Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 december 2011, 17:00   #1
Anatomehelena
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 november 2011
Berichten: 261
Standaard Zonnepanelen

http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...-oplopen.dhtml

In hoeverre heeft dit nog met milieu te maken? Wie plaatst ze uit milieu-overwegingen?
Mij lijkt het eerder op puur geldgewin.
Het strafste van al is dat de mensen die niet in de mogelijkheid zijn om ze te plaatsen, betalen voor diegene die ze wél hebben.
Deze nacht gaat het stormen... Ik hoop heel wat panelen in mijn straat te zien vliegen Ze moesten er verdomme allemaal afwaaien of kapot gehageld zijn.
Anatomehelena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 17:07   #2
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Jaloerse bok.
En als ze los waaien, hopelijk op uwen kop.

Laatst gewijzigd door giserke : 15 december 2011 om 17:07.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 17:11   #3
Anatomehelena
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 november 2011
Berichten: 261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Jaloerse bok.
Gij vindt het dus normaal dat ik moet meebetalen voor iets wat een ander op zijn dak legt? Zoiets als dit:
Naam: big-zonneenergie.jpg
Bekeken: 1103
Grootte: 40,9 KB

Anatomehelena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 17:17   #4
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anatomehelena Bekijk bericht
Gij vindt het dus normaal dat ik moet meebetalen voor iets wat een ander op zijn dak legt? Zoiets als dit:
Bijlage 83953

troost je er zijn veel mensen die het niet normaal vinden.

Normaal draagt een ondernemer (de zonnepaneleneigenaar) zelf de kosten en de baten. Hier draagt de klant een deel van de kosten en krijgt niks.
bovendien is er sprake van zuivere discriminatie (wie schrijft naar Yussuf? die heeft toch geen werk )

- appartementsbewoners : geen mogelijkheid tot subsidies
- mensen wier dak in de verkeerde richting ligt: geen mogelijkheid om mee te genieten van de voordelen, maar moeten wel betalen voor de buurman.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 17:29   #5
Anatomehelena
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 november 2011
Berichten: 261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
troost je er zijn veel mensen die het niet normaal vinden.

Normaal draagt een ondernemer (de zonnepaneleneigenaar) zelf de kosten en de baten. Hier draagt de klant een deel van de kosten en krijgt niks.
bovendien is er sprake van zuivere discriminatie (wie schrijft naar Yussuf? die heeft toch geen werk )

- appartementsbewoners : geen mogelijkheid tot subsidies
- mensen wier dak in de verkeerde richting ligt: geen mogelijkheid om mee te genieten van de voordelen, maar moeten wel betalen voor de buurman.
Ik ben in het laatste geval. Mensen vinden het blijkbaar normaal dat wij moeten opdraaien voor hun panelen. Bovendien blijkt het produktieproces van deze panelen niet zo milieuvriendelijk te zijn.
Anatomehelena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 18:29   #6
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anatomehelena Bekijk bericht
Ik ben in het laatste geval. Mensen vinden het blijkbaar normaal dat wij moeten opdraaien voor hun panelen. Bovendien blijkt het produktieproces van deze panelen niet zo milieuvriendelijk te zijn.
mijn deelneming.
mijn dak staat ook fout.

willen we samenleggen voor een windmolentje?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 15 december 2011 om 18:29.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 18:32   #7
Anatomehelena
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 november 2011
Berichten: 261
Standaard

Als je er kritiek durft op geven, krijg je onmiddellijk dit naar jouw hoofd geslingerd:
Citaat:
Jaloerse bok.
Anatomehelena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 18:39   #8
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anatomehelena Bekijk bericht
Gij vindt het dus normaal dat ik moet meebetalen voor iets wat een ander op zijn dak legt? Zoiets als dit:
Bijlage 83953

Jij vergelijkt zoiets met een eenvoudige huisinstallatie van iemand die deels in z'n eigen energiebehoefte voorziet?
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 18:54   #9
Anatomehelena
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 november 2011
Berichten: 261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Jij vergelijkt zoiets met een eenvoudige huisinstallatie van iemand die deels in z'n eigen energiebehoefte voorziet?
Dacht ge dat we voor die gasten niet moeten betalen misschien? Zij krijgen ook certificaten. Ze doen het niet uit liefdadigheid hé
Anatomehelena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 19:07   #10
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anatomehelena Bekijk bericht
Dacht ge dat we voor die gasten niet moeten betalen misschien? Zij krijgen ook certificaten. Ze doen het niet uit liefdadigheid hé
Hoeveel krijgen ze dan? Wat is de grootte van de taart? Hoeveel van die taart krijgen die particulieren tegenover die grote installaties?
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 19:07   #11
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anatomehelena Bekijk bericht
Gij vindt het dus normaal dat ik moet meebetalen voor iets wat een ander op zijn dak legt? Zoiets als dit:
Bijlage 83953

ja dat is normaal kijk ik ga u dat eens uitleggen.

Je moet die technologie opschalen ten eerste, dus dat vraagt een eerste aanloopfaze, doorgroeifaze, en een kritische omslagpunt. Je moet dus blijven investeren tot dat omslagpunt bereikt is. In feite is 3euro /liter het omslagpunt.

Daarnaast moet je ook rekening houden met een overbelasting van arbeid, versus een onderbaelasting van energie, waardoor energieinvesteringen te weinig rendabel zijn

Ten derde moet je rekening houden met de schaalprijs van elektriciteit waartegen je moet concurreren

Ten vierde vraagt een nieuwe exploitatie van nieuwe kerncentrales bvb ook een kritische investering, die gerust ook wel in de 20miljard zou kosten, wat dan goedkoper zou zijn dan zonnepanelen zetten, maar wat in feite nog eens extra uw elektriciteitsrekening duurder zou maken

Dus het is zo binair niet allemaal hoor.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 19:16   #12
Anatomehelena
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 november 2011
Berichten: 261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Hoeveel krijgen ze dan? Wat is de grootte van de taart? Hoeveel van die taart krijgen die particulieren tegenover die grote installaties?
Zoek het eens op hé...
Anatomehelena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 19:59   #13
Anatomehelena
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 november 2011
Berichten: 261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ja dat is normaal kijk ik ga u dat eens uitleggen.

Je moet die technologie opschalen ten eerste, dus dat vraagt een eerste aanloopfaze, doorgroeifaze, en een kritische omslagpunt. Je moet dus blijven investeren tot dat omslagpunt bereikt is. In feite is 3euro /liter het omslagpunt.

Daarnaast moet je ook rekening houden met een overbelasting van arbeid, versus een onderbaelasting van energie, waardoor energieinvesteringen te weinig rendabel zijn

Ten derde moet je rekening houden met de schaalprijs van elektriciteit waartegen je moet concurreren

Ten vierde vraagt een nieuwe exploitatie van nieuwe kerncentrales bvb ook een kritische investering, die gerust ook wel in de 20miljard zou kosten, wat dan goedkoper zou zijn dan zonnepanelen zetten, maar wat in feite nog eens extra uw elektriciteitsrekening duurder zou maken

Dus het is zo binair niet allemaal hoor.
http://www.youtube.com/watch?v=aVTwFayubYs
Anatomehelena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 20:03   #14
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Is toch gedekt in de brandverzekering, dus ik maak me weinig zorgen.

Bovendien is het zo dat de stroom niet duurder moet worden. Ze moeten gewoon enkele centrales stilleggen als de zon schijnt. MAAR ze willen natuurlijk hun winsten blijven behouden en zetten dan maar de consument onder druk om te bekomen dat de subsidies wegvallen en ze hun monopolie kunnen behouden. Eén en al boerenbedrog en als je daar in trapt ben je een lul.

Enne...ze wilden groen, nu hebben ze groen en dus niet meer zagen !

Laatst gewijzigd door Stingray : 15 december 2011 om 20:06.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 20:07   #15
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anatomehelena Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...-oplopen.dhtml

In hoeverre heeft dit nog met milieu te maken? Wie plaatst ze uit milieu-overwegingen?
Mij lijkt het eerder op puur geldgewin..
Of ze dat doen vanuit milieu-overwegingen dan wel uit louter geldgewin doet hoegenaamd niet terzake. Het is het resultaat dat telt. Je kan iemand die zijn verplaatsing met de fiets doet ook in vraag stellen; doet die dat uit milieu-overwegingen of om geld te besparen? De beweegredenen spelen geen rol, het resultaat is dat hij zich op die manier stil en milieuvriendelijk verplaatst and that's what counts!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anatomehelena Bekijk bericht
Het strafste van al is dat de mensen die niet in de mogelijkheid zijn om ze te plaatsen, betalen voor diegene die ze wél hebben.
.
Tja, mensen betalen zoveel dingen waarvan ze nooit gebruik van maken. Neem nu een gewone werknemer die zijn hele leven gewerkt en afgedragen heeft, maar nooit gebruik gemaakt heeft gemaakt van enige uitkeringen.

Dit is tenminste nog een investering in de toekomst. Zoals iemand reeds aangegeven heeft dienen subsidies om een systeem op te starten en de technologische vooruitgang te versnellen. De subsidies worden afgebouwd in de tijd en uiteindelijk moet de technologie effectief concurrentieel zijn met de gangbare of conventionele manieren van elektriciteitsopwekking.

Persoonlijk betaal ik liever voor zulke zaken ( plaats het maar onder de noemer van investeringen in technologische vernieuwing en innovatie ) dan voor stookolietoelagen die letterlijk en figuurlijk opgestookt worden.

Ik zeg niet dat het in onze streken de ideale manier is van elektriciteitsproductie, maar diversifiëren en investeren in duurzame energie moeten we sowieso doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anatomehelena Bekijk bericht
Deze nacht gaat het stormen... Ik hoop heel wat panelen in mijn straat te zien vliegen Ze moesten er verdomme allemaal afwaaien of kapot gehageld zijn.
Woede doet uw denkpatroon verengen en dat leidt tot dergelijke uitspraken. Niemand schiet daar iets mee op, het enige wat daarmee bereikt zou worden is dat waarschijnlijk de verzekeringspremies de periode daarop volgend omhoog zouden gaan.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 15 december 2011 om 20:08.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 20:29   #16
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anatomehelena Bekijk bericht
Zoek het eens op hé...
Jij bent wel diegene die aan het klagen is he.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 20:32   #17
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anatomehelena Bekijk bericht
Ik ben in het laatste geval. Mensen vinden het blijkbaar normaal dat wij moeten opdraaien voor hun panelen. Bovendien blijkt het produktieproces van deze panelen niet zo milieuvriendelijk te zijn.
Zeggen wij dat u moet betalen voor onze panelen ?
Ga zagen tegen uw beleidsmensen.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 21:01   #18
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anatomehelena Bekijk bericht
Ik ben in het laatste geval. Mensen vinden het blijkbaar normaal dat wij moeten opdraaien voor hun panelen. Bovendien blijkt het produktieproces van deze panelen niet zo milieuvriendelijk te zijn.
Wie zegt dat ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 23:06   #19
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.102
Standaard

leest eerst eens een deftige berekening daaromtrent vooraleer je de zonnepanelen van uw buur met handdoeken belegt en met rotte tomaten bekogelt

http://www.itinerainstitute.org/upl/.../doc/20_ja.pdf
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 23:11   #20
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Wie zegt dat ?
ik vind het normaal inderdaad: wie groene energie verbruikt mag een bonus hebben, wie kwistig omspringt met energie mag inderdaad wat meer betalen. Dat systeem regelt dat min of meer vanzelf.

We gaan eens overdrijven: stel dat je dat syteem 20 jaar volhoudt, en stel dat 2 miljoen gezinnen van de 6miljoen panelen liggen hebben genoeg om op een 0 verbruik te komen. Dan gaan die 4miljoen die overblijven dat certifactengedoe van die 2miljoen bij hun energiekost krijgen, dus hun energieprijs stijgt met 50%

Zelfs dan is dat nog niet onfair te noemen, de noodzaak om susbidies te geven zal tegen dan allang verdwenen zijn
OMdat de kostprijs om groene energie te produceren onder die kostprijs zal zakken. Zonder een noot subsidie te geven
En omdat de energiekostprijs tegen dan allang verdubbeld zal zijn, zodat in feite zonder die aanslag met die toeslag mensen rendabel zonnepanelen gaan leggen

En bovendien zit er een afbouwschema in, dus tegen binnen 20 jaar zal er een uitstervende groep zijn van gesubsidieerd epanelen, en heb je kans dat je die rapper gaat vervangen omdat de nieuwe panelen nog veel meer gaan opbrengen dan uw oude installatie.

Dus ja laat die technologieshift maar gebeuren wait and see

Laatst gewijzigd door brother paul : 15 december 2011 om 23:12.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be