Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 mei 2012, 19:19   #21421
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Opdracht van agressieve politici, strategen en beleidsmakers: groeien naar de 2 miljoen inwoners.
Wie gaf die opdracht? Want ik leer van U dat grote groei en grote projekten kunnen worden nagestreefd:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Jammer dat die stad maar mondjesmaat groeit, te klein blijft en al jaren opgezadeld zit met een conservatief-links bestuur dat geen grote groei of grote projecten nastreeft.
Spijtig dat geen Nederlandstaligen op de Brussselse stedenbouw zitten die dan ook nog die groei willen fnuiken. Want Brussel rukt idd. op naar 2 miljoen aanhangers van de Francité!

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 mei 2012 om 19:36.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 19:23   #21422
Pinda
Parlementsvoorzitter
 
Pinda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2011
Locatie: Amsterdam / Nederland
Berichten: 2.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Ja dat is ook niet voor het eerst want deze discussie hebben we al eens gehad
Tja het zou inderdaad best leuk zijn mocht onze "forum vriend" en zijn vele dubbelnicks is een keer weer met wat nieuws aankomen zetten, want het is wel een beetje saai op deze manier.

Heb je trouwens zijn laatste bewering al gezien?.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Alles wat ik beweer over Nederland is correct.
Best wel lachen niet..

Jeff
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 19:27   #21423
Pinda
Parlementsvoorzitter
 
Pinda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2011
Locatie: Amsterdam / Nederland
Berichten: 2.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Misschien kunnen die Nederlanders de Voer dan meenemen; volgens Het Oosten hoort de Voer immers bij Nederland.
Best wel vreemd eigenlijk.

Want dezelfde "Het Oosten" beweerd ook dat Nederland en Vlaanderen op de taal na (en zelfs daar heeft hij zijn twijfels over), niks maar dan ook niks met elkaar gemeen hebben.

Jeff
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 19:27   #21424
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
Tja het zou inderdaad best leuk zijn mocht onze "forum vriend" en zijn vele dubbelnicks is een keer weer met wat nieuws aankomen zetten, want het is wel een beetje saai op deze manier.

Heb je trouwens zijn laatste bewering al gezien?.



Best wel lachen niet..

Jeff
En dat zonder de echte experts te raadplegen.

Heb je trouwens nog gezien dat ik iets positiefs heb gezegd over 020? Ik kreeg het bijna niet uit mijn toetsenbord, maar het is gelukt he
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 19:41   #21425
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Wie na zoveel reacties nog meent dat Voeren met de huidige provincie Bel. Limburg een band heeft is gewoon kwaadwillig.
U zegt het zelf: "... met de huidige provincie..."
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 19:41   #21426
Pinda
Parlementsvoorzitter
 
Pinda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2011
Locatie: Amsterdam / Nederland
Berichten: 2.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
En dat zonder de echte experts te raadplegen.
Ja maar dat is natuurlijk begrijpelijk.
Want dat zijn allemaal arrogante Ollanders, en die zijn niet te vertrouwen enzo..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Heb je trouwens nog gezien dat ik iets positiefs heb gezegd over 020? Ik kreeg het bijna niet uit mijn toetsenbord, maar het is gelukt he
Ja ik zag het.
Je vindt het een mooie stad, maar je bent er "ambivalent" over...

Dat houdt dus een haat / liefdes relatie in met Amsterdam, maar ik zou dan graag wel eens willen weten hoe dat komt.

Slechte ervaring gehad?.

Ik bedoel, ik ben er geboren en getogen.
Ik heb dus een rede om mij van tijd tot tijd zeer negatief over Amsterdam uit te laten.
Zoals elke "echte" Amsterdam dus ook doet.

Jeff
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 19:42   #21427
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Voeren hoort wat ligging betreft allesbehalve bij limburg of vlaanderen..
Hoe zit dan met de vele enclaves van Baarle-Hertog. Horen die ook "wat ligging betreft" niet bij Antwerpen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 19:49   #21428
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Het feit dat Brussel groeit heeft dus niet zoveel met het succes van Brussel t.o.v Amsterdam te maken, of met meer visie. Maar alles met machtspolitiek. Brussel moet groeien om nieuwe franstaligjes te kunnen produceren en het liefst dus over de grenzen van Vlaanderen heen. Mede daarom haalt men zo ruimhartig nieuwe Belgen uit franstalige derdewereldlanden. Dat mag slim zijn vanuit het perspectief van de machtspolitiek, maar goed voor haar burgers is het allerminst. Brussel is een vuile stad. Brussel groeit dus over de ruggen van het welzijn en toekomstperspectief van haar inwoners.
Ik vraag mij af of dat werkelijk de verborgen agenda van de Franstalige politici is....
In de - zelfs Vlaamsgezinde - media verneemt men daar echter niets van.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 mei 2012 om 19:52.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 19:53   #21429
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Ik vraag mij af of dat werkelijk de verborgen agenda van de Franstalige politici is....
In de - zelfs Vlaamsgezinde - media verneemt men daar echter niets van.
In 't Pallieterke heeft men het toch al meermaals gehad over dit aspect. Toch een vrij Vlaamsgezind blad, niet?!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 19:56   #21430
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
J
Dat houdt dus een haat / liefdes relatie in met Amsterdam, maar ik zou dan graag wel eens willen weten hoe dat komt.

Slechte ervaring gehad?.
Nee hoor. Ik kwam/kom er regelmatig voor mijn werk, of met de boot. Soms ook voor de lol maar niet zo heel vaak. Eigenlijk heb ik Amsterdam niet 'nodig', in die zin. En veel Amsterdammers komen echt nooit buiten hun stad, die denken dat het daarbuiten een grote provincie is. Neem mijn stad nou, Leiden, heeft na Amsterdam de grootste oud-hollandse binnenstad van Nederland. Het mooie wat Amsterdam heeft heeft Leiden ook maar dan zonder de grote drukte, en op wat kleinere (niet-hoofdstedelijke) schaal. Zo komen ze ook nooit in Den Haag of in Rotterdam.

Omdat veel Amsterdammers dat niet weten en er ook niet naar zoeken zet ik me daar een beetje tegen af. Eerder een flauw spelletje dan een 'haat'-verhouding.

Dus blijf maar lekker in je stad, dan zijn wij gewoon de mooiste stad van de rést van het land

Laatst gewijzigd door Hollander : 6 mei 2012 om 19:57.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 20:00   #21431
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
Best wel vreemd eigenlijk.

Want dezelfde "Het Oosten" beweerd ook dat Nederland en Vlaanderen op de taal na (en zelfs daar heeft hij zijn twijfels over), niks maar dan ook niks met elkaar gemeen hebben.
http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=21294
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 20:04   #21432
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In 't Pallieterke heeft men het toch al meermaals gehad over dit aspect. Toch een vrij Vlaamsgezind blad, niet?!
Ik zou idd. meer het Pallieterke moeten lezen.
Kunt ge mij zeggen in welk nummer een hoofdbijdrage staat over dat onderwerp, of zijn het losse sporadische terloopse verwijzingen....?
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 20:34   #21433
Pinda
Parlementsvoorzitter
 
Pinda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2011
Locatie: Amsterdam / Nederland
Berichten: 2.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Nee hoor. Ik kwam/kom er regelmatig voor mijn werk, of met de boot. Soms ook voor de lol maar niet zo heel vaak. Eigenlijk heb ik Amsterdam niet 'nodig', in die zin. En veel Amsterdammers komen echt nooit buiten hun stad, die denken dat het daarbuiten een grote provincie is. Neem mijn stad nou, Leiden, heeft na Amsterdam de grootste oud-hollandse binnenstad van Nederland. Het mooie wat Amsterdam heeft heeft Leiden ook maar dan zonder de grote drukte, en op wat kleinere (niet-hoofdstedelijke) schaal. Zo komen ze ook nooit in Den Haag of in Rotterdam.

Omdat veel Amsterdammers dat niet weten en er ook niet naar zoeken zet ik me daar een beetje tegen af. Eerder een flauw spelletje dan een 'haat'-verhouding.

Dus blijf maar lekker in je stad, dan zijn wij gewoon de mooiste stad van de rést van het land
Wel een hoop vooroordelen zeg, zijn al die boeren uit Leiden zo?..

Ik herken mijzelf niet echt, maar dat zal wel komen doordat ik niet helemaal een "typische" Amsterdammer ben.

Ik ben geboren en getogen in Amsterdam-Noord, de mensen daar staan meer met hun beide benen op de grond heb ik de indruk.
Maar vergis je niet, zij zijn net zo mondig zo niet meer..

Verder komt mijn vader uit Rotterdam-Zuid (geboren & getogen), dus daar heb ik familie en kom er zodoende dus met regelmaat.
En komen de ouders van mijn vader van oorsprong uit Noord-Brabant, maar wonen al héél lang in Venlo.
Aangezien ik al van jongs af aan daar over de vloer kom, versta ik dus ook als Amsterdammer zijnde Venloos met gemak.

En als we verder terug gaan in de tijd kan je zien dat mijn familie (vaders zijde)als huursoldaten de Nederlanden zijn binnen gekomen vanuit Zwitserland.

Dan mijn moeder, woont nu in Almere (sorry voor Almere) komt oorspronkelijk uit Indonesië / Suka Menang op Sumatera
Voor het eerst bezocht toen ik 10 jaar oud was voor 2 maanden lang, en nog steeds gaan we elk jaar op familie bezoek.

Haar vader is trouwens kwart Nederlands, en zodoende voor Indonesische begrippen vrij lang(1.80m) en werkte voor K.N.I.L.
Maar koos in 1949 ervoor om in Indonesië te blijven, heeft hij naderhand wel spijt van gekregen net als zoveel Indo's.

Dus al met al mijn beste Hollander, kan met een gerust hart zeggen dat ik veel van de wereld gezien heb.

Men kan "de wereld" in Amsterdam zien, maar Amsterdam is absoluut niet de "wereld".
Gelukkig niet...

Jeff
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 20:55   #21434
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
Wel een hoop vooroordelen zeg, zijn al die boeren uit Leiden zo?..

Ik herken mijzelf niet echt, maar dat zal wel komen doordat ik niet helemaal een "typische" Amsterdammer ben.

Ik ben geboren en getogen in Amsterdam-Noord, de mensen daar staan meer met hun beide benen op de grond heb ik de indruk.
Maar vergis je niet, zij zijn net zo mondig zo niet meer..

Verder komt mijn vader uit Rotterdam-Zuid (geboren & getogen), dus daar heb ik familie en kom er zodoende dus met regelmaat.
En komen de ouders van mijn vader van oorsprong uit Noord-Brabant, maar wonen al héél lang in Venlo.
Aangezien ik al van jongs af aan daar over de vloer kom, versta ik dus ook als Amsterdammer zijnde Venloos met gemak.

En als we verder terug gaan in de tijd kan je zien dat mijn familie (vaders zijde)als huursoldaten de Nederlanden zijn binnen gekomen vanuit Zwitserland.

Dan mijn moeder, woont nu in Almere (sorry voor Almere) komt oorspronkelijk uit Indonesië / Suka Menang op Sumatera
Voor het eerst bezocht toen ik 10 jaar oud was voor 2 maanden lang, en nog steeds gaan we elk jaar op familie bezoek.

Haar vader is trouwens kwart Nederlands, en zodoende voor Indonesische begrippen vrij lang(1.80m) en werkte voor K.N.I.L.
Maar koos in 1949 ervoor om in Indonesië te blijven, heeft hij naderhand wel spijt van gekregen net als zoveel Indo's.

Dus al met al mijn beste Hollander, kan met een gerust hart zeggen dat ik veel van de wereld gezien heb.

Men kan "de wereld" in Amsterdam zien, maar Amsterdam is absoluut niet de "wereld".
Gelukkig niet...

Jeff
Trek het je niet aan Ik had het ook niet over jou, maar meer over een doorsnee houding die ik wel eens aantref in Amsterdam. Maar wellicht is dat exemplarisch voor alle hoofdsteden.
Overigens werk ik er met veel plezier. Mijn voorvaderen komen overigens uit Dordrecht.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 21:08   #21435
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Maar ik moet de Vlamingen een compliment geven voor hun discipline, zijn zijn de ware kampioenen in gescheiden afval.
Wallonen en Nederlanders kunnen daar nog wat van leren....
Ere wie ere toekomt:
Citaat:
De provincie Limburg heeft het afgelopen jaar heel wat inspanningen geleverd om de afvalberg te doen krimpen. De hoeveelheid huishoudelijk afval dat per inwoner op de stoep wordt gezet, daalt dit jaar het sterkst in de bronsgroene provincie. Ook als het over het sorteren van afval gaat, presteert Limburg uitzonderlijk sterk. Uit cijfers van Vlaams minister van Leefmilieu Joke Schauvliege (CD&V) blijkt zelfs dat de totale hoeveelheid restafval in de provincie daalde met veertien kilogram per inwoner.
bron: http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=6R3G97ST
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 21:19   #21436
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Voeren hoort wat ligging betreft allesbehalve bij limburg of vlaanderen.

Daar wonen levensgenieters en bourgondiers die je ook terugvind in Liège.
Om die reden kunnen ze niet naar nederland wegens culturele zelfmoord.
Ik denk dat u nu bepaald niet de meest aangewezen persoon bent van wie we een zinvol oordeel verwachten i.v.m. Voeren. Uw geloofsbelijdenis in Liège kunnen we dagelijks lezen in uw avatar. Ik zou zelfs durven denken dat voor u gans Limburg beter politiek en sociaal aan het prinsbisdom onderworpen blijft.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 21:20   #21437
Lavox
Gouverneur
 
Lavox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Locatie: Molenbeersel
Berichten: 1.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Voeren hoort wat ligging betreft allesbehalve bij limburg of vlaanderen.

Daar wonen levensgenieters en bourgondiers die je ook terugvind in Liège.
Om die reden kunnen ze niet naar nederland wegens culturele zelfmoord.
Maar, Belgen zijn toch Bourgondisch, dus ook Vlamingen, Limburgers?
Of is Luik de Bourgondische hoofdstad? Die indruk heb ik echter niet
__________________


Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.
Lavox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 21:33   #21438
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Dus blijf maar lekker in je stad, dan zijn wij gewoon de mooiste stad van de rést van het land
Voor m'n studie heb ik een jaar in Leiden doorgebracht. Maar ik vond het maar een saaie stad.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 21:36   #21439
Pinda
Parlementsvoorzitter
 
Pinda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2011
Locatie: Amsterdam / Nederland
Berichten: 2.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Voor m'n studie heb ik een jaar in Leiden doorgebracht. Maar ik vond het maar een saaie stad.
Je bent niet echt positief de laatste tijd Spinoza..
Hoe komt dat?..

Jeff
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2012, 21:55   #21440
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Amsterdam is wel degelijk aan het groeien, net als de hele Randstad, ....
Brussel alleen groeide in 2010 en 2011 harder als de hele Randstad. Als we Brabant gaan meetellen is dat zelfs véél harder.

Dat de Nederlanders niet zonder complexen, mét een nationale regie, durven te bouwen aan hun hoofdstad met als doel een internationale metropool, is óók jammer voor de hele Nederlandstalige gemeenschap. Een groot, hard groeiend en urbaan Amsterdam straalt positief af op de rest van onze gemeenschap.
Kijk wat gebeurt in Wenen, Kopenhagen, Parijs. Daar trapt de overheid gewoon keihard op het gas.

Het beetje groei in de Amsterdamse suburbs komt toch over als gebrek aan ambitie. Er is gewoon geen coherente strategie hier.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
De Randstad, waar Amsterdam zoals je weet deel van uitmaakt, heeft ruim 7 miljoen inwoners
Ach , zo hebben we ook het Ruhrgebied ,...
0 uitstraling.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Brussel moet groeien om nieuwe franstaligjes te kunnen produceren en het liefst dus over de grenzen van Vlaanderen heen.
Dat heb je alvast goed gezien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Dat mag slim zijn vanuit het perspectief van de machtspolitiek, maar goed voor haar burgers is het allerminst.
Brussel heeft verreweg de hoogste vastgoedprijzen. Dat heeft een reden. Voor véél burgers is dit een uitstekende en aantrekkelijke stad.
Ook voor massa's vertrokken Vlamen, daar velen van hen nog verhuurwoningen bezitten in de hoofdstad. Die verdienen daar goud geld.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Brussel is een vuile stad.
Ik zou zeggen, ga eens in de Woluwe's kijken, Ukkel, Bosvoorde enzv..

Helemaal strak getrokken met villa's en wijken die je in Amsterdam bv en helaas niet eens kan vinden.

Die paar hoodwijken van Brussel zijn juist een deel van het Brusselse succes-verhaal. Doorgangshuizen voor migranten. Zoals New York die had, zoals elke grote immigrantenstad die had en heeft. Transformatie-gebieden waar mensen & overheid zich minder verantwoodelijk achten voor de publieke ruimte.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Brussel groeit dus over de ruggen van het welzijn en toekomstperspectief van haar inwoners.
Brussel is de kraamkamer voor de toekomst van Belgie. Het Franstalige Belgie dan.

In Nederland was die kraamkamer trouwens ooit De Jordaan. Lees eens terug wat het klootjesvolk daar over kletste tot aan de jaren '70 ('vervuild'!)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Alle toeristen en diplomaten die daar komen die zien op een paar plekjes wat voor intrinsiek prachtige stad Brussel is, maar worden onvermijdelijk geconfronteerd met de gedachte dat het net Oost-Europa lijkt.
Ik zou geen enkele massa-toerist Brussel aanraden.

Vooral het centrum is behoorlijk lelijk. In de fin de siecle wijken vinden we overigens wél schitterende architectuur.

Brussel is vooral een stad om in te wonen. 73 % migranten, alle internationale scholen , honderduizenden banen,de meest exclusieve winkels, het lekkere groeisfeertje, de dynamiek en echt prachtige real estate overal door de stad.

Maar wel duur ja. Dat geef ik toe.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht

Men kan alleen maar dromen hoe mooi Brussel had kunnen zijn als Hoofdstad van het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden. Want Brussel is ook onze oude hoofdstad..
Een zinloze bespiegeling zolang Brussel niet vernederlandst raakt.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 6 mei 2012 om 21:57.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be