Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 december 2015, 16:35   #321
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lupus Bekijk bericht
Libro heeft waarschijnlijk dit artikel gelezen over Captagon wat een drug of medicijn is uit de stal van de Pharmacy -Chemiewerk Homburg, net zoals heroïne trouwens dat geintroduceerd werd door pharmareus Bayer ergens begin 1900. Captagon is heel lang populair geweest bij studenten om een nachtje door te blokken. Zelf heb ik het een keer genomen in mijn studententijd om vernoemde reden. Van een roes zoals bij alcohol was totaal geen sprake.

Captagon als studeerpil is momenteel reeds vervangen door Ritalin en Aderall die in realiteit ook amphetamines zijn zoals het eerdere vernoemde Captagon.

Het waren trouwens niet alleen de troepen van Hitler die stijf stonden van de drugs:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22073434
Medical science and the military: the Allies' use of amphetamine during World War II.




http://www.hln.be/hln/nl/35524/Aansl...de-jihad.dhtml
http://www.todayifoundout.com/index....ough-medicine/
http://www.nytimes.com/2012/04/22/op...iers.html?_r=0
Zelfs de Japanners deden zich er gretig te goed aan.

http://www.tofugu.com/2012/04/10/jap...-crystal-meth/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2015, 07:23   #322
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Ik heb geleerd dat verbieden meer schade veroorzaakt.
Het is niet de substantie (gelijk welke) dat verkeerd is, maar er in vluchten.
Vluchtgedrag is een taboe dat beter bespreekbaar wordt. Bij velen manifesteren de problemen al zeer jong en het is dan al te makkelijk enkel naar de substantie te wijzen. Veel te makkelijk, want er hangt een heel verhaal rond mensen. Veelal ouders kunnen die waarheid niet aan en in die hardnekkige koppigheid gaan de poppen pas echt aan het dansen. De blinde vlekken van een ander bespreken is altijd makkelijker dan de confrontatie met jezelf aan te gaan.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2015, 11:12   #323
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.700
Standaard

Canada
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2015, 09:19   #324
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Canada

Inderdaad Canada

http://newsmonkey.be/article/61887


Nu ook Colombia ......toch al voor medische doeleinden.....

http://nos.nl/artikel/2076837-colomb...medi-wiet.html

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 december 2015 om 09:22.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 17:05   #325
regor
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2015
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
In een onderzoek uit 2008 van Harvardeconoom Jeffrey A. Miron werd geschat dat de legalisering van drugs belastingbetalers in de Verenigde Staten ruim 76,8 miljard dollar per jaar zou opleveren — 44,1 miljard via besparingen op misdaadbestrijding en minstens 32,7 miljard in belastingopbrengsten.

Bron: wikipedia
Prachtig, en dan nog zich alleen bemoeien met de problemen in eigen land.
Dan kunnen ze werken aan hun 20 000 miljard dollar schuldenberg.
De VS zou er beter van worden, alsook de hele wereld.
regor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 17:16   #326
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Citaat:
In een onderzoek uit 2008 van Harvardeconoom Jeffrey A. Miron werd geschat dat de legalisering van drugs belastingbetalers in de Verenigde Staten ruim 76,8 miljard dollar per jaar zou opleveren — 44,1 miljard via besparingen op misdaadbestrijding en minstens 32,7 miljard in belastingopbrengsten.
Ik geloof daar niets van.

Drugs maken het alleen maar erger maar die piste wil men in veel gevallen niet zien laat staan ze te willen bewandelen.

Na het legaliseren van drugs nog meer verwarden in het straatbeeld?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 8 juni 2018 om 17:17.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 17:19   #327
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik geloof daar niets van.

Drugs maken het alleen maar erger maar die piste wil men in veel gevallen niet zien laat staan ze te willen bewandelen.

Na het legaliseren van drugs nog meer verwarden in het straatbeeld?
niet echt, maar laat feiten vooral niet in de weg staan van vooroordelen
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 21:40   #328
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik geloof daar niets van.

Drugs maken het alleen maar erger maar die piste wil men in veel gevallen niet zien laat staan ze te willen bewandelen.

Na het legaliseren van drugs nog meer verwarden in het straatbeeld?

Als U er van uitgaat dat legaliseren ook een vermeerdering van het gebruik zou betekenen kan uw stelling inderdaad kloppen.
Echter bewijst de praktijk dat dit niet zo is. Er werd bij de drooglegging van Alcohol ook niet minder alcohol gebruikt. In de landen waar cannabis is gelegaliseerd ziet men geen verhoging van het gebruik. In Nederland waar het gebruik sinds jaar en dag is gedoogd wordt niet meer cannabis gebruikt dan in landen die er een strenger drugsbeleid op nahouden.

Wat wel een feit is dat vaststaat is dat in landen waar cannabis gelegaliseerd werd de criminaliteit in kwestie drastisch verminderde.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2018, 15:12   #329
regor
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2015
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik geloof daar niets van.

Drugs maken het alleen maar erger maar die piste wil men in veel gevallen niet zien laat staan ze te willen bewandelen.

Na het legaliseren van drugs nog meer verwarden in het straatbeeld?
Maak het legaal en alle problemen zijn opgelost.
Met opgeloste problemen valt er weer weinig te rapen.
Beide partijen smokkelaar en vervolger, hebben er alle belang bij, dat de problemen blijven bestaan. Het is een kat en muisspel, de kleine visjes worden gevangen en de groten aan beide kanten vullen hun zak.
regor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2018, 15:42   #330
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.169
Standaard

Citaat:
In een onderzoek uit 2008 van Harvardeconoom Jeffrey A. Miron werd geschat dat de legalisering van drugs belastingbetalers in de Verenigde Staten ruim 76,8 miljard dollar per jaar zou opleveren — 44,1 miljard via besparingen op misdaadbestrijding en minstens 32,7 miljard in belastingopbrengsten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik geloof daar niets van.
Vindt u dat zelf niet verontrustend? Dat u totaal niet meer op de wetenschap vertrouwt?
Wat neemt u dan nog aan voor waarheid? Wat de overgrote meerderheid van de bevolking zegt wat de waarheid is? Wat u op Facebook leest wat de waarheid is? Wat de rest van de familie zegt wat de waarheid is? Uw buurman? Bart De Wever? Gert Verhust?

Ik vind dat een triestige evolutie. Mensen die bepaalde onderzoeken en onderzoeksresultaten als onzin afdoen omdat het voor hen 'ongeloofwaardig' is. Zonder enige kennis van zaken bepalen of iets waarheid of leugen is op basis van, -ja wat?- het algemene gevoel, de eigen mening,...?

De wetenschap heeft ons in onze evolutie veel verder vooruit geholpen dan eender welke mening van eender wie. Het heeft jaren geduurd voor men geloofde dat de aarde rond is, de aarde rond de zon draait en niet omgekeerd, ziektes niet verwekt worden door de toorn van god,...

Vastgeroeste ideeen helpen de mensheid echt niet vooruit, dat hebben ze nog nooit gedaan. Toch wordt tegenwoordig het aanhangen van vastgeroeste ideeen weer zeer populair (flat earthers, creationisme,...).

En nee, de wetenschap heeft het ook niet altijd bij het rechte eind. Het blijft in veel gevallen zoeken en gissen maar dat zoeken en gissen brengt ons op termijn in ieder geval dichter bij de waarheid dan de mening van een of andere facebookgroepering.

't Is niet persoonlijk hoor Universalia, maar ik vind dat een spijtige evolutie...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2018, 08:27   #331
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.700
Standaard

Patient-Reported Symptom Relief Following Medical Cannabis Consumption

Citaat:
Patient-managed cannabis use is associated with clinically significant improvements in self-reported symptom relief for treating a wide range of health conditions, along with frequent positive and negative side effects.
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2018, 09:00   #332
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Vindt u dat zelf niet verontrustend? Dat u totaal niet meer op de wetenschap vertrouwt?
Wat neemt u dan nog aan voor waarheid? Wat de overgrote meerderheid van de bevolking zegt wat de waarheid is? Wat u op Facebook leest wat de waarheid is? Wat de rest van de familie zegt wat de waarheid is? Uw buurman? Bart De Wever? Gert Verhust?

Ik vind dat een triestige evolutie. Mensen die bepaalde onderzoeken en onderzoeksresultaten als onzin afdoen omdat het voor hen 'ongeloofwaardig' is. Zonder enige kennis van zaken bepalen of iets waarheid of leugen is op basis van, -ja wat?- het algemene gevoel, de eigen mening,...?

De wetenschap heeft ons in onze evolutie veel verder vooruit geholpen dan eender welke mening van eender wie. Het heeft jaren geduurd voor men geloofde dat de aarde rond is, de aarde rond de zon draait en niet omgekeerd, ziektes niet verwekt worden door de toorn van god,...

Vastgeroeste ideeen helpen de mensheid echt niet vooruit, dat hebben ze nog nooit gedaan. Toch wordt tegenwoordig het aanhangen van vastgeroeste ideeen weer zeer populair (flat earthers, creationisme,...).

En nee, de wetenschap heeft het ook niet altijd bij het rechte eind. Het blijft in veel gevallen zoeken en gissen maar dat zoeken en gissen brengt ons op termijn in ieder geval dichter bij de waarheid dan de mening van een of andere facebookgroepering.

't Is niet persoonlijk hoor Universalia, maar ik vind dat een spijtige evolutie...
2

Vooral van een verstandig man als BDW had ik verwacht dat hij overtuigd kan worden door sterke wetenschappelijke onderbouwing. Dat dit zelfs bij hem geen invloed heeft op zijn beleid verontrust me eigenlijk zeer erg. En dan heb ik het zeker niet alleen over drugs.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2018, 09:18   #333
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hoe gaat het nog met uw gekke vriend ? Gaat het al wat beter ? Want er je kanker mee genezen maae er dan zot van worden is ook geen oplossing he
Totaal niet te genezen met cannabis.

De medische wereld stelt al jaren sponsoring voor en een behoorlijke geldsom aan wie dat kan aantonen.

Maar niemand wil.

Nu is het zo dat cannabis olie wel kankercellen dood. Maar dat doen vele producten. Ook chloor bv.
Maar je krijgt dat in je lichaam niet in de nodige gebieden zonder te bezwijken aan het product zelf.

Ach commercie natuurlijk.
Geef een bepaalde voeding of product een genezende eigenschap en het verkoopt.
En meer is dat weeral niet.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2018, 09:23   #334
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Artikel gelezen over CBD (?), een extract van cannabis. In de US wordt dit in snoepjes verwerkt en is volkomen legaal blijkbaar
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2018, 09:26   #335
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door regor Bekijk bericht
Maak het legaal en alle problemen zijn opgelost.
Met opgeloste problemen valt er weer weinig te rapen.
Beide partijen smokkelaar en vervolger, hebben er alle belang bij, dat de problemen blijven bestaan. Het is een kat en muisspel, de kleine visjes worden gevangen en de groten aan beide kanten vullen hun zak.
Tuurlijk! Geniaal! Dat is de oplossing voor al onze problemen! we legaliseren prostitutie, en ook al die problemen van uitbuiting zijn opgelost, en al die belastingsinkomsten van protituees als die belastingen betalen!

en we gaan wapens legaliseren! stel u voor, al de inkomsten daarvan! We kunnen fabrieken bijbouwen naast FN, en zelfs exporteren!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2018, 09:30   #336
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Totaal niet te genezen met cannabis.

De medische wereld stelt al jaren sponsoring voor en een behoorlijke geldsom aan wie dat kan aantonen.

Maar niemand wil.



Ach commercie natuurlijk.
Geef een bepaalde voeding of product een genezende eigenschap en het verkoopt.
En meer is dat weeral niet.
Zoals wondergenezers het geld uit de zakken kloppen van hopeloze mensen.
Op moreel vlak het laagste van het laagste.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2018, 09:31   #337
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
2

Vooral van een verstandig man als BDW had ik verwacht dat hij overtuigd kan worden door sterke wetenschappelijke onderbouwing. Dat dit zelfs bij hem geen invloed heeft op zijn beleid verontrust me eigenlijk zeer erg. En dan heb ik het zeker niet alleen over drugs.
Welke wetenschappelijke onderbouwing?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2018, 09:34   #338
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Vindt u dat zelf niet verontrustend? Dat u totaal niet meer op de wetenschap vertrouwt?
Wat neemt u dan nog aan voor waarheid? Wat de overgrote meerderheid van de bevolking zegt wat de waarheid is? Wat u op Facebook leest wat de waarheid is? Wat de rest van de familie zegt wat de waarheid is? Uw buurman? Bart De Wever? Gert Verhust?

Ik vind dat een triestige evolutie. Mensen die bepaalde onderzoeken en onderzoeksresultaten als onzin afdoen omdat het voor hen 'ongeloofwaardig' is. Zonder enige kennis van zaken bepalen of iets waarheid of leugen is op basis van, -ja wat?- het algemene gevoel, de eigen mening,...?

De wetenschap heeft ons in onze evolutie veel verder vooruit geholpen dan eender welke mening van eender wie. Het heeft jaren geduurd voor men geloofde dat de aarde rond is, de aarde rond de zon draait en niet omgekeerd, ziektes niet verwekt worden door de toorn van god,...

Vastgeroeste ideeen helpen de mensheid echt niet vooruit, dat hebben ze nog nooit gedaan. Toch wordt tegenwoordig het aanhangen van vastgeroeste ideeen weer zeer populair (flat earthers, creationisme,...).

En nee, de wetenschap heeft het ook niet altijd bij het rechte eind. Het blijft in veel gevallen zoeken en gissen maar dat zoeken en gissen brengt ons op termijn in ieder geval dichter bij de waarheid dan de mening van een of andere facebookgroepering.
Hier is weer dezelfde mantra van pompeus zelfbeklag!

Hoe komt het toch dat ik de waarheid zie, en al die andere mensen dat niet zien. Hoe komt het toch dat ik zo geniaal ben, en alle andere mensen denken dat de aarde plat is!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

't Is niet persoonlijk hoor Universalia,
yeah right!

Laatst gewijzigd door geertvdb : 11 september 2018 om 09:35.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2018, 10:02   #339
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Vindt u dat zelf niet verontrustend? Dat u totaal niet meer op de wetenschap vertrouwt?
Wat neemt u dan nog aan voor waarheid? Wat de overgrote meerderheid van de bevolking zegt wat de waarheid is? Wat u op Facebook leest wat de waarheid is? Wat de rest van de familie zegt wat de waarheid is? Uw buurman? Bart De Wever? Gert Verhust?

Ik vind dat een triestige evolutie. Mensen die bepaalde onderzoeken en onderzoeksresultaten als onzin afdoen omdat het voor hen 'ongeloofwaardig' is. Zonder enige kennis van zaken bepalen of iets waarheid of leugen is op basis van, -ja wat?- het algemene gevoel, de eigen mening,...?

De wetenschap heeft ons in onze evolutie veel verder vooruit geholpen dan eender welke mening van eender wie. Het heeft jaren geduurd voor men geloofde dat de aarde rond is, de aarde rond de zon draait en niet omgekeerd, ziektes niet verwekt worden door de toorn van god,...

Vastgeroeste ideeen helpen de mensheid echt niet vooruit, dat hebben ze nog nooit gedaan. Toch wordt tegenwoordig het aanhangen van vastgeroeste ideeen weer zeer populair (flat earthers, creationisme,...).

En nee, de wetenschap heeft het ook niet altijd bij het rechte eind. Het blijft in veel gevallen zoeken en gissen maar dat zoeken en gissen brengt ons op termijn in ieder geval dichter bij de waarheid dan de mening van een of andere facebookgroepering.

't Is niet persoonlijk hoor Universalia, maar ik vind dat een spijtige evolutie...
Tot op bepaalde hoogte kan ik u geen ongelijk geven bij uw reactie naar mij toe.

Maar wat doe je met iemand die niets meer vertrouwd? (ik dus)

Ik gebruik géén FB, géén Twitter, géén Skype, géén Wi-Fi, cookies (niet de eetbare) af en in de omgang met de meeste mensen is mijn vertrouwen ook ver zoek.

Vergat ik nog in het ellenlange lijstje: ik ben niet in het bezit van een vrouw.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2018, 11:28   #340
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.930
Standaard

'Bezit'. Echt alfa-mannetjes praat.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be