Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 februari 2019, 11:46   #421
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja maar dan ben je nog niet aan het einde van de discussie. Gaan we het statuut van onze rode duivels dan ook maar gelijkschakelen met deze van de andere werknemers ? Uiteindelijk werken die ook maar voor 'nen' baas. Die betalen zelfs geen belastingen noch sociale lasten.
idd
en vindt gij het normaal dat die daar niet over aangepakt worden in de media???

neem basket in de US of zo, of gelijk welke andere nationale sport daar ... denk je dat er daar één topper en miljoenenpakker zoals Ronaldo of Messi of onze RD's ook maar aan denkt om kapitaal te delocaliseren en belastingen te ontduiken??

dat gebeurt daar niet of ze worden gewoon kapotgeschreven door media en uitgespuwd door de fans ...

patriotisme heet zoiets, geloof ik.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 12:36   #422
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja uiteraard maar dat geldt ook voor de simpele ambtenaar. Anderzijds waren die Ford mannen ook niet slecht betaald en zitten er daar nu een pak van thuis met een niet onaardig brugpensioen (SWT). Ook wacht aan velen nog een niet onaardig bedrag aan groepsverzekering.
Zo hard te beklagen zijn die ook niet.
Waar heb je het toch over ?

Arbeiders kregen pas de laatste jaren een groepsverzekering, daar steekt dus niks in of zo goed als niks.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 13:36   #423
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Waar heb je het toch over ?

Arbeiders kregen pas de laatste jaren een groepsverzekering, daar steekt dus niks in of zo goed als niks.
Zou het niet weten. Ik baseer me op wat hier ooit een zekere Demonen schreef. Die had gewerkt voor een toeleverancier en bleek een niet onaardig bedrag te mogen ontvangen. Of was die bediende ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 14:55   #424
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.213
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zou het niet weten. Ik baseer me op wat hier ooit een zekere Demonen schreef. Die had gewerkt voor een toeleverancier en bleek een niet onaardig bedrag te mogen ontvangen. Of was die bediende ?
Dus, u baseert uw hele veronderstelling dat werknemers uit de privé enorme "afscheidspremies" gaan krijgen als ze op pensioen gaan op de schrijfsels van een rabiaat ambtenarenhater?

In alle geval, ik heb 2 "slapende" groepsverzekeringen. Eentje gaat me €1400 opleveren, de andere €5000.
Mits de veronderstelling dat oompje roverheid de spelregels niet weerom gaat veranderen.

Daar kan ik in 2039 toch misschien een feestje mee bouwen, als ondertussen de Euro niet gedegradeerd is tot het niveau van een Zimbabwaanse dollar.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 16:45   #425
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dus, u baseert uw hele veronderstelling dat werknemers uit de privé enorme "afscheidspremies" gaan krijgen als ze op pensioen gaan op de schrijfsels van een rabiaat ambtenarenhater?

In alle geval, ik heb 2 "slapende" groepsverzekeringen. Eentje gaat me €1400 opleveren, de andere €5000.
Mits de veronderstelling dat oompje roverheid de spelregels niet weerom gaat veranderen.

Daar kan ik in 2039 toch misschien een feestje mee bouwen, als ondertussen de Euro niet gedegradeerd is tot het niveau van een Zimbabwaanse dollar.
Neen.Ik schrijf dat ik me baseer op die man zijn schrijfsels inzake Ford werknemers.

Alleszins hoor ik van vrienden toch bedragen die niet mis zijn. Fred is een gedienstig mens dus zocht ik het even voor u op

Voorbeeld opbrengst groepsverzekering
Danielle is 25 jaar en werkt als bediende. Stel: ze werkt tot haar 67ste aan een gemiddeld loon van 3 000 euro bruto per maand. Haar werkgever stopt voor haar maandelijks 3% van haar bruto jaarloon (13,92 x maandloon) in de groepsverzekering (maandelijks spaarbedrag: 104,40 euro).

In dit geval zal ze op pensioenleeftijd maar liefst 74 444,631 euro bruto (of 63 218,382 euro netto) ontvangen van de groepsverzekering, een mooi bedrag.


Ofwel klopt er iets niet aan deze uitleg ofwel aan die van U. Het bedrag dat hier aangehaald wordt en zelfs meer is me toch al meer dan 1 keer medegedeeld door heel goede vrienden.Een vriendin van me beweerde dat ze er omzeggens haar appartementje in Spanje heeft mee kunnen kopen. Ze werkte 40 jaar bij KBC (loketbediende)

https://www.vivium.be/-/hoeveel-krij...j-uw-pensioen-

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 februari 2019 om 16:50.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 19:32   #426
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Op al de jaren dat ik zelfstandig en met personeel heb gewerkt is er nooit een groepsverzekering geweest.
Waarom zou ik?
Die mannen verlopen gans hun leven van werkgever naar werkgever.

En zoals Maddox zegt; op al die jaren is het niks meer waard.
Een paar duizend euro is niks meer.
Wat is daar dan nuttig aan geweest?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 19:34   #427
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Neen.Ik schrijf dat ik me baseer op die man zijn schrijfsels inzake Ford werknemers.

Alleszins hoor ik van vrienden toch bedragen die niet mis zijn. Fred is een gedienstig mens dus zocht ik het even voor u op

Voorbeeld opbrengst groepsverzekering
Danielle is 25 jaar en werkt als bediende. Stel: ze werkt tot haar 67ste aan een gemiddeld loon van 3 000 euro bruto per maand. Haar werkgever stopt voor haar maandelijks 3% van haar bruto jaarloon (13,92 x maandloon) in de groepsverzekering (maandelijks spaarbedrag: 104,40 euro).

In dit geval zal ze op pensioenleeftijd maar liefst 74 444,631 euro bruto (of 63 218,382 euro netto) ontvangen van de groepsverzekering, een mooi bedrag.


Ofwel klopt er iets niet aan deze uitleg ofwel aan die van U. Het bedrag dat hier aangehaald wordt en zelfs meer is me toch al meer dan 1 keer medegedeeld door heel goede vrienden.Een vriendin van me beweerde dat ze er omzeggens haar appartementje in Spanje heeft mee kunnen kopen. Ze werkte 40 jaar bij KBC (loketbediende)

https://www.vivium.be/-/hoeveel-krij...j-uw-pensioen-
40 jaar geleden zal ze heus veel minder op haar loonbriefje gehad hebben

Vertelsels...blabla.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 19:46   #428
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
40 jaar geleden zal ze heus veel minder op haar loonbriefje gehad hebben

Vertelsels...blabla.
Het was mogelijk geweest hoor, maar in de jaren 70 ging de vakbond voor directe opslag in plaats van een pensioenfonds zoals gangbaar was bij amerikaanse bedrijven. De bedienden vakbonden waren slimmer en hebben het wel aangenomen, daarom hadden die inderdaad een goed pensioenfonds, maar de arbeiders pas vanaf 2004 of 2005.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 20:21   #429
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Waar heb je het toch over ?

Arbeiders kregen pas de laatste jaren een groepsverzekering, daar steekt dus niks in of zo goed als niks.
En in de meeste KMO's en zeker bij kleine werkgevers is dat nog steeds niet aanwezig.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 20:25   #430
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Historisch intermezzo: je had ook de logeurs. dat waren alleenstaande mijnwerkers die in gezinnen terecht konden en betaalden voor kost, inwoon en een beetje huiselijke warmte. Vaak kwamen ze terecht bij weduwen van verongelukte mijnwerkers. Iets wat voor de nodige animo in het huis en in de wijk zorgde. Ja, het waren jolige tijden.
Ik leer weer bij van mijn goede collega maaslander en wsh citebewoner.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 20:27   #431
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het ging even niet over de Ford arbeider.
Ik reageerde op iemand die het had over privé werknemers met een salaris van 7000 euro bruto .
Het zou me verwonderen dat die met de tram naar het werk komen en vertrekken met lege handen.
Hoeveel zijn er dat denk je ?

Ik ken wel wat salarissen (moet regelmatig budgetten maken). Dan spreken we toch over stevige kaderfuncties.

Die hebben geen skodake nee, maar die sturen veel volk aan & werken ietsje pietsje harder dan pakweg een ingenieur adviseur aan de vlaamse overheid die fin de carriere ook dat bruto salaris krijgt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 20:55   #432
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.213
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
40 jaar geleden zal ze heus veel minder op haar loonbriefje gehad hebben

Vertelsels...blabla.
40 jaar geleden was 35000 BEF netto een deftig loon. (€850)


Een gemiddelde van €3K bruto over de laatste 40 jaar, dan ga je toch bij kaderpersoneel kijken. En niet bij het middenkader.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 21:04   #433
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Toen we jong en niet gehuwd waren kreeg mijn vrouw een levensverzekering van haar pa.
In die tijd was de eindsom 400000bfr bij pensioen of 750000bfr bij overlijden.

We hebben dat omgewisseld dat ze 750000bfr bij pensioen zal krijgen.

In die tijd kocht je er een behoorlijk huis mee, dus dat leek veel en was ook veel.

Nu zoveel jaar later...is dat nauwelijks nog iets waard.
Een kleinigheid zeg maar.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 21:15   #434
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik leer weer bij van mijn goede collega maaslander en wsh citebewoner.
Er zijn veel leuke en interessante verhalen en ja, ik ben geboren in het 'slachthuis' in Leut, opgegroeid in de cité en uiteindelijk ook gekocht in de cité.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2019, 15:02   #435
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hoeveel zijn er dat denk je ?

Ik ken wel wat salarissen (moet regelmatig budgetten maken). Dan spreken we toch over stevige kaderfuncties.

Die hebben geen skodake nee, maar die sturen veel volk aan & werken ietsje pietsje harder dan pakweg een ingenieur adviseur aan de vlaamse overheid die fin de carriere ook dat bruto salaris krijgt.
Ben jij daar zo zeker van ? Ik alleszins niet. Alvast niet die vetzak die ik ken met zo een functie.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 februari 2019 om 15:04.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2019, 16:29   #436
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ben jij daar zo zeker van ? Ik alleszins niet. Alvast niet die vetzak die ik ken met zo een functie.
Ik ken persoonlijke enkelen met die functie (ingenieur adviseur).

Dikke salarissen. Jobs die weinig voorstellen.

De andere in de prive is R&D manager en heeft een team van 23 man onder zich. Zit de helft van de tijd in het buitenland.

Ambtenaren beseffen niet wat voor luilekkerleven ze hebben.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2019, 16:48   #437
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ken persoonlijke enkelen met die functie (ingenieur adviseur).

Dikke salarissen. Jobs die weinig voorstellen.

De andere in de prive is R&D manager en heeft een team van 23 man onder zich. Zit de helft van de tijd in het buitenland.

Ambtenaren beseffen niet wat voor luilekkerleven ze hebben.
Zo ver van huis Kan me al voorstellen hoe die daar dik tegen zijn goesting moet zitten

Zever niet tegen Fred Tavekske.....moesten dat zo'n rotjobs zijn Tavek ze zouden mekaar niet naar het leven staan om die binnen te rijven. Geloof me voor klotejobs staat niemand in de rij.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2019, 16:56   #438
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zo ver van huis Kan me al voorstellen hoe die daar dik tegen zijn goesting moet zitten

Zever niet tegen Fred Tavekske.....moesten dat zo'n rotjobs zijn Tavek ze zouden mekaar niet naar het leven staan om die binnen te rijven. Geloof me voor klotejobs staat niemand in de rij.
Tis daarom dat na zijn vertrek er geen opvolger wordt gevonden.

Niemand wilt nog zo veel in het buitenland zijn. Ik ook niet trouwens.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2019, 16:56   #439
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Maar als vrijgezelle en kinderloze man begrijp je dat niet vermoed ik...
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2019, 17:20   #440
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Maar als vrijgezelle en kinderloze man begrijp je dat niet vermoed ik...
Ik zal dan maar antwoorden met het klassieke cliché. Hij moet dan maar ambtenaar worden. Met zijn capaciteiten moet dat een fluitje van een cent zijn.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be