Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 april 2018, 05:15   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard Demir: ‘Beke wil aandacht verleggen door mij aan te vallen’

Demir: ‘Beke wil aandacht verleggen door mij aan te vallen’

Citaat:
Op Facebook (<<<- ) heeft staatssecretaris voor Gelijke Kansen Zuhal Demir (N-VA) gereageerd op uitspraken van CD&V-voorzitter Wouter Beke. ‘Hij is duidelijk boos dat ik reageerde op de kandidatuur van Aron Berger bij CD&V Antwerpen.’
He kijk, die Beke trekt zijn 'stoute' schoentjes aan en schijnt nog boos te zijn ook.


Citaat:
Ikzelf zou niet blij zijn om in een partij te zitten waar die ongelijkheid tussen man en vrouw in de etalage wordt gezet.’ Daarmee verwees Demir naar het feit dat Berger om geloofsredenen weigert vrouwen de hand te schudden.
Geloofsovertuigingen zorgen de laatste tijden, in stijgende lijn, voor onrust.

Niet dat het iets nieuws onder de zon is want dat is al de hele geschiedenis zo.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 22 april 2018 om 05:16.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2018, 07:42   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

De laatste zin van Zuhal in De Standaard weergegeven, is meesterlijk eenvoudig en juist.

Bejubel die zin en bejubel Zuhal !!!!

Citaat:
‘Daarom, meneer Beke, ben ik tegen islamscholen die hun orders uit Turkije halen en tegen joodse scholen die gelijkheid niet centraal stellen.’
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2018, 09:14   #3
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De laatste zin van Zuhal in De Standaard weergegeven, is meesterlijk eenvoudig en juist.

Bejubel die zin en bejubel Zuhal !!!!
Zolang ze "godsdienstvrijheid" in het wetboek laten staan en geen volledige scheiding van kerk en staat toepassen, is alles wat wie dan ook zegt, praat voor de vaak.

Zoals ik reeds vroeger zei, laat godsdienstonderwijs volledig verwijderen uit het onderwijs, dan kunnen jongeren nog steeds zelf beslissen of ze in iets willen geloven, als ze tot de jaren van verstand gekomen zijn.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2018, 09:55   #4
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Zolang ze "godsdienstvrijheid" in het wetboek laten staan en geen volledige scheiding van kerk en staat toepassen, is alles wat wie dan ook zegt, praat voor de vaak.

Zoals ik reeds vroeger zei, laat godsdienstonderwijs volledig verwijderen uit het onderwijs, dan kunnen jongeren nog steeds zelf beslissen of ze in iets willen geloven, als ze tot de jaren van verstand gekomen zijn.
...en vervang godsdienstonderwijs door lessen in burgerschap ? ...
Als ge het mij vraagt dezelfde ordinaire hersenspoeling.
Het onderwijs moet zich dringend meer focussen op hetgeen de leerlingen moeten kennen, in plaats van op hetgeen de leerlingen moeten denken.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2018, 10:50   #5
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
...en vervang godsdienstonderwijs door lessen in burgerschap ? ...
Als ge het mij vraagt dezelfde ordinaire hersenspoeling.
Het onderwijs moet zich dringend meer focussen op hetgeen de leerlingen moeten kennen, in plaats van op hetgeen de leerlingen moeten denken.
Lessen zedenleer, moraal, zonder poco-naïviteit. Het zou passen ipv van godsdienstlessen waarvan de inhoud vaak indruist tegen een sociaal en respectvol samenleven. Lessen waarin iedereen naast zijn rechten ook zijn plichten leert kennen. Ik denk dat het voor sommigen wat melig en naïef klinkt, maar ja, het zou inderdaad wat inspanning vereisen, en toch zou iedereen dat moeten kunnen opbrengen.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2018, 11:50   #6
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
...en vervang godsdienstonderwijs door lessen in burgerschap ? ...
Als ge het mij vraagt dezelfde ordinaire hersenspoeling.
Het onderwijs moet zich dringend meer focussen op hetgeen de leerlingen moeten kennen, in plaats van op hetgeen de leerlingen moeten denken.
Voetballen, koersen, hardlopen, zingen, DJ en nog meer nitwits gedoe.

Meer moeten ze niet kunnen en hebben Vlaamse klauwende katers en katjes niet nodig.

En natuurlijk hebben ze ook nog politici nitwits nodig, die jou geld opeisen om dat te verwezenlijken.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2018, 12:29   #7
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De laatste zin van Zuhal in De Standaard weergegeven, is meesterlijk eenvoudig en juist.

Bejubel die zin en bejubel Zuhal !!!!
Demir kan dat wel zeggen, het Vlaams en gemeentelijk beleid van haar partij legt Joodse segregatiescholen geen haarbreed in de weg.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2018, 12:34   #8
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De laatste zin van Zuhal in De Standaard weergegeven, is meesterlijk eenvoudig en juist.
Bejubel die zin en bejubel Zuhal !!!!
Amai. Voortijdige zaadlozing op uwe leeftijd !?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2018, 16:35   #9
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Lessen zedenleer, moraal, zonder poco-naïviteit. Het zou passen ipv van godsdienstlessen waarvan de inhoud vaak indruist tegen een sociaal en respectvol samenleven. Lessen waarin iedereen naast zijn rechten ook zijn plichten leert kennen. Ik denk dat het voor sommigen wat melig en naïef klinkt, maar ja, het zou inderdaad wat inspanning vereisen, en toch zou iedereen dat moeten kunnen opbrengen.
Alhoewel, als ge het mij vraagt, moet de core business van het onderwijs toch nog altijd het bijbrengen van kennis zijn. En op dat punt wentelt Vlaanderen zich de laatste decennia in een zelfgenoegzaamheid, en worden internationale vergelijkingstesten, waaruit duidelijk blijkt dat Vlaanderen in een dalende spiraal zit, bijna op gejuich onthaald.

Laatst gewijzigd door Bob : 22 april 2018 om 16:37.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2018, 20:31   #10
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De laatste zin van Zuhal in De Standaard weergegeven, is meesterlijk eenvoudig en juist.

Bejubel die zin en bejubel Zuhal !!!!
Zuhal Dajjal. Da's wat ik ervan vind, se.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2018, 20:39   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Amai. Voortijdige zaadlozing op uwe leeftijd !?
Helemaal niet. Ik heb er nog al moeite voor moeten doen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2018, 20:46   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Demir kan dat wel zeggen, het Vlaams en gemeentelijk beleid van haar partij legt Joodse segregatiescholen geen haarbreed in de weg.
Ik heb zelf al gezegd dat mijn visie omtrent onderwijs onuitvoerbaar is voor vandaag, voor morgen, en zelfs voor morgenvoormiddag.

Ouderen herinneren zich de schoolstrijd en wat daar uit kwam. Zelfs nu nog blijken velen er schrik van te hebben omdat ze denken dat het nog altijd een wespennest is.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2018, 03:15   #13
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Helemaal niet. Ik heb er nog al moeite voor moeten doen.
Zuhal is ne stoot, he. Zij is verdomd goed -dat meen ik-, niet tegenstaande ze van de Limburg komt.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2018, 04:33   #14
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Zolang ze "godsdienstvrijheid" in het wetboek laten staan en geen volledige scheiding van kerk en staat toepassen, is alles wat wie dan ook zegt, praat voor de vaak.

Zoals ik reeds vroeger zei, laat godsdienstonderwijs volledig verwijderen uit het onderwijs, dan kunnen jongeren nog steeds zelf beslissen of ze in iets willen geloven, als ze tot de jaren van verstand gekomen zijn.
Inderdaad “scheiding geloof en staat “ moet in de grondwet worden gebeiteld.

Waarom begint Beke over de scholen????? Omdat de christelijke scholen nog steeds de kinderen hersenspoelen en geloof opdringen.

De kweekvijver voor CD&V slachtoffers. CD&V en co zijn zelfs berijd de islam in hun scholen toe te laten om toch maar de geloven aan de kinderen te kunnen oplepelen.

CD&V midden, belachelijk hypocriet van alle kanten willen profiteren ja!!!

Bond voor de zelfstandige vrouwen… maar hun vakbond doet er alles aan om de zelfstandigen het leven zuur te maken. En zo zijn er bij AL hun zuilen toestanden verschillende contradicties!!!
Zuilen toestanden en knokploegen (vakbond) dat ze overigens overgenomen hebben na WOII van de nazi's, het indelen van het volk om te heersen, de kudde drijven, controleren.

Alles om de macht te behalen ja, en dan zoals ooit de pastoors die verwijzen naar Rome, nu >>> Juncker en Merkel<< aanroepen om ons op te leggen van uit EU wat hier dient te gebeuren omdat CD&V- cdH in werkelijkheid te weinig % stemmen ophalen.

Daarom moet “scheiding geloof en staat “ in de grondwet worden gebeiteld.

Om al het "moeten" van de geloven te verbannen!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 23 april 2018 om 04:37.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2018, 18:17   #15
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Demir: ‘Beke wil aandacht verleggen door mij aan te vallen’



He kijk, die Beke trekt zijn 'stoute' schoentjes aan en schijnt nog boos te zijn ook.




Geloofsovertuigingen zorgen de laatste tijden, in stijgende lijn, voor onrust.

Niet dat het iets nieuws onder de zon is want dat is al de hele geschiedenis zo.
Dat moet uitgerekend de schreeuwerige Demir vertellen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2018, 15:45   #16
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.621
Standaard

Zuhal Demir (N-VA): “Het is bijna te laat: radicale, islamistische regimes worden steeds sterker in Vlaanderen”
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2018, 22:51   #17
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Demir kan dat wel zeggen, het Vlaams en gemeentelijk beleid van haar partij legt Joodse segregatiescholen geen haarbreed in de weg.
Dat is ook weeral waar.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be