Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 juni 2012, 11:31   #81
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Geregeld een elektroshock als therapie op zijne afgeschoren schedel: yes !!

.
Dan prefereer ik de methode Michel.
Als ge hem elektroshocks geeft , eet hij nog altijd zijn papje niet op. Bij Michel wel.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 18:02   #82
Aligator
Minister
 
Aligator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Locatie: moeras
Berichten: 3.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Geregeld een elektroshock als therapie op zijne afgeschoren schedel: yes !!

.
Schoofzak, ge hebt het écht erg zitten de laatste tijd, ik maak mij zorgen over u...
Heb je persoonlijke problemen ?
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 18:06   #83
Aligator
Minister
 
Aligator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Locatie: moeras
Berichten: 3.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
En los daarvan moet die mens natuurlijk gevoederd worden (al zou ik de term 'voederen' liever voorbehouden voor leuke wezens, nl. dieren).

Misschien moeten ze eens investeren in een cel met een eenvoudige sasdeur om te voorkomen dat hun pollekes afgebeten worden door één of andere onnozelaar.
Gewoon een luik onderaan de deur, hé, waar je de plateau door binnenschuift. Wil hij dan alles tegen de muur kapot smijten moet hij dat weten, dan heeft hij die dag geen eten.
En ik heb ook al wel eens gehoord van gevangenen die van een paar cipiers een aftroeving kregen. Bestaat dat niet " in het écht " ? Ik kan mij moeilijk voorstellen dat een gevangene daar de baas speelt in zo een gevang...
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 18:51   #84
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Gewoon een luik onderaan de deur, hé, waar je de plateau door binnenschuift. Wil hij dan alles tegen de muur kapot smijten moet hij dat weten, dan heeft hij die dag geen eten.
En ik heb ook al wel eens gehoord van gevangenen die van een paar cipiers een aftroeving kregen. Bestaat dat niet " in het écht " ? Ik kan mij moeilijk voorstellen dat een gevangene daar de baas speelt in zo een gevang...
Juist, interessante vraag. Ik denk dat bij gebrek aan eigen ervaring en bij gebrek aan getuigenissen van diegenen die het wel van binnen gezien hebben dat wij onze beeldvorming vooral richten op amerikaanse films. Typisch boerelul films uit het zuiden waar je een gevangenis ziet die door een dictator met zijn sadistische en corrupte knechten wordt opengehouden.
Als er nog maar 25% waarheid zit in die beeldvorming dan zie je toch extreme verschillen met ons penitentiair systeem. Daar is het bv normaal dat cipiers wapens dragen, opstanden worden op bijna cliché wijze met de matrak in elkaar geslagen. Ik vraag me af hoeveel waarheid daarin zit.

Ik ben nogal een believer in de these dat je de graad van beschaving van een land kunt meten aan de manier waarop dat land zijn gevangenen zal behandelen. Maar... dat mag geen aanleiding geven tot gevangenen die er misbruik van maken door de boel naar de kloten te helpen. De methode-michel van Pericles is mij een stapje te ver, maar een motherfucker zoals Farid zal hoedanook enkel normaal gedrag vertonen als hij weet dat hij een pandoering zal krijgen als hij een cipier aanvalt. Actie - reactie enz. Op dat vlak mag het gevangenisregime ook niet te soft zijn. (alhoewel ik het allergrootste wantrouwen heb tegenover de fysieke macht die men bewakers geeft).
In Ronse hebben we iemand die wegens al te gefocuste belangstelling in de doucheruimte bij de jongeren ploeg waar hij coach is (was) , is buiten gesmeten. Die man zijn job in het dagelijks leven ? : cipier in de gevangenis van oudenaarde.
Dat zet mij wel aan het denken.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 19:33   #85
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Juist, interessante vraag. Ik denk dat bij gebrek aan eigen ervaring en bij gebrek aan getuigenissen van diegenen die het wel van binnen gezien hebben dat wij onze beeldvorming vooral richten op amerikaanse films. Typisch boerelul films uit het zuiden waar je een gevangenis ziet die door een dictator met zijn sadistische en corrupte knechten wordt opengehouden.
Als er nog maar 25% waarheid zit in die beeldvorming dan zie je toch extreme verschillen met ons penitentiair systeem. Daar is het bv normaal dat cipiers wapens dragen, opstanden worden op bijna cliché wijze met de matrak in elkaar geslagen. Ik vraag me af hoeveel waarheid daarin zit.

Ik ben nogal een believer in de these dat je de graad van beschaving van een land kunt meten aan de manier waarop dat land zijn gevangenen zal behandelen. Maar... dat mag geen aanleiding geven tot gevangenen die er misbruik van maken door de boel naar de kloten te helpen. De methode-michel van Pericles is mij een stapje te ver, maar een motherfucker zoals Farid zal hoedanook enkel normaal gedrag vertonen als hij weet dat hij een pandoering zal krijgen als hij een cipier aanvalt. Actie - reactie enz. Op dat vlak mag het gevangenisregime ook niet te soft zijn. (alhoewel ik het allergrootste wantrouwen heb tegenover de fysieke macht die men bewakers geeft).
In Ronse hebben we iemand die wegens al te gefocuste belangstelling in de doucheruimte bij de jongeren ploeg waar hij coach is (was) , is buiten gesmeten. Die man zijn job in het dagelijks leven ? : cipier in de gevangenis van oudenaarde.
Dat zet mij wel aan het denken.
Dat is maar de helft van de perfecte meetmethode voor het beschavingsgehalte.
De andere helft is de graad van bescherming die de staat biedt aan haar inwoners.

Checks and balances.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 19:40   #86
Kingsale
Partijlid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 228
Standaard terug

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je vindt dat gevangenen zich maar moeten laten martelen door de cipiers?
terug de vergeetput in brengen of anders tussen de varkens mag kiezen
Kingsale is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 19:47   #87
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kingsale Bekijk bericht
terug de vergeetput in brengen of anders tussen de varkens mag kiezen
Als standup comedy is het waarschijnlijk grappig, als antwoord is het eerder treurig.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 23:29   #88
Aligator
Minister
 
Aligator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Locatie: moeras
Berichten: 3.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is maar de helft van de perfecte meetmethode voor het beschavingsgehalte.
De andere helft is de graad van bescherming die de staat biedt aan haar inwoners.

Checks and balances.

.
De Gouden Middenweg dus. Akkoord daarmee, maar let wel, lobotomie behoort daar niet bij.
Gevangenen moeten normaal behandeld worden d.w.z. voldoende eten krijgen, beweging en iets om handen om zich niet steendood te vervelen, douchegelegenheid in alle veiligheid, een ordentelijke slaapplaats, medische begeleiding voor de zieken, geesteszieken inbegrepen.
Maar zij moeten zich zelf ook normaal gedragen, en wie last verkoopt moet gestraft worden. Straf bovenop de gevangenisstraf dus : eenzame opsluiting, TV verbod, tabaksverbod, bezoeksverbod, kantineverbod zouden enkele van die straffen kunnen zijn, en wie cipiers aanvalt krijgt slaag terug.
Zoiets.
Zware jongens, al dan niet gek, die heel het gevang terroriseren,cipiers inbegrepen, dat zou niet mogen bestaan.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 07:04   #89
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Schoofzak, ge hebt het écht erg zitten de laatste tijd, ik maak mij zorgen over u...
Heb je persoonlijke problemen ?
Wel, dat is eigenlijk begonnen in mijn studententijd.
Ik kwam tijdens een fuifje een studente verpleegkunde tegen en na wat danspasjes fluisterde ze in mijn oor:
"Schoofsken, hebt gij seksuele problemen, dan moet ge eens meekomen naar mijn kot, en ik zal die problemen eens oplossen; maar als ge geen seksuele problemen hebt, moogt ge ook meekomen, en dat zal ik er jou een paar bezorgen."
Wij hebben intussen een reeks kleinkinderen tesamen.

Zeg maar, wat moeit gij u met mijn persoonlijk leven ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 08:20   #90
Aligator
Minister
 
Aligator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Locatie: moeras
Berichten: 3.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wel, dat is eigenlijk begonnen in mijn studententijd.
Ik kwam tijdens een fuifje een studente verpleegkunde tegen en na wat danspasjes fluisterde ze in mijn oor:
"Schoofsken, hebt gij seksuele problemen, dan moet ge eens meekomen naar mijn kot, en ik zal die problemen eens oplossen; maar als ge geen seksuele problemen hebt, moogt ge ook meekomen, en dat zal ik er jou een paar bezorgen."
Wij hebben intussen een reeks kleinkinderen tesamen.

Zeg maar, wat moeit gij u met mijn persoonlijk leven ?

.
Ik heb het niet over uw sexuele activiteiten, uw huwelijk of gelijk wat van die aard, maar over uw uitlatingen betreffende onderandere lobotomie.
Weet je wel wat dit eigenlijk is ?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lobotomie
http://www.google.fr/imgres?q=loboto...9,r:2,s:0,i:92

Iemand die het lof zingt over lobotomie en dergelijke pseudo-medicale behandelingen heeft volgens mij zélf problemen.

Laatst gewijzigd door Aligator : 1 juli 2012 om 08:29.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 11:57   #91
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Daar is geen geld voor, waarom denk je dat de geinterneerden hier gewoon wegrotten in de gevangenis?
Moest het zo zijn zou die zot ook gewoon wegrotten.
nu moeten ze hem om de zoveel tijd van gevnag veranderen.

gewoon opsluiten, eten langs het luik binnengooien en doet hij onnozel dan mag hij niet aan de frisse lucht.
de keuze is geheel de zijne
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 11:59   #92
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Moest het zo zijn zou die zot ook gewoon wegrotten.
nu moeten ze hem om de zoveel tijd van gevnag veranderen.

gewoon opsluiten, eten langs het luik binnengooien en doet hij onnozel dan mag hij niet aan de frisse lucht.
de keuze is geheel de zijne
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 12:09   #93
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Moest het zo zijn zou die zot ook gewoon wegrotten.
nu moeten ze hem om de zoveel tijd van gevnag veranderen.

gewoon opsluiten, eten langs het luik binnengooien en doet hij onnozel dan mag hij niet aan de frisse lucht.
de keuze is geheel de zijne
Ze moeten dat niet, ze doen het enkel om hem te koeioneren.

Of denk je werkelijk dat het verschil maakt dat hij in de ene gevangenis zit of de andere? Je mag het altijd proberen uitleggen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 13:10   #94
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Ik heb het niet over uw sexuele activiteiten, uw huwelijk of gelijk wat van die aard, maar over uw uitlatingen betreffende onderandere lobotomie.
Weet je wel wat dit eigenlijk is ?
...

Iemand die het lof zingt over lobotomie en dergelijke pseudo-medicale behandelingen heeft volgens mij zélf problemen.
Moet ik post nr 66 uit deze draad nog eens herhalen, of kunt gij niet lezen?

Ah, niet goed onthouden, allez vooruit dan maar:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge moogt eens opzoeken in welk jaar een Nobelprijs geneeskunde uitgereikt werd voor ... lobotomie.
Ik ben wel akkoord dat het lang geleden is.

En ik heb enige nuance geschreven in mijn post.

Laat jouw onweer maar vlug overrazen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 13:40   #95
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 14:12   #96
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Dat stukje over de dokter die moet kijken of de gevangene "medically fit" is, is wel grappig. Het doet me denken aan de mensen die in de naakte cel worden opgesloten in de Belgische gevangenissen, daar moet de dokter ook dagelijks komen vaststellen of dat de gevangene "medically fit" is om de straf te blijven ondergaan.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 14:50   #97
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Wat sommigen hier blijkbaar propageren:
(niet voor gevoelige zielen)
http://www.piecejointe.com/videos-hu...gue-20948.html

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 19:09   #98
Aligator
Minister
 
Aligator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Locatie: moeras
Berichten: 3.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Moet ik post nr 66 uit deze draad nog eens herhalen, of kunt gij niet lezen?

Ah, niet goed onthouden, allez vooruit dan maar:
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Oh ik vind het poepsimpel:

we vragen aan een psychiater (goed op tijd, niet gelijk nu dat de situatie al veel te lang aangesleept heeft ... bla bla ...)
"dr., de Farid gedraagt zich toch zo moeilijk, kijk eens aan. Is die mens in staat om gelukkig te zijn? Is die niet ziek? Doet gij daar eens iets aan."

En als die psychiater geen pillen, spuiten, poederke voor in zijn eten ..., weet, dan kent niemand een betere oplossing, en dan kan die psychiater de dwangbuis voorschrijven.
(ik ben niet medisch geschoold; ik weet niet of iets in de aard van een lobotomie, of enig ander alternatief, geschikt is. Dan wel wettelijk toegestaan ...)


.
Ik had het over dit stukje, Schoofzak . Niet dat andere waar je je kak intrekt.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be