Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 oktober 2014, 22:20   #41
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Euh, wat is een standaard budget voor kleding per jaar voor kindjes?

Kom ik met 300€ per jaar toe per kind? (wat neerkomt op 75€ per seizoen, inclusief schoenen)?

Thx
In geen geval.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2014, 22:22   #42
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

veel hangt af van je sociale contacten. wij hebben bvb zowat alle kleren en schoenen tot 3 jaar gekregen van familie en vrienden, ook binnen en buitenspeelgoed, kleuterpark en bedje.

nul euro dus. er zijn wel kosten van pampers en voeding natuurlijk, toch snel 100 euro per maand en per kind alles samen.

een buggy-combinatie die je in dreambaby of premaman ziet voor 600 euro, hebben wij op een baby-beurs gekocht voor 40 euro. niet perfect blinkend en nieuw maar nog ok. de kleine zaagt er niet over en ondertussen staan er al honderden kilometers meer op de teller.

de baby commercie is gigantisch, je hoeft daar niet in te trappen natuurlijk.

Laatst gewijzigd door parcifal : 7 oktober 2014 om 22:26.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2014, 22:23   #43
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
i see dan zat ik ongeveer goed in m'n berekening want die 300€ is eigenlijk 600€ in de solden hihihi

ps. de rest van de uitzet krijg ik als geschenk van het ziekenfonds: 900€! buggy's enzo ga ik alvast niet hoeven te kopen, goed hé
De rest van de uitzet.....vergis je niet! Met een buggy alleen kom je er niet hoor. Wat dacht je van een bedje, een matras, lakentjes, dekentjes, een park, een minimum aan speelgoed (knuffeldiertjes, rammelaar, ....) verder een badje, verluierkussen, speciale baby-produkten zoals talkpoeder, vochtige doekjes, babyshampoo? Voorts nog badthermometer, flesjes en spenen (tenzij je BV zou geven). Naarmate je kindje ouder wordt komt er telkens nog meer bij kijken!
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2014, 22:28   #44
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ook onze kinderen aten al vroeg "gewoon" eten. Natuurlijk moet je die voeding voor een bepaalde leeftijd nog altijd stampen of mixen. Dat spreekt vanzelf.
Ah ik noem dat een groentepapke. Als ze zegt patatten en groenten denk ik aan gewoon eten.

Carry on.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2014, 22:32   #45
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tempala Bekijk bericht
Dat is er inderdaad aan te zien
Jij "ziet" dat na 1 dag registratie? Bravo!
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2014, 22:36   #46
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ah ik noem dat een groentepapke. Als ze zegt patatten en groenten denk ik aan gewoon eten.

Carry on.
Is een "groentepapke" dan geen gewoon eten? Dat is aardappelen, groenten en vlees/vis. Enige verschil is dat het gemixt/geplet is.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2014, 22:50   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Is een "groentepapke" dan geen gewoon eten? Dat is aardappelen, groenten en vlees/vis. Enige verschil is dat het gemixt/geplet is.
Wel in het begin opletten met vetstof! Vlees eerder stomen dan bakken bijvoorbeeld.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2014, 22:55   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
veel hangt af van je sociale contacten. wij hebben bvb zowat alle kleren en schoenen tot 3 jaar gekregen van familie en vrienden, ook binnen en buitenspeelgoed, kleuterpark en bedje.

nul euro dus. er zijn wel kosten van pampers en voeding natuurlijk, toch snel 100 euro per maand en per kind alles samen.

een buggy-combinatie die je in dreambaby of premaman ziet voor 600 euro, hebben wij op een baby-beurs gekocht voor 40 euro. niet perfect blinkend en nieuw maar nog ok. de kleine zaagt er niet over en ondertussen staan er al honderden kilometers meer op de teller.

de baby commercie is gigantisch, je hoeft daar niet in te trappen natuurlijk.
Tip: zeker langs gaan bij allerlei beurzen van de Gezinsbond.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2014, 23:13   #49
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tempala Bekijk bericht
nu nog een tutter in de gin weer invoeren en rust voor de ouders gegarandeerd
Zo'n zuigdot, hoe heette dat ook weer ?
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2014, 23:17   #50
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Hoe, met welke tanden aten ze dat? En vlees dan nog. Ge zijt ermee aan 't rammelen of ge moogt inderdaad blij zijn dat kind&gezin ze niet is komen weghalen.
Voor een fruitpapje zijn er geen tanden nodig hoor! Dat kan echt al vroeg.
Met aardappelen en groenten ben ik iets later begonnen dan NieuwNoors maar als dat genoeg fijngemalen is, gaat dat ook.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2014, 08:07   #51
SMI94
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 1.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
i see dan zat ik ongeveer goed in m'n berekening want die 300€ is eigenlijk 600€ in de solden hihihi

ps. de rest van de uitzet krijg ik als geschenk van het ziekenfonds: 900€! buggy's enzo ga ik alvast niet hoeven te kopen, goed hé
Goed berekend?!!

Jij hebt het over 300 euro per kind per jaar.

Nieuwnoors heeft het over 400-500 euro per kind PER SEIZOEN

Jongens toch...

Laatst gewijzigd door SMI94 : 8 oktober 2014 om 08:08.
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2014, 09:21   #52
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Euh, wat is een standaard budget voor kleding per jaar voor kindjes?

Kom ik met 300€ per jaar toe per kind? (wat neerkomt op 75€ per seizoen, inclusief schoenen)?

Thx
Ik dacht eerst dat dit bericht niets te zoeken heeft op dit forum, maar eigenlijk is het wel politiek relevant, want het illustreert hoe slecht mensen die over hun inkomen klagen vaak met geld kunnen omgaan.

Ik heb de kleertjes van mijn kinderen jarenlang gehouden zonder iemand te vinden die ze wilde hebben; uiteindelijk vond ik afnemers... in Moldavië. De mensen in West-Europa willen hun kinderen niet alleen kleden, het moet ook nog de laatste mode zijn, en in de tweedehandswinkel zijn de prijzen navenant laag.

Tja, dan zoek je de problemen zelf, en vraag ik me weer af waarom we die verzorgingsstaat nodig hebben. Een uitkering hier is veel hoger dan een loon daarginds.

Edit: die kleertjes waren niet te koop, maar gratis te krijgen! Niemand die ze wilde...
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 8 oktober 2014 om 09:25.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2014, 09:27   #53
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
veel hangt af van je sociale contacten. wij hebben bvb zowat alle kleren en schoenen tot 3 jaar gekregen van familie en vrienden, ook binnen en buitenspeelgoed, kleuterpark en bedje.

nul euro dus. er zijn wel kosten van pampers en voeding natuurlijk, toch snel 100 euro per maand en per kind alles samen.

een buggy-combinatie die je in dreambaby of premaman ziet voor 600 euro, hebben wij op een baby-beurs gekocht voor 40 euro. niet perfect blinkend en nieuw maar nog ok. de kleine zaagt er niet over en ondertussen staan er al honderden kilometers meer op de teller.

de baby commercie is gigantisch, je hoeft daar niet in te trappen natuurlijk.
Zo hoort het.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2014, 09:39   #54
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tempala Bekijk bericht
ik kan je zo 3 plaatsen opnoemen waar je ze kan weggeven.

http://www.gva.be/cnt/aid1102562/weg...n-in-de-watten
OK, ik woon wel niet in België, maar toch in West-Europa. Misschien is het bij jullie wat makkelijker. Ik ben ook niet op zoek gegaan, heb alleen kennissen en verwanten aangesproken. Mijn afnemers vond ik uiteindelijk in Portugal en Moldavië.

En mijn eigen kleertjes werden eigenhandig door mijn moeder genaaid, wil ik er voor de luie verwende moderne moeders en vaders aan toevoegen. De kinderbox knutselde ik voor mijn kinderen zelf in elkaar omdat ik op de markt mijn idee van hoe het moest niet vond, en had ik geen geld gehad, ik had wellicht nog veel meer geknutseld.

In de verzorgingsstaat gaat de zelfredzaamheid de schop op.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2014, 09:41   #55
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Zo'n zuigdot, hoe heette dat ook weer ?
Een misleidaambei.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2014, 20:59   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ik dacht eerst dat dit bericht niets te zoeken heeft op dit forum, maar eigenlijk is het wel politiek relevant, want het illustreert hoe slecht mensen die over hun inkomen klagen vaak met geld kunnen omgaan.

Ik heb de kleertjes van mijn kinderen jarenlang gehouden zonder iemand te vinden die ze wilde hebben; uiteindelijk vond ik afnemers... in Moldavië. De mensen in West-Europa willen hun kinderen niet alleen kleden, het moet ook nog de laatste mode zijn, en in de tweedehandswinkel zijn de prijzen navenant laag.

Tja, dan zoek je de problemen zelf, en vraag ik me weer af waarom we die verzorgingsstaat nodig hebben. Een uitkering hier is veel hoger dan een loon daarginds.

Edit: die kleertjes waren niet te koop, maar gratis te krijgen! Niemand die ze wilde...
Die ervaring hebben wij ook. Sommige zaken zetten we in het verleden te koop op een beurs van de Gezinsbond. Een aantal werden verkocht, andere dan weer niet. Dan mochten ze de deur uit voor een symbolisch bedrag. Ook dan bleven we nog met het een en ander.

Sedert kort geven we een pak mee aan Moeders voor Moeders.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2014, 21:29   #57
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Euh, wat is een standaard budget voor kleding per jaar voor kindjes?

Kom ik met 300€ per jaar toe per kind? (wat neerkomt op 75€ per seizoen, inclusief schoenen)?

Thx
Néééé. In Congo, een arm land, besteden wij (slim, kiezend en besparend) per baby gemiddeld 1000€ per jaar aan kleding en schoeisel. Maar Congo is dan ook een veel duurder land dan België. Volgens een aantal websites voor expats is Kinshasa 35% duurder dan Brussel. Dus nemen we dat in beschouwing, dan raad ik u aan toch zo'n 700€ per baby te voorzien.

Beschouw je pampers als kleding? Zoja, dan moet je 1000€ per jaar voorzien.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes

Laatst gewijzigd door C2C : 8 oktober 2014 om 21:29.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2014, 10:39   #58
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ongemerkt veranderd dit forum, van politiek naar flair gehalte, bembem en nog andere hun posten steeds vragen over zaken die niets met politiek te maken hebben en iedereen gaat er op in. Wat artisjok en haar bende niet konden doet bembem en konsoorten ongemerkt.
Vrienden! Kameraden! Open uw ogen voor bembem ze sluit. Dit is maatschappij en samenleving op politics.be niet op de Flair!!!!
Je hebt groot gelijk met deze opmerking, stoor me er ook aan.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2014, 11:20   #59
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Je hebt groot gelijk met deze opmerking, stoor me er ook aan.
Wat is er mis met een draad over het probleem van de babyonkosten in deze maatschappij/samenleving waar besparingen onze kant op komen ? We kunnen er hier nog de kinderbijslag, 't O.C.M.W., kansarmoede en dergelijke bijhalen ook, hoor
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2014, 15:27   #60
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Néééé. In Congo, een arm land, besteden wij (slim, kiezend en besparend) per baby gemiddeld 1000€ per jaar aan kleding en schoeisel. Maar Congo is dan ook een veel duurder land dan België. Volgens een aantal websites voor expats is Kinshasa 35% duurder dan Brussel. Dus nemen we dat in beschouwing, dan raad ik u aan toch zo'n 700€ per baby te voorzien.

Beschouw je pampers als kleding? Zoja, dan moet je 1000€ per jaar voorzien.
700 Euro/jaar? Dat is ongeveer 58 euro/maand. Heel erg weinig vind ik.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be