Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: wanneer franckt theo stappen op?
morgen 2 10,53%
overmorgen 2 10,53%
volgende week 1 5,26%
na diepgaand overleg met prins Laurent 17 89,47%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 september 2015, 09:02   #41
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/bi...?eid=1.2436418
Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) is "niet bepaald optimistisch" over de slaagkansen van het voorstel van Europees Commissievoorzitter Jean-Claude Juncker over de spreiding van asielzoekers in de EU.

Het is gebeurd. Theo Franken volgt slaafs de Eurosceptische fractie binnen N-VA die tegen het spreidingsplan van JC Juncker heeft gestemd.

Exit N-VA, Enter PS.
Dat is nog wat vroeg, want maandag moeten de Europese leiders hierover nog stemmen.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2015, 09:04   #42
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
sinds wanneer mag een mens niet meer denken ?
Heeft TF dan geen tijd genoeg gehad om "te denken" ?
De tijd van handelen is nu wel aangebroken, tenzij jij van oordeel bent dat Europa nog wel enkele maanden de kat uit de boom kan kijken.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2015, 09:09   #43
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.139
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Heeft TF dan geen tijd genoeg gehad om "te denken" ?
De tijd van handelen is nu wel aangebroken, tenzij jij van oordeel bent dat Europa nog wel enkele maanden de kat uit de boom kan kijken.
wel kijk als ik zeg dat ik vind dat een beslissing van europa een slecht idee is, maar ik voer de besluiten uit, dan ben ik gewoon een uitvoerder van een idee van europa, maar dat wil niet zeggen dat ik niet meer mag denken, dat ik niet mag zeggen dat iets niet goed is...

Daarom dat ik vind dat elke kritiek op TF gewoon moet concentreren op problemen bij de opvang eerder dan op kritiek op de man af.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2015, 09:14   #44
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
wel kijk als ik zeg dat ik vind dat een beslissing van europa een slecht idee is, maar ik voer de besluiten uit, dan ben ik gewoon een uitvoerder van een idee van europa, maar dat wil niet zeggen dat ik niet meer mag denken, dat ik niet mag zeggen dat iets niet goed is...

Daarom dat ik vind dat elke kritiek op TF gewoon moet concentreren op problemen bij de opvang eerder dan op kritiek op de man af.
Jij mag dat zeggen Paul, en ik mag dat zeggen ! Maar een staatssecretaris voor asiel en migratie is een deel van een regeringsploeg, die als GEHEEL over akkoorden van Belgie en Europa moet oordelen.
Als TF dus niet akkoord is, dan moet hij die kritiek intern laten klinken maar niet op de openbare omroep of op twitter.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2015, 09:54   #45
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Waarom moet hij opstappen?
Omdat hij de waarheid zegt over dat knus tentenkampje?
Voor de tweede nacht is er bijna niemand gaan slapen in dat gebouw en als men dan aan een asielzoeker vraagt waarom hij daar niet gaat slapen dan komt er geen antwoord, maar wel zeggen dat het 's nachts koud is.
Gaat dan binnen slapen waar het warm is.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2015, 09:58   #46
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Heeft TF dan geen tijd genoeg gehad om "te denken" ?
De tijd van handelen is nu wel aangebroken, tenzij jij van oordeel bent dat Europa nog wel enkele maanden de kat uit de boom kan kijken.
Francken heeft op 4 maanden tijd in 10.000 plaatsen bijkomende opvang voorzien.
Bij de vorige asielcrisis heeft dat 4 JAAR geduurd.
Qua handelen kan dat tellen!

Francken heeft twijfels geuit over de haalbaarheid van het Europese spreidingsplan vnl i.v.m. de weigerachtigheid van sommige ex-oostbloklanden.
Belgie zal zijn deel doen indien iedereen zijn deel doet.
Qua standpunt kan dat tellen!

Nog iets?
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2015, 10:41   #47
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
wel kijk als ik zeg dat ik vind dat een beslissing van europa een slecht idee is, maar ik voer de besluiten uit, dan ben ik gewoon een uitvoerder van een idee van europa, maar dat wil niet zeggen dat ik niet meer mag denken, dat ik niet mag zeggen dat iets niet goed is...

Daarom dat ik vind dat elke kritiek op TF gewoon moet concentreren op problemen bij de opvang eerder dan op kritiek op de man af.
X1000
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2015, 10:42   #48
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Francken heeft op 4 maanden tijd in 10.000 plaatsen bijkomende opvang voorzien.
Bij de vorige asielcrisis heeft dat 4 JAAR geduurd.
Qua handelen kan dat tellen!

Francken heeft twijfels geuit over de haalbaarheid van het Europese spreidingsplan vnl i.v.m. de weigerachtigheid van sommige ex-oostbloklanden.
Belgie zal zijn deel doen indien iedereen zijn deel doet.
Qua standpunt kan dat tellen!

Nog iets?
X1000
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2015, 10:43   #49
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.139
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Jij mag dat zeggen Paul, en ik mag dat zeggen ! Maar een staatssecretaris voor asiel en migratie is een deel van een regeringsploeg, die als GEHEEL over akkoorden van Belgie en Europa moet oordelen.
Als TF dus niet akkoord is, dan moet hij die kritiek intern laten klinken maar niet op de openbare omroep of op twitter.
ik weet dat niet of je op die manier geen kritiek mag geven. Ik denk dat je dat wel mag doen. Je toont in elk geval dat je kritisch blijft ten alle tijde en bereid bent op een constructieve en mogelijks andere manier iets in te vullen.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2015, 10:47   #50
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik weet dat niet of je op die manier geen kritiek mag geven. Ik denk dat je dat wel mag doen. Je toont in elk geval dat je kritisch blijft ten alle tijde en bereid bent op een constructieve en mogelijks andere manier iets in te vullen.
Voor de vrij onzinnige zijn dissidente denkpatronen not done. Hij kijkt uit naar een neo-stalinistisch bestuur.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2015, 11:57   #51
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik weet dat niet of je op die manier geen kritiek mag geven. Ik denk dat je dat wel mag doen. Je toont in elk geval dat je kritisch blijft ten alle tijde en bereid bent op een constructieve en mogelijks andere manier iets in te vullen.
Dus kan en mag Bardje volgens jou komen verkondigen in de studio van terzake, dat het NIET eerlijk is dat de Waalse MR 7 ministers telt, waaronder de eerste minister, en dat de grootste partij van het land het moet doen met 3 ministers en 2 staatssecretarissen.
Een regeling waar hij eerder mee akkoord is gegaan, maar als het BDW past, zonder gevolgen kan mee uitpakken in de eerste de beste TV studio, ZONDER dat de politieke tegenstrevers zich hierin kunnen verweren !
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2015, 12:04   #52
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Voor de vrij onzinnige zijn dissidente denkpatronen not done. Hij kijkt uit naar een neo-stalinistisch bestuur.
Probeer eens in de richting te denken ? van eerlijkheid bij het gegeven woord of akkoord. Dat zal je al een heel stuk verder helpen.
Want net zoals bij de goedkeuring van het "vlinderakkoord" in het Vlaamse parlement, kwamen de NVA parlementaire enkele weken later actie voeren tijdens de gordel. Dat Geert Bourgeois en Philippe Muyters eerder kozen voor de postjes ipv hun Vlaamse principes, dat vertelde de actievoerders er wel niet bij.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2015, 12:27   #53
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Probeer eens in de richting te denken ? van eerlijkheid bij het gegeven woord of akkoord. Dat zal je al een heel stuk verder helpen.
Want net zoals bij de goedkeuring van het "vlinderakkoord" in het Vlaamse parlement, kwamen de NVA parlementaire enkele weken later actie voeren tijdens de gordel. Dat Geert Bourgeois en Philippe Muyters eerder kozen voor de postjes ipv hun Vlaamse principes, dat vertelde de actievoerders er wel niet bij.
Ik zie De Wever zijn woord houden, maar dat sluit NOOIT uit dat hij andere ideeën magen initiëren.
Nogmaals het uitvoeren gebeurt door de uitvoerende macht, de regering.
De wetgevende macht, de parlementsleden en partijvoorzitters mogen gerust nieuwe ideeën uiten. Het is aan hem/ haar om daar dan een meerderheid voor te vinden. Maar nieuwe voorstellen doen om de wetgeving aan te passen is vooralsnog niet verboden. Tenzij in jouw nep-stalinistische wereld.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2015, 12:51   #54
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.093
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. mme sara smeiers .. veuilez ignorer mes fautes de frappes .. mijnen open source spellchecker "docteur orthographe" haakt af bij fachoos flamins ..
Iets zegt mij dat E605 een Brusselaartje is. Misschien zelfs aangesloten bij de PS.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2015, 17:17   #55
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Iets zegt mij dat E605 een Brusselaartje is. Misschien zelfs aangesloten bij de PS.


.. en dan zegt dienen kletskop : twie underd fiftich ..
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2015, 17:21   #56
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Tiens, den Theo is er nog altijd, vermiljoentje. Zelfs geen afkeurende reactie van Michel. Glazen bol is dringend aan vernieuwing toe.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2015, 17:25   #57
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Tiens, den Theo is er nog altijd, vermiljoentje. Zelfs geen afkeurende reactie van Michel. Glazen bol is dringend aan vernieuwing toe.


.. en dan zei dienen primaat : tweehonderdvijftig ..
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2015, 17:36   #58
Zephyrkaos
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 februari 2015
Berichten: 2.651
Standaard

Francken wil 8.000 extra opvangplaatsen
hahahahhaa

http://www.hln.be/hln/nl/34662/Vluch...plaatsen.dhtml

Laatst gewijzigd door Zephyrkaos : 10 september 2015 om 17:36.
Zephyrkaos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2015, 20:28   #59
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos Bekijk bericht
Francken wil 8.000 extra opvangplaatsen
hahahahhaa

http://www.hln.be/hln/nl/34662/Vluch...plaatsen.dhtml


.. en dan zegt dienen zwetzak no'ne'kjeer : twjee ondert fiftich
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 10 september 2015 om 20:29.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2015, 21:02   #60
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Dus kan en mag Bardje volgens jou komen verkondigen in de studio van terzake, dat het NIET eerlijk is dat de Waalse MR 7 ministers telt, waaronder de eerste minister, en dat de grootste partij van het land het moet doen met 3 ministers en 2 staatssecretarissen.
Een regeling waar hij eerder mee akkoord is gegaan, maar als het BDW past, zonder gevolgen kan mee uitpakken in de eerste de beste TV studio, ZONDER dat de politieke tegenstrevers zich hierin kunnen verweren !
Dan moet u een vermanende vinger opsteken naar de journalisten, mijn beste. Ze moeten dan maar zorgen voor een evenwichtig dubbelinterview bijvoorbeeld.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be