Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 augustus 2018, 22:06   #21
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard

“Op school zijn onze kinderen bananen?*vreters”
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2018, 22:27   #22
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.805
Standaard

BS, ik geloof er niet veel van, als er racisme is dan is het van moslims. Die worden agressief bij elke kleurling die geen religie heeft
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 00:02   #23
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Het is vluchten, niets anders.
Vluchten ja, uit een leefwereld dewelke zij en gelijkdenkenden zelf gecreëerd hebben.
__________________
Citaat:
• William Faulkner: “Het verleden is nooit dood. Het is zelfs nog niet eens voorbij.”
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 04:52   #24
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.457
Standaard

Costa Rica.....toch maar opletten als "buitenlander"

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...rica~a6fa93cf/
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 08:11   #25
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Vluchten ja, uit een leefwereld dewelke zij en gelijkdenkenden zelf gecreëerd hebben.
Als men niet meer kan leven in wat men zelf gecreëerd heeft dan is vluchten het beste plan zeker.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 08:13   #26
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Costa Rica.....toch maar opletten als "buitenlander"

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...rica~a6fa93cf/
Ik denk dat het daar inderdaad een beetje opletten geblazen is.

Men kan het ook anders zien.

Financiering van een woning in Costa Rica via een hypotheek

En de 'rest' neem je er dan maar bij zeker?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 08:43   #27
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
"De West-Vlaamse schrijfster Tine Mortier, bekend van kinderboeken als Zoeperman, is het racisme in ons land beu en verhuist van Avelgem naar Costa Rica. Mortier is gehuwd met een man uit Ecuador; haar man en hun drie kinderen krijgen geregeld te maken met racisme, zo meldt de VRT."

Ecuador was blijkbaar geen optie?
Haar Ecuadoraanse man weet ook wel dat Ecuadoranen racisten zijn.

Citaat:
Ecuador is een heel duale maatschappij. Aan de ene kant heb je extreem rijke mensen, aan de andere kant heb je uitgesloten bevolkingsgroepen zoals de indianen in de Andes en de zwarten in het kustgebied. Het is een bijzonder racistische samenleving. De communicatie tussen de verschillende bevolkingsgroepen loopt zeer stroef.''
https://www.nieuwsblad.be/cnt/gvhdf123
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 11:09   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Een paar maanden terug was er nog niks sprake van racisme ...

Zou mevrouwtje er eentje zijn van de linkse kerk?

http://kw.knack.be/west-vlaanderen/n...al-305471.html
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 12:01   #29
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Ik vind dit toch echt een vreemd verhaal. Uiteraard ga ik niet ontkennen dat er sprake is van racisme in Vlaanderen. Maar dat richt zich toch hoofdzakelijk op mensen uit Afrika en het midden-oosten. Althans dat denk ik.

Racisme tegenover mensen van Aziatische of Zuid-Amerikaanse oorsprong (tenzij het zwarten zijn wellicht) lijkt me toch veel kleinschaliger.

Het zou me echt sterk verbazen als deze man zo zwaar aangepakt wordt. Om van zijn kinderen nog te zwijgen, die tenslotte ook nog een Vlaamse mama hebben.

Ik kan me vergissen maar ik heb het gevoel dat er met dit artikel iets niet helemaal in de haak is.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 12:02   #30
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een paar maanden terug was er nog niks sprake van racisme ...

Zou mevrouwtje er eentje zijn van de linkse kerk?

http://kw.knack.be/west-vlaanderen/n...al-305471.html
Ik kan het niet lezen wegens niet geabonneerd. Maar welke reden werd destijds dan aangegeven als reden voor de verhuis?

Laatst gewijzigd door JBM : 14 augustus 2018 om 12:03.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 12:23   #31
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Ik vind dit toch echt een vreemd verhaal. Uiteraard ga ik niet ontkennen dat er sprake is van racisme in Vlaanderen. Maar dat richt zich toch hoofdzakelijk op mensen uit Afrika en het midden-oosten. Althans dat denk ik.

Racisme tegenover mensen van Aziatische of Zuid-Amerikaanse oorsprong (tenzij het zwarten zijn wellicht) lijkt me toch veel kleinschaliger.

Het zou me echt sterk verbazen als deze man zo zwaar aangepakt wordt. Om van zijn kinderen nog te zwijgen, die tenslotte ook nog een Vlaamse mama hebben.

Ik kan me vergissen maar ik heb het gevoel dat er met dit artikel iets niet helemaal in de haak is.
En toch....ik heb een vriendin die van origine van Colombia is, hier geadopteerd toen ze peuter was en ze spreekt Oilsjters zoals een rasechte. Ze ziet er wat exotischer uit maar daar blijft het bij. Toch klaagt ze ook dat er veel racisme is en dat ze regelmatig te horen krijgt dat ze maar weer naar huis moet vertrekken. Soms gaan we dan mee in de grap, spreekt ze Engels tegen diegene die haar aanspreekt en zeggen wij dat we haar voor 50€ de man gehuurd hebben.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 13:16   #32
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
En toch....ik heb een vriendin die van origine van Colombia is, hier geadopteerd toen ze peuter was en ze spreekt Oilsjters zoals een rasechte. Ze ziet er wat exotischer uit maar daar blijft het bij. Toch klaagt ze ook dat er veel racisme is en dat ze regelmatig te horen krijgt dat ze maar weer naar huis moet vertrekken. Soms gaan we dan mee in de grap, spreekt ze Engels tegen diegene die haar aanspreekt en zeggen wij dat we haar voor 50€ de man gehuurd hebben.
Dat klinkt al bijna zoals Alex Agnew: 50€ is 50€ hé

Maar het is wel waar wat u schrijft, het gaat in stijgende lijn dat type van opmerkingen naar een bepaalde groep andere mensen toe van: bol het af of ga naar huis, raus!!!

Maar hebben ze dat zelf niet een beetje in de hand gewerkt dat er anderen zijn die er zo een mening over op nahouden?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 14 augustus 2018 om 13:18.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 13:35   #33
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een paar maanden terug was er nog niks sprake van racisme ...

Zou mevrouwtje er eentje zijn van de linkse kerk?

http://kw.knack.be/west-vlaanderen/n...al-305471.html
Avelgem is blijkbaar op enkele maanden tijd geëvolueerd van 'veel moois achterlaten' tot epicentrum van racisme.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 16:12   #34
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een paar maanden terug was er nog niks sprake van racisme ...

Zou mevrouwtje er eentje zijn van de linkse kerk?

http://kw.knack.be/west-vlaanderen/n...al-305471.html
Ik denk inderdaad dat de schellen van de ogen van mevrouw zijn gevallen en dat ze begint in te zien dat de gedwongen multikul enkel een grote kul is en altijd een grote kul zal blijven...
Hoe zou het anders kunnen dan dat de onverdraagzaamheid onder de mensen stijgt na het inhalen van 20% niet aanpasbare vreemdelingen tov de eigen bevolking en dat op enkele jaren tijd...
en dat men bovendien niet aan die mensen vraagt om zich voor een minimum aan te passen maar dat men de Vlamingen om de oren slaat omdat zij zich niet willen aanpassen aan de vreemdelingen...
Inderdaad de wereld op zijn kop.

Ik denk bovendien dat ze nog van vele kale reizen zal terugkomen...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 14 augustus 2018 om 16:13.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 16:26   #35
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Avelgem is blijkbaar op enkele maanden tijd geëvolueerd van 'veel moois achterlaten' tot epicentrum van racisme.
Klopt voor geen meter, misschien probeert ze nog wat politieke munt te slaan uit haar vertrek, voor de goeie zaak natuurlijk.

Met de invasie van inteelters de laatste paar jaar kan ik me wel inbeelden dat iedereen met een kleurtje het iets moeilijker zal hebben maar zij spreekt van 20 jaar. Zelfs de blokkers zijn gehuwd met een Aziatische, het gaat 'm al lang niet meer over alleen kleurtjes.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 16:34   #36
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Klopt voor geen meter, misschien probeert ze nog wat politieke munt te slaan uit haar vertrek, voor de goeie zaak natuurlijk.

Met de invasie van inteelters de laatste paar jaar kan ik me wel inbeelden dat iedereen met een kleurtje het iets moeilijker zal hebben maar zij spreekt van 20 jaar. Zelfs de blokkers zijn gehuwd met een Aziatische, het gaat 'm al lang niet meer over alleen kleurtjes.
Het gaat inderdaad niet over iemands zijn/haar kleur maar wel over of die persoon zich aanpast aan hoe wij in ons land, de EU in het algemeen leven.

Er zijn tal van mensen die dat doen maar er zijn er ook andere die hun enige doel is, alles overhoop te gooien om hun eigen willetje (overtuigingen) door te voeren/op te dringen en dat zelfs soms niet zonder slag of stoot.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 14 augustus 2018 om 16:35.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2018, 18:09   #37
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dat zijn zo van die mensen die constant naar zogenaamd racisme speuren: iemand steekt toevallig de straat over, racisme! Iemand kijkt hen toevallig zuur aan, racisme! Hun kind wordt een beetje geplaagd op school, racisme!

En zo worden ze elke dag wel het slachtoffer van hun denkbeeldig racisme, laat me niet lachen.
Je zou inderdaad beginnen denken dat er maar twee kampen meer zijn: de hypocriete multiculdwazen en de "racisten"...
Kunnen we misschien beter allemaal "racist" zijn of worden of anders zorgen we zelf voor onze ondergang...
En daarbovenop, de betekenis van het woordje "racist" mag wel eens opnieuw bekeken worden...

Laatst gewijzigd door andev : 14 augustus 2018 om 18:17.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2018, 08:10   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Ik kan het niet lezen wegens niet geabonneerd. Maar welke reden werd destijds dan aangegeven als reden voor de verhuis?
Het is voldoende om je te registreren en je mag vier artikels per maand toch lezen.
Maar in dat artikel is het alleen maar één lofzang op het mooie Costa Rica.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2018, 08:59   #39
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Je zou inderdaad beginnen denken dat er maar twee kampen meer zijn: de hypocriete multiculdwazen en de "racisten"...
Kunnen we misschien beter allemaal "racist" zijn of worden of anders zorgen we zelf voor onze ondergang...
En daarbovenop, de betekenis van het woordje "racist" mag wel eens opnieuw bekeken worden...
Het is echt niet moeilijk om overal racisme in te zien.
Flapoor
Rosse
Witte
Domkop
Lange
Kleine
Dikke
Smalle
Zwarte
Bruine
Gele
Rooie
pombakkin
Scheve smoel
Spleetoog
Rattekop
kletskop
Langharig tuig
Kroeskop...
Zwarte Piet...
Vul verder aan...
en zoveel meer,
De meeste klachten over racisme hebben geen groter draagvlak, en zijn eerder een voedingsbodem tot echt zwaar racisme.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2018, 10:55   #40
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een paar maanden terug was er nog niks sprake van racisme ...

Zou mevrouwtje er eentje zijn van de linkse kerk?

http://kw.knack.be/west-vlaanderen/n...al-305471.html
Hier evenmin sprake van enig racisme
Ze is er alvast wel in gelukt de aandacht op zich te vestigen. Wat media exposure zal mijn boekenverkoop geen kwaad doen zal ze hebben gedacht.
tinemortier.be/2018/emigreren-het-prille-begin
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be