Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 juni 2014, 00:24   #1
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard negatieve effecten van positieve discriminatie

Zonder negatieve effecten van *positieve discriminatie* zou men veel minder slachtoffers hebben van de slachtofferrol waar sommige autochtonen zich wel eens schuldig aan maken .. Immers is het veel erger van negatief gediscrimineerd te worden .. jawel ^^
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2014, 12:37   #2
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Zonder negatieve effecten van *positieve discriminatie* zou men veel minder slachtoffers hebben van de slachtofferrol waar sommige autochtonen zich wel eens schuldig aan maken .. Immers is het veel erger van negatief gediscrimineerd te worden .. jawel ^^
Bembem. Zonder positieve discriminatie stonden er geen vrouwen bovenaan de kieslijsten.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2014, 15:59   #3
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Bembem. Zonder positieve discriminatie stonden er geen vrouwen bovenaan de kieslijsten.
Waarom?
Zijn vrouwen dan zo incompetent in uw ogen dat ze met enkel gelijke rechten nergens zouden geraken?
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2014, 16:42   #4
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolderik De Zeuvende Bekijk bericht
Edde al werk gevonde?
Ju, je bent me voor.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2014, 16:43   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Waarom?
Zijn vrouwen dan zo incompetent in uw ogen dat ze met enkel gelijke rechten nergens zouden geraken?
Waarom moet de helft van de lijst dan uit vrouwen bestaan?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2014, 17:09   #6
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolderik De Zeuvende Bekijk bericht
Edde al werk gevonde?
In oar geval moet da zijn: edde al oan 't zuuke gewist?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2014, 22:07   #7
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

guys ik zoek wel naar werk hoor, wees gerust mijn map ligt klaar

werk zoeken is trouwens bijna een fulltime job, en best stresserend, bovendien moet je een sterke persoonlijkheid hebben (zoals ik) om de vele nee's te incasseren en niet continu in een depressie te tuimelen.. Bovendien wordt er ter tijd en stond met ons gespot en worden we uitgemaakt voor "lui" -> zelfs in mijn familie maak ik dit mee .. Wat ben ik blij een olifantenvel aangekweekt te hebben, ik trek het me niet meer zoveel aan hoor, en binnen dit en 15 jaar ben ik ribbedebie naar Thailand of elders in Azië ..
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2014, 09:30   #8
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
guys ik zoek wel naar werk hoor, wees gerust mijn map ligt klaar

werk zoeken is trouwens bijna een fulltime job, en best stresserend, bovendien moet je een sterke persoonlijkheid hebben (zoals ik) om de vele nee's te incasseren en niet continu in een depressie te tuimelen.. Bovendien wordt er ter tijd en stond met ons gespot en worden we uitgemaakt voor "lui" -> zelfs in mijn familie maak ik dit mee .. Wat ben ik blij een olifantenvel aangekweekt te hebben, ik trek het me niet meer zoveel aan hoor, en binnen dit en 15 jaar ben ik ribbedebie naar Thailand of elders in Azië ..
Waar een wil is, is een weg. U kunt ook kuisvrouw worden, als u zo wanhopig genoeg naar werk zoekt als u beweert. Daar zijn geen hoge kwalificaties of een knap uiterlijk voor nodig.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2014, 09:41   #9
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Waarom?
Zijn vrouwen dan zo incompetent in uw ogen dat ze met enkel gelijke rechten nergens zouden geraken?
Absoluut niet, in tegendeel, vrouwen zijn door hun soms andere aanpak zelfs beter geschikt op hoge posities dan mannen. Alleen heb je nu eenmaal een "old boys" netwerk, en daar heerst nogal wat sexisme. En dat heeft niks met capaciteiten te maken, maar is gewoonweg negatieve discriminatie. En om dat weg te werken heb je die positieve discriminatie nodig.

Als die oude lullos de pijp uit zijn (sorry, in mijn ervaring zijn het vaak oudere welgestelde mannen) is dat probleem ook weer opgelost en is er geen nood aan meer aan die maatregelen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2014, 12:32   #10
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
guys ik zoek wel naar werk hoor, wees gerust mijn map ligt klaar

werk zoeken is trouwens bijna een fulltime job, en best stresserend, bovendien moet je een sterke persoonlijkheid hebben (zoals ik) om de vele nee's te incasseren en niet continu in een depressie te tuimelen.. Bovendien wordt er ter tijd en stond met ons gespot en worden we uitgemaakt voor "lui" -> zelfs in mijn familie maak ik dit mee .. Wat ben ik blij een olifantenvel aangekweekt te hebben, ik trek het me niet meer zoveel aan hoor, en binnen dit en 15 jaar ben ik ribbedebie naar Thailand of elders in Azië ..
Bembem. probeer eerst eens te reageren op onderwerpen die je zelf aankaart. Je bent uiteindelijk topicstarter. Lullen kan je op Facebook.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2014, 23:12   #11
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Bembem. probeer eerst eens te reageren op onderwerpen die je zelf aankaart. Je bent uiteindelijk topicstarter. Lullen kan je op Facebook.

lul ik? euh en feesboek daar zit ik niet (meer) op hoor

maar wat betreft positieve discriminatie, is het zo dat dit in het bedrijfsleven een positieve invloed heeft, ook al is België niet op het niveau als bvb. scandinavische landen zoals Zweden ...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2014, 14:44   #12
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
maar wat betreft positieve discriminatie, is het zo dat dit in het bedrijfsleven een positieve invloed heeft, ook al is België niet op het niveau als bvb. scandinavische landen zoals Zweden ...
Bembem. Positieve discriminatie heeft enkel een positieve invloed binnen structuren die worden gefinancierd door een overheid, waar het "ons kent ons" best wordt doorbroken. Overheidsbedrijven en de kieslijsten zijn daar een perfect voorbeeld van.
In de privésector is dit onbegonnen werk, omdat de kwaliteit van het werk nu eenmaal primeert boven gelijke m/v verhoudingen of evenwichten tussen bevolkingsgroepen (een vies woord).
Je refereert naar de Scandinavische landen. Hun succes hangt niet af van hun beleid i.v.m. positieve discriminatie. Hun succes hangt af van hun rijkdom. Het cliché van de geëmancipeerde Zweedse vrouw is achterhaald. Heel wat vrouwen willen liefst zelf tijd vrij maken voor hun kroost, i.p.v. hun partner. In Finland zijn er bedrijven die liefst de boete betalen als hun mannelijke werknemers hun ouderschapsverlof niet opnemen.
En over Noorwegen zullen we nog niet spreken. Het land heeft voldoende olie-inkomsten om alles te betalen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be