Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 juli 2019, 22:51   #81
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Trump heeft hen, maar vooral Amerika-hatende Ilhan Omar, 't gezicht gemaakt van de Democrat Party.

Hij heeft 't aas uitgeworpen, en ze hebben gretig gehapt.
Correct. Deze analyse is juist.

Zijn eigen achterban vindt het fantastisch. Het risico is dat de zwarten, de latinos en de andere minorities nu enorm gemotiveerd gaan zijn om toch terug eens te gaan stemmen.

Hij heeft de gok genomen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2019, 22:53   #82
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
AOC is natuurlijk Amerikaanse, het ging 'm vooral over die kwaaie moslima.

Het leest trouwens als een mop, moest het niet in een tweet staan maar live gebracht dan zou het heel anders klinken.

"So interesting to see “Progressive” Democrat Congresswomen, who originally came from countries whose governments are a complete and total catastrophe, the worst, most corrupt and inept anywhere in the world (if they even have a functioning government at all), now loudly and viciously telling the people of the United States, the greatest and most powerful Nation on earth, how our government is to be run. Why don’t they go back and help fix the totally broken and crime infested places from which they came. Then come back and show us how it is done. These places need your help badly, you can’t leave fast enough. I’m sure that Nancy Pelosi would be very happy to quickly work out free travel arrangements!"
Niet vergeten dat 't stelletje pas verkozen, over 't paard getilde, zichzelf overschattende leeghoofden, Pelosi nog maar net van racisme beschuldigden.
Vandaar de allusie naar Pelosi.

Heerlijk als ze mekaar beginnen opvreten!
#2020 is in the pocket.

Laatst gewijzigd door SDX : 16 juli 2019 om 22:53.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2019, 22:55   #83
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Waar? Waar spelen ze hun ras uit tegenover blanke tegenstanders? Waar zeggen ze: Blanken mogen X niet, vanwege hun afkomst?
Ik denk dat je het woord 'uitspelen' niet begrijpt, een voorbeeld is deze tirade van Kamala Harris die haar ras (erg licht kleurtje) breed uitspeelt in een debat. Zelfs al is ze zelf een mix tussen een Indische moeder en blanke vader in een welstellende familie, toch probeert ze zich te presenteren als arme zwarte die gediscrimineerd werd al vermijd ze om dat letterlijk te zeggen omdat ze het helemaal niet was.

Ze is net zo upperclass blank als de rest maar probeert toch haar lichte tint te misbruiken in haar politiek, het is wansmakelijk en een belediging voor de echte Amerikaanse zwarten die binnen de Democraten eveneens nauwelijks gerepresenteerd worden.

https://youtu.be/JYMm3tivK7A

Meer over bussing in de jaren '70, het was een verplichting voor veel zwarten, Kamala Harris ging vrijwillig omdat haar moeder vond dat ze er levenservaring mee kon opdoen.

https://www.youtube.com/watch?v=zSg2IPyEMfk
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2019, 22:58   #84
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Correct. Deze analyse is juist.

Zijn eigen achterban vindt het fantastisch. Het risico is dat de zwarten, de latinos en de andere minorities nu enorm gemotiveerd gaan zijn om toch terug eens te gaan stemmen.

Hij heeft de gok genomen.
Eerlijk is eerlijk, zo moeilijk was dat niet met die haatkwakende kakelkippen die zichzelf telkens opnieuw in de voet schieten.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2019, 23:04   #85
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Correct. Deze analyse is juist.

Zijn eigen achterban vindt het fantastisch. Het risico is dat de zwarten, de latinos en de andere minorities nu enorm gemotiveerd gaan zijn om toch terug eens te gaan stemmen.

Hij heeft de gok genomen.
Gaan de zwarten en Latino's zich echt identificeren met de Squad?

- Ocasio-Cortez heeft Puerto Ricaanse roots

- Ilhan Omar is een import moslim uit de ergste failed state ooit

- Rashida Tlaib is een Palestijnse moslim

- Ayanna Pressley, ja ok, zij is de enige waar de zwarten zich mee kunnen identificeren maar ze is ook deze die het minst in het nieuws komt. Alle aandacht gaat naar AOC en Omar.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2019, 23:07   #86
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Eerlijk is eerlijk, zo moeilijk was dat niet met die haatkwakende kakelkippen die zichzelf telkens opnieuw in de voet schieten.
Hun districten zijn divers, ze vertegenwoordigen hun kiezers dus wel hoor.

Alleen denk ik inderdaad ook dat het beter is dat ze wat rustiger worden en meer rank en file doen ipv twitter divas te zijn.

Vandaag trouwens een interessant stukje van Bjorn Soenens. De situatie nu in de VS is zeer vergelijkbaar met die van net voor 1860. Racisme, polarisatie, enz...vieren hoogtij. Complete patstellingen in het congres. Volledige delen van het land die niet meer met elkaar door een deur kunnen.

Kan nog leuk worden. De VS is jong, vergeet dat niet. Als Trump een tweede keer wint, met een nog groter verschil in popular vote, kan het wel eens zo zijn dat zeer blauwe staten (Cali, Oregon, Washington, NY, enz...) wel eens gewoon Trump niet erkennen.

Dan ontploft de boel. En dat is ook waarop veel analysten nu naar hinten: de stabiliteit van de VS kan in gevaar komen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2019, 23:08   #87
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Gaan de zwarten en Latino's zich echt identificeren met de Squad?

- Ocasio-Cortez heeft Puerto Ricaanse roots

- Ilhan Omar is een import moslim uit de ergste failed state ooit

- Rashida Tlaib is een Palestijnse moslim

- Ayanna Pressley, ja ok, zij is de enige waar de zwarten zich mee kunnen identificeren maar ze is ook deze die het minst in het nieuws komt. Alle aandacht gaat naar AOC en Omar.
Puerto Rico, ik herhaal het u, is amerikaans.

Waarom snappen jullie dat niet. Plat racisme ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2019, 23:09   #88
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik denk dat je het woord 'uitspelen' niet begrijpt, een voorbeeld is deze tirade van Kamala Harris die haar ras (erg licht kleurtje) breed uitspeelt in een debat. Zelfs al is ze zelf een mix tussen een Indische moeder en blanke vader in een welstellende familie, toch probeert ze zich te presenteren als arme zwarte die gediscrimineerd werd al vermijd ze om dat letterlijk te zeggen omdat ze het helemaal niet was.

Ze is net zo upperclass blank als de rest maar probeert toch haar lichte tint te misbruiken in haar politiek, het is wansmakelijk en een belediging voor de echte Amerikaanse zwarten die binnen de Democraten eveneens nauwelijks gerepresenteerd worden.

https://youtu.be/JYMm3tivK7A

Meer over bussing in de jaren '70, het was een verplichting voor veel zwarten, Kamala Harris ging vrijwillig omdat haar moeder vond dat ze er levenservaring mee kon opdoen.

https://www.youtube.com/watch?v=zSg2IPyEMfk
Zelfs daarover heeft ze zo'n klein beetje gelogen.

https://pjmedia.com/trending/fact-ch...ory-on-busing/
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2019, 23:11   #89
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Puerto Rico, ik herhaal het u, is amerikaans.

Waarom snappen jullie dat niet. Plat racisme ?
Mja, maar die hebben geen link met de meerderheid Amerikaanse zwarten, daar ging het over. Natuurlijk is ze Amerikaans.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2019, 23:14   #90
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Zelfs daarover heeft ze zo'n klein beetje gelogen.

https://pjmedia.com/trending/fact-ch...ory-on-busing/
Nog niet lichtjes, "ow ik was ook een arm zwart meisje op de bus naar school". Haar ouders waren verdorie welstellende professoren.

"Harris's mother, Shaymala Gopalan Harris, was a breast cancer scientist and a university professor. Her father, Donald Harris, is a Standford University economics professor"

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 16 juli 2019 om 23:15.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2019, 23:16   #91
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hun districten zijn divers, ze vertegenwoordigen hun kiezers dus wel hoor.

Alleen denk ik inderdaad ook dat het beter is dat ze wat rustiger worden en meer rank en file doen ipv twitter divas te zijn.

Vandaag trouwens een interessant stukje van Bjorn Soenens. De situatie nu in de VS is zeer vergelijkbaar met die van net voor 1860. Racisme, polarisatie, enz...vieren hoogtij. Complete patstellingen in het congres. Volledige delen van het land die niet meer met elkaar door een deur kunnen.

Kan nog leuk worden. De VS is jong, vergeet dat niet. Als Trump een tweede keer wint, met een nog groter verschil in popular vote, kan het wel eens zo zijn dat zeer blauwe staten (Cali, Oregon, Washington, NY, enz...) wel eens gewoon Trump niet erkennen.

Dan ontploft de boel. En dat is ook waarop veel analysten nu naar hinten: de stabiliteit van de VS kan in gevaar komen.
Dezelfde hysterische retoriek die gebruikt werd voordat hij president werd, en nu al 2,5 jaar gebruikt wordt dus.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2019, 23:19   #92
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Nog niet lichtjes, "ow ik was ook een arm zwart meisje op de bus naar school". Haar ouders waren verdorie welstellende professoren.

"Harris's mother, Shaymala Gopalan Harris, was a breast cancer scientist and a university professor. Her father, Donald Harris, is a Standford University economics professor"

.
Dat bedoel ik.

De zwarten & latino's die ik volg op sociale media, de opgeleiden, noemen 't 'pandering', dat is wat de Dems doen, volgens hen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2019, 23:20   #93
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dezelfde hysterische retoriek die gebruikt werd voordat hij president werd, en nu al 2,5 jaar gebruikt wordt dus.
Amerika is nochtans aan het kraken in zijn grondvesten op dit moment.

Er is niks histerisch aan. Dit is trouwens een proces dat al decennia aan de gang is hoor. Obama heeft rechts verenigd, en het vuur van racisme aangewakkerd: veel blanke amerikanen waren niet klaar voor een zwarte president.

En het resultaat is trump.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2019, 23:21   #94
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat bedoel ik.

De zwarten & latino's die ik volg op sociale media, de opgeleiden, noemen 't 'pandering', dat is wat de Dems doen, volgens hen.
"de opgeleiden" die ik ken, US citizens, mijn amerikaanse klant (PhD houders ivy leage) die staan in horror te kijken naar wat er met hun land aan het gebeuren is.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2019, 23:23   #95
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Lekker vaag antwoord.

Feit is dat ge er een paar keer goed naastzat. Is helemaal niet erg, echter zorgvuldiger en minder arrogant formuleren zou beter staan. Ik doe niet aan negeerlijsten. Een enkele keer daargelaten als forummers het vertikken in de materie in te lezen en hier bij nadruk op worden gewezen en toch doorgaan met trollen.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 16 juli 2019 om 23:24.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2019, 23:25   #96
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Lekker vaag antwoord.

Feit is dat ge er een paar keer goed naastzat. Is helemaal niet erg, echter zorgvuldiger en minder arrogant formuleren zou beter staan. Ik doe niet aan negeerlijsten. Een enkele keer daargelaten als forummers het vertikken in de materie in te lezen en hier bij nadruk op worden gewezen en toch doorgaan met trollen.
Ik ben zo arrogant als ik zelf wil.

Als u dat niet aanstaat => negeerlijst.

Als u dat niet wilt doen, moet u mijn berichten maar lezen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2019, 23:36   #97
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Amerika is nochtans aan het kraken in zijn grondvesten op dit moment.

Er is niks histerisch aan. Dit is trouwens een proces dat al decennia aan de gang is hoor. Obama heeft rechts verenigd, en het vuur van racisme aangewakkerd: veel blanke amerikanen waren niet klaar voor een zwarte president.

En het resultaat is trump.
Onzin antwoord~waren niet klaar. Veel blanken, vooral 2008, die op Obama hebben gestemd stemden in '16 op Trump.

Als Obama zijn belofte van geen oorlogen had waargemaakt en niet Romney care had ingevoerd onder de naam Obama care, maar had geknokt wat de meerderheid van de bevolking wilde dan had Obama als grote president kunnen doorgaan: evenals Roosevelt.

In '16 hebben de kiezers voor een molotov cocktail gekozen.

Ook: er hebben meer Latino' 's op Trump gestemd dan voorspeld, idem zwarten, alhoewel summier.

Dit zijn facts. Daargelaten molotov coctail; dit is een mening.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 16 juli 2019 om 23:42.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2019, 23:49   #98
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
"de opgeleiden" die ik ken, US citizens, mijn amerikaanse klant (PhD houders ivy leage) die staan in horror te kijken naar wat er met hun land aan het gebeuren is.
Ik heb voor Trump president werd verschillende Peace Corpsers gewaarschuwd dat Amerika minder spastisch moest doen en meer naar Europa moest kijken hoe het intregratie debat tenminste op de agenda moest worden gezet. Speelde ca. 2010.. Ze keken mij aan alsof ik joden naar de doucheruimte stuurde.

Nu heb je Trump dus.. Tsja dat kan dus gebeuren..

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 16 juli 2019 om 23:53.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2019, 23:56   #99
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Onzin antwoord~waren niet klaar. Veel blanken, vooral 2008, die op Obama hebben gestemd stemden in '16 op Trump.

Als Obama zijn belofte van geen oorlogen had waargemaakt en niet Romney care had ingevoerd onder de naam Obama care, maar had geknokt wat de meerderheid van de bevolking wilde dan had Obama als grote president kunnen doorgaan: evenals Roosevelt.

In '16 hebben de kiezers voor een molotov cocktail gekozen.

Ook: er hebben meer Latino' 's op Trump gestemd dan voorspeld, idem zwarten, alhoewel summier.

Dit zijn facts. Daargelaten molotov coctail; dit is een mening.
Ik was ook zo'n pro Obama in den tijd, eindelijk eens een halve zwarte die het goed kon zeggen en geen dominee was. De ideale kandidaat ware het niet dat hij volledig onder de knoet zat van het militaire complex en de rest van de Democraten.

Standrechtelijke executies (met proportioneel veel zwarten) door de politie steeg van 800 naar 1200 per jaar en toen hij de politie racistisch noemde mocht hij het komen uitleggen en zich publiekelijk excuseren voor de uitspraak. Wat een douche.

Het enige waar ik hem echt voor waardeer is dat hij niet is binnengevallen in Syrië, alles stond klaar voor de inval na die valse chemische aanval maar hij heeft het toch niet gedaan. Dikke pluim, het werd hem niet in dank afgenomen maar heeft zo wel een extra genocide weten te vermijden.

Hij heeft dus wel een geweten maar niet de vrijheid die Trump zichzelf heeft aangemeten, jammer, een gemiste kans.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2019, 23:58   #100
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Gaan de zwarten en Latino's zich echt identificeren met de Squad?

- Ocasio-Cortez heeft Puerto Ricaanse roots

- Ilhan Omar is een import moslim uit de ergste failed state ooit

- Rashida Tlaib is een Palestijnse moslim

- Ayanna Pressley, ja ok, zij is de enige waar de zwarten zich mee kunnen identificeren maar ze is ook deze die het minst in het nieuws komt. Alle aandacht gaat naar AOC en Omar.
Zwarten verachten Omar.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 17 juli 2019 om 00:21.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be