Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 april 2019, 00:02   #1
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard Braziliaanse inheemse stammen betogen tegen assimilatieplan Bolsonaro

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...onaro~a21cd989
Maatschappij en samenleving:
Wie zijn zij om de inheemse bevolking te verdrukken ??
Laat hen toch gewoon met rust !!
Maar nee , het draait om geld en macht , en dat daar voor de boel moet oprotten ....
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2019, 08:25   #2
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...onaro~a21cd989
Maatschappij en samenleving:
Wie zijn zij om de inheemse bevolking te verdrukken ??
Laat hen toch gewoon met rust !!
Maar nee , het draait om geld en macht , en dat daar voor de boel moet oprotten ....
Hmm, ne moeilijke..

Doet me een beetje denken aan Australië waar de aboriginals verdreven werden door "de blanke Westerling".
De realiteit vandaag is dat veel aboriginals leven van uitkeringen, betaald door de blanke belastingbetaler. Van de 200 die ik er gezien heb, zijn velen werkloze alcoholiekers die maar wat rondhangen in de stad. En van hun kinderen komt meestal niks omdat de ouders een slecht voorbeeld geven. Ik weet niet of ze er een beter leven op na hielden als de blanken die stamvolkeren met rust hadden gelaten.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2019, 14:32   #3
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...onaro~a21cd989
Maatschappij en samenleving:
Wie zijn zij om de inheemse bevolking te verdrukken ??
Laat hen toch gewoon met rust !!
Maar nee , het draait om geld en macht , en dat daar voor de boel moet oprotten ....
Freddy De Kerpel vond die Bolsonaro een toffe peer en onze Freddy kan het weten
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2019, 16:42   #4
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.855
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Hmm, ne moeilijke..

Doet me een beetje denken aan Australië waar de aboriginals verdreven werden door "de blanke Westerling".
De realiteit vandaag is dat veel aboriginals leven van uitkeringen, betaald door de blanke belastingbetaler. Van de 200 die ik er gezien heb, zijn velen werkloze alcoholiekers die maar wat rondhangen in de stad. En van hun kinderen komt meestal niks omdat de ouders een slecht voorbeeld geven. Ik weet niet of ze er een beter leven op na hielden als de blanken die stamvolkeren met rust hadden gelaten.
Die uitkering is een vergoeding voor de landjepik door de blanken. Met als resultaat dat aboriginals niet moeten gaan werken om een inkomen te hebben en dus ook geen poot uitsteken (tenzij naar een fles).
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2019, 18:02   #5
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Hmm, ne moeilijke..

Doet me een beetje denken aan Australië waar de aboriginals verdreven werden door "de blanke Westerling".
De realiteit vandaag is dat veel aboriginals leven van uitkeringen, betaald door de blanke belastingbetaler. Van de 200 die ik er gezien heb, zijn velen werkloze alcoholiekers die maar wat rondhangen in de stad. En van hun kinderen komt meestal niks omdat de ouders een slecht voorbeeld geven. Ik weet niet of ze er een beter leven op na hielden als de blanken die stamvolkeren met rust hadden gelaten.
ik denk dat ze liever met rust gelaten waren dan uitgemoord of gesteriliseerd
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2019, 22:49   #6
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
ik denk dat ze liever met rust gelaten waren dan uitgemoord of gesteriliseerd
Uitgemoord, dat wenst niemand.
Maar als blanken er een vorm van beschaving komen brengen die uiteindelijk tot welvaart leidt, durf ik serieus te betwijfelen welke samenlevingsvorm het beste is. Vrouwen hebben in die stamvolkeren doorgaans niks te zeggen. Dienen gewoon voor voortplanting en het plezier van de mannen.
Je ziet wereldwijd ook nergens blanke stamvolkeren. Het zijn altijd zwarten, en het is altijd de blanke big bad wulf die de boosdoener is (zie momenteel naar Zuid Afrika waar blanke boeren onteigend worden, of Zimbabwe) Als de zwarten een samenleving moeten leiden, gaat het helemaal fout.

In Brazilië kiezen zwarten ervoor om veel kinderen te maken. Ze hebben geen geld voor onderwijs, waardoor hun kinderen uiteindelijk tweederangsburgers worden. Blanken brengen doorgaans beschaving, betalen voor privéonderwijs en hebben betere jobs. Ze maken gewoon betere keuzes maar zwarten zijn er als de kippen bij om alles af te doen als racisme.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 27 april 2019 om 23:05.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2019, 02:07   #7
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

Zwarten hebben een probleem dat ze blijvend gek kunnen blijven na het roken van maruhana of andere drugs. Op de middelbare school herinner ik mij nog dat geen van de Suries zich aan een joint waagde. Waarschijnlijk van hun ouders meegekregen. Blanken hebben die 'last' niet en kunnen tijdelijk drugsgebruikers zijn en voor de rest van hun leven normaal functioneren ~ zonder psychische stoornissen. Daarnaast zijn het in de zwarte gemeenschappen ook weer de grootste losers die zich het snelst voortplanten. Bij blanken zie je juist weer dat de rijken het zich kunnen veroorloven om 4 kinderen erop na te houden.

To the point: het wordt tijd om het probleem dat in de zwarte gemeenschap onder ogen te zien. Voor (zwarte scholen) moeten aparte klaslokalen komen waar de losers van de slimme worden gescheiden. Doe je dat niet; wat nu gebeurd - sleuren ze het talent mee. Zonde.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 28 april 2019 om 02:16.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2019, 02:14   #8
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

Dat vrouwen in de stamvolkeren, en nu praat ik over negers, niks te zeggen hebben - is mij een tegenovergestelde mening toegedaan. Het zijn de vrouwen die grondrechten hebben die lopen via de moederslijn. En via de stammoederlijn kunnen stamhoofden, in Suriname: kapiteins genoemd - gekozen worden. Mannen hebben als vader weinig in te brengen, dit willen de vrouwen ook zo houden. Over het kip en het ei verhaal gesproken...

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 28 april 2019 om 02:18.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2019, 17:28   #9
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Zwarten hebben een probleem dat ze blijvend gek kunnen blijven na het roken van maruhana of andere drugs. Op de middelbare school herinner ik mij nog dat geen van de Suries zich aan een joint waagde. Waarschijnlijk van hun ouders meegekregen. Blanken hebben die 'last' niet en kunnen tijdelijk drugsgebruikers zijn en voor de rest van hun leven normaal functioneren ~ zonder psychische stoornissen. Daarnaast zijn het in de zwarte gemeenschappen ook weer de grootste losers die zich het snelst voortplanten. Bij blanken zie je juist weer dat de rijken het zich kunnen veroorloven om 4 kinderen erop na te houden.

To the point: het wordt tijd om het probleem dat in de zwarte gemeenschap onder ogen te zien. Voor (zwarte scholen) moeten aparte klaslokalen komen waar de losers van de slimme worden gescheiden. Doe je dat niet; wat nu gebeurd - sleuren ze het talent mee. Zonde.
Nu ik er even bij stil sta..

Kun jij 1 welvarend land op de planeet benoemen, waar zwarten de maatschappij doen draaien? Ik niet

Zuid Afrika was bij mijn weten het enige land in Afrika waar er enige welvaart was. Maar met dank aan de blanken. Nu zien we dat de zwarte meerderheid de blanke boeren wil onteigenen.

In de USA zijn zwarten oververtegenwoordigd in de misdaadcijfers en in de bijstand. Overal ter wereld is de reactie hetzelfde. "Zwarten krijgen geen kans en blanken zijn de racisten". Maw de verantwoordelijkheid bij een ander leggen.
Ik word er zo moe van. Niemand die de realiteit onder ogen wil zien
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2019, 20:11   #10
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

Ik wel, als ik naar de cijfers van Botswana kijk dan doet dit land, onder zwart bestuur, het goed. Ik ken het land niet, ben er nooit geweest, maar ik meen vernomen te hebben dat zoeloes zich onderscheiden van de Bantu's; nml lichter gekleurd - heeft nietsvan doen met rassenvermenging. Deze mensen kunnen waarschijnlijk sneller vriendschapsband sluiten dan andere negers, denk ik. Misschien speelt ook een rol dat deze stam minder getergd wordt psychische zieken. Met vriendschapsband bedoel ik onderling vertrouwen, dit is essentieel om een land of groot bedrijf draaiende te houden. Niets houdt goed stand als iedereen, iedereen een loer wil draaien. Ik als blanke zie vaak hoe 'donkeren' met verbazing kijken hoe snel blanken 'vriendjes' worden en vandaaruit als groep dingen gedaan krijgen wat zij niet kunnen. Aan de andere kant kunnen donkere een complete gevangenis zijnde gedetineerden runnen. Dit gebeurd in Congo, ook Bolivia heb ik begrepen. Bij blanken hoef je deze grappen niet uit te halen, niemand die klikt en iedereen ontsnapt. Daar is samenwerking voor nodig en dat ontbreekt bij diemensen. Dit speelt meer dan verschillen in ras IQ levels, me dunkt.

Overigens ben je niet in ingegaan op mijn laatste post. Ik denk dat het veel beter kan met de zwarte gemeenschappen in de America's. Drugs bij deze mensen is een serieus probleem. Ze hebben een aanzienlijke kans om voor hun rest van hun leven gek te raken. Daarbij zijn er zeker die potentie hebben, maar moeten gescheiden worden van de probleemgevallen. Ik schudt nu maar een getal uit mijn mouw waar 1% a 2% van de blanken gedragsproblemen heeft is dit bij bij zwarten tenminste het 10 voudige. Hoe dit komt weet ik niet. In de middeleeuwen belandde je op de brandstapel, vooral in de 15e eeuw mocht ge een geestesziekte hebben. Ergo men deed destijds aan een upgraden van het Europese ras? Vergezocht maar een effect moeten die houtvuren en geroosterd mensenvlees wel achtergelaten hebben - denk ik.

Nu beweer ik niet dat we sprong van 500 jaar geleden terug moeten maken bij de negers. Niettemin zou het geen kwaad kunnen als ze onder ogen gaan zien dat er bij hen psychische ziekten vaker voorkomen en daar hun scholen op aanpassen. Dat zou ook een hoop stress wegnemen en misschien leiden dat ze ook 'betere' vriendschapsbanden, buiten de kerk om, kunnen sluiten. Goed voor samenleving en economie. Ps aan mopperen hebt ge weinig, iets doen en man bij paard noemen is beter - zo op een manier dat ge niet discriminatie beticht kan worden.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 28 april 2019 om 20:18.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2019, 23:43   #11
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
... een vorm van beschaving komen brengen die uiteindelijk tot welvaart leidt, durf ik serieus te betwijfelen welke samenlevingsvorm het beste is. ...
Doet me wat denken aan China.
Arme boerkes uit het binnenland gingen in de stad gaan werken tegen een veel hoger loon dan dat ze thuis hadden, konden daar ook al proeven van 'de welvaart.'
Maar het werd hen eigenlijk 'opgedrongen'...
Maw, laat de mensen vrij. Met ze iets op te leggen bereik je soms net het tegenovergestelde.

Velen zijn nadien terug naar hun 'armere' leven teruggekeerd omdat ze daar wel ietsjes 'gelukkiger' waren.

Daar is ook een documentaire van geweest op de TV.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be