Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 11 april 2017, 00:29   #181
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Zoveelste genocide op arabische kristenen.

http://www.nu.nl/buitenland/4606407/...en-egypte.html

Het zal vogens atmosphere weer niets met de Islam te maken hebben en de schuld van het westen.
Uiteraard.
daiwa is offline  
Oud 11 april 2017, 08:17   #182
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Had het westen Egypte maar niet moeten bombarderen...

Laatst gewijzigd door Eyjafjallajökull : 11 april 2017 om 08:17.
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 11 april 2017, 11:05   #183
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Opnieuw een ex-sovjet moslim verantwoordelijk voor de aanslag in Stockholm.
Het Westen verleent asiel aan radicale moslims uit die landen die daar zogezegd onderdrukt worden (volkomen terecht, radicale Islam verdient om onderdrukt te worden).
Degene die de aanslag in Boston pleegden waren radicale Tsjetsjenen die politiek asiel hadden gekregen in de VS omdat ze tegen Poetin waren. De Russische veiligheidsdiensten hadden nog voor hen gewaarschuwd, maar dat viel in dovemansoren.

Landen als Uzbekistan zijn vrij seculiere landen, ik ben er geweest, vrouwen met hoofddoek zie je veel minder dan in Brussel. Maar is een kleine geradicaliseerde minderheid, die in eigen land opgejaagd worden en afgemaakt.
Velen zaten in Syrië, ze weten dat als ze naar eigen land terugkeren ze doodgemarteld zullen worden, dus vragen ze asiel aan in het Westen. "Opposanten" tegen Poetin of pro-Russische regimes worden altijd met open armen ontvangen in het Westen, en men is niet kieskeurig.

Laatst gewijzigd door tomm : 11 april 2017 om 11:06.
tomm is offline  
Oud 11 april 2017, 11:09   #184
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Opnieuw een ex-sovjet moslim verantwoordelijk voor de aanslag in Stockholm.
Het Westen verleent asiel aan radicale moslims uit die landen die daar zogezegd onderdrukt worden (volkomen terecht, radicale Islam verdient om onderdrukt te worden).
Degene die de aanslag in Boston pleegden waren radicale Tsjetsjenen die politiek asiel hadden gekregen in de VS omdat ze tegen Poetin waren. De Russische veiligheidsdiensten hadden nog voor hen gewaarschuwd, maar dat viel in dovemansoren.

Landen als Uzbekistan zijn vrij seculiere landen, ik ben er geweest, vrouwen met hoofddoek zie je veel minder dan in Brussel. Maar is een kleine geradicaliseerde minderheid, die in eigen land opgejaagd worden en afgemaakt.
Velen zaten in Syrië, ze weten dat als ze naar eigen land terugkeren ze doodgemarteld zullen worden, dus vragen ze asiel aan in het Westen. "Opposanten" tegen Poetin of pro-Russische regimes worden altijd met open armen ontvangen in het Westen, en men is niet kieskeurig.
Kadyrov heeft het aanpakken van homo's ook hoger op zijn prioriteitenlijstje staan dan het aanpakken van salafisten.
Nietzsche is offline  
Oud 11 april 2017, 11:44   #185
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Kadyrov heeft het aanpakken van homo's ook hoger op zijn prioriteitenlijstje staan dan het aanpakken van salafisten.
Nee hoor, salafisten staan hoog in het prioriteitenlijstje. Westerse NGO's bekritiseerden Kadyrov omdat hij actie ondernam tegen extremistische moslims.

http://www.rferl.org/a/caucasus-repo.../27987472.html
tomm is offline  
Oud 11 april 2017, 12:51   #186
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Opnieuw een ex-sovjet moslim verantwoordelijk voor de aanslag in Stockholm.
Het Westen verleent asiel aan radicale moslims uit die landen die daar zogezegd onderdrukt worden (volkomen terecht, radicale Islam verdient om onderdrukt te worden).
Degene die de aanslag in Boston pleegden waren radicale Tsjetsjenen die politiek asiel hadden gekregen in de VS omdat ze tegen Poetin waren. De Russische veiligheidsdiensten hadden nog voor hen gewaarschuwd, maar dat viel in dovemansoren.

Landen als Uzbekistan zijn vrij seculiere landen, ik ben er geweest, vrouwen met hoofddoek zie je veel minder dan in Brussel. Maar is een kleine geradicaliseerde minderheid, die in eigen land opgejaagd worden en afgemaakt.
Velen zaten in Syrië, ze weten dat als ze naar eigen land terugkeren ze doodgemarteld zullen worden, dus vragen ze asiel aan in het Westen. "Opposanten" tegen Poetin of pro-Russische regimes worden altijd met open armen ontvangen in het Westen, en men is niet kieskeurig.
Bepaalde verdragen, die overigens ook van toepassing zijn op Rusland (ik denk bijvoorbeeld aan het EVRM en het Vluchtelingenverdrag) verplichtten de Westerse landen - en opnieuw, ook Rusland - om asiel/subsidiaire bescherming te verlenen aan personen die het risico lopen om te worden gefolterd.
TheFourHorsemen is offline  
Oud 11 april 2017, 12:55   #187
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Kortom: ook Rusland zou verplicht zijn aan zulke mensen asiel aan te bieden.
TheFourHorsemen is offline  
Oud 11 april 2017, 13:30   #188
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Nee hoor, salafisten staan hoog in het prioriteitenlijstje. Westerse NGO's bekritiseerden Kadyrov omdat hij actie ondernam tegen extremistische moslims.

http://www.rferl.org/a/caucasus-repo.../27987472.html
Ik beweer niet dat salafisten niet hoog op zijn prioriteitenlijstje staan. Ik beweer: dat hij het aanpakken van homo's nog relevanter acht.

Of verdwijnen salafisten ook in concentratiekampen?
Nietzsche is offline  
Oud 12 april 2017, 03:37   #189
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Bepaalde verdragen, die overigens ook van toepassing zijn op Rusland (ik denk bijvoorbeeld aan het EVRM en het Vluchtelingenverdrag) verplichtten de Westerse landen - en opnieuw, ook Rusland - om asiel/subsidiaire bescherming te verlenen aan personen die het risico lopen om te worden gefolterd.
Dus dan moeten we maar volop islamitische radicalen opvangen die in eigen land hard aangepakt worden? (met recht en reden)
tomm is offline  
Oud 12 april 2017, 03:41   #190
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Kortom: ook Rusland zou verplicht zijn aan zulke mensen asiel aan te bieden.
De Russen werken nauw samen met de veiligheidsdiensten van landen als Oezbekistan, als ze zich in Rusland wagen en opgemerkt worden worden ze onmiddellijk uitgeleverd aan het land van herkomst. De Russen moeten dat tuig niet, verdrag of geen verdrag. Als dat niet in hun belang is trekken ook westerse landen zich weinig aan van die verdragen.
tomm is offline  
Oud 12 april 2017, 03:44   #191
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik beweer niet dat salafisten niet hoog op zijn prioriteitenlijstje staan. Ik beweer: dat hij het aanpakken van homo's nog relevanter acht.

Of verdwijnen salafisten ook in concentratiekampen?
Weer zo'n broodje aap verhaal, fake news.
Dat het geen pretje is om als gay in Tsjetsjenië te leven kan ik begrijpen, maar 99% zit al lang in Moskou waar ze gewoon hun leven kunnen leiden. (gewoon niet te veel opvallen, het er niet te dik opleggen, dat is het enige verschil met het Westen)
tomm is offline  
Oud 12 april 2017, 03:51   #192
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Of verdwijnen salafisten ook in concentratiekampen?
Salafisten die geweld prediken worden opgepakt en verdwijnen in de kelders van de Kadyrovtsi... of als ze geluk hebben vliegen ze in een Siberische goelag.

Klinkt misschien hard, maar dat tuig wordt niet gepamperd zoals hier in die landen.

Vredevolle salafisten (als dat bestaat) krijgen boetes, werkverbod en zien hun moskeeën omgevormd tot discotheken. Ze worden ook constant in de gaten gehouden door de politie. Dat is ook zo in de andere ex-Sovjet landen. In Tajikistan gaat de politie zelfs actief op zoek naar baardmannen om hun baard af te scheren. Vrouwen die extremistisch gekleed gaan worden ook aangehouden en ondervraagd. Er is een totale nultolerantie voor religieus extremisme, en dat vind ik niet slecht.

Laatst gewijzigd door tomm : 12 april 2017 om 03:59.
tomm is offline  
Oud 17 april 2017, 19:12   #193
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Wacht nog even af.
Ik denk ook wel dat als het voor Poetin teveel zal worden men een gevoelige snaar gaat raken het snel gedaan zal zijn met die hun zever.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be