:47   #126
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het is nochtans simpel:

MEN VECHT NIET MEE AAN DE KANT VAN EEN LAND DAT ZIJN EIGEN EIGEN LAND (ook Vlaanderen dus) BRUTAAL IS BINNENGEVALLEN EN BEZET HOUDT.

Punt.
Hoeveel Walen diende in Napoleon zijn leger?
Hoeveel Walen diende in het Oostenrijkse leger?
Hoeveel Walen diende in het Spaanse leger?
Hoeveel Walen diende in het Hollandse leger?
Hoeveel Vlamingen diende en dienen in het leger van het kunstmatige België?
Hoeveel Congolezen diende in het Belgische leger?
Hoeveel Indiers diende in het Hollandse en Britse leger?
Hoeveel Fransen diende in het NAZI leger?
Het Vichy Franse leger vocht zelfs tegen de troepen van de vrije Fransen.
In Afrika dan nog.
Vichy Frankrijk weigerde zelfs zijn oorlogsvloot ter beschikking te stellen om de NAZI's uit Frankrijk te verdrijven.
Hoeveel Duitse Amerikanen vochten in Hitler zijn legers?
Hoeveel Britten vochten er met Hitler mee?

Mijn grootvader langst moederskant was een Brusselse IJzersoldaat en WWII verzetstrijder.
Schaamde zich dood voor de Belgische politici hun gedrag.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2021, 10:49   #127
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht



De symphatisanten knielen terwijl ze één minuut stilte houden om Jürgen Conings te eren.
Honderdtal mensen komt samen aan Dilserbos om Jürgen Conings te herdenken: “Hij was geen terrorist, maar een held”

Dilsen-StokkemOp de parking Sparrendal, vlak aan de plek waar het lichaam van Jürgen Conings werd aangetroffen, zijn zondagnamiddag een honderdtal mensen samengekomen om de militair te herdenken. De politie gaf uiteindelijk de toestemming om een sereen moment in te lassen. Een mars, zoals oorspronkelijk verwacht, vond er niet plaats.

Hoeveel zonen en dochters zijn in de steek gelaten door de staat die ze dienden.

https://www.hln.be/dilsen-stokkem/ho...held~a960b0d4/

Begraven maar nog land niet dood.
Ik ben op zoek naar een lijstje van zijn heldendaden. Ik hoor verhalen dat hij in Afghanistan in kogelregens zou hebben gelopen om zijn maten te gaan helpen. Maar ik zou dat ook graag eens uit de mond van zijn collega's horen.

Een documentaire dringt zich op?
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2021, 10:51   #128
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat komt ook door mensen die het koloniaal verleden steeds weer oprakelen en door mensen die Oostfronters en andere collaborateurs steeds weer opnieuw proberen goed te praten en/of hun bijdragen ten zeerste minimaliseren.

En dan krijgt men een tegenreactie en zit het spel weer op de wagen.
Nee, dat komt omdat de Belgen in het verleden blijven leven.
De Walen en Vlamingen willen echter vooruit en naar de toekomst kunnen kijken.
Een mooie toekomst waarin geen plaats is voor oudbollige Belgen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2021, 10:58   #129
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Ik ben op zoek naar een lijstje van zijn heldendaden. Ik hoor verhalen dat hij in Afghanistan in kogelregens zou hebben gelopen om zijn maten te gaan helpen. Maar ik zou dat ook graag eens uit de mond van zijn collega's horen.

Een documentaire dringt zich op?
Dat gaat de poco-media niet aandurven. Stel u voor dat Jürgen er goed uitkomt.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 2 juli 2021 om 10:58.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2021, 10:58   #130
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Hoeveel Walen diende in Napoleon zijn leger?
Hoeveel Walen diende in het Oostenrijkse leger?
Hoeveel Walen diende in het Spaanse leger?
Hoeveel Walen diende in het Hollandse leger?
Hoeveel Vlamingen diende en dienen in het leger van het kunstmatige België?
Hoeveel Congolezen diende in het Belgische leger?
Hoeveel Indiers diende in het Hollandse en Britse leger?
Hoeveel Fransen diende in het NAZI leger?
Het Vichy Franse leger vocht zelfs tegen de troepen van de vrije Fransen.
In Afrika dan nog.
Vichy Frankrijk weigerde zelfs zijn oorlogsvloot ter beschikking te stellen om de NAZI's uit Frankrijk te verdrijven.
Hoeveel Duitse Amerikanen vochten in Hitler zijn legers?
Hoeveel Britten vochten er met Hitler mee?

Mijn grootvader langst moederskant was een Brusselse IJzersoldaat en WWII verzetstrijder.
Schaamde zich dood voor de Belgische politici hun gedrag.
Ja, en? Daarom is dit nog niet goed te keuren.

Uit de brieven van Oostfronters blijkt trouwens meer dan één keer dat Hitler nagenoeg op dezelfde hoogte stond als Staf de Clercq. En er soms boven. En dan is het plaatje duidelijk. Deze mensen waren gewoon volksverraders.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2021, 10:59   #131
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ja, en? Daarom is dit nog niet goed te keuren.

Uit de brieven van Oostfronters blijkt trouwens meer dan één keer dat Hitler nagenoeg op dezelfde hoogte stond als Staf de Clercq. En er soms boven. En dan is het plaatje duidelijk. Deze mensen waren gewoon volksverraders.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2021, 11:12   #132
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Ik ben op zoek naar een lijstje van zijn heldendaden. Ik hoor verhalen dat hij in Afghanistan in kogelregens zou hebben gelopen om zijn maten te gaan helpen. Maar ik zou dat ook graag eens uit de mond van zijn collega's horen.

Een documentaire dringt zich op?

Heldendaden? Heldenrol? Wie? Conings??

Niks te heldenrol of heldendaden. Hij deed tegen betaling gewoon zijn job.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 juli 2021 om 11:16.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2021, 11:13   #133
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Ik ben op zoek naar een lijstje van zijn heldendaden. Ik hoor verhalen dat hij in Afghanistan in kogelregens zou hebben gelopen om zijn maten te gaan helpen. Maar ik zou dat ook graag eens uit de mond van zijn collega's horen.

Een documentaire dringt zich op?
In Afghanistan zijn er nog geen aanvallen op Belgische militairen geweest.
En Jurge was een MP, deed dus bewaking van het kamp en begeleiding van vips en transporten.
Maar enkel in veilige gebieden.
Buiten de gevechtsvliegtuigen en Para-Commando's, zijn er in Azië geen Belgen ingezet geweest voor gevechtsopdrachten of gevaarlijke gebieden.
Het Belgische leger sluit negentien jaar aanwezigheid in Afghanistan af, zonder één dodelijk slachtoffer.

Citaat:
De Belgen in Afghanistan vechten zelf niet tegen de taliban. Det gevecht moet worden gevoerd door de verschillende Afghaanse elite-eenheden.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/01...stan-opvoeren/
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2021, 11:17   #134
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ja, en? Daarom is dit nog niet goed te keuren.

Uit de brieven van Oostfronters blijkt trouwens meer dan één keer dat Hitler nagenoeg op dezelfde hoogte stond als Staf de Clercq. En er soms boven. En dan is het plaatje duidelijk. Deze mensen waren gewoon volksverraders.
Staf de Clercq was geen Oostfrontstrijder.
Wie aan het oostfront zat had geen tijd of mogelijkheden om brieven te schrijven, die was bezig met te overleven.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2021, 11:40   #135
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Staf de Clercq was geen Oostfrontstrijder.
Wie aan het oostfront zat had geen tijd of mogelijkheden om brieven te schrijven, die was bezig met te overleven.
Staf De Clercq zat als Belgisch brancardier-piot aan het Westelijk Front in WO I. Hij overleed in 1942 aan een hartaanval. Hij werd opgevolgd door de intelligentere Hendrik Elias.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2021, 11:45   #136
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Staf de Clercq was geen Oostfrontstrijder.
Wie aan het oostfront zat had geen tijd of mogelijkheden om brieven te schrijven, die was bezig met te overleven.
Het zal nog niet zijn! Lees het boek van Aline Sax maar eens. Die heeft geput uit die brieven van Oostfronters.

Of een uittreksel van deze brief:

”Hier zijn prachtige vrouwen. Gisteren waren wij op één van de mooiste Russische feesten aanwezig, prachtige muziek, prachtige dansen, en prima vodka!!! Wat erna gebeurde zal ik maar niet vertellen, doch ik verwonderde mij dezen morgen wakker te schieten in het bed eener aardige brunette terwijl in mijn bed een Russische vlaskop lag.”

Dit schreef André in oktober 1942 naar een familielid in het thuisland. André was één van die jonge Vlamingen die deelnam aan Operatie Barbarossa, de inval van de Duitse troepen in Rusland. Toen hij z’n brief schreef, was het leven aan het front keihard. Maar de zegeroes was groot en er was bovendien nog tijd voor een aangenaam verzet.


Het was niet altijd vechten blijkbaar.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 juli 2021 om 11:57.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2021, 11:55   #137
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je veroordeeld dus zonder de achtergrond te kennen.

Mijn vader was 14 jaar toen de oorlog uitbrak.
Gedeporteerd als werkslaaf en zat 22 maanden in een werkkamp.
Om een beter leven te hebben, is hij dan als 16 jarige bij de Wehrmacht gegaan.

Dus wie is de verrader, de politicus die voor de oorlog al naar de UK was gevlucht of de tiener die wilde overleven?
Dat zal bij de SS-Vlaanderen geweest zijn, daar ronselde het VNV voor. De Wehrmacht weigerde buitenlandse soldaten in te lijven.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2021, 12:02   #138
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het zal nog niet zijn! Lees het boek van Aline Sax maar eens. Die heeft geput uit die brieven van Oostfronters.

Of een uittreksel van deze brief:

”Hier zijn prachtige vrouwen. Gisteren waren wij op één van de mooiste Russische feesten aanwezig, prachtige muziek, prachtige dansen, en prima vodka!!! Wat erna gebeurde zal ik maar niet vertellen, doch ik verwonderde mij dezen morgen wakker te schieten in het bed eener aardige brunette terwijl in mijn bed een Russische vlaskop lag.”

Dit schreef André in oktober 1942 naar een familielid in het thuisland. André was één van die jonge Vlamingen die deelnam aan Operatie Barbarossa, de inval van de Duitse troepen in Rusland. Toen hij z’n brief schreef, was het leven aan het front keihard. Maar de zegeroes was groot en er was bovendien nog tijd voor een aangenaam verzet.


Het was niet altijd vechten blijkbaar.
de genenoorlog
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2021, 12:09   #139
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het zal nog niet zijn! Lees het boek van Aline Sax maar eens. Die heeft geput uit die brieven van Oostfronters.

Of een uittreksel van deze brief:

”Hier zijn prachtige vrouwen. Gisteren waren wij op één van de mooiste Russische feesten aanwezig, prachtige muziek, prachtige dansen, en prima vodka!!! Wat erna gebeurde zal ik maar niet vertellen, doch ik verwonderde mij dezen morgen wakker te schieten in het bed eener aardige brunette terwijl in mijn bed een Russische vlaskop lag.”

Dit schreef André in oktober 1942 naar een familielid in het thuisland. André was één van die jonge Vlamingen die deelnam aan Operatie Barbarossa, de inval van de Duitse troepen in Rusland. Toen hij z’n brief schreef, was het leven aan het front keihard. Maar de zegeroes was groot en er was bovendien nog tijd voor een aangenaam verzet.

Het was niet altijd vechten blijkbaar.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2021, 12:10   #140
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat zal bij de SS-Vlaanderen geweest zijn, daar ronselde het VNV voor. De Wehrmacht weigerde buitenlandse soldaten in te lijven.

__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be