Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 december 2017, 10:34   #21
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Jup. En weet je wat je daarvoor nodig hebt? Een meerderheid.

Iets wat De Wever niet heeft voor zijn standpunt.
Zeker???
Wie denk je, buiten onze linkiewinkies die blijkbaar geen hersenen meer hebben in hun kop, dat politiek zelfmoord wil plegen door vast te houden aan deze wet die in la Belgique het licht zal uitdoen???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 10:37   #22
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Tavek, denk je nu echt dat een wet de realiteit te bepalen heeft ?

Neen, de wet is bepalend voor zover de voorwaarden tot uitvoering er zijn, daarom is het nog niet volledig bepalend voor de toekomst, dan mag de NVA nog correct zijn, wetten dicteren normaal gezien niet.

Toch nog terugkomend op de wetten, stel ik mij de vraag of een wet voor iets dient of juist nergens toe leidt ?

Wat zijn de bedoelingen van de wetten, behandel je de wet als middel tot doelstellingen of gebruik je de wet als middel om te misbruiken, want iedereen is gelijk voor de wet maar de wet is blijkbaar niet gelijk voor iedereen...contradictie ?
Hewel, hier zie je duidelijk dat de officiële regeringen in ons land niets te zeggen hebben... De beslissingen worden duidelijk elders genomen...
En dat willen ze ons voorschotelen als zogenaamde democratie.... een speeltje om de bevolking dom en arm te houden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 10:37   #23
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Beke zal pas zwijgen na een verpletterend slecht verkiezingsresultaat.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 10:41   #24
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Jup. En weet je wat je daarvoor nodig hebt? Een meerderheid.

Iets wat De Wever niet heeft voor zijn standpunt.
Zelfs mensen die de N-VA niet goedgezind zijn beseffen dat er iets staat te gebeuren dat ze niet willen: in het donker en in de kou gezet worden.

Mijn inductieplaat werd gisteren hersteld. Ze was nog net in garantie. Ik heb wel moeten wachten op het juiste wisselstuk. Een inductieplaat werkt niet op gas. Op gas werkt in dit appartementsblok alleen de verwarming.

Gelukkig kon ik me behelpen met de microgolfoven. Kan jij behoorlijk koken met enkel een microgolfoven? Ik kan goed koken maar niet in de microgolfoven.

Ik gun het jou van harte dat je uit pure haat niet meer kunt koken, kou moet lijden, en in het donker moet zitten, maar IK kies daar NIET voor. En ik ben er zeker van dat er héél veel mensen hetzelfde over denken als ik. Mensen met hersens wel te verstaan.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 10:55   #25
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

niet zonder risico die strategie van BDW.
Een matig incident in een centrale voor de verkiezingen, en hij heeft zijn eigen dioxinecrisis.
Eerst een wet goedkeuren, daarna pas beseffen dat het waarschijnlijk niet kan.
In plaats van een stormprogramma op te zetten voor alternatieve en veilige energiebevoorrading, beperkt hij zich tot dwarsliggen.
IK heb toch een ander idee over behoorlijk bestuur en de kracht van verandering.
Zou het kunnen, dat ze weinig andere thema's hebben voor de verkiezingen, en bewust hierop willen polariseren, en zolang de vernieuwing blijven afhouden? Met conservatieven weet je nooit waar je echt aan toe bent.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 10:58   #26
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Jup. En weet je wat je daarvoor nodig hebt? Een meerderheid.

Iets wat De Wever niet heeft voor zijn standpunt.
Dat valt nog te bezien.

Der N-VA bestaat sinds 2001. EEN jaar voor Verhofstadt het parlement het bewuste pact door de strot duwde. Meerderheid tegen oppositie en onder druk van de groenen en de rooien. De N-VA zat toen niet alleen in de oppositie, ze was ook nog piepklein.

Het waren de liberalen die wilden dat de sluiting afhankelijk werd gemaakt
van een evaluatie vooraf i.v.m. bevoorradingszekerheid. Bovendien staat er geschreven en gedrukt dat De CREG er over moet waken dat er tijdig
initiatieven ontplooid worden tegen een eventueel bevoorradingstekort op het ogenblik dat de kerncentrales gesloten worden.
Dat is NIET het geval. Daar gaat de wet waar jij je met handen en voeten aan vastklampt omdat je de N-VA niet kunt luchten.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 10:59   #27
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
niet zonder risico die strategie van BDW.
Een matig incident in een centrale voor de verkiezingen, en hij heeft zijn eigen dioxinecrisis.
Eerst een wet goedkeuren, daarna pas beseffen dat het waarschijnlijk niet kan.
In plaats van een stormprogramma op te zetten voor alternatieve en veilige energiebevoorrading, beperkt hij zich tot dwarsliggen.
IK heb toch een ander idee over behoorlijk bestuur en de kracht van verandering.
Zou het kunnen, dat ze weinig andere thema's hebben voor de verkiezingen, en bewust hierop willen polariseren, en zolang de vernieuwing blijven afhouden? Met conservatieven weet je nooit waar je echt aan toe bent.
Een matig incident, zoals....
Hoe zou een stormprogramma er dan kunnen uitzien?
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 11:00   #28
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Die wet is irrelevant.

Juristen en politici denken dat de wet de realiteit dicteert. Als er geen voldoende vervangcapaciteit staat gaan die kerncentrales niet dicht. Of het licht gaat uit.

Op 7 jaar tijd bouw je die capaciteit niet. De NVA is correct.
inderdaad. Alleen zijn er teveel mensen zonder kennis van techniek die zich moeien in de discussie.
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 11:01   #29
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
niet zonder risico die strategie van BDW.
Een matig incident in een centrale voor de verkiezingen, en hij heeft zijn eigen dioxinecrisis.
.
De groenen en andere linksen zijn inderdaad tot veel in staat om de macht te grijpen.
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 11:01   #30
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zelfs mensen die de N-VA niet goedgezind zijn beseffen dat er iets staat te gebeuren dat ze niet willen: in het donker en in de kou gezet worden.

Mijn inductieplaat werd gisteren hersteld. Ze was nog net in garantie. Ik heb wel moeten wachten op het juiste wisselstuk. Een inductieplaat werkt niet op gas. Op gas werkt in dit appartementsblok alleen de verwarming.

Gelukkig kon ik me behelpen met de microgolfoven. Kan jij behoorlijk koken met enkel een microgolfoven? Ik kan goed koken maar niet in de microgolfoven.

Ik gun het jou van harte dat je uit pure haat niet meer kunt koken, kou moet lijden, en in het donker moet zitten, maar IK kies daar NIET voor. En ik ben er zeker van dat er héél veel mensen hetzelfde over denken als ik. Mensen met hersens wel te verstaan.
Ik ben zeker dat EDF met veel graagte exporteert naar België moest het nodig blijken

In tussentijd kan je politieke keuzes maken.

- Zet een hernieuwbaar energiefonds op waarin burgers kunnen investeren en een winstparticipatie krijgen (gegarandeerd succes in dit renteklimaat)
- Schrap het nieuwe programma voor gevechtsvliegtuigen en investeer die 4 miljard in hernieuwbare energie. (Ter vergelijk, de Thortonbank kostte 10 jaar geleden 1.3 miljard) Uit studies in de UK is gebleken dat ongesubsidieerde windmolenparken vandaag veel goedkoper kunnen produceren dan de geplande kerncentrale van Hinkley Point.
- We hebben nog heel wat gas- en biomassacentrales die momenteel op non-actief staan
...
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 11:06   #31
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
I
- We hebben nog heel wat gas- en biomassacentrales die momenteel op non-actief staan
...
dus de klimaatdoelstellingen de vuilbak in?
Tis een keuze als een ander
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 11:06   #32
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat valt nog te bezien.

Der N-VA bestaat sinds 2001. EEN jaar voor Verhofstadt het parlement het bewuste pact door de strot duwde. Meerderheid tegen oppositie en onder druk van de groenen en de rooien. De N-VA zat toen niet alleen in de oppositie, ze was ook nog piepklein.

Het waren de liberalen die wilden dat de sluiting afhankelijk werd gemaakt
van een evaluatie vooraf i.v.m. bevoorradingszekerheid. Bovendien staat er geschreven en gedrukt dat De CREG er over moet waken dat er tijdig
initiatieven ontplooid worden tegen een eventueel bevoorradingstekort op het ogenblik dat de kerncentrales gesloten worden.
Dat is NIET het geval. Daar gaat de wet waar jij je met handen en voeten aan vastklampt omdat je de N-VA niet kunt luchten.
De CREG geeft slechts een advies. Adviezen zijn geen wet, net zoals N-VA ministers constant adviezen van de RvS naast zich neerleggen.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 11:09   #33
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
dus de klimaatdoelstellingen de vuilbak in?
Tis een keuze als een ander
Zoals ik zei, politieke keuzes.

Als we het niet te lang laten aanslepen, hoeven we maar een klein deel van de verloren capaciteit van de kerncentrales op die manier te vervangen.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 11:12   #34
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht


De wet van 31 januari 2003 (gewijzigd door de wet van 28 juni 2015), art. 4 §1:



Artikel 3 voorziet in een verbod op de bouw van nieuwe kerncentrales:
Splijting. Over fusie wordt niets gezegd
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 11:13   #35
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
niet zonder risico die strategie van BDW.
Een matig incident in een centrale voor de verkiezingen, en hij heeft zijn eigen dioxinecrisis.
Eerst een wet goedkeuren, daarna pas beseffen dat het waarschijnlijk niet kan.
In plaats van een stormprogramma op te zetten voor alternatieve en veilige energiebevoorrading, beperkt hij zich tot dwarsliggen.
IK heb toch een ander idee over behoorlijk bestuur en de kracht van verandering.
Zou het kunnen, dat ze weinig andere thema's hebben voor de verkiezingen, en bewust hierop willen polariseren, en zolang de vernieuwing blijven afhouden? Met conservatieven weet je nooit waar je echt aan toe bent.
Gelukkig weten we waar we staan na 30 jaar onafgebroken "progressief" bestuur van de PS, nietwaar? Het geld is op. De overheidschulf was nooit hoger. De pensioen kunnen nu al met moeite betaald worden. De kerncentrales moeten dicht ook al zijn er niet voldoende alternatieven. Vlaanderen is rechts, Wallonië is links en Brussel wordt om de haverklap in de fik gezet door "jongeren". Geef toe dat de vooruitzichten miserabel zijn.

Laat ons hopen dat de kerncentrales het redden tot er voldoende hernieuwbare energiebronnen ingeplant zijn tegen de tijd dat ze op zijn, anders zitten we over zeven jaar om de haverklap zonder stroom. Niemand kent met zekerheid de levensduur van een kerncentrale, maar feit is dat we het ermee zullen moeten doen tot er in de plaats is gekomen wat in de overeenkomst staat. En dat zijn GEEN gascentrales.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 11:17   #36
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Neen. Iedereen wéét dat, maar de N-VA moet en zal plooien!
Je draait de rollen om...
N-VA stemde zelf de wet op de kernuitstap goed, en probeert er nu van onderuit te raken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 11:20   #37
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Er werden NIET tijdig initiatieven ontplooit tegen een eventueel bevoorradingstekort op het ogenblik dat de kerncengtrales dicht zouden moeten!

Ik lees geen letter over de bouw van gascentrales.

Wat ik wél lees is dat elke politieke beslissing door een andere ongedaan kan worden gemaakt. Dat iedere wet door een nieuwe wet kan worden gewijzigd of bijgestuurd.
Er zijn meerdere gasgestookte centrales in België die nu stil liggen. Wegens te duur. Die kunnen echter zeer snel terug operationeel worden, kwestie van de prijs ervoor te willen betalen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 11:26   #38
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Er zijn meerdere gasgestookte centrales in België die nu stil liggen. Wegens te duur. Die kunnen echter zeer snel terug operationeel worden, kwestie van de prijs ervoor te willen betalen.
aha, dan komen we bij punt twee: de stijgende kosten bij een stopzetting van kernenergie.

Net zoals een beetje hoger over het in de vuilbak gooien van de klimaatdoelstelling: het is een keuze als een ander.

Alleen is het jammer dat de groenen en hun medestanders die twee punten nooit luidop durven zeggen
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 11:27   #39
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Er zijn meerdere gasgestookte centrales in België die nu stil liggen. Wegens te duur. Die kunnen echter zeer snel terug operationeel worden, kwestie van de prijs ervoor te willen betalen.
Als we zelfs de prijs van bestaande gascentrales niet kunnen betalen is het héél ver gekomen. FEIT is dat gascentrales niet genoemd worden in de wet waarnaar wordt verwezen.
Europa trekt Belgique nu al aan het oren omdat het de opgelegde uitstotingsnormen niet haalt. Wat gaat Belgique moeten betalen aan boetes als er opnieuw, oude gascentrales in gang worden gezet om jou en mij van stroom te kunnen voorzien? En dan zitten we NOG met alternatieven die niet zonder reden werden stilgelegd.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2017, 11:28   #40
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.104
Standaard

Volgens mij is er precies geen voldoende vervangcapaciteit, heb het hier zitten berekenen...


Het is niet een kwestie van plooien, waar zijn de wiskunde cijfers...

http://newsmonkey.be/article/84917

ze moeten 20.000 windmolens bouwen, en iedereen MOET zonnepanelen op zijn dak leggen dat is 40Gigawatt


20.000 windmolens in een land van 32000km2 is om de kilometer één windmolen

40Gigawatt zonnepanelen is 80miljard zonnepanelen, zonder backup

ze rekenen gewooon op het buitenland om hun capaciteit te voorzien... wat volgens Europa niet aangeraden is

Laatst gewijzigd door brother paul : 31 december 2017 om 11:29.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be