Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Nu breken met Saoedie-Arabië?
Ja 58 72,50%
Nee 15 18,75%
Ik ga een beredeneerd antwoord formuleren 7 8,75%
Aantal stemmers: 80. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 december 2015, 13:38   #181
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

In Duitsland begint het te rommelen. De tijd van zwijgen is voorbij. SA is weldegelijk betrokken bij de financiering van terreur en de verspreiding van Wahabisme in Europa.

https://www.rt.com/news/324936-germa...-saudi-arabia/

Dit volgt op het bericht dat Duitsland ook Turkije niet langer vertrouwt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2015, 19:40   #182
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
In Duitsland begint het te rommelen. De tijd van zwijgen is voorbij. SA is weldegelijk betrokken bij de financiering van terreur en de verspreiding van Wahabisme in Europa.

https://www.rt.com/news/324936-germa...-saudi-arabia/

Dit volgt op het bericht dat Duitsland ook Turkije niet langer vertrouwt.
Dat weet iedereen. Wie nu nog zwijgzaam toeziet maakt zich medeplichtig aan de zware misdrijven die hieruit voortkomen. Dat geldt overigens in de twee richtingen.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2015, 20:28   #183
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Dat weet iedereen. Wie nu nog zwijgzaam toeziet maakt zich medeplichtig aan de zware misdrijven die hieruit voortkomen. Dat geldt overigens in de twee richtingen.
SA is voor Belgie een klant van 2 miljard €. Belgie kan die export en gepaarde tewerkstelling goed gebruiken.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2015, 21:05   #184
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

SA heeft ons in de tang.
http://nl.investing.com/commodities/brent-oil

Hen teveel kittelen zou wel eens tien index-sprongen kunnen betekenen.

Dansen op een slappe koord.

Leuk is anders, maar het is ondertussen wel zo.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2015, 21:19   #185
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
SA heeft ons in de tang.
http://nl.investing.com/commodities/brent-oil

Hen teveel kittelen zou wel eens tien index-sprongen kunnen betekenen.

Dansen op een slappe koord.

Leuk is anders, maar het is ondertussen wel zo.

.
De lage oliekoersen zijn eerder het gevolg van het ontginnen van schaliegas en olie in de US. Bovendien is het ontginnen van olie in SA spotgoedkoop wat hen toelaat de prijzen concurrentieel te dumpen ivg met producenten die duurder zijn om olie op te halen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2015, 21:28   #186
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De lage oliekoersen zijn eerder het gevolg van het ontginnen van schaliegas en olie in de US. Bovendien is het ontginnen van olie in SA spotgoedkoop wat hen toelaat de prijzen concurrentieel te dumpen ivg met producenten die duurder zijn om olie op te halen.
Misschien is er weinig vraag naar olie?
Worldwide economic crisis?
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2015, 21:39   #187
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Misschien is er weinig vraag naar olie?
Worldwide economic crisis?
De vraag naar olie is nog steeds stijgende. Het ligt eerder aan de Cassandra's van de jaren tachtig die toen beweerden dat de olie nu quasi zou uitgeput zijn. Ondertussen is het duidelijk geworden dat het olie aanbod nooit zo groot is geweest. Amper enkele jaren terug toen de olie boven de 100 dollar ging zweerden enkele welwetende economisten dat het gedaan was met goedkope olie en dat die nooit meer onder de honderd dollar zou gaan. Ondertussen is die nu gekelderd tot 40 €.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 22:00   #188
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Het zou ook kunnen dat de complexiteit van de Westerse relatie met SA u overstijgt.
Waaruit concludeert u dat?
Lullen behoort niet tot de kleinkunst hoor.
Af en toe moet men iets durven zeggen waar over nagedacht kan worden.
Debat voeren op de door U aangebrachte argumenten is waardeloos.
Maar ja; je bent hier niet de enige op dit forum.
Laat het U een troost wezen misschien?
Het zou kunnen dat dat die relatie mijn denkvermogen overstijgt.
Maar als een relatie mij overstijgt denk ik toch aan plezantere dingen.
Maar personen die zichzelf verheven voelen tot de adel door het zichzelf toemeten van titels zijn gewoonlijk niet sterk in het overstijgen van hun eigen denkvermogen. En dus ook niet in het overstijgen van personen.
Wat is uw hobby? Paardrijden misschien?
Niet overstijgen hoor want dan valt je aan de andere kant op uw smikkel.

Laatst gewijzigd door werkman : 8 december 2015 om 22:10.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 23:52   #189
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
SA heeft ons in de tang.
http://nl.investing.com/commodities/brent-oil

Hen teveel kittelen zou wel eens tien index-sprongen kunnen betekenen.

Dansen op een slappe koord.

Leuk is anders, maar het is ondertussen wel zo.

.
Het Westen kan zonder de olie van de Opec landen. Door een embargo op Opec olie kan de USA profiteren van hogere prijzen voor hun schalieolie. Ook de Russen kunnen dan meer voor hun olie en gas vragen.

Onlangs heeft BNP Paribas nog een boete van meer dan 8 miljard euro gekregen van de USA omdat ze hun klanten hun bankrekeningen gebruikten om handel te drijven met Soedan. Het is een logische stap dat het Westen alle eigendom van Saoedië Arabië in beslag neemt omdat dit land gebruikt werd door terroristen.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 23:56   #190
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De vraag naar olie is nog steeds stijgende. Het ligt eerder aan de Cassandra's van de jaren tachtig die toen beweerden dat de olie nu quasi zou uitgeput zijn. Ondertussen is het duidelijk geworden dat het olie aanbod nooit zo groot is geweest. Amper enkele jaren terug toen de olie boven de 100 dollar ging zweerden enkele welwetende economisten dat het gedaan was met goedkope olie en dat die nooit meer onder de honderd dollar zou gaan. Ondertussen is die nu gekelderd tot 40 €.
Een ander feit is dat Japan enkele jaren heeft gedraaid zonder nucleaire energie. Fatalistisch denken dat het Westen niet kan zonder de olie van de OPEC is ingegeven door diezelfde welwetende economisten die keer op keer foute voorspellingen maakten over peak oil en oil prices.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 10:23   #191
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Het gaat niet om de actuele prijs van de olie.
Het gaat er om dat als we zouden bedanken voor de olie van SA, het ons mogelijks tien index-sprongen gaat kosten.

We moeten dus nog een eindje onderdanig doen, en alleen maar tegengas geven waar het niet teveel opvalt.
Wat mij erg tegen de borst stuit. Heel erg.
Ik zou heel die kliek van SA gesponsorde imams en moskees met een harde stamp onder hun kont terug willen sturen.

Maar tien index-sprongen: daar gaan niet veel Vlamingen in willen meegaan. Zelfs geen blokkers.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 16:01   #192
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het gaat niet om de actuele prijs van de olie.
Het gaat er om dat als we zouden bedanken voor de olie van SA, het ons mogelijks tien index-sprongen gaat kosten.
Wat is jouw probleem met de kost van mogelijks tien index-sprongen ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
We moeten dus nog een eindje onderdanig doen, en alleen maar tegengas geven waar het niet teveel opvalt.
Wat mij erg tegen de borst stuit. Heel erg.
Ik zou heel die kliek van SA gesponsorde imams en moskees met een harde stamp onder hun kont terug willen sturen.

Maar tien index-sprongen: daar gaan niet veel Vlamingen in willen meegaan. Zelfs geen blokkers.

.
Wie is "we" ? In wiens naam spreek jij om te stellen dat "we" iets "moeten" ? Ik moet juist niets en evenmin moet jij jezelf uitdrukken in koninklijk meervoud.

Ik zal me niet onderdanig opstellen ten aanzien van Saudi Arabië. Als de naft, producten afgeleid van olie en de elektriciteit stijgen in prijs zal ik nooit reclameren als daarmee afstand kan genomen worden van deze terreurfinancierders.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 16:28   #193
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
SA heeft ons in de tang.
http://nl.investing.com/commodities/brent-oil

Hen teveel kittelen zou wel eens tien index-sprongen kunnen betekenen
Ik begrijp niet hoe je hiertoe komt.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 18:43   #194
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Ik begrijp niet hoe je hiertoe komt.
Jij begrijpt niet dat het mankeren van de SA-olie en SA-investeringen ons economisch dermate gaat verzwakken, èn onze concurrentiepositie internationaal naar beneden halen ?

Let maar op dat we geen 30 procent zullen verzwakken ipv 20 (ik neem dat één index gelijk aan 2 procent; en ik gebruik enkel dat beeld om aan te tonen wat het betekent economisch te verzwakken.
Dat betekent dat je armer wordt.)

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 19:07   #195
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jij begrijpt niet dat het mankeren van de SA-olie en SA-investeringen ons economisch dermate gaat verzwakken, èn onze concurrentiepositie internationaal naar beneden halen ?

Let maar op dat we geen 30 procent zullen verzwakken ipv 20 (ik neem dat één index gelijk aan 2 procent; en ik gebruik enkel dat beeld om aan te tonen wat het betekent economisch te verzwakken.
Dat betekent dat je armer wordt.)

.
Channelt U superveiligman Patriot Act Bartje?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 19:16   #196
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jij begrijpt niet dat het mankeren van de SA-olie en SA-investeringen ons economisch dermate gaat verzwakken, èn onze concurrentiepositie internationaal naar beneden halen ?

Let maar op dat we geen 30 procent zullen verzwakken ipv 20 (ik neem dat één index gelijk aan 2 procent; en ik gebruik enkel dat beeld om aan te tonen wat het betekent economisch te verzwakken.
Dat betekent dat je armer wordt.)

.
Geloof niet dat de Westerse wereld (en zeker de vs) het Midden-Oosten nog nodig heeft voor zijn olie. De Walen misschien, om wapens te kunnen leveren.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 19:47   #197
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jij begrijpt niet dat het mankeren van de SA-olie en SA-investeringen ons economisch dermate gaat verzwakken
.
U bedoelt dat ammoniakfabriek in A.?
Zijn daar al investeerders voor gevonden?
Hangt de welvaart van Vlaanderen af van deze investering?

Hoeveel nieuwe industrie heeft uw partij reeds verwezenlijkt?

Laatst gewijzigd door demonen : 9 december 2015 om 19:49.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 19:54   #198
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jij begrijpt niet dat het mankeren van de SA-olie en SA-investeringen ons economisch dermate gaat verzwakken, èn onze concurrentiepositie internationaal naar beneden halen ?

Let maar op dat we geen 30 procent zullen verzwakken ipv 20 (ik neem dat één index gelijk aan 2 procent; en ik gebruik enkel dat beeld om aan te tonen wat het betekent economisch te verzwakken.
Dat betekent dat je armer wordt.)

.
Onze economie is beter niet gedopeerd met terreurgeld en te goedkope olie. Dat leidt tot een Dutch disease. . Als onze economie achteruitgaat zonder de OPEC olie en zonder de Wahabitische financieringen is dat een sanering.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 19:55   #199
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De vraag naar olie is nog steeds stijgende. Het ligt eerder aan de Cassandra's van de jaren tachtig die toen beweerden dat de olie nu quasi zou uitgeput zijn. Ondertussen is het duidelijk geworden dat het olie aanbod nooit zo groot is geweest. Amper enkele jaren terug toen de olie boven de 100 dollar ging zweerden enkele welwetende economisten dat het gedaan was met goedkope olie en dat die nooit meer onder de honderd dollar zou gaan. Ondertussen is die nu gekelderd tot 40 €.
Dat wil ook zeggen dat de petrodollar-alliantie, de entente tussen Wall Street en de olie-tirannen, in die tijd het geld op een onrechtmatige wijze bij bakken uit onze europese zakken geklopt heeft.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2015, 19:59   #200
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Dat wil ook zeggen dat de petrodollar-alliantie, de entente tussen Wall Street en de olie-tirannen, in die tijd het geld op een onrechtmatige wijze bij bakken uit onze europese zakken geklopt heeft.
Het is Europa die zich heeft laten doen door haar economie op geïmporteerde olie en gas te laten draaien. Wat nut heeft onze samenleving van het feit dat wij het grootst aantal auto's per inwoner hebben ?
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be