Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 maart 2018, 08:44   #61
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik woon in Antwerpen en ik moet ook geregeld mijn gazon maaien.

Nu, ik moet wel toegeven dat het slechts 15 minuten duurt om heel mijn gazon te maaien.
Die van Zandvliet (voor niet-aardrijkskundige mensen onder ons: dat is aan de grens met Nederland) moeten niet komen zeggen dat ze in Antwerpen wonen.

Anekdote:
ik hoorde eens iemand met een Antwerps accent zeggen "wij, van Antwerpen ...", toen hij werd onderbroken met "hoe? gij woont toch in Borgerhout ... man, dat is den boerenbuiten ...".
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2018, 09:08   #62
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vlaanderen is wel degelijk overbevolkt.
De steden zijn er overbevolkt.
Ik vind het onmenselijk dat een kind in iets dergelijks geboren wordt, er zijn kindertijd moet passeren, en in iets soortgelijks moet blijven wonen tot hij naar de palliatieve kan verhuizen.

Of die kinderen nu daar met hun smartphone spelen of in een alleenstaande villa wat verschil maakt dat uit ? Of zie jij misschien nog veel kinderen met de knikkers spelen op straat ? Degene die ik nog zie op straat zijn eveneens gewoon in de weer met hun schermpje.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 maart 2018 om 09:11.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2018, 10:42   #63
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Of die kinderen nu daar met hun smartphone spelen of in een alleenstaande villa wat verschil maakt dat uit ? Of zie jij misschien nog veel kinderen met de knikkers spelen op straat ? Degene die ik nog zie op straat zijn eveneens gewoon in de weer met hun schermpje.
Met welke speeltjes de hedendaagse kinderen overstelpt worden, interesseert me geen reet.
Ik vind overbevolkte grootsteden waar mensen in konijnenkoten wonen, mensonwaardig.
Vlaanderen zou terug een bevolkingsaantal van pakweg maximaal 4 mio moeten hebben, ipv nu boven de 6 mio.
Dan zou heel die zever omtrent het onderwerp van deze draad niet meer nodig zijn.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2018, 11:18   #64
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die van Zandvliet (voor niet-aardrijkskundige mensen onder ons: dat is aan de grens met Nederland) moeten niet komen zeggen dat ze in Antwerpen wonen.

Anekdote:
ik hoorde eens iemand met een Antwerps accent zeggen "wij, van Antwerpen ...", toen hij werd onderbroken met "hoe? gij woont toch in Borgerhout ... man, dat is den boerenbuiten ...".
Ik woon binnen de singel. District Antwerpen dus.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 8 maart 2018 om 11:20.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2018, 17:37   #65
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Met welke speeltjes de hedendaagse kinderen overstelpt worden, interesseert me geen reet.
Ik vind overbevolkte grootsteden waar mensen in konijnenkoten wonen, mensonwaardig.
Vlaanderen zou terug een bevolkingsaantal van pakweg maximaal 4 mio moeten hebben, ipv nu boven de 6 mio.
Dan zou heel die zever omtrent het onderwerp van deze draad niet meer nodig zijn.
Dat van die overbevolking klopt. Sowieso geld dat voor de ganse planeet. We zijn gewoon met te veel. En dat wordt steeds erger. Mensen vinden het nog altijd van heel groot belang om zich voort te planten.....anders heeft hun leven geen zin is de onzin daaromtrent.

Anderzijds is zo groot mogelijk willen wonen ook een immense belasting voor mens en milieu.
Kijk maar naar het verschil tussen Vlaanderen en Nederland.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2018, 21:59   #66
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.705
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ni met mijn waterbus lachen hé!
Die vaart los door een LEZ met diesel motoren.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be