Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 13 maart 2012, 12:19   #21
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.715
Standaard

ik begin zo langzamerhand die syrie-propaganda (van alle zijden, laat dat duidelijk zijn) kotsbeu te worden. Dat ze er hunne plan trekken en het zelf oplossen.

Niet in mijn naam, en niet met mijn belastingen
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline  
Oud 13 maart 2012, 13:01   #22
Kasumi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 maart 2011
Berichten: 2.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Het bloedbad in Syrië neemt ongekende proporties aan. De vurige verdedigers van Assad die steeds weer allerhande excuses vinden om dit goed te praten zouden zich moeten schamen.
En als Assad valt, ge je huilen zeker dat het christenen zijn die als eerste gezuiverd zullen worden.
Kasumi is offline  
Oud 13 maart 2012, 13:34   #23
Vladja
Burger
 
Geregistreerd: 7 december 2011
Berichten: 110
Standaard

Net zoals bij de oorlog in Georgië hoor je in de media maar één kant van het verhaal. Het is altijd interessant te kijken wat de eigen, lokale media en fora over het conflict schrijven, maar ik ken jammer genoeg geen Syrisch. Iemand?
Vladja is offline  
Oud 13 maart 2012, 14:45   #24
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
En als Assad valt, ge je huilen zeker dat het christenen zijn die als eerste gezuiverd zullen worden.
De vervolging, verjaging en moord op christenen en andersdenkenden is inderdaad een groot probleem in gans jullie regio, vanaf de moslimlanden in centraal-Afrika, over Noord-Afrika tot en met in Irak, Iran en omstreken, en daar moet ook snel en hard tegen worden opgetreden bij de VN.

Maar dat neemt niet weg dat de bloedige dictators ook gestopt moeten worden, behalve als u tevreden bent met het massamoord-beleid van Assad en consoorten natuurlijk.
__________________
Antoon is offline  
Oud 13 maart 2012, 14:49   #25
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.715
Standaard

het probleem, beste antoon, is ietsiepietsie complexer dan dat

en wat ik mis bij jou Antoon is consequentie. Wanneer open je eens een draad over Zuid Soedan?
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline  
Oud 13 maart 2012, 14:58   #26
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Assad houdt zijn volk reeds jaren in toom met een harde repressie, net als zijn vader dat vroeger ook deed.

Vorig jaar is het uit de hand gelopen toen de mensen het kotsbeu waren en massaal op straat kwamen. Vreedzame betogingen waarbij anti-Assad leuzen werden geroepen werden met tanks en vuurwapens aangevallen met vele doden en gewonden tot gevolg. Zelfs jachtvliegtuigen werden ingezet om de massas onbewapende betogende burgers aan te vallen met raketten.

Nu zijn we bijna aan een burgeroorlog geraakt, waarbij ook de oppositie wapens gebruikt, en waarbij Assad's leger alles vernietigt op zijn weg, inclusief massamoorden op vrouwen en kinderen.

Elke kleuter heeft dit gezien, allen u blijkbaar niet.
Betogers gewapend met kalashnikovs zijn geen betogers maar opstandelingen, punt, net als in Libië. Als het over Palestijnen gaat bent U het daar waarschijnlijk roerend mee eens...

Moest hij niet de steun hebben van een groot deel van de bevolking was hij al lang gevallen net als Mubarak.

De situatie in Syrië is ingewikkeld en laat zich niet in een "de goeden en de slechten" verhaaltje samenvatten.
tomm is offline  
Oud 13 maart 2012, 15:05   #27
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
het probleem, beste antoon, is ietsiepietsie complexer dan dat

en wat ik mis bij jou Antoon is consequentie. Wanneer open je eens een draad over Zuid Soedan?
Zuid-Sudan zit verwikkeld in een burgeroorlog, zoals ik al op dit forum voorspelde, het is een nieuwe failed state, zoals te verwachten viel.

Als Assad valt dreigt SyriË in een Irak-scenario terecht te komen, waarbij minderheden vermoord en verdreven worden, en islamistische milities elkaar bevechten. Een drama voor de Arabische wereld, goed voor de VS en Israel.

De enige oplossing volgens mij zijn gesprekken tussen de ongewapende, democratische oppositie en Assad. Er kan een overgangsregering komen en uiteindelijk vrije verkiezingen. Assad blijft aan maar moet aan macht inboeten. Een beetje een marokko scenario. Dan moet de oppositie zich wel volledig distanciëren van de gewapende elementen in Homs en elders. Een deel van de oppositie, onder meer de communisten en liberalen, lijkt daartoe bereid. Moskou heeft al aangeboden de gesprekken in Rusland te laten doorgaan.

Laatst gewijzigd door tomm : 13 maart 2012 om 15:07.
tomm is offline  
Oud 13 maart 2012, 15:07   #28
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Betogers gewapend met kalashnikovs zijn geen betogers maar opstandelingen, punt, net als in Libië. Als het over Palestijnen gaat bent U het daar waarschijnlijk roerend mee eens...
Dat is zo, maar ze zijn pas in een tweede fase in gang gekomen, nadat Assad zijn leger had ingezet om onbewapende en vreedzame betogers aan te vallen.
Ik spreek overigens de terroristen met hun kalashnikovs niet goed, vooral gezien ze deel uitmaken van islamietische milities die straks, net als in de meeste Arabische landen waar dictators zijn gevallen, de macht gaan overnemen en meteen na genezing van de pest, de cholera gaan invoeren.
Duidelijk genoeg?

Citaat:
Moest hij niet de steun hebben van een groot deel van de bevolking was hij al lang gevallen net als Mubarak.
Met dat stuk ben ik het al veel minder eens. De overgrote meerderheid van de Syriërs hebben nooit hun mond durven opendoen, want ze worden hiervoor vervolgd, gefolterd, vermoord, en gans hun familie lijdt er verder ook onder. Dat is al sinds mensenheugenis. Eerst vader Assad (sinds 1970 ononderbroken aan de macht), en nu zijn zoon (sinds 2000 ononderbroken aan de macht).

Citaat:
De situatie in Syrië is ingewikkeld en laat zich niet in een "de goeden en de slechten" verhaaltje samenvatten.
Correct. Vandaar dat ik ook schrijf dat het vervolg ook moet worden begeleid, want in de andere Arabische landen met revoltes zijn de onderdrukkende dictators vervangen door bloeddorstige islamieten.
Maar dat is geen excuus om de slachtpartijen van Assad te laten doorgaan. Toch?
__________________
Antoon is offline  
Oud 13 maart 2012, 15:14   #29
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

Antoon

Citaat:
Dat is zo, maar ze zijn pas in een tweede fase in gang gekomen, nadat Assad zijn leger had ingezet om onbewapende en vreedzame betogers aan te vallen.
Volgens veel ooggetuigen, onder andere Robert Fisk, waren de betogers vanaf het begin bewapend.


Citaat:
Ik spreek overigens de terroristen met hun kalashnikovs niet goed, vooral gezien ze deel uitmaken van islamietische milities die straks, net als in de meeste Arabische landen waar dictators zijn gevallen, de macht gaan overnemen en meteen na genezing van de pest, de cholera gaan invoeren.
Duidelijk genoeg?
ja, maar waarom pleit je dan nog steeds voor de val van Assad?



Citaat:
Met dat stuk ben ik het al veel minder eens. De overgrote meerderheid van de Syriërs hebben nooit hun mond durven opendoen, want ze worden hiervoor vervolgd, gefolterd, vermoord, en gans hun familie lijdt er verder ook onder. Dat is al sinds mensenheugenis. Eerst vader Assad (sinds 1970 ononderbroken aan de macht), en nu zijn zoon (sinds 2000 ononderbroken aan de macht).
De stilte is doorbroken, wie tegen het regime was heeft zich nu ook openlijk tegen het regime gekeerd. Toch blijven er veel bevolkingsgroepen die zich NIET tegen het regime keren, niet alleen de minderheden maar ook gematigde soennieten, die de invoering van de Shariah in dit relatief liberale land vrezen.


Citaat:
Correct. Vandaar dat ik ook schrijf dat het vervolg ook moet worden begeleid, want in de andere Arabische landen met revoltes zijn de onderdrukkende dictators vervangen door bloeddorstige islamieten.
Maar dat is geen excuus om de slachtpartijen van Assad te laten doorgaan. Toch?

Er is duidelijk een burgeroorlog gaande in syrië, met slachtpartijen langs beide zijden. Openlijk de kant kiezen van de islamisten, zoals in Libië, lijkt mij niet de juiste keuze in SyriË.

Er moeten gesprekken komen tussen oppositie en regering. De regering stemde daarmee in, de gewapende oppositie weigert...
tomm is offline  
Oud 13 maart 2012, 15:15   #30
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Zuid-Sudan zit verwikkeld in een burgeroorlog, zoals ik al op dit forum voorspelde, het is een nieuwe failed state, zoals te verwachten viel.
Daar zijn het de Chinezen die vuil spel spelen, maar dat weet u toch ook.

Citaat:
Als Assad valt dreigt SyriË in een Irak-scenario terecht te komen, waarbij minderheden vermoord en verdreven worden, en islamistische milities elkaar bevechten. Een drama voor de Arabische wereld, goed voor de VS en Israel.
Het drama van de Arabische wereld heb ik reeds uitgelegd. Het is daar bloed en geweld, zonder ophouden, eerst van decenia-lang regerende dictators, daarna van Islamieten die de macht overnemen. Met alle gevolgen van dien voor de niet-moslims, maar ook voor de eigen volkeren. Hoe Israel daar betervan wordt is mij de vraag, ze hadden vijandige maar stabiele buren onder Mubarak en Assad, het worden vreselijk onvoorspelbare landen onder Islamietisch bewind.

Citaat:
De enige oplossing volgens mij zijn gesprekken tussen de ongewapende, democratische oppositie en Assad. Er kan een overgangsregering komen en uiteindelijk vrije verkiezingen. Assad blijft aan maar moet aan macht inboeten. Een beetje een marokko scenario. Dan moet de oppositie zich wel volledig distanciëren van de gewapende elementen in Homs en elders. Een deel van de oppositie, onder meer de communisten en liberalen, lijkt daartoe bereid. Moskou heeft al aangeboden de gesprekken in Rusland te laten doorgaan.
De Russen zijn de laatste die hier wat kunnen gaan verbeteren. Als men ziet hoe ze in hun eigen achtertuin tewerk zijn gegaan (Tsjetsjenië) en als men vaststelt hoe ze hun veto instellen wanneer men Syrië alleen maar wilt terecht wijzen in de VN, dan weet men genoeg.
__________________
Antoon is offline  
Oud 13 maart 2012, 15:35   #31
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Bekijk bericht
En die komen van de door u gesteunde Islamisten.

Het probleem in syrië is, in tegenstelling tot in de andere landen van de Arabische lente, een botsing van religies.
En zoals de geschiedenis ons leert zijn die het gruwelijkst en vaak gecompliceerdst.
die islamisten zijn soennieten de MEERDERHEID van de bevolking en die wenst niet meer onder een sjiitische dictatuur te leven !
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 13 maart 2012, 15:36   #32
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
In Afghanistan hebben de Amerikanen ook kinderen vermoord, maar daar zwijgt Antoon wijselijk over.
en de NAZI's miljoenen kinderen maar daar zwijg jij wijselijk over niet?
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 13 maart 2012, 15:38   #33
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Als jij moest kiezen dat je dochter van 9 wordt uitgehuwelijkt aan een pedo baardman, of Assad aan de macht dan hebben wij onze keuze snel gemaakt.
kan het nog achtelijker
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 13 maart 2012, 15:47   #34
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

Antoon

Citaat:
Daar zijn het de Chinezen die vuil spel spelen, maar dat weet u toch ook.
chinezen? Ook GB, de VS en Frankrijk hebben belangen in de regio hoor.




Citaat:
Het drama van de Arabische wereld heb ik reeds uitgelegd. Het is daar bloed en geweld, zonder ophouden, eerst van decenia-lang regerende dictators, daarna van Islamieten die de macht overnemen. Met alle gevolgen van dien voor de niet-moslims, maar ook voor de eigen volkeren. Hoe Israel daar betervan wordt is mij de vraag, ze hadden vijandige maar stabiele buren onder Mubarak en Assad, het worden vreselijk onvoorspelbare landen onder Islamietisch bewind.
In het geval Egypte hebt U gelijk, Mubarak was een stabiele buur en stond op de payroll van de VS, nu wordt het onvoorspelbaar.
Wat betreft Syrië liggen de zaken anders, Assad steunt Hamas, Hesbollah en is de beste bondgenoot van aartsvijand Iran. Onder de islamisten zal SyriË minder stabiel maar ook zwakker worden, wat in het voordeel van Israel is.






Citaat:
De Russen zijn de laatste die hier wat kunnen gaan verbeteren. Als men ziet hoe ze in hun eigen achtertuin tewerk zijn gegaan (Tsjetsjenië)
Tsjetsjenië is een deel van Rusland. De VS zouden in eigen land ook elke opstand met harde hand onderdrukken, zoals ze in het verleden meermaals deden.

De Russen hebben de oorlog tussen ArmeniË en Azerbaidjan gestopt mits onderhandelingen.

De VS zijn zo partijdig als hel en toch blijven ze maar de onderhandelingen tussen israeli en palestijnen leiden. Dus waarom zou Rusland de onderhandelingen in SyriË niet kunnen leiden? Het regime lijkt enkel de Russen te aanvaarden als mediator.




Citaat:
en als men vaststelt hoe ze hun veto instellen wanneer men Syrië alleen maar wilt terecht wijzen in de VN, dan weet men genoeg
Die resolutie zou eventueel gebruikt kunnen worden als excuus om SyriË binnen te vallen. Als het Westen de resolutie betreffende Libië niet zo misbruikt had om regime-change door te voeren, hadden de Russen zich welwillender opgesteld.
tomm is offline  
Oud 13 maart 2012, 15:57   #35
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Het bloedbad in Syrië neemt ongekende proporties aan. De vurige verdedigers van Assad die steeds weer allerhande excuses vinden om dit goed te praten zouden zich moeten schamen.

http://publicintelligence.net/graphi...ns-march-2012/

Een ander Amerikaans akkefietje:

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...civilians.html




Nog één:
Military to Report Marines Killed Iraqi Civilians

Het liep 'goed' af:
An Iraqi Massacre, a Light Sentence and a Question of Military Justice

Haditha Killings: Frank Wuterich, Convicted In Killings Of Iraqi Citizens, Escapes Jail Time

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 maart 2012 om 16:14.
filosoof is offline  
Oud 13 maart 2012, 16:45   #36
Kasumi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 maart 2011
Berichten: 2.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Maar dat neemt niet weg dat de bloedige dictators ook gestopt moeten worden, behalve als u tevreden bent met het massamoord-beleid van Assad en consoorten natuurlijk.
Er moet een ijzersterk bewind heersen die de moslimterroristen onder bedwang houden en indien nodig, van de aardbodem zuiveren. Zo simpel is dat.

Kijk maar naar Libië, nu die ratten vrij spel hebben.
Kasumi is offline  
Oud 13 maart 2012, 18:24   #37
Dennis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 januari 2012
Berichten: 251
Standaard

Onder geen beding mogen de islamisten aan de macht komen in Syrië.

Ik was voorstander van een 'inval/aanval' in Libië en het verwijderen van Kadhafi. Omdat het grootste deel van de bevolking Kadhaffi wegwilde en Libië zo goed als volledige Islamitisch is.

Syrië daarentegen is zowat de laatste 'safe haven' voor niet-moslims in de Arabische wereld. Vele Arabische Christenen zijn er naartoe gevlucht omdat het in hun land (soms door de schuld van het westen) hen te heet onder te voeten werd.
Dit regime ten val brengen en hen nu ook nog uit Syrië laten verjagen zou gewoonweg schandalig zijn.

Zoals ik al zei hebben WIJ geen enkel recht om de opstandelingen in Syrië tegen te houden. De alawieten en Christenen daar des te meer.
Het is ook HUN land en HUN toekomst. En als de Islamisten aan de macht komen is het gedaan met hen.
Het is voor hen letterlijk vechten om te overleven. Als ze het onkruid niet met wortel en al uittrekken zijn zij het die het loodje leggen.

Laatst gewijzigd door Dennis : 13 maart 2012 om 18:25.
Dennis is offline  
Oud 13 maart 2012, 18:35   #38
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
het probleem, beste antoon, is ietsiepietsie complexer dan dat
Is inderdaad complex, van,daar mijn meerdere berichten met tekst en uitleg, mlaar u moet ze dan ook lezen, hé.

Citaat:
en wat ik mis bij jou Antoon is consequentie. Wanneer open je eens een draad over Zuid Soedan?
Wat is dat nu voor gezeur. Be my guest en open er zelf een, ik zal er ook in berichten. Of moet ik nu plots alle draden over alle onderwerpen openen?
__________________
Antoon is offline  
Oud 13 maart 2012, 18:36   #39
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
en de NAZI's miljoenen kinderen maar daar zwijg jij wijselijk over niet?
²
__________________
Antoon is offline  
Oud 13 maart 2012, 19:02   #40
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Antoon



chinezen? Ook GB, de VS en Frankrijk hebben belangen in de regio hoor.

tomm

Dat heb ik nooit ontkend, maar het wordt tijd dat u ook eens de (ex-)kommunistische regimes zwaar op de korrel neemt, want de Chinezen houden lelijk huis in Afrika, vooral dan in Soedan. En u zwijgt er in alle talen over.
Maar goed, het is hier off-topic.


Citaat:
In het geval Egypte hebt U gelijk, Mubarak was een stabiele buur en stond op de payroll van de VS, nu wordt het onvoorspelbaar.
Wat betreft Syrië liggen de zaken anders, Assad steunt Hamas, Hesbollah en is de beste bondgenoot van aartsvijand Iran. Onder de islamisten zal SyriË minder stabiel maar ook zwakker worden, wat in het voordeel van Israel is.
Dat ze niet gaan huilen om Assad is duidelijk, en terecht. Maar of ze echt stonden te wachten op nog meer Islamieten betwijfel ik ten zeerste. Gans de moslimwereld is vandaag besmet met die extremistische Islamistengruwel.

Citaat:
Tsjetsjenië is een deel van Rusland. De VS zouden in eigen land ook elke opstand met harde hand onderdrukken, zoals ze in het verleden meermaals deden.
Dit is heel erg bevooroordeeld. Tsjetsjenië is reeds sinds de hoogdagen van de Sovjets bezet door de Russen en vraagt om onafhankelijkheid. De Russen houden er aan vast omwille van de rijkdom onder de grond. Als reactie op de wens tot onafhankelijkheid werd dat land tot moes gebombardeerd, met tienduizenden doden tot gevolg. De Russen hun verleden als kommunisten geven bij u nog steeds een soort opwinding, maar het verandert niets aan het feit dat ze zich in Tsjetsjenië massaal schuldig hebben gemaakt aan misdaden tegen de menselijkheid. Net als Assad.

Citaat:
De Russen hebben de oorlog tussen ArmeniË en Azerbaidjan gestopt mits onderhandelingen.
Mja, u geeft hen snel krediet. Het zijn de onderhandelingen van de OVSE die dit hebben teweeggebracht.

Citaat:
De VS zijn zo partijdig als hel en toch blijven ze maar de onderhandelingen tussen israeli en palestijnen leiden. Dus waarom zou Rusland de onderhandelingen in SyriË niet kunnen leiden? Het regime lijkt enkel de Russen te aanvaarden als mediator.
In die zin kan ik het wel beter snappen, u wenst de Russen omdat ze vriendjes zijn met Assad en omdat de VS vooral bevriend is met het Westerse Israel.
Maar de misdaden van Assad tegen zijn eigen volk zijn van een ander kalilber om hem toe te laten de macht te houden. Die man moet berecht worden in Den Haag.



Citaat:
Die resolutie zou eventueel gebruikt kunnen worden als excuus om SyriË binnen te vallen. Als het Westen de resolutie betreffende Libië niet zo misbruikt had om regime-change door te voeren, hadden de Russen zich welwillender opgesteld.
Het Westen heeft inderdaad te snel gehandeld met Libië, maar kijk, Khaddafi was ook zijn eigen bevolking aan het massacreren. Nu gebeurt hetzelfde in Syrië, maar nog veel erger. En als men het aan de Russen overlaat, dan gebeurt er niets om het bruut geweld te stoppen. De Russen willen er alleen maar hun belangen (die in de miljarden dollars zijn) beschermen. Precies hetgeen u de VS en het Westen steeds verwijt...
__________________

Laatst gewijzigd door Antoon : 13 maart 2012 om 19:03.
Antoon is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be