Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 augustus 2018, 22:07   #1
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard jonge generatie wil graag hard en lang werken

Leuk te horen dat de jongste generatie lang en hard wil gaan werken. Ik was al bang dat die ook liever vroeg met pensioen zouden willen gaan.
Een meevaller voor de babyboomers die nu op hun twee oren kunnen slapen omtrent genieten van het leven en hun vervroegde pensioenen.

Weg met dat langharig werkschuw tuig...vooruit met de geit

https://www.hln.be/de-krant/het-grot...mpel~a733e54c/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 augustus 2018 om 22:08.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 11:22   #2
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Gij nozem.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 11:40   #3
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard


Lang en hard werken.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 11:58   #4
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

De meeste 16 tot 24 jarigen hebben dan ook geen idee wat het betekent om een gezin met een job te combineren.

En sommigen hebben bij werk dan vaak nog een hippe tech start-up in gedachten, waar je naar hartenlust kan tafeltennissen en een praatje slaan met de bedrijfsbarista.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 13:35   #5
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Leuk te horen dat de jongste generatie lang en hard wil gaan werken. Ik was al bang dat die ook liever vroeg met pensioen zouden willen gaan.
Een meevaller voor de babyboomers die nu op hun twee oren kunnen slapen omtrent genieten van het leven en hun vervroegde pensioenen.

Weg met dat langharig werkschuw tuig...vooruit met de geit

https://www.hln.be/de-krant/het-grot...mpel~a733e54c/
Ja, als hun job bestaat uit computerspelletjes spelen, pinten pakken, en dergelijke zaken.
Maar als je hen vraagt om eens echt te werken en hun handen vuil te maken, dan geven de meeste niet thuis.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 22:37   #6
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Tot uw oversten van u denken dat je heel de dag voor de lol op je bureau achter je scherm zit.

Zelf zit de familie in de familiale kmo natuurlijk wel heel de dag te grappen en grollen... en op niet-familiale medewerkers neer te kijken.
En 'ik betaal u' is blijkbaar een vrijgeleide om tegen je werknemers te mogen roepen.

Het werk moet af zijn, je moet om de 5 min de hele afdeling op haar buik hebben doen rollen van het lachen, je mag niet op tijd naar huis willen, en je overuren worden niet betaald. Als je dat alles niet doet krijg je een ontslagbrief wederzijds akkoord voorgelegd.

Welkom op de werkvloer.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 31 augustus 2018 om 22:37.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2018, 23:01   #7
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ja, als hun job bestaat uit computerspelletjes spelen, pinten pakken, en dergelijke zaken.
Maar als je hen vraagt om eens echt te werken en hun handen vuil te maken, dan geven de meeste niet thuis.
Heb het niet geschreven maar ook wel in die zin gedacht. Vooral dat je om 18 jaar nog niet veel weet hebt van wat werken echt inhoudt. Het enige waar je dan van droomt is het salaris. Wat je er zal voor moeten doen is bijzaak
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2018, 07:14   #8
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.515
Standaard

Als je nog niet weet wat werken inhoudt, is het natuurlijk makkelijk beloven ...
eens zien of ze hun belofte kunnen houden. Naar ik verneem zijn werkgevers verbaasd over het stijgend aantal ziektedagen bij de jongste generatie werknemers en is ook maar een kleine minderheid bereid 's nachts te werken ... officiële cijfers heb ik niet dus misschien komt het maar van een aantal oude zakken die alles door een donkere bril zien. Het gaat wel over werknemers in de beter betaalde sectoren in de haven.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2018, 07:26   #9
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.515
Standaard

Uit eigen ervaring : 5 mensen van +/- 20 jaar oud in opleiding gehad dit jaar. Vier goei en éné platte. Nog een viertal andere bezig gezien. Allemaal goed.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2018, 07:31   #10
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.572
Standaard

Dat de jongere generatie graag en lang wil werken die uitspraak siert hen.

Natuurlijk moeten we een klein beetje rekening houden met dat de meesten op huidig ogenblik uit 'de korf zonder zorgen' leven, bij de mamma en de pappa thuis bedoel ik.

Zoals ik al eerder schreef: 'Verknoei uw schooltijd niet want dat is uiteindelijk de leukste moment in uw leven'

Zouden we de 'uitspraak' van de jonge generatie moeten linken aan het volgende of zoek ik het weer maar eens te ver?

De Wever en Crevits in de clinch over achteruitgang schoolprestaties, experts spreken van “falend beleid”
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2018, 07:42   #11
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Die jongere generatie die nog van weinig benul heeft of zich heeft laten volstoppen met linkse ideeën en wereldbeelden wil nog werken: tot ze beseffen waarvoor ze allemaal moeten werken, dan is het soms heel wat minder...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2018, 08:27   #12
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Uit eigen ervaring : 5 mensen van +/- 20 jaar oud in opleiding gehad dit jaar. Vier goei en éné platte. Nog een viertal andere bezig gezien. Allemaal goed.
Dan zal het zeker niet gaan om technische profielen, want daar is het gewoon een ramp.
Zelfs zij die voor mechanische arbeid hebben gestudeerd denken dat ze hun handen niet moeten vuil maken en enkel met een PC moeten werken.

op 3 maanden tijd 6 nieuwe techniekers begonnen en ze zijn alle 6 gaan lopen omdat ze echt moesten werken en niet enkel aanwezig zijn.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2018, 09:48   #13
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Tot uw oversten van u denken dat je heel de dag voor de lol op je bureau achter je scherm zit.

Zelf zit de familie in de familiale kmo natuurlijk wel heel de dag te grappen en grollen... en op niet-familiale medewerkers neer te kijken.
En 'ik betaal u' is blijkbaar een vrijgeleide om tegen je werknemers te mogen roepen.

Het werk moet af zijn, je moet om de 5 min de hele afdeling op haar buik hebben doen rollen van het lachen, je mag niet op tijd naar huis willen, en je overuren worden niet betaald. Als je dat alles niet doet krijg je een ontslagbrief wederzijds akkoord voorgelegd.

Welkom op de werkvloer.
Te zot voor woorden.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2018, 10:18   #14
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Leuk te horen dat de jongste generatie lang en hard wil gaan werken. Ik was al bang dat die ook liever vroeg met pensioen zouden willen gaan.
Een meevaller voor de babyboomers die nu op hun twee oren kunnen slapen omtrent genieten van het leven en hun vervroegde pensioenen.

Weg met dat langharig werkschuw tuig...vooruit met de geit

https://www.hln.be/de-krant/het-grot...mpel~a733e54c/
Te laat.
Babybomers zullen al uitgestorven zijn eens de jonste generatie in pensioen kan gaan.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2018, 10:24   #15
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Die jongere generatie die nog van weinig benul heeft of zich heeft laten volstoppen met linkse ideeën en wereldbeelden wil nog werken: tot ze beseffen waarvoor ze allemaal moeten werken, dan is het soms heel wat minder...
Ze verdienen wel veel als je sommige berichten op het Internet ziet.

Hij/zij verdient zoveel ... meestal zo even tussen de 4000 a 5000€
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2018, 10:57   #16
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ze verdienen wel veel als je sommige berichten op het Internet ziet.

Hij/zij verdient zoveel ... meestal zo even tussen de 4000 a 5000€
Een 16-24 jarige? Daar lach ik eens goed mee. De gemiddelden zijn wat ze zijn.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2018, 11:11   #17
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Als die 16-24 jarige winkelke doet vanuit zijn auto op cite, dan kan dat wel hoor.

En heel veel meer zelfs. Een oud klasgenoot (lagere school) van mijn begon op zijn 17de met dealen. Op zijn 23ste reeds hij een bmw 7 reeks en leefde hij op grote voet. Ik heb hem zelf ook al zien dealen.

Een paar jaar later was hij spoorloos verdwenen. Volgens zijn moeder was hij geemigreerd. Volgens de mannen op cafe zat hij gewoon in de cel.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2018, 11:18   #18
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dan zal het zeker niet gaan om technische profielen, want daar is het gewoon een ramp.
Zelfs zij die voor mechanische arbeid hebben gestudeerd denken dat ze hun handen niet moeten vuil maken en enkel met een PC moeten werken.

op 3 maanden tijd 6 nieuwe techniekers begonnen en ze zijn alle 6 gaan lopen omdat ze echt moesten werken en niet enkel aanwezig zijn.
Het gaat inderdaad niet om zulke profielen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2018, 12:26   #19
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Te zot voor woorden.
Juist. Een argument duidelijk gegeven om werkloosheid door luiheid te verrechtvaardigen...
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2018, 21:05   #20
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.572
Standaard

Zoveel verdient een schoolverlater gemiddeld

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be