Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Abortus na 14 weken zwangerschap moet kunnen.
Ja 22 40,00%
Neen 19 34,55%
Ja, maar ... 6 10,91%
Neen, maar ... 4 7,27%
Geen idee 4 7,27%
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 augustus 2009, 17:52   #41
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Beschouw het als ongepast. Maar lees dan ook eens de reactie van Alice, enkele postings hiervoor. Het standpunt "baas in eigen buik" is nog steeds van toepassing. Laat staan dat mannen een mening wordt gevraagd.
En terecht. Mannen hebben daar geen barst mee te maken. Het is de moeder die de beslissing neemt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2009, 18:03   #42
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

****
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 22 augustus 2009 om 18:04.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2009, 18:05   #43
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Met zwaar lichamelijk gehandicapte kinderen heb ik weinig ervaring maar degenen die ik ken hebben erg goed leren leven met hun handicap en lijken me soms zelfs gelukkiger dan kinderen zonder handicap ...
Ok, prima, vanaf nu kweken we enkel mongolen, en een klein groepje mensen dat orgasmes beleeft door het verzorgen van die mongolen.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2009, 18:09   #44
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marker Bekijk bericht
Ik vraag me zelf eigenlijk eerder af of mensen die ervoor kiezen het leven van een ongeboren kind te laten eindigen, mentaal wel in staat zijn om indien dat niet gebeurt voor dit kind te zorgen.
Hoe is het om levenslang gebonden te zijn aan een kind dat je eigenlijk niet wou/wil? Wat kunnen de gevolgen zijn voor dat kind?
Is de kans dan niet reëel dat er meer 'vondelingen' zullen worden gevonden?
Soms zijn er namelijk mensen die een kind ècht niet willen.
Helaas zijn er ook soms mensen die labiel zijn en onder druk van de omgeving het kind laten weghalen.
De vraag is dus:
wat is het slechtste voor de mentale gezondheid van de moeder:
een ongewenste zwangerschap uitdragen en een ongewenst kind krijgen (en hoe zit het dan met de mentale gezondheid van dit kind, later?) vs de zwangerschap afbreken.
Veel hangt af van de omstandigheden en de aard van de moeder (en de steun die er eventueel is , een kind hebben is geen makkie , echt niet) .
Mijn stem was dus ook : Neen , maar ...
Er kunnen altijd omstandigheden zijn waarbij m'n aan een vraag als deze blijft twijfelen over het antwoord .Elk geval is anders. Indien het leven van het kind of de moeder in reëel gevaar is moet men kunnen ingrijpen .
Maar er zijn andere zaken die kunnen meespelen . Je hebt er al een paar vernoemt maar der zijn er nog hoor .
Het "het komt me even ongelegen want ik wil geen zwangerschapsstiemen als ik naar Tenerife ga-gedoe" is bij mij alvast geen reden om een abortus goed te keuren , bezint eer ge begint ...
Daarom kan ik me wel aansluiten bij uw eerste punt :


Citaat:
Mijn eerste voorkeur zou zijn: zwangerschapspreventie.

Condoomgebruik en pilgebruik zijn zo veralgemeend. Hoe is het mogelijk dat men er toch nog in slaagt ongewenst zwanger te worden?
Indien het gaat om te weinig kennis of verzaken aan het gebruik van deze middelen (maw een beetje verantwoordelijkheidszin) vraag ik me af hoe deze mensen de verantwoordelijkheid kunnen dragen voor een kind. Hiermee wil ik niet zeggen dat dan maar tot abortus moet worden overgegaan, ook al is het kind 8 maand en 30 dagen. Alsjeblieft niet.
In het ideale geval zou men moeten zeggen , doe het pas als je klaar bent om de eventuele gevolgen (boeleke) te zorgen . Jammer genoeg is seks iets dat tegenwoordig iedereen wil , maar de eventuele verantwoordelijkheid dragen is er niet bij . Voorbehoedsmiddelen zijn er , ze moeten ze dan wel gebruiken ook hé .
Verder duurt het echt geen drie maanden vooralleer de meeste dames hun euro valt dat er wel eens iets mis zou kunnen zijn , ik denk dat de eventuele schaamte om een predictor te gaan halen indien de menstruatie uitblijft wel verdwenen is ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2009, 18:10   #45
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ok, prima, vanaf nu kweken we enkel mongolen, en een klein groepje mensen dat orgasmes beleeft door het verzorgen van die mongolen.
Dit moet echt wel het absolute dieptepunt zijn van uw forumcarriëre ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2009, 18:27   #46
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
En terecht. Mannen hebben daar geen barst mee te maken. Het is de moeder die de beslissing neemt.
Mannen hebben daar heel veel mee te maken. Het is ook hun kind.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2009, 18:35   #47
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Mannen hebben daar heel veel mee te maken. Het is ook hun kind.

Paulus.
Hun inbreng begint en eindigt met het lozen van hun kwakje.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2009, 18:38   #48
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
En terecht. Mannen hebben daar geen barst mee te maken. Het is de moeder die de beslissing neemt.
Dus als de moeder (alleen) beslist om het kind te houden, moet de vader ook geen kinderbijslag betalen?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2009, 18:43   #49
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ja hoor , en voor zover ik weet zijn de meesten net als alle andere kinderen .
Het enige dat zij tegen kunnen hebben is dat de ouders hen gaan behandelen als het resultaat van iets in het verleden en niet als kind ...
Het zijn de ouders (of moeder ) die meestal problemen hebben met de verwekking van dat kind (soms wel te begrijpen) en het gaan afreageren op die kleine (wat dus niet goed is) . Kinderen hebben geen probleem met het "er zijn" , meestal de ouders wel ...



Met zwaar lichamelijk gehandicapte kinderen heb ik weinig ervaring maar degenen die ik ken hebben erg goed leren leven met hun handicap en lijken me soms zelfs gelukkiger dan kinderen zonder handicap ...
Ik denk wel dat die kinderen last hebben van "er te zijn", hun leven is dikwijls een hel, die hen met voorbedachte rade geschonken wordt als een loden bol aan hun been.
U denkt dat die kinderen er geen problemen mee hebben?
Het zijn de eersten om er zelf uit te stappen, uit het ellendig bestaan dat types als u en Paulus hem toe verplichten te hebben...

Ik zou het nog begrijpen moesten Paulus en u zich actief engageren voor die kinderen, maar ik vrees dat het bij gemoraliseer aan de zijlijn blijft.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2009, 19:05   #50
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik denk wel dat die kinderen last hebben van "er te zijn", hun leven is dikwijls een hel, die hen met voorbedachte rade geschonken wordt als een loden bol aan hun been.
U denkt dat die kinderen er geen problemen mee hebben?
Het zijn de eersten om er zelf uit te stappen, uit het ellendig bestaan dat types als u en Paulus hem toe verplichten te hebben...
Zoals ik dus zei ... Waarom zou het voor die kinderen een hel zijn ? Wie heeft er nu enig benul van hoe z'n conceptie is verlopen ? Niemand , behalve degenen die het moeten horen van hun ouders of anderen , de kinderen die door ouders of mensen een stempel krijgen daarvoor , die hebben het er soms moeilijk mee , dat klopt , maar dan het is niet de bedoeling om die kinderen wijs te maken dat het hun schuld is of zo ...
Kijk , een vrouw die een kind krijgt dat door bv. een verkrachting verwekt is kan heel haar leven die gebeurtenis naar dat kind reflecteren zodat dat kind op den duur door een hel gaat . En zulks kan serieus erge gevolgen hebben ...
Maar ook dan komt het weer van de ouder af . Zo ken ik een vrouw die het heeft meegemaakt en beslist heeft om het kind te houden , die is er toch dolgelukkig en zeer liefdevol mee en het heeft haar deftig geholpen om over die zaken te geraken ...
Het ligt niet aan dat kind , dat kan er niet aan doen , beinvloed z'n/haar leven er dan ook niet door...


Citaat:
Ik zou het nog begrijpen moesten Paulus en u zich actief engageren voor die kinderen, maar ik vrees dat het bij gemoraliseer aan de zijlijn blijft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2009, 19:14   #51
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Hun inbreng begint en eindigt met het lozen van hun kwakje.
Je hebt duidelijk geen kaas gegeten van het vaderschap, zoveel is duidelijk.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2009, 19:48   #52
buurman
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 augustus 2009
Locatie: 2 huizen verder
Berichten: 147
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ah Paulus. Vertel mij eerlijk. Zou jij je leven willen opofferen voor een kind dat al je tijd en energie in beslag neemt ? Of wordt het eerder een moederprobleem ?
Goede ouders bekommeren zich met z'n 2 over hun kind(eren).
buurman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2009, 19:49   #53
buurman
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 augustus 2009
Locatie: 2 huizen verder
Berichten: 147
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
In sommige gevallen zou het zelfs tot lang na de geboorte mogelijk moeten zijn.
Wat zou je er van vinden als je moeder besluit om postnatale abortus te plegen op jou ? Hmmm ?

Laatst gewijzigd door buurman : 22 augustus 2009 om 19:50.
buurman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2009, 19:52   #54
buurman
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 augustus 2009
Locatie: 2 huizen verder
Berichten: 147
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Waar haal je de pretentie vandaan te willen oordelen in naam van de moeders ?

Waarom zou voor de moeder de mening van de vader belangrijk moeten zijn als de moeder een bewuste keuze moet maken over de levenskwaliteit, misschien wel een keuze op leven en dood ?

Wat is belangrijker, de levenskwaliteit van het kind of die van de ouders ?
De natuur heeft ook zo haar rechten. Om van de vader nog niet te spreken : heeft die dan helemaal niets te vertellen ? Zo nee, moet hij voor zijn kinderen ook niet gaan werken dan ?
buurman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2009, 20:02   #55
buurman
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 augustus 2009
Locatie: 2 huizen verder
Berichten: 147
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Raf, jonge, ben je zo of ben je van kwaaie wil, of is het je om de aandacht te doen ? Onvruchtbaar pardon ?

Daar gaat het ook niet om. Je kan evengoed homo zijn, een vaste relatie hebben, en toch ergens een ei hebben gelegd. Stel je in de plaats van de moeder terwijl vake ondertussen onder de lakens ligt met een vriend (hypothetisch).

Ondertussen worden er twee vragen gesteld:

1. Kan abortus na 14 weken zwangerschap ?

2. In hoeverre is de mening van de leverancier van zaadcellen belangrijk ?
1. Ik ben niet pro abortus, en evenmin totaal tegen : in geval van verkrachting, incest, of als een ernstige handicap bij het foetus vastgesteld is, is abortus wat mij betreft een goede oplossing. Eventueel ook als zeer jonge meisjes zonder ervaring, zonder vaste vrijer, zonder inkomsten enz zwanger geraken... Al blijft het een moord. Een moord voor de goede zaak laat ons zeggen. Maar 14 weken is te ver gevorderd volgens mij.
2. Als de vader het kind wil, en de moeder niet, zitten we met een probleem. Want die vader is voor 50 % voor dat kind verantwoordelijk.
Als je vind dat een vader voor zijn kinderen moet zorgen, er voor gaan werken, dan moet je ook normaal vinden dat hij zijn kind verdedigt toch ?

Laatst gewijzigd door buurman : 22 augustus 2009 om 20:03.
buurman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2009, 20:21   #56
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ik vraag me af of die artsen wel zekerheid hebben of diezelfde vrouwen het mentaal wel aankunnen om voor de rest van hun leven die gebeurtenis met zich mee te dragen ...
Hoeveel zijn er niet die er spijt van krijgen of die gebukt gaan onder depressies (of erger , zelfmoord overwegen of plegen) omdat ze het schuldgevoel niet aankunnen ???
En hoeveel moeders zijn er niet, die spijt hebben van hun beslissing om het kind wel te houden? Die hun volledige leven moesten opofferen omdat ze zo 'sereen' waren om hun foetus wel te houden, en die daarom het kind verwaarloosden?
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2009, 20:25   #57
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
En hoeveel moeders zijn er niet, die spijt hebben van hun beslissing om het kind wel te houden? Die hun volledige leven moesten opofferen omdat ze zo 'sereen' waren om hun foetus wel te houden, en die daarom het kind verwaarloosden?
Dat is onzin.

Moeders kunnen hun kinderen afstaan aan gezinnen waar ze op kinderen wachten. Van voor de geboorte tot ze meerderjarig zijn.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2009, 20:34   #58
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dat is onzin.

Moeders kunnen hun kinderen afstaan aan gezinnen waar ze op kinderen wachten. Van voor de geboorte tot ze meerderjarig zijn.

Paulus.
M.a.w jij wilt abortus verbieden en deze vrouwen als broedmachines behandelen, om een kinderloos gezin tevreden te stellen?
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2009, 20:38   #59
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
M.a.w jij wilt abortus verbieden en deze vrouwen als broedmachines behandelen, om een kinderloos gezin tevreden te stellen?
1 Zoogdieren broeden niet.

2 Ik wil vooral het onschuldig kind en hoofdrolspeler in het verhaal zijn bestaansrecht niet ontnemen, door ongunstige omstandigheden voor mama.

Mama moet sowieso geholpen worden, dus...

Maar ook het gezin met een kinderwens en het kind met een ouderwens kan geholpen worden.

Lijkt me toch beter dan een onschuldig kind te doden.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2009, 20:42   #60
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Zoals ik dus zei ... Waarom zou het voor die kinderen een hel zijn ? Wie heeft er nu enig benul van hoe z'n conceptie is verlopen ? Niemand , behalve degenen die het moeten horen van hun ouders of anderen , de kinderen die door ouders of mensen een stempel krijgen daarvoor , die hebben het er soms moeilijk mee , dat klopt , maar dan het is niet de bedoeling om die kinderen wijs te maken dat het hun schuld is of zo ...
Kijk , een vrouw die een kind krijgt dat door bv. een verkrachting verwekt is kan heel haar leven die gebeurtenis naar dat kind reflecteren zodat dat kind op den duur door een hel gaat . En zulks kan serieus erge gevolgen hebben ...
Maar ook dan komt het weer van de ouder af . Zo ken ik een vrouw die het heeft meegemaakt en beslist heeft om het kind te houden , die is er toch dolgelukkig en zeer liefdevol mee en het heeft haar deftig geholpen om over die zaken te geraken ...
Het ligt niet aan dat kind , dat kan er niet aan doen , beinvloed z'n/haar leven er dan ook niet door...



Omdat deze kinderen nu éénmaal niet opgroeien in een glazen bol, maar in verschrikkelijke omstandigheden, gecreeerd door hun miserabel milieu, vanaf dag 1.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be