Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 januari 2019, 11:19   #61
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Toen stond in de wet:
en heb jij meubelen, en heb jij huisgerief,
dan kunt gij trouwen met uw lief.
in de codex toch, soit.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2019, 11:37   #62
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Toen stond in de wet:
en heb jij meubelen, en heb jij huisgerief,
dan kunt gij trouwen met uw lief.
Trouwen is er nooit van gekomen maar "nen uitzet", Tupperware potjes, glazen, bestek en handdoeken bv... hebben we inderdaad meegekregen.
De rest konden we zelf kopen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2019, 12:37   #63
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Cijfers kloppen wel.

Mensen vergeten altijd dat er veel zaken zijn verandert en aangepast aan de wooneisten.

En het toeval wil dat een woning weet te koop staan die in 1980 gekocht is geweest voor 2.500.000Bfr/62.000€ en waarin wel nieuwe ramen en deuren steken en een nieuwe keuken, maar waar bij die verbouwingen geen luxe veranderingen zijn aangebracht.
Prijs volgens immokantoren nog geen 150.000€.

Nu die lonen, mijn schoonbroer heeft als diender gewerkt in 1980 en had toen 82BFR/uur=2.03€
Was zelf toen tijdelijke verwilliger bij de krijgsmacht in 1980, had 20.000Bfr netto per maand. = +/-496€
Vandaag is dat
https://www.vacature.com/nl-be/carri...ww.google.com/
Neen, uw cijfers kloppen niet en daarvoor heb ik u de link doorgestuurd. Of gaat u beweren dat uw buikgevoel van 40 jaar geleden juist is en de inflatiecijfers van febelfin verkeerd. Jij beweert dat de huizenprijzen meer dan gehalveerd zijn voor een metsendiender tov 40 jaar geleden. Febelfin zegt dat het net omgekeerd is. De aankoopprijs van een huis is nu dubbel zo duur voor een metsendiender.

Jij zegt dat een metsendiender in 1980 30000 uur moest werken voor een huis en dat hij nu 12500 uur moet werken voor datzelfde huis. Jij mag dat blijven beweren, er is niemand die u gaat geloven en de cijfers van Febelfin ondersteunen dat.

Wat wel zo is, is dat lenen goedkoper is geworden wat uiteraard zijn weerslag heeft op de maandelijkse hypotheekaflossing.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 28 januari 2019 om 12:41.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2019, 13:17   #64
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.248
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik kom uit aan 11000 uur voor mezelf, maar mijn loon ligt dan ook een stuk hoger dan een metserdienders.

Neem ik het gezinsinkomen, dan kunnen we het betalen op 7000 uur.
Kwa werktijd is dat 3 jaar. Maar dan hebben we niets anders gedaan dan geademd.

Als ik een voorbeeld neem dat ik persoonlijk weet, dan is het een HEEL ander verhaal. Da's een gezinnetje waarvan beiden een "inkomen uit werk , net iets beter dan werkloosheidsuitkeringen" hebben.

Die mogen gezamenlijk er 15 000u over doen. En 2 kinderen opvoeden...
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 28 januari 2019 om 13:19.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2019, 13:19   #65
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik kom uit aan 11000 uur voor mezelf, maar mijn loon ligt dan ook een stuk hoger dan een metserdienders.

Neem ik het gezinsinkomen, dan kunnen we het betalen op 7000 uur.
Kwa werktijd is dat 3 jaar. Maar dan hebben we niets anders gedaan dan geademd.
ik denk dat de meeste mensen van de vorige generatie dat vrijwel allemaal hebben meegemaakt om die gezinswoning te verkrijgen hoor ... blijkbaar is het compleet ondenkbaar voor het gros van de huidige generatie.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2019, 13:23   #66
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.248
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik denk dat de meeste mensen van de vorige generatie dat vrijwel allemaal hebben meegemaakt om die gezinswoning te verkrijgen hoor ... blijkbaar is het compleet ondenkbaar voor het gros van de huidige generatie.
Ik weet het niet, woningen zijn stukken duurder geworden door alle eisen die veranderd zijn door de jaren heen. Koop een jaren 70 HOB, en je kan dat bijna beter afbreken en iets nieuw zetten.
Niet deftig te isoleren door de flinterdunne muren, het moderne dubbel glas in de oude houten of aluminium profielen isoleert beter. Geen mogelijkheid tot een moderne lage temperatuursverwarming, geen mogelijkheid voor een push-pull ventilatie met warmtewisselaar, de elektriciteit die met 4 zekeringen gedaan is....

Je kan al bijna beter een woning uit de jaren 20 kopen, die hebben tenminste nog echte muren.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2019, 13:28   #67
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik weet het niet, woningen zijn stukken duurder geworden door alle eisen die veranderd zijn door de jaren heen. Koop een jaren 70 HOB, en je kan dat bijna beter afbreken en iets nieuw zetten.
Niet deftig te isoleren door de flinterdunne muren, het moderne dubbel glas in de oude houten of aluminium profielen isoleert beter. Geen mogelijkheid tot een moderne lage temperatuursverwarming, geen mogelijkheid voor een push-pull ventilatie met warmtewisselaar, de elektriciteit die met 4 zekeringen gedaan is....

Je kan al bijna beter een woning uit de jaren 20 kopen, die hebben tenminste nog echte muren.
idd, wij kochten één uit eind jaren vijftig ... gewoon spouwmuren opgespoten met isolatie, vloeren geisoleerd, nieuw geisoleerd dak, zonnepanelen en uiteraard ramen, verwarming elektriciteit en water compleet vervangen, eigenlijk zit er in dat huis niet veel meer origineel.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2019, 13:36   #68
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
idd, wij kochten één uit eind jaren vijftig ... gewoon spouwmuren opgespoten met isolatie, vloeren geisoleerd, nieuw geisoleerd dak, zonnepanelen en uiteraard ramen, verwarming elektriciteit en water compleet vervangen, eigenlijk zit er in dat huis niet veel meer origineel.
Krijg je bij het opvullen van de spouw niet het risico dat uw binnenmuur nat wordt? Er steken niet voor niets "ijzerjes" met een knik in het midden tussen de binnen- en buitenmuur, niet?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2019, 13:39   #69
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.248
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Krijg je bij het opvullen van de spouw niet het risico dat uw binnenmuur nat wordt? Er steken niet voor niets "ijzerjes" met een knik in het midden tussen de binnen- en buitenmuur, niet?
Normaal niet, aangezien de brol die ze tussen de muren spuiten in theorie waterdicht is.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2019, 13:40   #70
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Krijg je bij het opvullen van de spouw niet het risico dat uw binnenmuur nat wordt? Er steken niet voor niets "ijzerjes" met een knik in het midden tussen de binnen- en buitenmuur, niet?
mij is een oplossing met een bepaald product aangepraat, soort bolletjes waar dat niet bij zou voorkomen ...

en het resultaat was vanaf dag 1 merkbaar (geen koude gang meer) en nooit problemen gekregen met vocht.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2019, 13:42   #71
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik denk dat de meeste mensen van de vorige generatie dat vrijwel allemaal hebben meegemaakt om die gezinswoning te verkrijgen hoor ... blijkbaar is het compleet ondenkbaar voor het gros van de huidige generatie.
Dat is ook omdat jullie lui waren en veel minder gingen werken dan wij.

Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2019, 13:46   #72
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
mij is een oplossing met een bepaald product aangepraat, soort bolletjes waar dat niet bij zou voorkomen ...

en het resultaat was vanaf dag 1 merkbaar (geen koude gang meer) en nooit problemen gekregen met vocht.
't Zal uiteraard ook van de vochtdoorlaatbaarheid van uw gevelsteen afhangen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2019, 13:47   #73
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Normaal niet, aangezien de brol die ze tussen de muren spuiten in theorie waterdicht is.
De bolletjes op zich wel, maar over het oppervlak van de bolletjes kan het toch van de buiten- naar de binnenmuur "lopen"?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2019, 13:48   #74
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat is ook omdat jullie lui waren en veel minder gingen werken dan wij.

lol, ik ken in mijn vriendenkring anders geen enkel koppel die niet allebei voltijds begonnen zijn.
pas na een jaar of tien zijn vele vrouwen 4/5e gaan doen.

terwijl bij de kandidaten hier op t werk er echt wel een heel pak zijn die als starter nb komen kwekken van "nee, 4/5 is het maximum hoor, ik wil mijn privé/werk in balans houden" ... en nee, dat is niet om doe-het-zelf hun woning op orde te krijgen, want een lamp vervangen kunnen die dikwijls nog niet zelf. tot een jaar of vijf geleden kon iedereen op t werk voor zulke praktische zaken op t werk altijd terecht. tegenwoordig zeg ik gewoon 'rot toch eens op, wat zou ik dat kunnen en gij zelf niet?' ... en raar maar waar, eens ze dan noodgedwongen zelf eens inventief moeten zijn, dan komen die mij achteraf nog trots en heel verrast zeggen dat t gelukt is! leer mij de jongeren van nu wat kennen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2019, 13:50   #75
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
lol, ik ken in mijn vriendenkring anders geen enkel koppel die niet allebei voltijds begonnen zijn.
pas na een jaar of tien zijn vele vrouwen 4/5e gaan doen.

terwijl bij de kandidaten hier op t werk er echt wel een heel pak zijn die als starter nb komen kwekken van "nee, 4/5 is het maximum hoor, ik wil mijn privé/werk in balans houden" ... en nee, dat is niet om doe-het-zelf hun woning op orde te krijgen, want een lamp vervangen kunnen die dikwijls nog niet zelf. tot een jaar of vijf geleden kon iedereen op t werk voor zulke praktische zaken op t werk altijd terecht. tegenwoordig zeg ik gewoon 'rot toch eens op, wat zou ik dat kunnen en gij zelf niet?' ... en raar maar waar, eens ze dan noodgedwongen zelf eens inventief moeten zijn, dan komen die mij achteraf nog trots en heel verrast zeggen dat t gelukt is! leer mij de jongeren van nu wat kennen.
Anekdotich, is leuk, maar de cijfers liegen er niet om.

Mijn generatie werkt meer. Vooral de vrouwen zijn masaal aan de bak gegaan. Ook omwille van het feit dat ze meer hooggeschoold zijn.

Laatst gewijzigd door Tavek : 28 januari 2019 om 13:51.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2019, 13:50   #76
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.434
Standaard

Wat je zelf "niet kan" moet je ook niet doen?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2019, 13:54   #77
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Anekdotich, is leuk, maar de cijfers liegen er niet om.

Mijn generatie werkt meer. Vooral de vrouwen zijn masaal aan de bak gegaan. Ook omwille van het feit dat ze meer hooggeschoold zijn.
Eerst stellen dat ik dat zeker niet afkeur.

Maar, ons moeder was thuis. Geen crèche, geen naschoolse opvang, geen kuisvrouw, geen tweede auto.....Dan kom je met veel minder inkomsten ook toe.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2019, 13:56   #78
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik kom uit aan 11000 uur voor mezelf, maar mijn loon ligt dan ook een stuk hoger dan een metserdienders.

Neem ik het gezinsinkomen, dan kunnen we het betalen op 7000 uur.
Kwa werktijd is dat 3 jaar. Maar dan hebben we niets anders gedaan dan geademd.

Als ik een voorbeeld neem dat ik persoonlijk weet, dan is het een HEEL ander verhaal. Da's een gezinnetje waarvan beiden een "inkomen uit werk , net iets beter dan werkloosheidsuitkeringen" hebben.

Die mogen gezamenlijk er 15 000u over doen. En 2 kinderen opvoeden...
Dat heet: leven van de liefde.
Nie moeilijk als ge zo jong zijt. Ge hebt altijd wel een reserve cartouche zitten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2019, 13:59   #79
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Eerst stellen dat ik dat zeker niet afkeur.

Maar, ons moeder was thuis. Geen crèche, geen naschoolse opvang, geen kuisvrouw, geen tweede auto.....Dan kom je met veel minder inkomsten ook toe.
Aangezien meer vrouwen dan mannen in mijn generatie hooggeschoold zijn, is die hun loon veel hoger dan wat ze winnen met thuisblijven he.

Ik kan begrijpen dat de winkelbediende die 1200 euro netto verdient kiest om thuis te blijven voor de kinderen ipv 400-500 euro pm creche te betalen, een wagen & diesel.

Maar de bachelor of master met 2000 euro netto en firmawagen....daar loont het thuisblijven gewoon niet.

Die mensen kunnen dankzij hun hoog gezamelijk netto inkomen & de lage rentes inderdaad nu duurdere woningen kopen.

Maar voor de A2'er is het kinkloppen nu.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2019, 14:57   #80
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Anekdotich, is leuk, maar de cijfers liegen er niet om.

Mijn generatie werkt meer. Vooral de vrouwen zijn masaal aan de bak gegaan. Ook omwille van het feit dat ze meer hooggeschoold zijn.
Aan 'uw generatie' heb jij evenveel verdienste als ik aan t feit dat mijn hoogopgeleide echtgenote meestal voltijds en minstens 4/5 gewerkt heeft hé, wat nu?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be