Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 maart 2007, 16:34   #41
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Ik vind het al verkeerd dat je met zulke enquetes alleen mensen met een telefoon (en zonder gehoorprobleem)kunt bereiken. Als je een onderzoek doet waarin taalproblemen zowat de kern zijn, is het wel hilarisch om uitsluitend in het Frans dat de doen.
Uiteraard zullen de BUB'ers voet bij stuk willen houden dat dit een uitstekende en wetenschappelijke poll is
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2007, 23:09   #42
biebeltje
Vreemdeling
 
biebeltje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2006
Locatie: Gent
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Goed gelachen, daarnet.
Een telefoontje van een lieve enquéteuze: (ik vertaal)"Ik ben van de Libre Belgique, en doe daar een enquéte voor, spreekt u frans, monsieur?".

Daar wil ik wel mijn beste Frans voor bovenhalen, om hier eens te kunnen verslag uitbrengen, natuurlijk.

De vragen waren nogal grappig:
- Van tien goede eigenschappen van de walen, kan je daar de voor jou drie belangrijkste uit kiezen: "sollidair, sympathiek, arbeidszaam, sociaal, ..."
Bon: ik heb er dus maar drie uitgekozen.
- "Van tien slechte eigenschappen: wat zijn de twee slechtste, monsieur" daar kon ik echt niet op antwoorden. "Ik vind de Walen niet zo slecht en ik ben een beleefd mens, neen dat gaat niet Madamme!". Hiervoor bedankte ze me terecht zeer enthousiast
- "Vindt u dat de Vlaamse politici teveel met communaitaire problemen bezig zijn, Monsieur?" Dat vind ik dus niet: het wordt de laatste tijd op een duidelijke manier (althans door de beschaafde partijen) eens allemaal op een rijtje gezet en er wordt weinig gebullshit. Ik antwoorde dus resoluut "Non, pas du tout!"
- "Vindt u dat de Vlaamse media teveel aandacht besteedt aan communautaire problemen, monsieur?" Ah neen: we krijgen goede info de laatste tijd, weerom zonder te veel detailkwesties en symbool toestanden.
Zelf op TV zijn er interessante programma's rond geweest en is de informatie ronduit boeiend te noemen, voor de eerste keer van mijn toch niet zo kort leven: "Non, Madamme, pas du tout".

Natuurlijk ben ik er maar één uit de zovelen. Maar als de Libre alleen maar franstalige enquéteuses heeft vrees ik dat de uitslag enigszins vervormd zal zijn.

Ik ben dus niet al te benieuwd naar het resultaat van deze enquéte: zijn telefonische enquétes al niet al te representatief, franstalige enquéteuses afsturen op Vlamingen lijkt met eerder een schetenwappelijk farce dan een wetenschappelijke methode.
Maar ik heb toch goed gelachen, en het was een vriendelijk mens.
Men zegge het voort...
en kijken we nu eens allemaal naar de site van LLB...
biebeltje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2007, 23:23   #43
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
baseballpolitieker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 10.530
Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door biebeltje Bekijk bericht
en kijken we nu eens allemaal naar de site van LLB...
Buiten dat ze ons buren noemen valt er me niets op! Het is trouwens goed dat ze al aan het idee beginnen te wennen voor eens het zover is!
__________________
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2007, 23:29   #44
jOOSt
Minister-President
 
jOOSt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 5.047
Standaard

Ik begin te begrijpen hoe die enquete gedaan is over de hoofdstad van Vlaanderen....
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2007, 23:38   #45
biebeltje
Vreemdeling
 
biebeltje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2006
Locatie: Gent
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Buiten dat ze ons buren noemen valt er me niets op! Het is trouwens goed dat ze al aan het idee beginnen te wennen voor eens het zover is!
De laatste enquete bewijst juist dat ericferemans de waarheid vertelde en dat de methodiek van LLB bijgevolg totaal ongeloofwaardig is.
biebeltje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 00:31   #46
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

L'actu Belgique Tour de FlandreComment on se regarde, entre voisins


Comment les Flamands perçoivent les Wallons? Et comment ces derniers perçoivent leurs voisins du nord du pays? Cette question a été posée �* un échantillon représentatif de francophones et néerlandophones lors de notre sondage La Libre/RTBF. Rendez-vous dans "La Libre" de ce samedi pour découvrir l'ensemble des résultats de ce sondage final qui fera lui aussi parler de lui.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 17 maart 2007 om 00:32.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 00:37   #47
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
L'actu Belgique Tour de FlandreComment on se regarde, entre voisins


Comment les Flamands perçoivent les Wallons? Et comment ces derniers perçoivent leurs voisins du nord du pays? Cette question a été posée �* un échantillon représentatif de francophones et néerlandophones lors de notre sondage La Libre/RTBF. Rendez-vous dans "La Libre" de ce samedi pour découvrir l'ensemble des résultats de ce sondage final qui fera lui aussi parler de lui.
Waar kan ik alle tien kwaliteiten zien waaruit men kon kiezen?

, ik vind het echt een goede grap
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 10:41   #48
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door biebeltje Bekijk bericht
De laatste enquete bewijst juist dat ericferemans de waarheid vertelde en dat de methodiek van LLB bijgevolg totaal ongeloofwaardig is.
ET voil�*!
Zeg, kan jij hier eens een link maken naar de libre, ik zit in Wallonie op een laptop te gprs en en wens niet failliet te gaan door te gaan surfen
(het forum laat ik natuurlijk nooit stikken !)
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 11:16   #49
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
ET voil�*!
Zeg, kan jij hier eens een link maken naar de libre, ik zit in Wallonie op een laptop te gprs en en wens niet failliet te gaan door te gaan surfen
(het forum laat ik natuurlijk nooit stikken !)
http://www.lalibre.be/index.php

Astamblieft.
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 11:34   #50
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

De kritiek op de kritiek :

-zou het kunnen dat er 2-talige enquëteurs aan het werk waren, die gemakkelijkheidshalve gewoon de vraag stelden of het intervieuw in de fransche taal mocht.
-bestaan er flaminganten die de franse taal machtig zijn ?
-Zijn twee of meertaligen automatisch belgisch-gezinden ?
- Is het hebben van een franstalige naam een garantie voor belgicisme
(Conscience, Leterme, Van Cauwenbergh et j'en passe..)

...

Kritiek op de manier van enquêteren is zeker gerechtvaardigd, maar nergens wordt er bewezen dat LLB enkel en alleen mensen met een franstalige naam en met kennis van de franse taal aangesproken heeft. Er zijn handboeken ed. over enquëteren en het verhogen van de geloofwaardigheid, systemen om via een zo klein mogelijk aantal bevragingen een zo betrouwbaar mogelijk resultaat te bekomen. Het zou niet slecht zijn indien men bij wet het systeem van de enuëte zou moeten vermelden samen met de resultaten.

Zoals een enuqête in een café op de grote markt in Antwerpen waar alléén de mensen aan de toog ondervraagd werden, die tussen de 25 en 65 jaar waren allen van mannelijke kunne gaf als resultaat dat 68 % de "Villa tinto" absoluut geen aanspraak mag maken op de titel "Beste bordeel van West Europa", nauwelijks 12,5 % vond deze instelling een efficiënt strijdmiddel tegen de criminaliteit.

Gaat er iemand mee dergelijke zeer relevante enquêtes uitvoeren ?
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 12:09   #51
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

't Is stil, bij de Hansjesclub!
't Is stil, bij de Bubbelclub!
't Is stil, bij de Belgenclub!
't Is stil, bij de kaartersclubs!
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 13:41   #52
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
De kritiek op de kritiek :

-zou het kunnen dat er 2-talige enquëteurs aan het werk waren, die gemakkelijkheidshalve gewoon de vraag stelden of het intervieuw in de fransche taal mocht.
-bestaan er flaminganten die de franse taal machtig zijn ?
-Zijn twee of meertaligen automatisch belgisch-gezinden ?
- Is het hebben van een franstalige naam een garantie voor belgicisme
(Conscience, Leterme, Van Cauwenbergh et j'en passe..)

...

Kritiek op de manier van enquêteren is zeker gerechtvaardigd, maar nergens wordt er bewezen dat LLB enkel en alleen mensen met een franstalige naam en met kennis van de franse taal aangesproken heeft. Er zijn handboeken ed. over enquëteren en het verhogen van de geloofwaardigheid, systemen om via een zo klein mogelijk aantal bevragingen een zo betrouwbaar mogelijk resultaat te bekomen. Het zou niet slecht zijn indien men bij wet het systeem van de enuëte zou moeten vermelden samen met de resultaten.

Zoals een enuqête in een café op de grote markt in Antwerpen waar alléén de mensen aan de toog ondervraagd werden, die tussen de 25 en 65 jaar waren allen van mannelijke kunne gaf als resultaat dat 68 % de "Villa tinto" absoluut geen aanspraak mag maken op de titel "Beste bordeel van West Europa", nauwelijks 12,5 % vond deze instelling een efficiënt strijdmiddel tegen de criminaliteit.

Gaat er iemand mee dergelijke zeer relevante enquêtes uitvoeren ?
Ik volg je kritiek op mijn kritiek met veel belangstelling.
Je zou kunnen stellen dat dit een "accident de parcours" was, uitgewist door de grootte van de enquete.

Maar ik wijs erop dat de vragen ook in het frans waren...
Dat wil zeggen dat men er van uitging dat er veel franstaligen gingen worden opgebeld.
Daarbij is het zo dat indien je frans kent als tweede (of eerste) taal in Vlaanderen, je allicht een positievere kijk hebt op Wallonie.
Franstaligen kijken inderdaad ook naar de RTBF, RTL en andere franse zenders, ik doe dat namelijk ook. Die lezen franstalige kranten.
Bilinguisten zijn een speciaal soort Vlamingen, die daarom niet Belgisch gezind zijn, maar die meer kennis hebben en begrip voor de Walen.
Zoals iedereen hier wel weet ben ik een overtuigd regionalist. Maar als tweetalige ken ik de opvattingen van de Walen zeer goed, en heb er alle begrip voor. Omdat ik weet dat de doorgesneden Waal nu eenmaal geen bal begrijpt van wat de doorgesneden Vlaming denkt.
Het ergste is dat ook de tweetalige Walen in dit bedje ziek zijn. Zij schijnen heel weinig begrip op te brengen voor het feit dat de meeste Vlamen zich niet bepaald als een onderdeel van Belgie voelen, maar eerder als Vlamingen, die graag Europeeërs zouden worden zonder via een Brusselse, Belgische of Waalse overstap (drempel) te moeten passeren.

Indien een Waalse, of alleszins franstalige aanminnige dame mij opbelt, ga ik (al was het uit beleefdheid) de Walen niet gaan afzeiken. Hun slechte eigenschappen gaan opsommen.

In die zin is de enquète dus niet erg objectief te noemen. Ik heb ook de nodige bedenkingen over het feit dat men ergens al veronderstelde dat ik Frans zou spreken. De franstalige naam van mijn vechtgenote, die op de telefoonrekening en ook het telefoonboek prijkt, laat me vermoeden dat men niet zomaar toevallig mij aan de lijn kreeg.

Is dit allemaal toeval? Ik betrouw het zaakje nog steeds niet.
Daarenboven blijkt uit de aard van de vragen dat het hier gaat om een politiek manoeuver.
Dat Vlamingen meer autonomie willen om totaal practische redenen, en dat ze eerder Europees zijn ingesteld dan Belgicistisch: komt dat aan bod in deze enquète?
Daarenboven: de eerste Vlaming die ten oorlog wil tegenover franssprekenden wordt niet au sérieux genomen, maar gecolloqueerd.
Zelf het VB fulmineert tegen Di Ruppo en niet tegen de Walen. Ze hebben de fabel van de bedreigende Islam moeten uitvinden, en kakken nu op vier procent van de Belgen. De andere helft hebben ze al lang ingeslikt.
Dus concluderen dat Vlamingen pro Belgie zijn omdat ze de Walen sympathiek, sociaal en "bon vivant" vinden (ook al een franse term...) mis belachelijk. De Vlamingen zijn dan ook Spaansgezind, vermits ze meer in Benidorm op vacantie gaan dan in Stavelot
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2007, 13:48   #53
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Stavelot? Tiens daar zit ik binnenkort!
Maar als iemand mij aanspreekt, zal het in het Duits zijn
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2007, 05:32   #54
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Citaat:
Maar ik wijs erop dat de vragen ook in het frans waren...
Dat wil zeggen dat men er van uitging dat er veel franstaligen gingen worden opgebeld.
Daarbij is het zo dat indien je frans kent als tweede (of eerste) taal in Vlaanderen, je allicht een positievere kijk hebt op Wallonie.

Indien een Waalse, of alleszins franstalige aanminnige dame mij opbelt, ga ik (al was het uit beleefdheid) de Walen niet gaan afzeiken. Hun slechte eigenschappen gaan opsommen.

Daarenboven: de eerste Vlaming die ten oorlog wil tegenover franssprekenden wordt niet au sérieux genomen, maar gecolloqueerd.
Onder deze omstandigheden slechts 51% halen pro 'de goede zaak' lijkt me eerder aan de lage kant.....

Maar minder kon niet, hé?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 maart 2007 om 05:33.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2007, 10:48   #55
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
't Is stil, bij de Hansjesclub!
't Is stil, bij de Bubbelclub!
't Is stil, bij de Belgenclub!
't Is stil, bij de kaartersclubs!
Ik denk dat Handclapping ons gevoelen goed heeft verwoord.

U bewijst niet wat u beweert. En zelfs als de ondervraging (geheel of gedeeltelijk??) in het Frans was, dan nog bewijst dit niet dat mensen automatisch zouden hebben afgehaakt.

Ik kan mij trouwens niet inbeelden dat die gesprekken in het Frans begonnen. Dat zouden die enquêteurs gewoon niet aandurven.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2007, 10:52   #56
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Ik volg je kritiek op mijn kritiek met veel belangstelling.
Je zou kunnen stellen dat dit een "accident de parcours" was, uitgewist door de grootte van de enquete.

Maar ik wijs erop dat de vragen ook in het frans waren...
Dat wil zeggen dat men er van uitging dat er veel franstaligen gingen worden opgebeld.
Daarbij is het zo dat indien je frans kent als tweede (of eerste) taal in Vlaanderen, je allicht een positievere kijk hebt op Wallonie.
Franstaligen kijken inderdaad ook naar de RTBF, RTL en andere franse zenders, ik doe dat namelijk ook. Die lezen franstalige kranten.
Bilinguisten zijn een speciaal soort Vlamingen, die daarom niet Belgisch gezind zijn, maar die meer kennis hebben en begrip voor de Walen.
Zoals iedereen hier wel weet ben ik een overtuigd regionalist. Maar als tweetalige ken ik de opvattingen van de Walen zeer goed, en heb er alle begrip voor. Omdat ik weet dat de doorgesneden Waal nu eenmaal geen bal begrijpt van wat de doorgesneden Vlaming denkt.
Het ergste is dat ook de tweetalige Walen in dit bedje ziek zijn. Zij schijnen heel weinig begrip op te brengen voor het feit dat de meeste Vlamen zich niet bepaald als een onderdeel van Belgie voelen, maar eerder als Vlamingen, die graag Europeeërs zouden worden zonder via een Brusselse, Belgische of Waalse overstap (drempel) te moeten passeren.

Indien een Waalse, of alleszins franstalige aanminnige dame mij opbelt, ga ik (al was het uit beleefdheid) de Walen niet gaan afzeiken. Hun slechte eigenschappen gaan opsommen.

In die zin is de enquète dus niet erg objectief te noemen. Ik heb ook de nodige bedenkingen over het feit dat men ergens al veronderstelde dat ik Frans zou spreken. De franstalige naam van mijn vechtgenote, die op de telefoonrekening en ook het telefoonboek prijkt, laat me vermoeden dat men niet zomaar toevallig mij aan de lijn kreeg.

Is dit allemaal toeval? Ik betrouw het zaakje nog steeds niet.
Daarenboven blijkt uit de aard van de vragen dat het hier gaat om een politiek manoeuver.
Dat Vlamingen meer autonomie willen om totaal practische redenen, en dat ze eerder Europees zijn ingesteld dan Belgicistisch: komt dat aan bod in deze enquète?
Daarenboven: de eerste Vlaming die ten oorlog wil tegenover franssprekenden wordt niet au sérieux genomen, maar gecolloqueerd.
Zelf het VB fulmineert tegen Di Ruppo en niet tegen de Walen. Ze hebben de fabel van de bedreigende Islam moeten uitvinden, en kakken nu op vier procent van de Belgen. De andere helft hebben ze al lang ingeslikt.
Dus concluderen dat Vlamingen pro Belgie zijn omdat ze de Walen sympathiek, sociaal en "bon vivant" vinden (ook al een franse term...) mis belachelijk. De Vlamingen zijn dan ook Spaansgezind, vermits ze meer in Benidorm op vacantie gaan dan in Stavelot
Maar uw gesprek (als het ooit heeft plaats gevonden) begon in het Nederlands !
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2007, 10:58   #57
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Maar uw gesprek (als het ooit heeft plaats gevonden) begon in het Nederlands !
De vraag is wat er zou gevolgd hebben op een "non."
Waarschijnlijk een einde van het gesprek.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2007, 11:24   #58
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Aan uw antwoorden te zien, bent u flamingant.

Ik hecht dan ook geen waarde aan wat u hier vertelt.

Erg dat jullie verzinsels nodig hebben om de waarheid te ontkennen.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2007, 13:12   #59
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Citaat:
Ik kan mij trouwens niet inbeelden dat die gesprekken in het Frans begonnen. Dat zouden die enquêteurs gewoon niet aandurven.

LOL!

Wat een lafaards!
Ze 'begonnen' dus uit schrik in het Nederlands maar schakelden daarna over naar het Frans?
Op wiens vraag en waarom dan wel?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 maart 2007 om 13:14.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2007, 13:13   #60
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Maar uw gesprek (als het ooit heeft plaats gevonden) begon in het Nederlands !
Waaruit heb je dat opgemaakt, Hans?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be