Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 december 2018, 21:51   #1
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard Vlaamse kinderen moeten excelleren

Volgens de NVA. Wat houdt dit in? Altijd de beste willen zijn. Ok, er kan maar één, hoogstens drie, de beste zijn. Wat met de rest? Hebben die ook nog recht op een plaats in de klas, op scholing, hoger onderwijs, etc? Dit soort praat is kinderen gewoon een schuldgevoel of depressie bezorgen. FU tegen excelleren. In een goede samenleving neem je iedereen mee in de vooruitgang.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2018, 21:53   #2
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Volgens de NVA. Wat houdt dit in? Altijd de beste willen zijn. Ok, er kan maar één, hoogstens drie, de beste zijn. Wat met de rest? Hebben die ook nog recht op een plaats in de klas, op scholing, hoger onderwijs, etc? Dit soort praat is kinderen gewoon een schuldgevoel of depressie bezorgen. FU tegen excelleren. In een goede samenleving neem je iedereen mee in de vooruitgang.
Neen, dat betekent dat niet. Wel dat iedereen kan uitblinken in zijn of haar talenten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2018, 22:27   #3
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Volgens de NVA. Wat houdt dit in? Altijd de beste willen zijn. Ok, er kan maar één, hoogstens drie, de beste zijn. Wat met de rest? Hebben die ook nog recht op een plaats in de klas, op scholing, hoger onderwijs, etc? Dit soort praat is kinderen gewoon een schuldgevoel of depressie bezorgen. FU tegen excelleren. In een goede samenleving neem je iedereen mee in de vooruitgang.
Ben niet goed mee nu.
Is je probleem dat ze Excel moeten leren?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2018, 01:16   #4
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ben niet goed mee nu.
Is je probleem dat ze Excel moeten leren?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2018, 06:47   #5
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Volgens de NVA. Wat houdt dit in? Altijd de beste willen zijn. Ok, er kan maar één, hoogstens drie, de beste zijn. Wat met de rest? Hebben die ook nog recht op een plaats in de klas, op scholing, hoger onderwijs, etc? Dit soort praat is kinderen gewoon een schuldgevoel of depressie bezorgen. FU tegen excelleren. In een goede samenleving neem je iedereen mee in de vooruitgang.
Excelleren betekent het beste in jezelf naar boven halen. Maar ik begrijp dat je daar tegen bent.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2018, 11:13   #6
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.054
Standaard

De islam excelleert in domheid en leegheid, want die cultus belemmert en verhindert elke vorm van wetenschappelijk onderzoek.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2018, 11:21   #7
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Volgens de NVA. Wat houdt dit in? Altijd de beste willen zijn. Ok, er kan maar één, hoogstens drie, de beste zijn. Wat met de rest? Hebben die ook nog recht op een plaats in de klas, op scholing, hoger onderwijs, etc? Dit soort praat is kinderen gewoon een schuldgevoel of depressie bezorgen. FU tegen excelleren. In een goede samenleving neem je iedereen mee in de vooruitgang.
je lijkt het woord excelleren niet geheel te vatten.

nog een voorbeeldje dan maar :

van alle godsdiensten ter wereld excelleert de islam in het onderdrukken van vrouwen- en holebirechten en rechten van niet-gelovigen.

duidelijk?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2018, 11:59   #8
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Volgens de NVA. Wat houdt dit in? Altijd de beste willen zijn. Ok, er kan maar één, hoogstens drie, de beste zijn. Wat met de rest? Hebben die ook nog recht op een plaats in de klas, op scholing, hoger onderwijs, etc? Dit soort praat is kinderen gewoon een schuldgevoel of depressie bezorgen. FU tegen excelleren. In een goede samenleving neem je iedereen mee in de vooruitgang.
Dat is het onderscheid tussen u en mij. Ik wil excelleren, het beste bereiken wat ik kan.

Jullie zijn content met de middenmaat.

Niet komen zagen als je geen geld hebt of in een half krot woont he....want uw offering naar werkgevers of klanten is ook naargelang.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2018, 13:57   #9
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat is het onderscheid tussen u en mij. Ik wil excelleren, het beste bereiken wat ik kan.

Jullie zijn content met de middenmaat.

Niet komen zagen als je geen geld hebt of in een half krot woont he....want uw offering naar werkgevers of klanten is ook naargelang.
Middelmatige offering naar werkgevers en klanten toe?
Ja kijk, ik heb nog een privé-leven. Je denkt toch niet dat ik 24/24 en 7/7 met mijn job bezig ben; in euro betaalde job dus. Dit is gewoon niet mogelijk. Vaak is het 's morgens even herorienteren als ik op het werk aankom en gelukkig bestaan er nog agenda's.

Zo dient de school te begrijpen dat kinderen ook een privé-leven hebben. En daar ook recht op hebben.

En asociale overijverige mensen dient men te straffen ipv belonen in een samenleving. Of straffen die zichzelf? Er zijn niet voor niets burn-outs, jarenlange zieken, enz.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 6 december 2018 om 13:58.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2018, 14:33   #10
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Middelmatige offering naar werkgevers en klanten toe?
Ja kijk, ik heb nog een privé-leven. Je denkt toch niet dat ik 24/24 en 7/7 met mijn job bezig ben; in euro betaalde job dus. Dit is gewoon niet mogelijk. Vaak is het 's morgens even herorienteren als ik op het werk aankom en gelukkig bestaan er nog agenda's.

Zo dient de school te begrijpen dat kinderen ook een privé-leven hebben. En daar ook recht op hebben.

En asociale overijverige mensen dient men te straffen ipv belonen in een samenleving. Of straffen die zichzelf? Er zijn niet voor niets burn-outs, jarenlange zieken, enz.
Als het aan mij lag was er nog 0,0 solidariteit tussen "asociale overijverige mensen" en "de rest". Dan mocht de rest doen wat ze zelf wilden de hele dag, ergens onder een viaduct ofzo in een kartonnen doos.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2018, 14:40   #11
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Kom, kom, het is ook maar werk hé.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2018, 15:10   #12
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als het aan mij lag was er nog 0,0 solidariteit tussen "asociale overijverige mensen" en "de rest". Dan mocht de rest doen wat ze zelf wilden de hele dag, ergens onder een viaduct ofzo in een kartonnen doos.
Wat heeft dit met school en kinderen te maken?
Ik vind dat de nva verkeerde accenten ligt in het onderwijs. Ze doen alsof ze het kokend water hebben uitgevonden. Waarom zo blijven hameren op excelleren, competitie, enz.? Zonder hun gezever gebeurt dit ook al genoeg in een klas. En ouders verwachten vaak ook dat hun kinderen zeer hoge scores halen. Vinden dat het onderwijssysteem hervormingen nodig heeft, zodat kinderen beter presteren (voor de arbeidsmarkt), is niet hetzelfde als zeggen dat kinderen moeten excelleren.


En ook hoe groot is die solidariteit van hoge inkomens tov de lage in België? Heb je daar cijfers van? Veel hoge inkomens ontduiken net zelf massa's belastingen.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2018, 15:25   #13
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.054
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Wat heeft dit met school en kinderen te maken?
Ik vind dat de nva verkeerde accenten ligt in het onderwijs. Ze doen alsof ze het kokend water hebben uitgevonden. Waarom zo blijven hameren op excelleren, competitie, enz.? Zonder hun gezever gebeurt dit ook al genoeg in een klas. En ouders verwachten vaak ook dat hun kinderen zeer hoge scores halen. Vinden dat het onderwijssysteem hervormingen nodig heeft, zodat kinderen beter presteren (voor de arbeidsmarkt), is niet hetzelfde als zeggen dat kinderen moeten excelleren.
En ook hoe groot is die solidariteit van hoge inkomens tov de lage in België? Heb je daar cijfers van? Veel hoge inkomens ontduiken net zelf massa's belastingen.
Ja, t'is duidelijk in onze scholen dat dit voor islamieten geen issue is.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2018, 15:34   #14
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
En ook hoe groot is die solidariteit van hoge inkomens tov de lage in België? Heb je daar cijfers van? Veel hoge inkomens ontduiken net zelf massa's belastingen.
Is dat een reden om educatieve achterstelling goed te praten? Uiteindelijk investeer je toch in jezelf hoor. Solidariteit is goed maar zelfstandigheid is beter.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2018, 18:53   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Vlaamse kinderen moeten excelleren, denk jij dat de nva zou beweren?

Dat is dan wel tegen mijn visie, die namelijk is:

alle kinderen moeten alle kansen krijgen om te excelleren.

En die naar mijn bescheiden mening ook de visie van de nva is.
Andere partijen durven daar nog al eens aan tornen.
Die willen vb. dat de beter studerende kinderen zich de helft van de tijd maar moeten vervelen in de klas, om per sé een minder studerend kind toch subjonctif passé door de strot te wringen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2018, 19:45   #16
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Allee ze zeggen nog eens niets goed.
Natuurlijk mag onderwijs niet dienen om kinderen middelmaats te maken.

Alleen is het zo dat de daling van de kwaliteit van het onderwijs én het bijhorend niveau van de leerlingen internationaal gezien hand in hand gaat met de periode sinds NVA in de regeringen zit.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 6 december 2018 om 19:47.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2018, 19:52   #17
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Allee ze zeggen nog eens niets goed.
Natuurlijk mag onderwijs niet dienen om kinderen middelmaats te maken.

Alleen is het zo dat de daling van de kwaliteit van het onderwijs én het bijhorend niveau van de leerlingen internationaal gezien hand in hand gaat met de periode sinds NVA in de regeringen zit.
Je zoekt correlatie die er geen is.

De grote influx van vreemdelingen die niet in staat zijn de lat te halen is een eerder logischere verklaring. Dan verlaagt men de lat maar.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2018, 09:30   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Allee ze zeggen nog eens niets goed.
Natuurlijk mag onderwijs niet dienen om kinderen middelmaats te maken.

Alleen is het zo dat de daling van de kwaliteit van het onderwijs én het bijhorend niveau van de leerlingen internationaal gezien hand in hand gaat met de periode sinds NVA in de regeringen zit.
Naar mijn aanvoelen is die daling begonnen in de tijd van de invoering van de moderne wiskunde.
Toen begon de sfeer "als het moeilijk is, laat het vallen, liever dan uit te dagen tot inspanning".
Anders gezegd: liever iedereen een diploma geven, dan te selecteren wie voor welk niveau echt bekwaam is.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be