Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 februari 2007, 19:11   #21
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Wat is er mis met 120 rijden? De verkeerswet verbiedt je nu eenmaal niet om 120 te rijden.
Waarom zouden we opmerkingen moeten maken over mensen die zich wel aan de regels houden? Dat is gewoon te belachelijk voor woorden.
Wat is er dan onveilger aan 150 versus 120 dan aan 120 versus 90?

Als je het moet hebben van argumenten �* la "als je 150 doet, kom je in de problemen door mensen die 120 doen", waarom zou je dan als je 120 doet niet in de problemen komen met mensen die 90 doen?

Of is die vraag te moeilijk?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 19:14   #22
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Mijn beste, er is nog steeds een verschil tussen de maximum toegelaten snelheid een beetje overschrijden - zoals de meesten doen - en tussen regelrecht laagvliegen.

Als je dat verschil niet ziet, ben je verloren.
Als je niet inziet dat je met simpele veralgemeningen, je nooit tot een volwassen discussie zal komen, dan is er pas echt een hoop aan je verloren.

Die veilige 120 van jou, kan een pak gevaarlijker zijn dan mijn 150. Dat niet begrijpen is blijk geven van weinig relevante ervaring in het verkeer.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 19:15   #23
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jij krijgt waarschijnlijk ook een erektie van te snel rijden?
Heb je verder nog iets zinnig te vertellen, of is dit forum de enige plaats waar je je frustraties kwijt kan?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 19:16   #24
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Wat is er dan onveilger aan 150 versus 120 dan aan 120 versus 90?

Als je het moet hebben van argumenten �* la "als je 150 doet, kom je in de problemen door mensen die 120 doen", waarom zou je dan als je 120 doet niet in de problemen komen met mensen die 90 doen?

Of is die vraag te moeilijk?

Als je 150 rijdt is je remafstand groter, je reactievermogen kleiner, de afloop van een eventueel ongeval groter,...
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 19:17   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ik heb hier (alweer) eentje liggen om te betalen. 55€ om 61 te rijden waar je maar 50 mag.
Nochtans ik weet nog de tijd dat je overal 60 mocht.
Ach land van mietjes en portemonneeneukers.
Best wel laf zo met een flits je 8 dagen nadien laten weten dat je te snel was. Daar is dus niemand mee geholpen geweest! Toch niet op het moment zelf.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 19:17   #26
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Als je niet inziet dat je met simpele veralgemeningen, je nooit tot een volwassen discussie zal komen, dan is er pas echt een hoop aan je verloren.

Die veilige 120 van jou, kan een pak gevaarlijker zijn dan mijn 150. Dat niet begrijpen is blijk geven van weinig relevante ervaring in het verkeer.



Kom,ga op een ander discussiëren. Als je gelooft dat 150 veiliger is dan 120 dan zijn daar gewoon geen woorden voor.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 19:18   #27
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik heb hier (alweer) eentje liggen om te betalen. 55€ om 61 te rijden waar je maar 50 mag.
Nochtans ik weet nog de tijd dat je overal 60 mocht.
Ach land van mietjes en portemonneeneukers.
Best wel laf zo met een flits je 8 dagen nadien laten weten dat je te snel was. Daar is dus niemand mee geholpen geweest! Toch niet op het moment zelf.

Tja, hou je gewoon aan de regels en je hebt geen problemen. Overigens 55 euro is niet echt gek veel he?
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 19:18   #28
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Als je 150 rijdt is je remafstand groter, je reactievermogen kleiner, de afloop van een eventueel ongeval groter,...
Als je 120 doet, is je remafstand eveneens groter, je reactievermogen kleiner en is de afloop van een eventueel ongeval groter dan wanneer je 90 doet. Of niet?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 19:18   #29
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Heb je verder nog iets zinnig te vertellen, of is dit forum de enige plaats waar je je frustraties kwijt kan?

Jij raakt de jouwe blijkbaar kwijt op de weg
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 19:20   #30
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht


Kom,ga op een ander discussiëren. Als je gelooft dat 150 veiliger is dan 120 dan zijn daar gewoon geen woorden voor.

Probeer anders eens achter het stuur van een wagen te kruipen en wat ervaring oppte doen; dat zallje een stuk verder helpen dan hier wat met jezelf te staan lachen

Maar probeer intussen gerust verder te kronkelen rondom de vragen die je niet kan beantwoorden; het is best aandoenlijk
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 19:21   #31
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Jij raakt de jouwe blijkbaar kwijt op de weg
Wie zegt dat ik uberhaupt frustraties heb als ik rondrijd?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 19:23   #32
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Probeer anders eens achter het stuur van een wagen te kruipen en wat ervaring oppte doen; dat zallje een stuk verder helpen dan hier wat met jezelf te staan lachen

Maar probeer intussen gerust verder te kronkelen rondom de vragen die je niet kan beantwoorden; het is best aandoenlijk

Waar kronkel ik rond de vragen? Ik heb op de vorige bladzijde elke zin van je ontleed, maar je had geen tegenantwoord tja.

En ervaring opdoen? Ik rijd genoeg met de auto, het feit dat jij denkt dat 150 per uur veiliger is dan 120 doet alleen af aan jouw geloofwaardigheid
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 19:27   #33
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Waar kronkel ik rond de vragen? Ik heb op de vorige bladzijde elke zin van je ontleed, maar je had geen tegenantwoord tja.
Waar kronkel je? Kies er maar een willekeurige post van je uit.
Waar ik geen tegenantwoord had? Spreek je dan over die Duitse snelwegen waarvan jij denkt dat ze groter en breder zijn dan de onze? Spreek je dan van die fantastische statements dat 150 gevaarlijk is omwille van die anderen die 120 doen, terwijl 120 niet gevaarlijk is ondanks de vrachtwagens die 90 doen? Spreek je dan over die onbeantwoorde vraag wat er exact gevaarlijk is aan hogere snelheden op quasi verlaten snelwegen?

Citaat:
En ervaring opdoen? Ik rijd genoeg met de auto, het feit dat jij denkt dat 150 per uur veiliger is dan 120 doet alleen af aan jouw geloofwaardigheid
Het feit dat jij niet verder komt dan zwart-wit denken en elke zin voor nuance ontbreekt, bevestigt enkel je pubergehalte, besef je dat eigenlijk al?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 19:32   #34
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Waar kronkel je? Kies er maar een willekeurige post van je uit.
Waar ik geen tegenantwoord had? Spreek je dan over die Duitse snelwegen waarvan jij denkt dat ze groter en breder zijn dan de onze?
Dat en het feit dat er maar op- en afritten zijn om de 40 km ongeveer.

Citaat:
Spreek je dan van die fantastische statements dat 150 gevaarlijk is omwille van die anderen die 120 doen, terwijl 120 niet gevaarlijk is ondanks de vrachtwagens die 90 doen?
Ja, studies en de wetgeving geven mij daarin ongelijk.
Citaat:

Spreek je dan over die onbeantwoorde vraag wat er exact gevaarlijk is aan hogere snelheden op quasi verlaten snelwegen
Quasi verlaten? Volgens mij heb je het daar nog nooit over gehad, wel over de trage slakken die 120 doen terwijl jij tegen 160 voorbij komt gereden.


Citaat:
Het feit dat jij niet verder komt dan zwart-wit denken en elke zin voor nuance ontbreekt
Ik heb gewoon een besef van wat onverantwoord rijgedrag zoal doet.
En zwart wit denken? U beschuldigt mij van geen rij-ervaring te hebben en verwijt mij puberaal gedrag omdat ik mij wel aan de regels hou en overdreven snelheid veroordeel.

Citaat:
bevestigt enkel je pubergehalte, besef je dat eigenlijk al?
Pubergehalte? Zoals als een gek tegen 160 over de snelweg scheuren en mensen die zich aan de limiet houden trage slakken noemen, bedoel je dat dan?
__________________
The poster formerly known as kay-gell

Laatst gewijzigd door Kay_ : 8 februari 2007 om 19:33.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 19:38   #35
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Dat en het feit dat er maar op- en afritten zijn om de 40 km ongeveer.
Spijtig genoeg zijn Duitse snelwegen niet breder en hebben ze niet meer rijvakken, pech gehad
O ja, ze moeten er evenmin vertragen aan opritten; twee maallpech vrees ik .

Citaat:
Ja, studies en de wetgeving geven mij daarin ongelijk.
Dat doen ze inderdaad; alleen ontbreek je wat gevoel voor nuance om dat te begrijpen .

Citaat:
Quasi verlaten? Volgens mij heb je het daar nog nooit over gehad, wel over de trage slakken die 120 doen terwijl jij tegen 160 voorbij komt gereden.
Heb je intussen al gevonden waar ik het over trage slakken had?
En een vrije baan enkele 100den meters voor en achter je, noem jij dat niet quasi verlaten?

Citaat:
Ik heb gewoon een besef van wat onverantwoord rijgedrag zoal doet
Leuk, dan is het nu enkel nog kwestie van te beseffen wat exact onverantwoord rijgedrag juist is.

Citaat:
Pubergehalte? Zoals als een gek tegen 160 over de snelweg scheuren en mensen die zich aan de limiet houden trage slakken noemen, bedoel je dat dan?
Nee, puberaal zoals iemand die het verschil niet kent tussen onveilig rijgedrag en snelheid. Puberaal als in iemand die zo vast hangt aan zijn eigen grote gelijk en zijn eigen beelden, dat hij niet eens leest wat er staat en zodus niet eens ziet dat ik zelfs niet eens zeg dat 150 mijn standaard snelheid is. Puberaal, als in geen mogelijkheid tot nuancering en het zich beperken tot zwart-wit denken. Puberaal als in bewust om vragen heen gaan, om toch maar niet tot op de kern van de zaak te moeten gaan. Jouw gedrag dus, om kort te zijn. Of was dat niet duidelijk?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 19:41   #36
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

140 a 160 rijden (waar je kan natuurlijk) is veel veiliger dan tegen 100 a 120 tuffen. Bij hoge snelheden ben je gewoon geconcentreerder. Bovendien ga je bij hoge snelheden meer afstand houden en rekening houden met het verkeer.

Tegen 90 rijden achter een vrachtwagen is gewoon slaapverwekkend en gevaarlijker.

En den deze zit elke dag op de baan en rijdt met verschillende voertuigen.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 19:42   #37
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Dat is natuurlijk een belachelijke redenering, op de gewestwegen mag je 70 en op de snelwegen 120 dat is ruim snel genoeg.
Tot je eigen kind natuurlijk wordt aangereden door zo iemand die zich niet aan de snelheidsregels kan houden, dan is het wat anders.
Jij moet dringend op cursus, jij vormt op deze manier ook een vorm van ongenoegen bij de andere weggebruikers.
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 19:45   #38
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Jij moet dringend op cursus, jij vormt op deze manier ook een vorm van ongenoegen bij de andere weggebruikers.

Kom op de meeste staat er ondertussen een bordje met 70 he
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 19:47   #39
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

En ik maar denken dat je op gewestwegen 90 mag rijden. Helaas is het een sport van de huidige politieke gangmakers om belachelijk lage snelheden te plaatsen. De ring van Leuven is het beste voorbeeld, pure geldklopperij.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 19:49   #40
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Kom op de meeste staat er ondertussen een bordje met 70 he
Je zit hier al de ganse draad in elke zin het woord "WET" te gebruiken ... de wet schrijft voor 90 km/h tenzij verkeersborden anders aanwijzen ... en er zijn intussen veel weggebruikers die denken zoals jij en dan op kaarsrechte steenwegen zonder bebouwing voor alle veiligheid 65 gaan rijden, ik stoor er mij mateloos aan ... wanneer je de openbare weg gebruikt moet je in eerste instantie de wetgeving kennen, zoniet, blijf er dan af
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be