Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 januari 2014, 21:32   #41
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
bijna, M20B23 in de voorganger E21. Toen de snelste standaard 3-BMW

http://nl.wikipedia.org/wiki/BMW_E21

Het was de eerste BMW-zescilinder met gescheiden uitlaatpijpjes als ik me niet vergis. Vele lieten dat 323i-kenteken op de koffer weg (ik niet)


25 %-sperdifferentiaal (wegens povere wintereigenschappen) en Recaro-zetels waren toen doordachte opties.
Ah die waar de rechter buitenspiegel een optie was!
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 21:37   #42
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.952
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Kan wel maar is er hier iemand die zoiets nog niet heeft meegemaakt? Ik doe niet zot veel kilometers en heb pas een jaar mijn rijbewijs maar ik heb het toch ook al 2 keer meegemaakt. Ik hou me vrij strikt aan de wettelijke snelheidslimiet. Ik ben een paar auto's die zo'n 100-105 rijden aan het voorbijsteken op het meest linkse baanvak en dan begint er een te bumperkleven. Ik bedoel dan echt zo dicht dat ik zelfs zijn lichten (was toen al deel donker) niet meer zag in mijn achteruitkijkspiegel. Ik kon niet naar rechts omdat het druk was en ik ging me niet tussen 2 auto's op het middelste baanvak wringen omdat iemand veel te snel wou rijden dus ik vertraag wat en druk op gevarentoets om te gebaren dat hij gevaarlijk bezig is. Plots ziet hij zijn kans om naar middelste baanvak te gaan en zo naar het 1ste baanvak, dan degene op het middelste baanvak de pas afsnijden om zo voor mij te komen en ook zo een ongeval proberen uit te lokken.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 21:38   #43
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ah die waar de rechter buitenspiegel een optie was!
Onzin.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 21:44   #44
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Onzin.
Zoek het maar eens op!
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 21:48   #45
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Zoek het maar eens op!
Ben je nu echt achterlijk of wat ?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 22:10   #46
lohabra
Schepen
 
Geregistreerd: 14 september 2012
Berichten: 495
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Zoek het maar eens op!
Allé gij.

Bekijk die foto eens goed. Op de foto die Micele gepost heeft, is de rechterbuitenspiegel zelfs te zien.



Klik maar eens op de afbeelding, dan vergroot je die namelijk. En dan kan je perfect die spiegel zien. Optioneel ?

Laatst gewijzigd door lohabra : 7 januari 2014 om 22:13.
lohabra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 22:15   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Binnenkort iedereen een dashcam ?
Best wel een goed idee. Zo ken ik al vele jaren een Londenaar die in hartje Londen werkt en zijn verplaatsingen zo goed als altijd met de fiets aflegt. De man heeft een cameraatje op zijn fietshelm en dat is al enkele keren heel nuttig geweest.

Met een paar veroordelingen voor de agressieve automobilisten als gevolg.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 22:18   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danny'ke Bekijk bericht
Als ik mij een dashcam zou aanschaffen dan zou ik wekelijks zo wel enkele films hebben. Ik doe professioneel meer dan 50.000 km op een jaar en zie constant gelijkaardige stoten. MAAR IK BEN GEEN VERKLIKKER.
U vindt het dus best ok dat dergelijke "gevaren op de weg" blijven rondrijden en misschien minder stuurvaste automobilisten de vernieling in rijden?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 22:40   #49
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lohabra Bekijk bericht
Allé gij.

Bekijk die foto eens goed. Op de foto die Micele gepost heeft, is de rechterbuitenspiegel zelfs te zien.



Klik maar eens op de afbeelding, dan vergroot je die namelijk. En dan kan je perfect die spiegel zien. Optioneel ?
@ Blue Sky heeft gebrekkige zintuigen, daarbij leest hij alweer niet dat het over het topmodel 323i gaat van een 3 serie, dus van quasi 315 i-316i-318i viercilinders ... tot zescilinders 320i - 323i.

De 323 i had electrisch verstelbare spiegels links en rechts, bij de "spaarmodellen" was dat echter officieel een goedkope optie, die je met wat verhandelen erbij kreeg tesamen met matten ofzo.
De 323i had ook als enige schijfremmen achteraan.

Ik spreek van bouwjaar vanaf sep 1979, model 1980. De 323i had ook getinte ruiten serie.

Het superspaarmodel 315i (kwam wat later uit) had zelfs maar 1 mechanisch verstelbare spiegel, wslk de auto waarmee @ BS eens mocht meerijden.

In die tijd hadden de Europese auto´s wel weinig opties, zelfs een Porsche 911. Maar daarvoor waren ze wel een pak betaalbaarder als nu ook de opties eigenlijk, opties kies je gewoon en zo be(t)paal je meer je individuelere auto.

Betreft die rechterspiegel ik denk zelf dat die enkele jaren later zelfs verplicht werd (in D toch), de E21 is tot 1983 gebouwd wslk hadden bouwjaren 1982-83 allemaal de rechterspiegel serie, moet ik eens opzoeken.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 januari 2014 om 23:06.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 23:34   #50
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Best wel een goed idee. Zo ken ik al vele jaren een Londenaar die in hartje Londen werkt en zijn verplaatsingen zo goed als altijd met de fiets aflegt. De man heeft een cameraatje op zijn fietshelm en dat is al enkele keren heel nuttig geweest.

Met een paar veroordelingen voor de agressieve automobilisten als gevolg.
Tja, zolang fietsers geen nummerplaten hebben kan een auto met dashcam ook geen roekeloze fietsers identificeren.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 januari 2014 om 23:35.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 23:44   #51
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
@ Blue Sky heeft gebrekkige zintuigen, daarbij leest hij alweer niet dat het over het topmodel 323i gaat van een 3 serie, dus van quasi 315 i-316i-318i viercilinders ... tot zescilinders 320i - 323i.

De 323 i had electrisch verstelbare spiegels links en rechts, bij de "spaarmodellen" was dat echter officieel een goedkope optie, die je met wat verhandelen erbij kreeg tesamen met matten ofzo.
De 323i had ook als enige schijfremmen achteraan.

Ik spreek van bouwjaar vanaf sep 1979, model 1980. De 323i had ook getinte ruiten serie.
Vervolg, hiermee geef ik ook het off. bewijs mee:
Citaat:
http://www.bmwe21.net/?page_id=282

Euro tech specs 79-on
BMW 3-series E21, 9/1979 European model - factory specifications
[...]

Standard Equipment 323i ------ [....]
(including equipment of lower range models)
Tinted glass
Power mirrors L+R
just is just.

Citaat:
Betreft die rechterspiegel ik denk zelf dat die enkele jaren later zelfs verplicht werd (in D toch), de E21 is tot 1983 gebouwd wslk hadden bouwjaren 1982-83 allemaal de rechterspiegel serie, moet ik eens opzoeken.
Nu ik nog eens denk zal dat veel later officieel verplicht geweest zijn zelfs na 2000, mss 2004-2008 zelfs naargelang land (kan een EU-richtlijn geweest zijn). Doet er wel niets af dat de meeste auto´s dat (toch in de 90´s) in serie hadden.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 januari 2014 om 23:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 23:58   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tja, zolang fietsers geen nummerplaten hebben kan een auto met dashcam ook geen roekeloze fietsers identificeren.
Ook baldadige supporters worden geïdentificeerd dankzij camerabeelden. Of denkt u dat die ook met een nummerplaat rondlopen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 00:05   #53
lohabra
Schepen
 
Geregistreerd: 14 september 2012
Berichten: 495
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U vindt het dus best ok dat dergelijke "gevaren op de weg" blijven rondrijden en misschien minder stuurvaste automobilisten de vernieling in rijden?
Zoals in "ik film een gek voor mij, terwijl ik zelf met mijn volgeladen bestelwagen blijf gaan met de banaan tot ik nagenoeg pal in diens koffer plak" ?

Of zoals anderen in "ik film lekker andermans fouten, en ik knip vrolijk mijn eigen strapatsen wel ff weg". De andere wordt lekker veroordeeld, en ik moet al vreselijk veel tegenslag hebben dat een derde mijn strapatsen gefilmd heeft en mij wil laten vervolgen?

Als d�*t het land is waarin u wil leven, go for it m'n beste.

Hopelijk voor u, vindt u het dan ook best OK, wanneer anderen eventjes eigenhandig detective spelen, en u op sociale media als dader aanwijzen louter omdat het betrokken voertuig ooit 's voor uw voordeur geparkeerd staat. Dat het dan niet eens uw voertuig is, mag de pret dan vooral niet bederven. De doodsbedreigingen, dreigtelefoons, scheldpartijen, klanten die niet meer in uw zaak willen komen, en naar uw hoofd vliegende eieren en meer van dat fraais, neemt u er uiteraard maar al te graag bij, neem ik aan.

Want wat de bestelwagenchauffeur gedaan heeft, door dit in de sociale media te brengen ... vindt u best OK !

Klasse !

Laatst gewijzigd door lohabra : 8 januari 2014 om 00:12.
lohabra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 00:17   #54
lohabra
Schepen
 
Geregistreerd: 14 september 2012
Berichten: 495
Standaard

Oh ja, klein toevoegingske:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...n-filmde.dhtml
lohabra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 00:17   #55
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ook baldadige supporters worden geïdentificeerd dankzij camerabeelden. Of denkt u dat die ook met een nummerplaat rondlopen?
Jij had het over een fietser met een camera, niet over supporters die blijven zitten of staan -en kan men inzoomen met een camera (gezichtsherkenning)- , worden door stewards evtl op een gepast moment uit de rij gehaald)

Bij roekeloze fietsers heeft men die tijd niet het gezicht voor de camera te krijgen (hoe ?), zeker niet als men omwille van zo´n fietser een ongeval met een derde partij krijgt. Dus best die fietsers een reuze-nummerplaat verpatsen.

En btw dit themafora is nog altijd mobiliteit, en geen sport.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 8 januari 2014 om 00:25.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 00:39   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lohabra Bekijk bericht
Zoals in "ik film een gek voor mij, terwijl ik zelf met mijn volgeladen bestelwagen blijf gaan met de banaan tot ik nagenoeg pal in diens koffer plak" ?

Of zoals anderen in "ik film lekker andermans fouten, en ik knip vrolijk mijn eigen strapatsen wel ff weg". De andere wordt lekker veroordeeld, en ik moet al vreselijk veel tegenslag hebben dat een derde mijn strapatsen gefilmd heeft en mij wil laten vervolgen?

Als d�*t het land is waarin u wil leven, go for it m'n beste.

Hopelijk voor u, vindt u het dan ook best OK, wanneer anderen eventjes eigenhandig detective spelen, en u op sociale media als dader aanwijzen louter omdat het betrokken voertuig ooit 's voor uw voordeur geparkeerd staat. Dat het dan niet eens uw voertuig is, mag de pret dan vooral niet bederven. De doodsbedreigingen, dreigtelefoons, scheldpartijen, klanten die niet meer in uw zaak willen komen, en naar uw hoofd vliegende eieren en meer van dat fraais, neemt u er uiteraard maar al te graag bij, neem ik aan.

Want wat de bestelwagenchauffeur gedaan heeft, door dit in de sociale media te brengen ... vindt u best OK !

Klasse !
Weer eens praat voor de vaak.

Lees eens opnieuw wat ik schreef over het nuttig gebruik van die camera op de fietshelm van die Londense kennis van me. Als materiaal voor een klacht bij de politie.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 01:57   #57
Johnny Blaze
Minister
 
Johnny Blaze's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 3.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
bijna, M20B23 in de voorganger E21. Toen de snelste standaard 3-BMW

http://nl.wikipedia.org/wiki/BMW_E21

Het was de eerste BMW-zescilinder met gescheiden uitlaatpijpjes als ik me niet vergis. Vele lieten dat 323i-kenteken op de koffer weg (ik niet)


25 %-sperdifferentiaal (wegens povere wintereigenschappen) en Recaro-zetels waren toen doordachte opties.
Wooaa maat af, classic. Zelfde generatie als de (voor mij) legendarische e24. Mooi. Trouwens, BMW bied tegenwoordig eindelijk terug standaard sperdifferetielen aan in de laatste generatie. We gaan terug de goeie weg op
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 02:00   #58
Johnny Blaze
Minister
 
Johnny Blaze's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 3.181
Standaard

^ btw! zo'n Hartge versie zie ik nog zitten nu, ofwel een e30 M3. Allé, als er wa cash extra is voor een tracktoy
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 07:25   #59
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lohabra Bekijk bericht
De BMW-chauffeur beweert dat hij die capriolen uithaalt omwille van 'eerder rijgedrag' van de bestelwagen. Welk eerder rijgedrag verantwoordt over de pechstrook iemand inhalen? Er zijn ondertussen beelden die teruggaan naar enkele minuten voor het incident, en daar is niks abnormaals op te zien. En daar is ook nergens in geknipt.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2014, 07:31   #60
lohabra
Schepen
 
Geregistreerd: 14 september 2012
Berichten: 495
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Weer eens praat voor de vaak.

Lees eens opnieuw wat ik schreef over het nuttig gebruik van die camera op de fietshelm van die Londense kennis van me. Als materiaal voor een klacht bij de politie.
Ja, dat had ik van jou wel verwacht. Nog altijd even hersendode toetsenbordridder dus:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lohabra Bekijk bericht
Zoals in "ik film een gek voor mij, terwijl ik zelf met mijn volgeladen bestelwagen blijf gaan met de banaan tot ik nagenoeg pal in diens koffer plak" ?

Of zoals anderen in "ik film lekker andermans fouten, en ik knip vrolijk mijn eigen strapatsen wel ff weg". De andere wordt lekker veroordeeld, en ik moet al vreselijk veel tegenslag hebben dat een derde mijn strapatsen gefilmd heeft en mij wil laten vervolgen?

Als d�*t het land is waarin u wil leven, go for it m'n beste.
En op basis van zulk filmpje, ga ik lekker een klacht indienen. Dat vindt u dan best OK.

Laatst gewijzigd door lohabra : 8 januari 2014 om 07:34.
lohabra is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be