Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Filip Dewinter (Vlaams Blok) - 16 tot 22 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Filip Dewinter (Vlaams Blok) - 16 tot 22 februari "De man die niet uit het nieuws is weg te branden. De opgang van zijn partij, het Vlaams Blok stond ook garant voor zijn persoonlijke carrière. Als grote tegenstander van het stemrecht voor migranten is hij ook nu actueel present. Als Bruggeling zete

 
 
Discussietools
Oud 19 februari 2004, 15:13   #1
Bieke
Vreemdeling
 
Bieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Berichten: 74
Standaard

Wat denkt het Vlaams Blok over gemengde huwelijken en de kinderen die daaruit voortspruiten?

Ik heb nog een link bovengehaald over de gemengde huwelijken tussen bewoners van de Canarische Eilanden en Vlamingen ten tijde van de inquisitie. Van deze nazaten zijn er ongetwijfeld verschillenden terug naar Vlaanderen gekeerd. Zijn het dan Spanjaarden of Vlamingen?



Citaat:
Er bestaan dus voorbeelden van Vlamingen met (soms erg belangrijke) publieke functies, net zoals we bewijzen hebben voor gemengde Vlaams-Spaanse huwelijken en de opname van Vlaamse edellieden in de Canarische adel.

Ook niet-kooplui gingen gemengde huwelijken aan. Mislukt humanist Levinus Apolonio Gandobrugano (Lieven van Ghentbrugghe) was getrouwd met een Antonia Treviño, een meisje uit een simpele handwerkersfamilie van Portugese komaf[752]. Zilversmid Conrate Mayor (Koenraad de Oude?) had Tereza Alonso als echtgenote[753]. En de obscure Cornelis tenslotte, was de man van Antonia de Vega[754].

http://www.ping.be/~sintlod9/canaris...che_hfst_4.htm
__________________
Solidariteit tussen Vlamingen, Walen en migranten
Bieke is offline  
Oud 19 februari 2004, 15:16   #2
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bieke
Wat denkt het Vlaams Blok over gemengde huwelijken en de kinderen die daaruit voortspruiten?

Ik heb nog een link bovengehaald over de gemengde huwelijken tussen bewoners van de Canarische Eilanden en Vlamingen ten tijde van de inquisitie. Van deze nazaten zijn er ongetwijfeld verschillenden terug naar Vlaanderen gekeerd. Zijn het dan Spanjaarden of Vlamingen?



Citaat:
Er bestaan dus voorbeelden van Vlamingen met (soms erg belangrijke) publieke functies, net zoals we bewijzen hebben voor gemengde Vlaams-Spaanse huwelijken en de opname van Vlaamse edellieden in de Canarische adel.

Ook niet-kooplui gingen gemengde huwelijken aan. Mislukt humanist Levinus Apolonio Gandobrugano (Lieven van Ghentbrugghe) was getrouwd met een Antonia Treviño, een meisje uit een simpele handwerkersfamilie van Portugese komaf[752]. Zilversmid Conrate Mayor (Koenraad de Oude?) had Tereza Alonso als echtgenote[753]. En de obscure Cornelis tenslotte, was de man van Antonia de Vega[754].

http://www.ping.be/~sintlod9/canaris...che_hfst_4.htm
Lijkt me een beetje een keuze die zelf moeten maken. Bij de geboorte krijgt iedereen een lidkaart (paspoort) van de club. Diegenen die er voor kiezen een andere lidkaart aan te schaffen, dat is hun zaak, maar de consequenties zijn er wel. Bezie consequenties wel als gevolgen zonder negatieve bijbedoeling!
De Garde is offline  
Oud 19 februari 2004, 15:20   #3
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bieke
Wat denkt het Vlaams Blok over gemengde huwelijken en de kinderen die daaruit voortspruiten?

Ik heb nog een link bovengehaald over de gemengde huwelijken tussen bewoners van de Canarische Eilanden en Vlamingen ten tijde van de inquisitie. Van deze nazaten zijn er ongetwijfeld verschillenden terug naar Vlaanderen gekeerd. Zijn het dan Spanjaarden of Vlamingen?



Citaat:
Er bestaan dus voorbeelden van Vlamingen met (soms erg belangrijke) publieke functies, net zoals we bewijzen hebben voor gemengde Vlaams-Spaanse huwelijken en de opname van Vlaamse edellieden in de Canarische adel.

Ook niet-kooplui gingen gemengde huwelijken aan. Mislukt humanist Levinus Apolonio Gandobrugano (Lieven van Ghentbrugghe) was getrouwd met een Antonia Treviño, een meisje uit een simpele handwerkersfamilie van Portugese komaf[752]. Zilversmid Conrate Mayor (Koenraad de Oude?) had Tereza Alonso als echtgenote[753]. En de obscure Cornelis tenslotte, was de man van Antonia de Vega[754].

http://www.ping.be/~sintlod9/canaris...che_hfst_4.htm
Van de Vlamingen die geëmigreerd zijn, zijn er bij mijn weten geen teruggekeerd met hun vrouw en/of kinderen. Huwen wordt in de hitsoriografie immers vaak gezien als een element van integratie. Relevanter zou zijn te verwijzen naar de Spaanse en andere families die in die periode in de Nederlanden achterblijven: zo zijn er vandaag in het Land van Waas nog zeker drie families die teruggaan op Spaanse roots (Dias, Rodrigus en De Castro).

Het is me echter maar zeer de vraag waar u op aanstuurt. Het VB verdedigt immers niet een soort raciale Blut und Bodem-theorie die mensen zou verplichten 'zuivere' stambomen voor te leggen.
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline  
Oud 19 februari 2004, 15:33   #4
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Het is me echter maar zeer de vraag waar u op aanstuurt. Het VB verdedigt immers niet een soort raciale Blut und Bodem-theorie die mensen zou verplichten 'zuivere' stambomen voor te leggen.
Anderzijds verdedigt het Blok wel het principe van gezinshereniging in het land van herkomst. Wat me doet besluiten dat Belgen/Vlamingen die met een allochtone partner huwen, uit het land moeten gezet worden en hun respectievelijke partner in het buitenland moeten vervoegen. Algemeen wordt zoiets ook bij het VB aangevoeld en uitgelegd als een vorm van volksverraad en nestbevuiling. Het zou dan ook nuttig zijn om daar een duidelijk standpunt over te kennen.

Ok, we weten ondertussen allemaal wel dat het Blok doelt op burgers van Marokkaanse en Turkse origine, die in het buitenland een partner zouden zoeken (een grote veralgemening maar soit). Maar die groep maakt slechts 1/5 uit van de totale groep allochtonen.

Antwoord graag aan die andere 4/5 deel dus.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 19 februari 2004, 15:47   #5
Filip Dewinter
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Berichten: 82
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bieke
Wat denkt het Vlaams Blok over gemengde huwelijken en de kinderen die daaruit voortspruiten?

Ik heb nog een link bovengehaald over de gemengde huwelijken tussen bewoners van de Canarische Eilanden en Vlamingen ten tijde van de inquisitie. Van deze nazaten zijn er ongetwijfeld verschillenden terug naar Vlaanderen gekeerd. Zijn het dan Spanjaarden of Vlamingen?



Citaat:
Er bestaan dus voorbeelden van Vlamingen met (soms erg belangrijke) publieke functies, net zoals we bewijzen hebben voor gemengde Vlaams-Spaanse huwelijken en de opname van Vlaamse edellieden in de Canarische adel.

Ook niet-kooplui gingen gemengde huwelijken aan. Mislukt humanist Levinus Apolonio Gandobrugano (Lieven van Ghentbrugghe) was getrouwd met een Antonia Treviño, een meisje uit een simpele handwerkersfamilie van Portugese komaf[752]. Zilversmid Conrate Mayor (Koenraad de Oude?) had Tereza Alonso als echtgenote[753]. En de obscure Cornelis tenslotte, was de man van Antonia de Vega[754].

http://www.ping.be/~sintlod9/canaris...che_hfst_4.htm
Het Vlaams Blok heeft alsdusdanig geen problemen met gemengd huwelijken. Het feit dat iemand van vreemde afkomst huwt met een Vlaming (of Vlaamse), bewijst vaak al zijn integratiewil. Feit is echter wel dat veel zogezegd 'gemengde' huwelijken infeite geen echte gemengde huwelijken zijn. Het overgrote deel van de mensen van Marokkaanse of Turkse afkomst, zeer vaak met de Belgische nationaliteit, (volgens onderzoeken 70 �* 80%) huwt met iemand uit het land van herkomst. Voor de Marokkaanse en Turkse gezinnen in eigen land betekent deze uithuwelijking bovendien een aanzienlijke bron van inkomsten. De familie uit het land van herkomst moet immers aanzienlijk betalen voor het huwelijk (infeite: de immigratie).

Het gaat hier om een belangrijke vorm van immigratie, die bovendien de integratie ernstig belemmert. De personen die aldus in het kader van een huwelijk worden overgebracht naar ons land hebben immers geen Nederlands onderwijs genoten en zullen ook hun kinderen in het Marokkaans of Turks grootbrengen. Door dat toe te laten bestndigt men het vreemdelingenprobleem. Het Vlaams Blok stelt daarom voor om - naar Nederlands, Oostenrijks en Deens voorbeeld - bepaalde wettelijke vereisten op te leggen, bijvoorbeeld:

- de partner die overkomt dient verplicht zijn eigen burgerschapscursus zelf te betalen;
- de partner die overkomt moet slagen voor een verplichte burgerschapsproef, met als sanctie remigratie;
- een minimumleeftijd voor de partner die wordt overgebracht (bv. 24 jaar).

FDW
Filip Dewinter is offline  
Oud 19 februari 2004, 15:55   #6
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip Dewinter
- de partner die overkomt dient verplicht zijn eigen burgerschapscursus zelf te betalen;
Straffe kost.
Jullie leggen eisen op, maar de sollicitant moet voor de kosten opdraaien.
Een soort selectie op basis van kapitaalkrachtigheid.

Citaat:
- de partner die overkomt moet slagen voor een verplichte burgerschapsproef, met als sanctie remigratie;
Hoe kan je integratiewil en burgerzin meten?
Wie weet hoe onaangepast ben ik wel niet.
Doch enkel mijn geboorteplaats volstaat om me zonder bijkomende proef hier te laten verblijven.
Dat is toch pure willekeur, uit een soort afkeer voor mensen die toevallig elders vandaan komen?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 19 februari 2004, 16:01   #7
Filip Dewinter
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Berichten: 82
Standaard

[quote="Supe®Staaf"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip Dewinter
- de partner die overkomt dient verplicht zijn eigen burgerschapscursus zelf te betalen;
Straffe kost.
Jullie leggen eisen op, maar de sollicitant moet voor de kosten opdraaien.
Een soort selectie op basis van kapitaalkrachtigheid.

[quote]

Wij verplichten niemand te immigreren, mijn beste. Ik twijfel er niet aan dat een man en een vrouw die elkaar graag zien even goed zullen gaan samenwonen in het land van herkomst. Overwint de liefde niet alles?
Filip Dewinter is offline  
Oud 19 februari 2004, 16:09   #8
De Knut
Minister
 
De Knut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 3.637
Standaard

touché........................................
De Knut is offline  
Oud 19 februari 2004, 16:13   #9
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip Dewinter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Straffe kost.
Jullie leggen eisen op, maar de sollicitant moet voor de kosten opdraaien.
Een soort selectie op basis van kapitaalkrachtigheid.
Wij verplichten niemand te immigreren, mijn beste. Ik twijfel er niet aan dat een man en een vrouw die elkaar graag zien even goed zullen gaan samenwonen in het land van herkomst. Overwint de liefde niet alles?
Voila, zoals ik al zei: vlamingen die met buitenlanders huwen moeten oprotten als het Blok aan de macht komt. En dat 'uitlegje' over Marokkanen enz... is maar een lapsus.

Ik zal het tegen VB kamerlid Guido Tastenhoye vertellen dat hij maar al zijn Thaïse echtgenote voorbereid op het 'goede nieuws'
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 19 februari 2004, 16:19   #10
De Knut
Minister
 
De Knut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 3.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip Dewinter
Wij verplichten niemand te immigreren, mijn beste. Ik twijfel er niet aan dat een man en een vrouw die elkaar graag zien even goed zullen gaan samenwonen in het land van herkomst. Overwint de liefde niet alles?
Voila, zoals ik al zei: vlamingen die met buitenlanders huwen moeten oprotten als het Blok aan de macht komt.
heb je dat vaak, dat je dingen leest die er niet staan?
De Knut is offline  
Oud 19 februari 2004, 17:53   #11
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano

Voila, zoals ik al zei: vlamingen die met buitenlanders huwen moeten oprotten als het Blok aan de macht komt.
heb je dat vaak, dat je dingen leest die er niet staan?
Ik lees gewoon wat er staat. Filip Dewinter zegt dat, wanneer de allochtone partner niet assimileert, moet oprotten. De autochtone partner heeft dan maar te kiezen: erachter aan gaan of scheiden.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 19 februari 2004, 18:11   #12
zarathustra
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 19 december 2003
Berichten: 330
Standaard

Hij heeft nergens gezegd dat Vlamingen die met een buitenlander trouwen moeten oprotten. Er is enkel gezegd dat als die buitenlandse persoon weigert om zich aan te passen deze moet vertrekken. Wat de partner dan doet is zijn privé zaak.

Er is dus een groot verschil tss 'buitenlanders' en 'buitenlanders die weigeren zich aan te passen'
__________________
*** Also Sprach Zarathustra ***
zarathustra is offline  
Oud 19 februari 2004, 18:24   #13
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra
Hij heeft nergens gezegd dat Vlamingen die met een buitenlander trouwen moeten oprotten. Er is enkel gezegd dat als die buitenlandse persoon weigert om zich aan te passen deze moet vertrekken. Wat de partner dan doet is zijn privé zaak.

Er is dus een groot verschil tss 'buitenlanders' en 'buitenlanders die weigeren zich aan te passen'
Nee, het verschil ligt er in wat iedereen verstaat onder 'zich aanpassen'.

Voor mij is integratie voldoende (streektaal beheersen, grondwet respecteren). Voor het VB ligt de lat heel wat hoger =assimileren (terugscrollen)
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 19 februari 2004, 18:33   #14
zarathustra
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 19 december 2003
Berichten: 330
Standaard

Maar hoe hoog de lat ook ligt, als dat gebeurd is dan is er geen probleem meer.

Natuurlijk moet de lat niet TE hoog liggen, maar dat hangt allemaal maar af van hoe zulks in de praktijk zou uitgevoerd worden.
__________________
*** Also Sprach Zarathustra ***
zarathustra is offline  
Oud 19 februari 2004, 18:39   #15
Vicky
Parlementslid
 
Vicky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 1.549
Standaard

Toevallig vandaag bij de kapper kon ik eens, bij gebrek aan beter, een paar tijdschriften van Familie lezen.

In nr. 5 van dit jaar, stond in de rubriek 'Vraag het aan Mimi' een brief van een hiergeboren, Marokkaans-Belgisch meisje, dat anderhalf jaar geleden verplicht werd om te huwen met een Marokkaan uit de thuislanden.
(Wat ik op zich al een verschrikking vind, om de toch al westers ingeburgerde meisjes te verplichten om te trouwen met een achterlijke uit het Atlasgebergte. )

Zij schreef dat hij al vanaf het begin van het huwelijk had gezegd, dat zijn enige doel was, om in België te kunnen blijven. Hij hield naar buiten toe de schijn op van perfect gezinnetje. Maar, schreef ze, nu hij een auto en werk heeft wacht hij vol ongeduld op zijn Belgische nationaliteit om daarna de scheiding aan te vragen en zijn Marokkaanse vriendin te kunnen laten overkomen.

Wie het niet gelooft, moet maar het desbetreffende nummer aanvragen.
Vicky is offline  
Oud 19 februari 2004, 18:48   #16
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky
Toevallig vandaag bij de kapper kon ik eens, bij gebrek aan beter, een paar tijdschriften van Familie lezen..
Als je niks van politiek kent, moet je beslist naar de kapper van Vicky gaan. Daar leer je alles wat je behoort te weten. Merci voor de tip Vicky!
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 19 februari 2004, 18:50   #17
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra
Maar hoe hoog de lat ook ligt, als dat gebeurd is dan is er geen probleem meer.

Natuurlijk moet de lat niet TE hoog liggen, maar dat hangt allemaal maar af van hoe zulks in de praktijk zou uitgevoerd worden.
Misschien een kleine "aansporing" inlassen opdat het voor hen de moeite waard zou zijn een inspanning te leveren? Laat alle financiële tegemoetkomingen ( stempelgeld, kinderbijslag) op 80% starten van wat ze nu krijgen, en breng het pas op 100% nadat ze in een paar testen zijn geslaagd. Natuurlijk moet hen de mogelijkheid geboden worden via aangepaste cursussen. Maar 2x naar de les komen en dan niet meer...
Of de vrouwen verbieden van buiten te komen...
Onze maatschappij mag/moet open staan voor het ontvangen van vreemdelingen, maar op "onze" voorwaarden...
andev is offline  
Oud 20 februari 2004, 04:24   #18
Ongewenste Europeaan
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Berichten: 8
Standaard

Stop toch met FDW alweer lastig te vallen met zaken, waarover er al zoveel liters inkt gevloeid is. Vreemdelingen die huwen met een Vlaming en zich in Vlaanderen aanpassen, kunnen m.i. perfecte Vlamingen worden - natuurlijk enkel als zij slagen voor een burgerschapsproef. Het kind dat daaruit voorvloeid is ONTEGENSPREKELIJK Vlaams !
Ongewenste Europeaan is offline  
Oud 22 februari 2004, 17:43   #19
Muisje
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: oost vlaanderen
Berichten: 12
Standaard

[quote="Filip Dewinter"]Het gaat hier om een belangrijke vorm van immigratie, die bovendien de integratie ernstig belemmert. De personen die aldus in het kader van een huwelijk worden overgebracht naar ons land hebben immers geen Nederlands onderwijs genoten en zullen ook hun kinderen in het Marokkaans of Turks grootbrengen. Door dat toe te laten bestndigt men het vreemdelingenprobleem.[/qoute]

Ik ga niet ontkennen dat mensen die overgebracht worden hun kinderen een groot deel van hun eigen cultuur zullen meegeven in de opvoeding. Maar op school komen ze wel in contact met onze cultuur en leren de kinderen wel nederlands. Waarom mogen die kinderen dan geen kans krijgen op degelijk onderwijs. Iets wat in hun land van herkomst misschien financieel onmogelijk is.
En waarom mogen zij niet een deel van hun cultuur behouden? Om een actueel voorbeeld aan te halen: de hoofddoeken. Daar doen ze toch niemand kwaad mee, waarom moeten die dan uit het straatbeeld gehouden worden?

[quote] Ik twijfel er niet aan dat een man en een vrouw die elkaar graag zien even goed zullen gaan samenwonen in het land van herkomst. Overwint de liefde niet alles? [/qoute]

De liefde kan dat misschien wel overwinnen, maar wat met de mogelijkheden op degelijk onderwijs? Wat met de hogere levensstandaard? Welke ouder wil dat zijn kind nu ontnemen?
__________________
~trying to forget someone you love is like trying to remember someone you never knew~
Muisje is offline  
Oud 22 februari 2004, 18:29   #20
Peace
Europees Commissaris
 
Peace's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2003
Berichten: 6.859
Standaard

ThePiano,

Citaat:
Nee, het verschil ligt er in wat iedereen verstaat onder 'zich aanpassen'.

Voor mij is integratie voldoende (streektaal beheersen, grondwet respecteren). Voor het VB ligt de lat heel wat hoger =assimileren (terugscrollen)
Hoe meer rechten je aan vreemdelingen geeft, hoe meer rechten je van ons afneemt.

Dat hele gedoe met gemengde huwelijken en het herrenigen van gezinnen mag wel allemaal heel humaan leiken maar is toch een belangrijke aanslag op een realistisch immigratiebeleidt.

Het is tijd dat wij eens met ons allen moeten gaan inzien dat ons land vol is. Elke migrant die er nog bijkomt maakt ons land iets onleefbaarder.

Wegens schaarste worden bouwgronden en huizen onbetaalbaar. Onze wegen beginnen meer en meer op grote parkeerplaatsen te lijken. Veel van onze wegen kunnen gewoon niet nog meer mensen aan.
Elke vreemdeling die er bijkomt zorgt ervoor dat er rechtstreeks of onrechtstreeks één werkloze of steuntrekker bijkomt. Elke vreemdeling die er nog bijkomt vergroot procentueel de vreemdelingencriminaliteit. Deze opsomming kunnen wij met nog heel wat negatieve voorbeelden voortzetten.

België is totaal ongeschikt om nog meer migranten op te nemen. Als wij dat met ons allen gaan inzien en niet enkel de Vlaams Blokkers, dan kunnen wij samen beginnen te bouwen aan een leefbare samenleving met een kleiner aantal vreemdelingen die wel integreerbaar zijn.
__________________
SOCIALISTEN. DE PARTIJ VAN GEESTELIJK MINDER BEDEELDEN EN VREEMDELINGEN
Peace is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be