Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 oktober 2009, 17:43   #1
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard Hoe lossen we dit op?

Een greepje uit de talloze voorbeelden;


Nog steeds meer dan 100 olifanten per dag afgeslacht

http://www.hln.be/hln/nl/2661/Bedrei...geslacht.dhtml

http://www.hln.be/hln/nl/2661/Bedrei...e-tijger.dhtml

Politie ontdekt ingevroren tijgers in Vietnam

http://www.hln.be/hln/nl/2661/Bedrei...-Vietnam.dhtml
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 17:48   #2
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Het feit dat men intussen stropers opspoort en vervolgt is een zeer grote vooruitgang
tegenover enkele jaren geleden...
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 18:02   #3
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

Altijd hetzelfde antwoord;

Toen ik onlangs ,naar mijn werk fietste zijn mij geen bruine beren,wolven..oerrunderen...zelfs geen Ree-en onder ogen gekomen..Nochtans allemaal dieren die in Vlaanderen "van nature" voorkomen...

Laat ons dus stoppen de Afrikanen te beoordelen..ER zijn steeds meer monden te voeden,steeds meer geldbeugeltjes te vullen.In grote delen van Afrika zijn "olifanten" al lang opgekuist,behalve de ivoorhandel gaat het om simpele overlevingslandbouw die door die grote grijze "schoften" overhoop gehaald wordt....dit zal gewoon verder gaan,en wij,hier in Vlaanderen,hebben niet eens het morele recht om over het uitroeien van wilde dieren te spreken.Laat dit aan Russen,Polen,Esten...over .

Laatst gewijzigd door kelt : 20 oktober 2009 om 18:03.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 18:10   #4
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Altijd hetzelfde antwoord;

Toen ik onlangs ,naar mijn werk fietste zijn mij geen bruine beren,wolven..oerrunderen...zelfs geen Ree-en onder ogen gekomen..Nochtans allemaal dieren die in Vlaanderen "van nature" voorkomen...

Laat ons dus stoppen de Afrikanen te beoordelen..ER zijn steeds meer monden te voeden,steeds meer geldbeugeltjes te vullen.In grote delen van Afrika zijn "olifanten" al lang opgekuist,behalve de ivoorhandel gaat het om simpele overlevingslandbouw die door die grote grijze "schoften" overhoop gehaald wordt....dit zal gewoon verder gaan,en wij,hier in Vlaanderen,hebben niet eens het morele recht om over het uitroeien van wilde dieren te spreken.Laat dit aan Russen,Polen,Esten...over .
Dus u stelt voor om niets te doen en u vindt het wel OK?

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 20 oktober 2009 om 18:11.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 09:10   #5
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Altijd hetzelfde antwoord;

Toen ik onlangs ,naar mijn werk fietste zijn mij geen bruine beren,wolven..oerrunderen...zelfs geen Ree-en onder ogen gekomen..Nochtans allemaal dieren die in Vlaanderen "van nature" voorkomen...

Laat ons dus stoppen de Afrikanen te beoordelenER zijn steeds meer monden te voeden,steeds meer geldbeugeltjes te vullen.In grote delen van Afrika zijn "olifanten" al lang opgekuist,behalve de ivoorhandel gaat het om simpele overlevingslandbouw die door die grote grijze "schoften" overhoop gehaald wordt....dit zal gewoon verder gaan,en wij,hier in Vlaanderen,hebben niet eens het morele recht om over het uitroeien van wilde dieren te spreken.Laat dit aan Russen,Polen,Esten...over .
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen. Misschien is het verstandig om de mensen daar te behoeden voor de fouten die we zelf in het verleden gemaakt hebben. In tegenstelling tot u ben ik de mening toegedaan dat we er net alles aan moeten doen om het uitsterven van die dieren te voorkomen. U stelling en mening leidt er enkel toe dat al die dieren uiteindelijk tot de laatste uitgeroeid zullen worden ... en u stond erbij en keek ernaar, enkel omdat u morele bezwaren hebt. Mijn vraag aan u is nu, nadat al de dieren zijn uitgeroeid, hoe ga je dan al die mensen monden voeden en geldbeugeltjes vullen?
Kortom het excuus dat u aanhaalt (“ER zijn steeds meer monden te voeden,steeds meer geldbeugeltjes te vullen”) en het goedkeuren van dergelijk gedrag is gewoon dom en vooral kortzichtig omdat het louter tijdelijk wat soelaas kan brengen, om monden te voeden en geldbeugeltjes te vullen. Het is dus een zogezegde “oplossing” die er geen is en het enige resultaat dat je daarmee bereikt is dat de dieren uiteindelijk zulllen verdwijnen. Er dringt zich een duurzame oplossing op.

Het begint al met hetgeen ik onderlijnd heb in uw reactie. Om erger te voorkomen en de situatie niet te laten ontsporen dringt zich ten eerste al een inkrimping van de bevolking op, op maat van de mogelijkheden die er zijn. Geboortebeperking dus. Op die manier zijn er minder monden te voeden en minder geldbeugeltjes te vullen zodat ook minder mensen hun toevlucht zullen nemen tot dergelijke praktijken.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/We...sgroei-aan.htm

Ten tweede een harde aanpak van de stropers. Zij schieten met scherp op parkwachters, dus omgekeerd moet het ook kunnen. Een “no mercy “ – aanpak dus voor de stropers dus.

Ten derde een verbod op afgeleide producten van die dieren en een harde aanpak van de illegale handel en vooral de afnemers van ivoor ed. Zij zorgen er immers voor dat dergelijke handel levensvatbaar is en blijft.

Ten vierde de situatie lokaal verbeteren door stabiliteit te brengen en economische situatie te verbeteren zodat mensen meer kansen krijgen. Mensen opleiden en hun meer kansen geven dus.

Tot zover mijn actieplan.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 21 oktober 2009 om 09:12.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 20:01   #6
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen. Misschien is het verstandig om de mensen daar te behoeden voor de fouten die we zelf in het verleden gemaakt hebben. In tegenstelling tot u ben ik de mening toegedaan dat we er net alles aan moeten doen om het uitsterven van die dieren te voorkomen. U stelling en mening leidt er enkel toe dat al die dieren uiteindelijk tot de laatste uitgeroeid zullen worden ... en u stond erbij en keek ernaar, enkel omdat u morele bezwaren hebt. Mijn vraag aan u is nu, nadat al de dieren zijn uitgeroeid, hoe ga je dan al die mensen monden voeden en geldbeugeltjes vullen?
Kortom het excuus dat u aanhaalt (“ER zijn steeds meer monden te voeden,steeds meer geldbeugeltjes te vullen”) en het goedkeuren van dergelijk gedrag is gewoon dom en vooral kortzichtig omdat het louter tijdelijk wat soelaas kan brengen, om monden te voeden en geldbeugeltjes te vullen. Het is dus een zogezegde “oplossing” die er geen is en het enige resultaat dat je daarmee bereikt is dat de dieren uiteindelijk zulllen verdwijnen. Er dringt zich een duurzame oplossing op.

Het begint al met hetgeen ik onderlijnd heb in uw reactie. Om erger te voorkomen en de situatie niet te laten ontsporen dringt zich ten eerste al een inkrimping van de bevolking op, op maat van de mogelijkheden die er zijn. Geboortebeperking dus. Op die manier zijn er minder monden te voeden en minder geldbeugeltjes te vullen zodat ook minder mensen hun toevlucht zullen nemen tot dergelijke praktijken.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/We...sgroei-aan.htm

Ten tweede een harde aanpak van de stropers. Zij schieten met scherp op parkwachters, dus omgekeerd moet het ook kunnen. Een “no mercy “ – aanpak dus voor de stropers dus.

Ten derde een verbod op afgeleide producten van die dieren en een harde aanpak van de illegale handel en vooral de afnemers van ivoor ed. Zij zorgen er immers voor dat dergelijke handel levensvatbaar is en blijft.

Ten vierde de situatie lokaal verbeteren door stabiliteit te brengen en economische situatie te verbeteren zodat mensen meer kansen krijgen. Mensen opleiden en hun meer kansen geven dus.

Tot zover mijn actieplan.
Uw laatste alinea's geven exact aan wat gemotiveerde mensen namens de VN en talloze hulporganisaties al decennia proberen te doen.Uiteindlijk wordt het daar gezien als "bemoeienis van blanke schijnheilige kolonisten" en steeds talrijker wordt de Kalashnikov getoond aan al deze goedbedoelde initiatieven...(met Soedan en Somalie als meest schokkende voorbeelden).Dit is overigens de reden dat steeds meer militairen van de geindustrialiseerde wereld nu ontplooid worden om hulpverleners te beschermen....het zal NIKS opbrengen...De enige reden dat er nog zeer grote wildreservaten zijn in verschillende Afrikanase landen is dat die toptnogtoe veel opbrachten .en o ironie,het dagdagelijks beheer daarvan was totnogtoe in handen van ..blanke immigranten"..In tijden van crisis echter,met minder en minder bezoekers en meer en meer ellende in de slumps ernaast, zijn ze reservegrond voor de bevolking....

Geboortenbeperking....manmanman....we worden uitgelachen

Laatst gewijzigd door kelt : 21 oktober 2009 om 20:06.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2009, 21:52   #7
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Een greepje uit de talloze voorbeelden;


Nog steeds meer dan 100 olifanten per dag afgeslacht

http://www.hln.be/hln/nl/2661/Bedrei...geslacht.dhtml

http://www.hln.be/hln/nl/2661/Bedrei...e-tijger.dhtml

Politie ontdekt ingevroren tijgers in Vietnam

http://www.hln.be/hln/nl/2661/Bedrei...-Vietnam.dhtml
Tja, die stropers zijn kansarme sukkelaars met een triestige jeugd en die nog geen asiel in Belgie hebben kunnen krijgen.
De oplossing ligt voor de hand: Belgisch OCMW.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 15:22   #8
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Tja, die stropers zijn kansarme sukkelaars met een triestige jeugd en die nog geen asiel in Belgie hebben kunnen krijgen.
De oplossing ligt voor de hand: Belgisch OCMW.
Kunnen we niet beter die tijgers en olifanten asiel geven?
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 16:20   #9
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Kunnen we niet beter die tijgers en olifanten asiel geven?
Olifanten zouden zich hier niet thuisvoelen, die werken voor hun boterham.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 13:21   #10
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Tja, die stropers zijn kansarme sukkelaars met een triestige jeugd en die nog geen asiel in Belgie hebben kunnen krijgen.
De oplossing ligt voor de hand: Belgisch OCMW.
Jamaar dat is nog geen garantie hoor ... In Wallonië wordt ook nog veel gestroopt. Ze lopen daar gewoon met nachtkijkers rond om herten ed af te knallen en vervolgens door te verkopen aan restaurants ... dit niettegenstaande het Belgische OCMW.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 24 oktober 2009 om 13:22.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 11:05   #11
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Krugerpark wil militairen inzetten tegen stropers

http://www.hln.be/hln/nl/2661/Bedrei...stropers.dhtml
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 11:26   #12
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Jamaar dat is nog geen garantie hoor ... In Wallonië wordt ook nog veel gestroopt. Ze lopen daar gewoon met nachtkijkers rond om herten ed af te knallen en vervolgens door te verkopen aan restaurants ... dit niettegenstaande het Belgische OCMW.
Ik denk niet dat onze stropers van het OCMW leven.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 13:16   #13
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Een greepje uit de talloze voorbeelden;


Nog steeds meer dan 100 olifanten per dag afgeslacht

http://www.hln.be/hln/nl/2661/Bedrei...geslacht.dhtml

http://www.hln.be/hln/nl/2661/Bedrei...e-tijger.dhtml

Politie ontdekt ingevroren tijgers in Vietnam

http://www.hln.be/hln/nl/2661/Bedrei...-Vietnam.dhtml
Ik treed kelt bij.
Steeds hetzelfde antwoord, in één woord: Overbevolking.

Onze aarde is geen ballon die je door erin te blazen wat groter kan maken.
Er zijn grenzen aan die grotendeels vastliggen.
Grenzen die de mens blijkbaar niet wil aanvaarden.
Hij wil blijkbaar eindeloos kunnen expanderen, de gehanteerde economische moddellen zijn er zelfs op gebaseerd.

Zolang dit voortduurt is enkel leven dat door de mens als nuttig wordt beschouwd min of meer verzekerd van succes (zie bvb varkens, schapen en koeien)
Al het andere wordt naarmate onze aantallen toenemen naar de marge of ondergang gedreven.

Laatst gewijzigd door satiper : 25 oktober 2009 om 13:17.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 13:42   #14
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

ik stel voor vallen uit te zetten gericht op bipedale landwezens met gemiddelde hoogte van 1m80 die, bij vangst, het wezen meer dan 4 meter in de hoogte trekt om te rotten, ter afschrikking van andere bipedale wezens.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 20:17   #15
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.253
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Ik treed kelt bij.
Steeds hetzelfde antwoord, in één woord: Overbevolking.

Onze aarde is geen ballon die je door erin te blazen wat groter kan maken.
Er zijn grenzen aan die grotendeels vastliggen.
Grenzen die de mens blijkbaar niet wil aanvaarden.
Hij wil blijkbaar eindeloos kunnen expanderen, de gehanteerde economische moddellen zijn er zelfs op gebaseerd.

Zolang dit voortduurt is enkel leven dat door de mens als nuttig wordt beschouwd min of meer verzekerd van succes (zie bvb varkens, schapen en koeien)
Al het andere wordt naarmate onze aantallen toenemen naar de marge of ondergang gedreven.


Als je als soort, als menselijke soort, wil voortplanten tot in het oneindige, tot alle mogelijke niches ingevuld zijn, dan moet je aanvaarden dat er geen plaats overblijft voor andere soorten. De oppervlakte van de bol is nu eenmaal beperkt.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 20:52   #16
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Ik treed kelt bij.
Steeds hetzelfde antwoord, in één woord: Overbevolking.

Onze aarde is geen ballon die je door erin te blazen wat groter kan maken.
Er zijn grenzen aan die grotendeels vastliggen.
Grenzen die de mens blijkbaar niet wil aanvaarden.
Hij wil blijkbaar eindeloos kunnen expanderen, de gehanteerde economische moddellen zijn er zelfs op gebaseerd.

Zolang dit voortduurt is enkel leven dat door de mens als nuttig wordt beschouwd min of meer verzekerd van succes (zie bvb varkens, schapen en koeien)
Al het andere wordt naarmate onze aantallen toenemen naar de marge of ondergang gedreven.
We zouden ook olifantensteaks kunnen eten. ZO blijft die soort in stand gehouden.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 11:16   #17
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
We zouden ook olifantensteaks kunnen eten. ZO blijft die soort in stand gehouden.
En verdwijnt er een andere

Je zou natuurlijk kunnen pleiten voor meer variatie op ons bord en aldoende voor een behoud van variatie in de soorten.
Dit gaat echter dan weer in tegen de noodzaak om efficiënt te produceren en dus blijft alles zoals het was.

Ik zie ons zelfs eerder de andere richting opgaan. Nog wat verder weg van de natuur. Het kweken van varkens zonder poten bvb. Poten zijn enkel hinderlijk in de 0,75 m² die ze tot hun beschikking hebben
Maar de mens die doet het goed hoor dankzij deze ingreep is er misschien nog plaats voor enkele miljoenen meer
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 11:25   #18
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
En verdwijnt er een andere

Je zou natuurlijk kunnen pleiten voor meer variatie op ons bord en aldoende voor een behoud van variatie in de soorten.
Dit gaat echter dan weer in tegen de noodzaak om efficiënt te produceren en dus blijft alles zoals het was.

Ik zie ons zelfs eerder de andere richting opgaan. Nog wat verder weg van de natuur. Het kweken van varkens zonder poten bvb. Poten zijn enkel hinderlijk in de 0,75 m² die ze tot hun beschikking hebben
Maar de mens die doet het goed hoor dankzij deze ingreep is er misschien nog plaats voor enkele miljoenen meer
http://www.brusselnieuws.be/artikels...-varkenspoten/

http://www.solo.be/nl/recepten/gegri...uce-robert.htm
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor

Laatst gewijzigd door rikbe : 26 oktober 2009 om 11:29.
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 11:44   #19
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Je denkt toch niet dat dit een rem gaat zijn om hiernaartoe te evolueren?
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be