Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 november 2015, 15:35   #201
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.306
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Bent U de TS niet die zich afvroeg waarom het nog illegaal is?
Nee, dat was iemand anders.


Citaat:
Allereerst, iemand die dagelijks drinkt heeft ook een "probleem". Laten we niet naïef zijn, quasi niemand houdt dat bij de marge van 2 glazen. Een Duvel is al meer dan 2 glazen in verhouding.
Een probleem is maar een woord dat iedereen in eigen perspectief duwt. Wanneer je het dagelijks begint te doen en je handelingen veranderen drastisch als het er niet is, is het voor mij al een probleem.
Ik ervaar ook dat veel gebruikers niet onder ogen willen zien dat drugs hen afremt. De levensroutine ontwikkeld zich rond het gebruik.
Je geeft zelf aan dat ieder zijn eigen invulling geeft aan het woord probleem.
Ik zie voor mezelf geen probleem en wel om oa. de redenen die ik al eerder aangaf:
-ik stop wanneer ik wil.
-ik voel me niet slechter als ik eens een dag, week, maand niet geblowd heb.
-ik ondervind geen psychische, fysieke of sociale problemen.

Overigens: mijn levensroutine ontwikkelt zich helemaal niet rond mijn gebruik. Het enige verschil tussen momenten dat ik gebruik en momenten dat ik niet gebruik is dat ik tijdens gebruik al eens naar Nederland moet rijden voor inkopen.
Verder ga ik werken, onderhou mijn huis en gezin, ga al eens fietsen, met de honden wandelen, kom sociale verplichtingen na, beoefen mijn hobby's...

Nogmaals; ik wijt dat aan het feit dat ik niet constant lig te blowen. Ik kan best aannemen dat iemand die van 's morgens vroeg tot 's avonds laat loopt te paffen zijn routine wel laat bepalen door dat gebruik.



Citaat:
Misschien weigert U zo ver te denken omdat U iets achter een blinde vlek verbergt ? Uw uitstekende relatie met hen wekt toch een zekere ongerustheid op? Misschien moeten wij daar wel eens over nadenken alvorens je dingen in het leven roept waar zij mee verder moeten leven he?
We kunnen alles egoïstisch naar ons eigen belangen opstellen, of we kunnen denken aan hen.
Waarom willen mensen een gebruiker zonder problemen altijd allerlei schuldgevoelens aanpraten? Waarom is iedereen er altijd van overtuigd dat een gebruiker dingen voor zichzelf verbergt? Wat doe ik mijn kinderen te kort door al eens een jointje te roken?



Citaat:
Kan dat niet zijn omdat U dat zo voor uzelf gecreëerd hebt 30 jaar geleden? Als ik stress voel opkomen, het eerste dat ik doe is een sigaretje opsteken;
Als ik wakker word giet ik mij vol met caffeïne.
Ik kan dan ook veel beter met mijn dagen omgaan als ik naar substanties grijp. Maar vind je niet zelf dat je de dingen steeds minder onder controle krijgt naarmate je gebruik evolueert? (Beter nadenken door gebruik = minder controle).
Kijk eh, ik vind het heel jammer voor u dat u problemen heeft door/met uw gebruik. Maar wat wil u bereiken door te proberen mij ook een slecht gevoel aan te praten?
Er zijn gebruikers (en dan mag je het gerust hebben over alle mogelijke 'substanties') die probleemloos met hun gebruik om kunnen gaan zonder er nadelige effecten van te ondervinden. En er zijn gebruikers die dat niet kunnen.
Ik behoor tot de eerste categorie. U, volgens mij, tot de tweede. Aanvaard dat gewoon.
Maar probeer niet uw problemen te projecteren op mijn leven want uw problemen zijn de mijne niet.




Citaat:
Dat is nochtans de vraag geweest die mij deed nadenken tot stoppen.
Heeft wel lang geduurd voor ze doordrong Hmm wonder why!?
Ik zal het U zeggen BigF, je zou anders hebben leren omgaan met situaties. Cannabis haalt het scherpe kantje overal af en omdat je dat 30 jaren afgevijld hebt met cannabis, kan het na abrupt stoppen wel eens scherp komen snijden. U zegt boven dat U beter kan nadenken eens stoned. Maar volgens mij is dat gewoon je comfortzone die dat veroorzaakt. Overheen de lange termijn kan dit ontwikkelen tot een massieve blinde vlek.
Je ziet dat maar pas als je volledig aan de andere kant gestaan hebt.
"Als de rook rond je hoofd verdwenen is..."
Je ontwikkeling staat niet plots stil, maar je ontwikkelt anders en je leert niet ten volle omgaan met bepaalde situaties.
U spreekt hier ongeveer al heel deze post voor mij. U komt af met de problemen die u door uw gebruik ondervind en probeert mij hier nu aan te praten dat dat ook mijn problemen zijn.
Het rare vind ik dat u mij eerder in deze draad betichtte mee te huilen met de propagandawolven in het bos maar dat u hier nu net hetzelfde begint te doen.
Namelijk, alle gebruikers over dezelfde kam scheren. "Ik heb problemen door cannabis; dus de andere gebruikers moeten die ook hebben."
Nogmaals; wat wil u daarmee bereiken? Uw geweten sussen? "Ik ben niet de enige die er problemen mee heeft, de rest heeft dat ook en als ze het niet toegeven is dat enkel omdat ze het verbergen." Zoiets?

Citaat:
zoals ik een man van tussen de lijnen ben, merk ik toch een zekere "denial" in je op.
Het vorige deel van de discussie liep al serieus spaak maar als jij van dit gedeelte een spelletje "BigF heeft ook problemen maar wil dat niet toegeven" gaat maken houdt het voor mij al snel weer terug op. En anders maak je het maar eens concreet en vertel me waar je mij betrapt op 'denial'.

Citaat:
Gelukkig ben ik psychisch gestoord en kan ik mij vergissen
Iedereen kan zich vergissen.



Citaat:
In't kort: Dat ik geen Geert ben als het om een regularisatie gaat.
En je zou het niet moeten zien als hulp, meer als een partnerschap in mankind.
Als wij nu eens allemaal op dezelfde vibe komen en de nuchterheid in het leven opzoeken? Voor onszelf wensen we dat niet zo gemakkelijk, tot we aan onze kinderen denken dan zien we plots wel alle shit die erbij kan komen kijken. "Dat overkomt ons niet," he?
U mag voor mijn part de nuchterheid zoveel opzoeken als u wil. Zolang u mij maar vrij laat om dat niet te doen.
Ik denk dat u beter eens aanvaard dat u mislukt bent in het gebruiken van cannabis maar dat er andere mensen zijn die wel perfect met cannabis omkunnen.
Dat is voor u misschien geen leuke vaststelling ("Ik kan het niet en de anderen kunnen dat wel, ik ben een mislukkeling!") maar daar kan ik niks aan doen.

Het is net zoals er mensen zijn die probleemloos dagelijks een glaasje wijn bij hun eten drinken en daar geen problemen door ondervinden maar er ook mensen zijn die dagelijks 2 flessen wijn opdrinken en daar wel problemen door ondervinden.
Of is iedereen al eens een glaasje wijn drinkt een probleemdrinker?
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 11 november 2015 om 15:40.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2015, 15:51   #202
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Kom er nog op terug. Maar waar wijs ik de substantie aan?
Ik heb langer gevlucht in alcohol dan in cannabis. En ik heb met alcohol veel meer problemen gekend dan met cannabis.
Ik kom niet met propaganda af. Maar met de realiteit en wat ik rondom mij gezien heb. Het gaat er niet om hoe wij gebruiken maar hoe we voorkomen dat anderen na ons gebruiken. Ik probeer objectief te zijn en weerleg mijn ervaring. Ik draai niets uit de propagandamolen. Dat was U.

Laatst gewijzigd door Peche : 11 november 2015 om 15:53.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2015, 16:02   #203
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.306
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Kom er nog op terug.
Oke, tot later dan.
Citaat:
Maar waar wijs ik de substantie aan?
Ik dacht dat deze draad over cannabis ging. Sorry als ik me daarin vergis.

Citaat:
Ik heb langer gevlucht in alcohol dan in cannabis. En ik heb met alcohol veel meer problemen gekend dan met cannabis.
U hebt in uw leven blijkbaar nogal wat afgevlucht. Dat is een jammere zaak. Iedereen maakt al eens dingen mee die niet leuk zijn, maar op zo'n momenten moet je trachten sterk te zijn en je daar boven te stellen.
Ik heb ook ooit problemen gekend. Jaren geleden is mijn moeder vermoord. Dat is niet leuk. Maar ik heb mezelf toen sterk genoeg kunnen houden om niet in de cannabis of iets anders te vluchten. Sommige mensen kunnen dat op zichzelf, anderen hebben daar hulp voor nodig.

Citaat:
Ik kom niet met propaganda af. Maar met de realiteit en wat ik rondom mij gezien heb.
Omdat ik in uw teksten lees dat elke gebruiker problemen heeft leek mij dat propaganda. Het is immers wat de tegenstanders van cannabisgebruik ook altijd roepen.
Uw realiteit is duidelijk een andere dan de mijne. Ik heb ook al eens mensen gekend die niet om konden gaan met cannabis maar dat is een minderheid. De meeste gebruikers uit mijn omgeving functioneren perfect in combinatie met hun gebruik.
Citaat:
Het gaat er niet om hoe wij gebruiken maar hoe we voorkomen dat anderen na ons gebruiken. Ik probeer objectief te zijn en weerleg mijn ervaring. Ik draai niets uit de propagandamolen. Dat was U.
Waarom voel jij de drang om anderen te helpen voorkomen dat ze gaan bebruiken? Omdat u denkt dat alle andere mensen, net als u, niet om zullen kunnen gaan met cannabis? Waarom laat u anderen niet de vrije keuze waar u eerder in deze draad zo'n sterke voorstander van was?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2015, 16:29   #204
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Je geeft zelf aan dat ieder zijn eigen invulling geeft aan het woord probleem.
Ik zie voor mezelf geen probleem en wel om oa. de redenen die ik al eerder aangaf:
-ik stop wanneer ik wil.
-ik voel me niet slechter als ik eens een dag, week, maand niet geblowd heb.
-ik ondervind geen psychische, fysieke of sociale problemen.
Maar jij wilt het legaliseren. Dus er is toch een "algemene zaak" ?
Wat voor U geen probleem is, is wel een probleem voor een ander.
Zo bepalen we toch ook verkeersregels en zij we toch op weg naar een zero tolerantie?

Citaat:
Overigens: mijn levensroutine ontwikkelt zich helemaal niet rond mijn gebruik. Het enige verschil tussen momenten dat ik gebruik en momenten dat ik niet gebruik is dat ik tijdens gebruik al eens naar Nederland moet rijden voor inkopen.
Verder ga ik werken, onderhou mijn huis en gezin, ga al eens fietsen, met de honden wandelen, kom sociale verplichtingen na, beoefen mijn hobby's...

Nogmaals; ik wijt dat aan het feit dat ik niet constant lig te blowen. Ik kan best aannemen dat iemand die van 's morgens vroeg tot 's avonds laat loopt te paffen zijn routine wel laat bepalen door dat gebruik.
Maar je kijkt en spiegelt alles met jezelf af, bekijk het ook eens objectief.
Ikzelf blow 3 joints per dag, soms meer. Als ik de klok kon terugdraaien was ik er waarschijnlijk niet aan begonnen met het bewustzijn dat ik hedendaags heb. Ik zou dat zelf niet doen met roken, koffie, overmatig suikerdranken ...
Hoeft jouw (ons) product op de markt te krijgen zijn?
En als we dan over gebruik gaan spreken, laten we het niet in jouw of mijn hokje duwen.

Citaat:
Waarom willen mensen een gebruiker zonder problemen altijd allerlei schuldgevoelens aanpraten? Waarom is iedereen er altijd van overtuigd dat een gebruiker dingen voor zichzelf verbergt? Wat doe ik mijn kinderen te kort door al eens een jointje te roken?
De dramatiek van het leven.
Ik wil U geen schuldgevoel aanpraten, ik wil u aantonen dat er nog een algemene zaak is. Een objectieve neutrale kracht.
Ik zeg niet dat gij tekort doet, en ik wil best geloven dat jij het allemaal onder controle hebt.
De meeste ontsporingen bij gebruikers zijn zelden gerelateerd met gebruik.
Maar als ge dan denkt aan de wereld van morgen, denk ik toch dat we beter geen jointjes meer roken

Citaat:
Kijk eh, ik vind het heel jammer voor u dat u problemen heeft door/met uw gebruik. Maar wat wil u bereiken door te proberen mij ook een slecht gevoel aan te praten?
Er zijn gebruikers (en dan mag je het gerust hebben over alle mogelijke 'substanties') die probleemloos met hun gebruik om kunnen gaan zonder er nadelige effecten van te ondervinden. En er zijn gebruikers die dat niet kunnen.
Ik behoor tot de eerste categorie. U, volgens mij, tot de tweede. Aanvaard dat gewoon.
Maar probeer niet uw problemen te projecteren op mijn leven want uw problemen zijn de mijne niet.

Wie zegt dat mijn problemen gerelateerd zijn met drugs of alcohol? Als ik maar een jointje per dag rook heb ik geen probleem volgens U.
Als ik in het BigF paradigma stap heb ik helemaal geen probleem. En dat is op zich goed, maar de hamvraag is dan: hoeft dat paradigma zich kenbaar te maken in onze maatschappij d.m.v. verkoop?
Citaat:
U spreekt hier ongeveer al heel deze post voor mij. U komt af met de problemen die u door uw gebruik ondervind en probeert mij hier nu aan te praten dat dat ook mijn problemen zijn.
Wel, ik heb geen problemen door mijn gebruik. Ik had problemen algemeen en dat is vroeg in mijn jeugd begonnen. Cannabis heeft mij daar door getrokken en ik zeg het U nog eens: ik wijs niemand de vinger toe, zelfs de substanties niet.
Nu ik zo'n extremofiel op mijn gezondheid ben geworden, ben ik toch tot de constatatie gekomen dat ik schadelijke effecten heb. Maar dat is "relatief" en herstelbaar.
Citaat:
Het rare vind ik dat u mij eerder in deze draad betichtte mee te huilen met de propagandawolven in het bos maar dat u hier nu net hetzelfde begint te doen.
Namelijk, alle gebruikers over dezelfde kam scheren. "Ik heb problemen door cannabis; dus de andere gebruikers moeten die ook hebben."
Nogmaals; wat wil u daarmee bereiken? Uw geweten sussen? "Ik ben niet de enige die er problemen mee heeft, de rest heeft dat ook en als ze het niet toegeven is dat enkel omdat ze het verbergen." Zoiets?
BigF, moet ik eens werkelijk beroep doen op de propagandamolen en de openbare verhalen van probleemgebruikers hier etaleren?
Eerlijk gezegd ik wil dat niet doen omdat ik dat tijdverlies zou vinden, maar ze zijn er. Het is niet moeilijk aan elkaar te naaien.
Je kan een debat in alle kanten duwen als je beroep gaat doen op krantenkoppen he. Ik weerleg alleen dat langdurig gebruik op dagelijkse basis uw lichaam ontregelt.

Wat ik wil bereiken? Ervoor zorgen dat onze maatschappij van morgen ontnuchtert.

Citaat:
Het vorige deel van de discussie liep al serieus spaak maar als jij van dit gedeelte een spelletje "BigF heeft ook problemen maar wil dat niet toegeven" gaat maken houdt het voor mij al snel weer terug op. En anders maak je het maar eens concreet en vertel me waar je mij betrapt op 'denial'.
In principe valt dat maar op 1 manier te achterhalen he.
Een "probleem" is maar een woord. Maar iemand die na 30 jaar gebruik zegt: "ik zou geen enkele last ondervinden als ik meteen stop", die liegt zichzelf toch iets voor. Zeker als ie dagelijks gebruikt.
Maar ik kan mij vergissen.

Citaat:
Iedereen kan zich vergissen.
Citaat:
U mag voor mijn part de nuchterheid zoveel opzoeken als u wil. Zolang u mij maar vrij laat om dat niet te doen.
Ik denk dat u beter eens aanvaard dat u mislukt bent in het gebruiken van cannabis maar dat er andere mensen zijn die wel perfect met cannabis omkunnen.
Dat is voor u misschien geen leuke vaststelling ("Ik kan het niet en de anderen kunnen dat wel, ik ben een mislukkeling!") maar daar kan ik niks aan doen.
Hoezo? Waar het voorgaand spaak liep was het omdat U de opgefokte soorten wou weren op de legale markt. Remember?
Als je de tafel omdraait dan is het monkey business.
Ik ben helemaal niet mislukt in het gebruik van cannabis en ben nooit in het zak gezet geweest door ervaringen die U hier voorgaand etaleerde.
Ik heb U bij de hand genomen en een rondleiding door Rotterdam en Amsterdam gegeven.
Uw beeld en evolutieproces van cannabis is helemaal verstoord en ziet nog steeds de prijsbeesten als "opgefokte soorten". U zou ze nog niet herkennen als U ze in de shop tegenkwam. Wellicht in uw 30 jarig gebruik nooit in Greenhouse of Trefpunt geweest, niet waar? Niet moeilijk dat U dan slechte ervaringen hebt gekend.
Dus als met die vinger gaat zwaaien, zie ik U eerder als mislukt gebruiker.
Ik heb persoonlijke problemen, ik heb dat gezegd en ge kunt mij daar heel gemakkelijk op pakken. Niet dat je mij daarmee raakt, het versterkt mij.

Citaat:
Het is net zoals er mensen zijn die probleemloos dagelijks een glaasje wijn bij hun eten drinken en daar geen problemen door ondervinden maar er ook mensen zijn die dagelijks 2 flessen wijn opdrinken en daar wel problemen door ondervinden.
Of is iedereen al eens een glaasje wijn drinkt een probleemdrinker?
Er zijn mensen met problemen en maar 2 glaasjes drinken en mensen zonder problemen die 3 flessen drinken
Waar leggen we algemeen de lijn? Een totaalverbod bigF
Want ge ziet hoe de meningen al spaak kunnen lopen bij ludieke zaken als medigebruik en opgefokte soortjes.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2015, 16:40   #205
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Oke, tot later dan.

Ik dacht dat deze draad over cannabis ging. Sorry als ik me daarin vergis.
Neen waar wijs ik ze als oorzaak aan?
Citaat:
U hebt in uw leven blijkbaar nogal wat afgevlucht. Dat is een jammere zaak. Iedereen maakt al eens dingen mee die niet leuk zijn, maar op zo'n momenten moet je trachten sterk te zijn en je daar boven te stellen.
Ik heb ook ooit problemen gekend. Jaren geleden is mijn moeder vermoord. Dat is niet leuk. Maar ik heb mezelf toen sterk genoeg kunnen houden om niet in de cannabis of iets anders te vluchten. Sommige mensen kunnen dat op zichzelf, anderen hebben daar hulp voor nodig.
Ow, mijn deelnemingen.
Wel door mijn bewustwording dat ik vlucht, zie ik dus ook hoeveel meer er rondom mij vluchten he. Het is de waanzin voorbij BigF.

Citaat:
Omdat ik in uw teksten lees dat elke gebruiker problemen heeft leek mij dat propaganda. Het is immers wat de tegenstanders van cannabisgebruik ook altijd roepen.
Uw realiteit is duidelijk een andere dan de mijne. Ik heb ook al eens mensen gekend die niet om konden gaan met cannabis maar dat is een minderheid. De meeste gebruikers uit mijn omgeving functioneren perfect in combinatie met hun gebruik.
Ja cannabis is iets dat op dagelijks gebruik nog goed te dragen is. Maar ik blijf toch bij mijn standpunt dat de komende generaties daar beter afblijven en dus geen verkoop moet komen En dat de aandacht beter gaat naar betere dingen. We smoked/drank ourselves so lazy, our continent is entirely lost.

Citaat:
Waarom voel jij de drang om anderen te helpen voorkomen dat ze gaan bebruiken? Omdat u denkt dat alle andere mensen, net als u, niet om zullen kunnen gaan met cannabis? Waarom laat u anderen niet de vrije keuze waar u eerder in deze draad zo'n sterke voorstander van was?
Maar waar haalt u vandaan dat ik niet kan omgaan met cannabis?
Mijn grootste probleem was alcohol.
Die strijd ben ik ook aangegaan toen ik ermee stopte, nu ik met cannabis stop neem ik jullie allemaal met mij mee.
https://www.youtube.com/watch?v=j5-yKhDd64s
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 07:29   #206
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.306
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Maar jij wilt het legaliseren. Dus er is toch een "algemene zaak" ?
Wat voor U geen probleem is, is wel een probleem voor een ander.
Zo bepalen we toch ook verkeersregels en zij we toch op weg naar een zero tolerantie?
Wat gaan we dan doen? Elke product waar ook maar iemand problemen mee kan hebben verbieden? Iedereen laten opdraaien voor het feit dat er mensen zijn die met sommige dingen niet om kunnen gaan?
Dan houden we er beter mee op.
Want dan verbied je ook beter gokken, autorijden, koffiedrinken, alcohol, skivakanties, sex,...




Citaat:
Maar je kijkt en spiegelt alles met jezelf af, bekijk het ook eens objectief.
Ikzelf blow 3 joints per dag, soms meer. Als ik de klok kon terugdraaien was ik er waarschijnlijk niet aan begonnen met het bewustzijn dat ik hedendaags heb. Ik zou dat zelf niet doen met roken, koffie, overmatig suikerdranken ...
Hoeft jouw (ons) product op de markt te krijgen zijn?
En als we dan over gebruik gaan spreken, laten we het niet in jouw of mijn hokje duwen.
Ik had het over mijn gebruik omdat u er zelf achter vroeg. En ik heb heel de cannabis-affaire al lang objectief bekeken en kom steeds weer tot de conclusie dat legalisatie uiteindelijk de beste oplossing is. Net zoals er tegenwoordig wel meer mensen zijn (wetenschappers, hulpverleners, tot presidenten toe) die tot die conclusie komen. En omdat ik alles al uitgebreid objectief heb bekeken denk ik dat ik zelfs tot die conclusie zou gekomen zijn als ik nooit zou hebben geblowd.

Citaat:
De dramatiek van het leven.
Ik wil U geen schuldgevoel aanpraten, ik wil u aantonen dat er nog een algemene zaak is. Een objectieve neutrale kracht.
Ik zeg niet dat gij tekort doet, en ik wil best geloven dat jij het allemaal onder controle hebt.
De meeste ontsporingen bij gebruikers zijn zelden gerelateerd met gebruik.
Maar als ge dan denkt aan de wereld van morgen, denk ik toch dat we beter geen jointjes meer roken
Rook dan geen jointjes meer eh?
Maar laat mensen die dat wel willen doen hun plezier er aan beleven.

Citaat:
Wie zegt dat mijn problemen gerelateerd zijn met drugs of alcohol? Als ik maar een jointje per dag rook heb ik geen probleem volgens U.
Als ik in het BigF paradigma stap heb ik helemaal geen probleem. En dat is op zich goed, maar de hamvraag is dan: hoeft dat paradigma zich kenbaar te maken in onze maatschappij d.m.v. verkoop?
Uit uw vorige posts maakte ik op dat u problemen had door of met uw cannabisgebruik. Als dat niet zo is trek ik mijn woorden terug en had ik u verkeerd begrepen.
Maar ik trek nergens de grens vanaf waar gebruik problematisch wordt. Bij mezelf ligt dat bij 1 a 2 jointjes per dag. Sommige mensen zullen wel in de problemen komen als ze zoveel zouden roken, anderen kunnen dan weer probleemloos om met 5 jointjes per dag.
Ieder moet voor zichzelf uitmaken of hij er een probleem mee heeft of niet.

Citaat:
Wel, ik heb geen problemen door mijn gebruik. Ik had problemen algemeen en dat is vroeg in mijn jeugd begonnen. Cannabis heeft mij daar door getrokken en ik zeg het U nog eens: ik wijs niemand de vinger toe, zelfs de substanties niet.
Nu ik zo'n extremofiel op mijn gezondheid ben geworden, ben ik toch tot de constatatie gekomen dat ik schadelijke effecten heb. Maar dat is "relatief" en herstelbaar.
Oke, blij voor u dat u tot het besef bent gekomen dat u beter af bent zonder en dat de schade herstelbaar is.


Citaat:
BigF, moet ik eens werkelijk beroep doen op de propagandamolen en de openbare verhalen van probleemgebruikers hier etaleren?
Eerlijk gezegd ik wil dat niet doen omdat ik dat tijdverlies zou vinden, maar ze zijn er. Het is niet moeilijk aan elkaar te naaien.
Je kan een debat in alle kanten duwen als je beroep gaat doen op krantenkoppen he. Ik weerleg alleen dat langdurig gebruik op dagelijkse basis uw lichaam ontregelt.
Tuurlijk zijn er verhalen van probleemgebruikers, ik lees die ooit ook wel eens. Mijn eigen schoonbroer heeft 10 jaar geleden zwaar in de problemen gezeten door (overdadig) cannabisgebruik en is toen gestopt.
En dat langdurig gebruik uw lichaam ontregelt kan best zijn maar ik en mijn huisdokter merken daar bij mij na nochthans 30 jaar nog steeds niks van. En zelfs als het wel zo zou zijn ga ik er niet wakker van liggen.
Mijn sigaretten, mijn biertje, mijn nachtarbeid, mijn snoepjes,... ontregelen mijn lichaam waarschijnlijk ook.
Als je elke vorm van ontregeling wil voorkomen moet je ergens in een grot gaan wonen en leven op eikels en gras.

Citaat:
Wat ik wil bereiken? Ervoor zorgen dat onze maatschappij van morgen ontnuchtert.
Een wereldverbeteraar...
Dat was even geleden.
Veel succes gewenst maar met mij ga je alvast veel werk hebben.



Citaat:
In principe valt dat maar op 1 manier te achterhalen he.
Een "probleem" is maar een woord. Maar iemand die na 30 jaar gebruik zegt: "ik zou geen enkele last ondervinden als ik meteen stop", die liegt zichzelf toch iets voor. Zeker als ie dagelijks gebruikt.
Maar ik kan mij vergissen.
De ene zal zichzelf iets voorliegen, de andere niet. Ik zou niet weten waarom ik hier op een forum mezelf iets zou moeten voorliegen.
Dus in mijn geval vergis je je wel degelijk ja.




Citaat:
Hoezo? Waar het voorgaand spaak liep was het omdat U de opgefokte soorten wou weren op de legale markt. Remember?
Ik begin hier kwaad in te worden hoor. Jij blijft gewoon die onzin tot in het eindeloze herhalen he? Ik wil helemaal niks weren. Herlees mijn posts waar ik tot in den treure mijn standpunt over straffe wiet uitlegde. Tientallen keren. Soms in het vet, soms in hoofdletters.
Heb je er echt overheen gelezen of ben je van kwade wil?

Citaat:
Als je de tafel omdraait dan is het monkey business.
?
Citaat:
Ik ben helemaal niet mislukt in het gebruik van cannabis en ben nooit in het zak gezet geweest door ervaringen die U hier voorgaand etaleerde.
Ook goed.
Citaat:
Ik heb U bij de hand genomen en een rondleiding door Rotterdam en Amsterdam gegeven.
Ik bedankte voor dat aanbod.
Citaat:
Uw beeld en evolutieproces van cannabis is helemaal verstoord en ziet nog steeds de prijsbeesten als "opgefokte soorten". U zou ze nog niet herkennen als U ze in de shop tegenkwam. Wellicht in uw 30 jarig gebruik nooit in Greenhouse of Trefpunt geweest, niet waar? Niet moeilijk dat U dan slechte ervaringen hebt gekend.
Wat wil je nu zeggen? Ten eerste zit je mij hier weer dingen aan te wrijven die u totaal niet kan weten en dat geleuter over uw favoriete coffeeshops... wat wil je daarmee zeggen? Dat iemand die nooit in de shops is geweest niet weet waarover hij praat? Komaan eh, beetje serieus blijven aub.
Eerder had je het erover dat shops geen rommel verkopen maar nu zouden er plots nog maar 2 niet-te-missen shops zijn?
Citaat:
Dus als met die vinger gaat zwaaien, zie ik U eerder als mislukt gebruiker.
U bent vrij te zien wat u wil.
Citaat:
Ik heb persoonlijke problemen, ik heb dat gezegd en ge kunt mij daar heel gemakkelijk op pakken. Niet dat je mij daarmee raakt, het versterkt mij.
Wees eens serieus en herlees uw posts eens. 90% van de lezers zou daaruit opmaken dat u problemen hebt. En ik heb u daar nergens op 'gepakt'. Ik stelde het enkel vast en gaf aan dat ik vond dat ik de discussie met u beter stopzette. En stilaan begin ik er spijt van te krijgen dat ik dat niet gedaan heb. Elke keer weer zeg ik u "A" waarop jij replikeerd dat ik "B" zei.



Citaat:
Er zijn mensen met problemen en maar 2 glaasjes drinken en mensen zonder problemen die 3 flessen drinken
Waar leggen we algemeen de lijn? Een totaalverbod bigF
Want ge ziet hoe de meningen al spaak kunnen lopen bij ludieke zaken als medigebruik en opgefokte soortjes.
Het wordt stilaan helemaal te gek. Waarom verhuis jij niet naar Noord Korea? Laten we alle dingen die op één of andere manier voor problemen kunnen zorgen verbieden... Echt? Meen jij dat serieus?
Uw goed recht maar aan zulke gedachtegangen zal ik tot aan het einde van mijn dagen met alle mogelijke middelen weerstand bieden.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 07:33   #207
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.306
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Neen waar wijs ik ze als oorzaak aan?
Ik las dat, verkeerdelijk dus blijkbaar, in uw posts.
Sorry, het zal niet meer gebeuren.


Citaat:
Ow, mijn deelnemingen.
Wel door mijn bewustwording dat ik vlucht, zie ik dus ook hoeveel meer er rondom mij vluchten he. Het is de waanzin voorbij BigF.
Welkom in de wereld van vandaag.

Citaat:
Ja cannabis is iets dat op dagelijks gebruik nog goed te dragen is. Maar ik blijf toch bij mijn standpunt dat de komende generaties daar beter afblijven en dus geen verkoop moet komen En dat de aandacht beter gaat naar betere dingen. We smoked/drank ourselves so lazy, our continent is entirely lost.
Uw mening, niet de mijne.
Ik denk dat mocht iedereen in deze krankzinnige wereld dagelijks 1 jointje roken, de wereld er zeker niet slechter op zou worden.



Citaat:
Maar waar haalt u vandaan dat ik niet kan omgaan met cannabis?
Mijn grootste probleem was alcohol.
Die strijd ben ik ook aangegaan toen ik ermee stopte, nu ik met cannabis stop neem ik jullie allemaal met mij mee.
https://www.youtube.com/watch?v=j5-yKhDd64s
Nogmaals; als u geen problemen hebt gehad met cannabis had ik dat verkeerdelijk in uw posts zo gelezen.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 07:38   #208
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Als ik cannabis trouw was gebleven en van de alcohol afbleef had ik waarschijnlijk nooit problemen gehad.
Maar alcohol opende zoveel deuren en verhief mijn ego overal over.
Ik kon alles en vreesde niets.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 07:43   #209
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.306
Standaard

Een belangrijke inspiratie voor mijn mening over drugs was deze man.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 08:20   #210
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

dbbl

Laatst gewijzigd door Peche : 12 november 2015 om 08:21.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 08:20   #211
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Wat gaan we dan doen? Elke product waar ook maar iemand problemen mee kan hebben verbieden? Iedereen laten opdraaien voor het feit dat er mensen zijn die met sommige dingen niet om kunnen gaan?
Dan houden we er beter mee op.
Want dan verbied je ook beter gokken, autorijden, koffiedrinken, alcohol, skivakanties, sex,...
Inderdaad! Goed zo! Gokken dient verboden te worden. Ook nationale kansspelen.
Autorijden onder invloed, verbieden, geen minimummarges meer! ZERO.
Koffie dient een parental advisory stikker te krijgen met 18+.
Seks is al verboden tot een bepaalde leeftijd, die volgens mij dik omhoog gedreven kan worden.
Deze leeftijd hebben ze verlaagd omdat de begeleiders van onze jeugd het beu waren toe te zien hoe ze in instellingen vosten. Nu mogen ze dat gewoon vrij doen.
Citaat:
Ik had het over mijn gebruik omdat u er zelf achter vroeg. En ik heb heel de cannabis-affaire al lang objectief bekeken en kom steeds weer tot de conclusie dat legalisatie uiteindelijk de beste oplossing is. Net zoals er tegenwoordig wel meer mensen zijn (wetenschappers, hulpverleners, tot presidenten toe) die tot die conclusie komen. En omdat ik alles al uitgebreid objectief heb bekeken denk ik dat ik zelfs tot die conclusie zou gekomen zijn als ik nooit zou hebben geblowd.
Maar U weigert wel te antwoorden wat U zou doen als uw eigen kinderen starten met blowen en school zouden verwaarlozen. Bekijk dit eens objectief en antwoord mij. Wat zou U doen?
Ik heb dit ook objectief bekeken, en ik denk dan: zijn wij als mensen niet beter af als we alles nuchter leren aanpakken?
Smijt nu eens fictief alle geld in een potje dat je ooit aan drugs/alcohol/sigaretten gaf. Hoeveel keer kan je op reis gaan?


Citaat:
Rook dan geen jointjes meer eh?
Maar laat mensen die dat wel willen doen hun plezier er aan beleven.
Hela manneke. Vergeten dat gij het zijt die wou bepalen wie wat mag roken? "Geen opgefokte" soorten remember? The tables are turned he.
Geen enkel soortje!


Citaat:
Uit uw vorige posts maakte ik op dat u problemen had door of met uw cannabisgebruik. Als dat niet zo is trek ik mijn woorden terug en had ik u verkeerd begrepen.
Maar ik trek nergens de grens vanaf waar gebruik problematisch wordt. Bij mezelf ligt dat bij 1 a 2 jointjes per dag. Sommige mensen zullen wel in de problemen komen als ze zoveel zouden roken, anderen kunnen dan weer probleemloos om met 5 jointjes per dag.
Ieder moet voor zichzelf uitmaken of hij er een probleem mee heeft of niet.
Als je ze allemaal aan elkaar naait zou je zien dat ik niemand aanwijs behalve mezelf. Maar dat ik vandaag bewuster ben dan toen en niet dezelfde keuze zou maken. Ik wijs niet naar mijn ouders, niet naar drugs, maar naar het tekortschieten in bewustzijn.
En ik had al een vluchtroute ontwikkeld via alcohol, cannabis gaf mij hetzelfde effect maar dan met minder neveneffecten.
Laat het U ook opvallen dat ik beide substanties aanpak en niet willekeurig naar cannabis wijs.
Ik pak gebruik algemeen aan. Of dat nu opgefokte soorten of gewone soorten zijn

Citaat:
Oke, blij voor u dat u tot het besef bent gekomen dat u beter af bent zonder en dat de schade herstelbaar is.
Ik denk dat iedereen beter af zonder is. En dat mensen die een legalisatie willen het voor persoonlijk bejag doen.
Zie hoe u predikt naar uw eigen voordelen Laten we het dan maar gewoon geheel verbieden.

Citaat:
Tuurlijk zijn er verhalen van probleemgebruikers, ik lees die ooit ook wel eens. Mijn eigen schoonbroer heeft 10 jaar geleden zwaar in de problemen gezeten door (overdadig) cannabisgebruik en is toen gestopt.
En dat langdurig gebruik uw lichaam ontregelt kan best zijn maar ik en mijn huisdokter merken daar bij mij na nochthans 30 jaar nog steeds niks van. En zelfs als het wel zo zou zijn ga ik er niet wakker van liggen.
Mijn sigaretten, mijn biertje, mijn nachtarbeid, mijn snoepjes,... ontregelen mijn lichaam waarschijnlijk ook.
Als je elke vorm van ontregeling wil voorkomen moet je ergens in een grot gaan wonen en leven op eikels en gras.
Ik wil een nieuwe mentaliteit veroorzaken. Met uw mentaliteit gaat niemand zijn/haar eigen gebruik in vraag stellen. Als gebruiker vind ik dat je zoiets op regelmatige basis moet doen. Er minimaal overheen gaan, zeker wanneer de meeste cannabis gebruikers zeer vroeg beginnen, is mij te laks.

Citaat:
Een wereldverbeteraar...
Dat was even geleden.
Veel succes gewenst maar met mij ga je alvast veel werk hebben.
Ik wil U er wel aan herinneren dat U een vrij man bent he!
En dat ik U niet wil bijschaven, ik wens aan het "algemene plaatje" te sleutelen. Niet aan ons persoonlijk hokje

Citaat:
De ene zal zichzelf iets voorliegen, de andere niet. Ik zou niet weten waarom ik hier op een forum mezelf iets zou moeten voorliegen.
Dus in mijn geval vergis je je wel degelijk ja.
Tot uw eigen dochter stoned van de voordeur naar haar bed ploft en zich volschranst als een dikkerdje dat dagen geen snoep zag he?
En dan : jamaar papa gij doet dat toch ook? ^^

Citaat:
Ik begin hier kwaad in te worden hoor. Jij blijft gewoon die onzin tot in het eindeloze herhalen he? Ik wil helemaal niks weren. Herlees mijn posts waar ik tot in den treure mijn standpunt over straffe wiet uitlegde. Tientallen keren. Soms in het vet, soms in hoofdletters.
Heb je er echt overheen gelezen of ben je van kwade wil?
U wenst de "opgefokte soorten" te weren omdat ze een legalisatie van uw voorkeursoorten in de weg staat.
Dat U daar de selfishness en conservativiteit niet van inziet, is toch niet mijn zaak? It is what it is.
"Legalisatie volgens mijn gebruik, en de rest moet zich er maar naar schikken".

Citaat:
?
Wanneer ik dan zeg, beter totaal niet want ook die lichte soortjes zorgen voor "problemen" die de "opgefokte" soortjes brengen.
Consequentie BigF. Zoals ik tegen alcohol zowel als tegen cannabis nu begin.
Als ik op ZERO zit kom ik al mijn vingers uitwijzen en ALLE materie eronder drukken tot ik het getemd heb naar mijn EIGEN goeddunken.

Citaat:
Wat wil je nu zeggen? Ten eerste zit je mij hier weer dingen aan te wrijven die u totaal niet kan weten en dat geleuter over uw favoriete coffeeshops... wat wil je daarmee zeggen? Dat iemand die nooit in de shops is geweest niet weet waarover hij praat? Komaan eh, beetje serieus blijven aub.
Eerder had je het erover dat shops geen rommel verkopen maar nu zouden er plots nog maar 2 niet-te-missen shops zijn?
Ik weet dat omdat U dat zelf aanhielde. Haarlakwiet, gruiswiet, slechte kwaliteit in shops. Als ik dan vraag: in welke shops bent U geweest kan U dat niet zeggen.
Als ik dan de topnamen noem hoop ik dat U daar eens in de toekomst gaat kijken.
Als iemand werkelijk regelmatig in Nederland zijn cannabis gaat halen, zou die echt niet zeuren over kwaliteit hoor. Of hij moet zijn weg er héél slecht kennen en het milieu zodanig slecht dat ie een uithangbordje heeft staan "pers mij af".
Citaat:
Wees eens serieus en herlees uw posts eens. 90% van de lezers zou daaruit opmaken dat u problemen hebt. En ik heb u daar nergens op 'gepakt'. Ik stelde het enkel vast en gaf aan dat ik vond dat ik de discussie met u beter stopzette. En stilaan begin ik er spijt van te krijgen dat ik dat niet gedaan heb. Elke keer weer zeg ik u "A" waarop jij replikeerd dat ik "B" zei.
Ik heb persoonlijke problemen die in mijn jeugd begonnen zijn. Ik heb die ontvlucht en kom die onder ogen. Ik raft mijn gevoelens af en ik ervaar dat substanties mijn gevoelens op hold hebben gezet en dat ik met bepaalde gevoelens niet heb leren omgaan in bepaalde situaties.
Dat is niet cannabis of alcohol haar schuld.
U verdraait het dat ik dat op cannabis steek en dat ik problemen heb door drugs. Terwijl die het net leefbaar hielden.

Citaat:
Het wordt stilaan helemaal te gek. Waarom verhuis jij niet naar Noord Korea? Laten we alle dingen die op één of andere manier voor problemen kunnen zorgen verbieden... Echt? Meen jij dat serieus?
Uw goed recht maar aan zulke gedachtegangen zal ik tot aan het einde van mijn dagen met alle mogelijke middelen weerstand bieden.
Waarom verhuist U niet naar Nederland?
Dit is conservatief grijs BE en wij gaan de maatschappij ontnuchteren.
ZERO in het verkeer, ZERO cannabis in de maatschappij.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 09:59   #212
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
ZERO cannabis in de maatschappij.
En hoe zie je de praktische uitwerking om dat te bereiken?

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 12 november 2015 om 10:04.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 10:04   #213
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Hoe het Slotervaartziekenhuis miljoenen verdiende aan heroïne
Bron

Weg met die vuiligheid zou je zeggen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 10:04   #214
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
En hoe zie je praktische uitwerking om dat te bereiken?
Alcohol volledig verbieden in het verkeer.
Probleemgebruikers een alcoholslot verplichten.
Horeca zaken verantwoordelijk stellen wanneer er vanop hun parking iemand dronken de wagen in stapt.

Minimumleeftijd alcohol opdrijven naar 21+.
Totaalverbod op reclame, promoten van.
Sensibiliseren vanaf de lagere school dat alcohol niet sociaal is, maar een drugs als een andere.
De toekomstige generaties zullen door hun afkeer een automatisch verbod in leven roepen.

Stap per stap.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 10:07   #215
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Weg met die vuiligheid zou je zeggen.
Zeggen ze tegen de jonge cannabisgebruikers "uw omzet zou wel eens naar terroristische organisaties kunnen gaan."
Waar kocht de pharmaindustrie dan haar opium van?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 10:13   #216
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Alcohol volledig verbieden in het verkeer.
Probleemgebruikers een alcoholslot verplichten.
Horeca zaken verantwoordelijk stellen wanneer er vanop hun parking iemand dronken de wagen in stapt.

Minimumleeftijd alcohol opdrijven naar 21+.
Totaalverbod op reclame, promoten van.
Sensibiliseren vanaf de lagere school dat alcohol niet sociaal is, maar een drugs als een andere.
De toekomstige generaties zullen door hun afkeer een automatisch verbod in leven roepen.

Stap per stap.
En cannabis, wat ga je daarmee doen?

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 12 november 2015 om 10:14.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 10:32   #217
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
En cannabis, wat ga je daarmee doen?
I'mma illuminate it.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 10:33   #218
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

En daarvoor doe ik beroep op al mijn demonen.
Als cannabis het offer is dat ik moet leveren in mijn strijd tegen alcohol, so be it.
Anna list: "gij stopt vaneigenst niet" kunt ge terug steken waar ge het eruit lalde.

Als mijn off knoppekes op on komen en ik laat mijn ego uitbarsten is het hek van de dam

Laatst gewijzigd door Peche : 12 november 2015 om 10:35.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 15:19   #219
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.306
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Inderdaad! Goed zo! Gokken dient verboden te worden. Ook nationale kansspelen.
Autorijden onder invloed, verbieden, geen minimummarges meer! ZERO.
Koffie dient een parental advisory stikker te krijgen met 18+.
Seks is al verboden tot een bepaalde leeftijd, die volgens mij dik omhoog gedreven kan worden.
Deze leeftijd hebben ze verlaagd omdat de begeleiders van onze jeugd het beu waren toe te zien hoe ze in instellingen vosten. Nu mogen ze dat gewoon vrij doen.
Is het geen teken van zwakte dat men dingen die problemen kunnen veroorzaken liefst gewoon verbied? Alsof ze dan niet meer zullen gebeuren.
Cannabis is momenteel verboden. Volgens uw redenering is dat probleem dus alvast opgelost...


Citaat:
Maar U weigert wel te antwoorden wat U zou doen als uw eigen kinderen starten met blowen en school zouden verwaarlozen. Bekijk dit eens objectief en antwoord mij. Wat zou U doen?
Ik heb dit ook objectief bekeken, en ik denk dan: zijn wij als mensen niet beter af als we alles nuchter leren aanpakken?
Smijt nu eens fictief alle geld in een potje dat je ooit aan drugs/alcohol/sigaretten gaf. Hoeveel keer kan je op reis gaan?
Ik heb op die vraag heel netjes geantwoord. Nl. dat ik nu niet kan zeggen wat ik in dat geval zou doen. Ik kan er veronstellingen rond maken maar eens de situatie zich voordoet reageer ik misschien heel anders.
Eerst verwijt u mij te spreken voor alle gebruikers als u (ten onrechte dan nog wel) mij in de schoenen schuift dat ik straffe wietsoorten wil verbieden en nu wil u plots alle drugs, alcohol, tabak,... verbieden??
Ooit al van de pot en de ketel gehoord?




Citaat:
Hela manneke. Vergeten dat gij het zijt die wou bepalen wie wat mag roken? "Geen opgefokte" soorten remember? The tables are turned he.
Geen enkel soortje!
Ik ga hier niet boos in worden en gewoon rustig blijven herhalen wat ik al langer zei. Ik wil niks verbieden maar ben bereid toegevingen te doen op het thc-gehalte als er een legalisatie van kan komen.
Jij verwijt mij te bepalen wat anderen mogen omdat ik een klein deeltje van het assortiment 'wil verbieden', terwijl jezelf alle drugs, alcohol, tabak,... wil verbieden.
De tafels zijn wel degelijk omgedraaid ja...





Citaat:
Als je ze allemaal aan elkaar naait zou je zien dat ik niemand aanwijs behalve mezelf. Maar dat ik vandaag bewuster ben dan toen en niet dezelfde keuze zou maken. Ik wijs niet naar mijn ouders, niet naar drugs, maar naar het tekortschieten in bewustzijn.
En ik had al een vluchtroute ontwikkeld via alcohol, cannabis gaf mij hetzelfde effect maar dan met minder neveneffecten.
Laat het U ook opvallen dat ik beide substanties aanpak en niet willekeurig naar cannabis wijs.
Ik pak gebruik algemeen aan. Of dat nu opgefokte soorten of gewone soorten zijn
Ik 'pak' enkel straffe soorten aan en krijg het verwijt dat ik wil bepalen wat anderen doen, terwijl jezelf alle soorten aanpakt en dat een goeie aanpak vindt...
Echt, uw spelletje van 'uzelf tegenspreken' heeft weer een serieuze aanvang genomen hoor.



Citaat:
Ik denk dat iedereen beter af zonder is. En dat mensen die een legalisatie willen het voor persoonlijk bejag doen.
Zie hoe u predikt naar uw eigen voordelen Laten we het dan maar gewoon geheel verbieden.
Ik wil een legalisatie omdat het voor mij persoonlijk beter zou zijn maar ook omdat ik er van overtuigd ben dat het voor de samenleving beter zou zijn. Jij als grote cannabis-kenner: nooit gehoord wat er in Portugal gebeurde nadat alle druggebruik uit het strafrecht werd gehaald? De schade die de Amerikaanse legalisatie al heeft toegebracht aan de Mexicaanse drugkartels? Blind en doof ofzo?
U bent net als de politiekers met een verouderde kijk op de zaak die denken "laten we het gewoon verbieden, dan lost het probleem zich wel op".



Citaat:
Ik wil een nieuwe mentaliteit veroorzaken. Met uw mentaliteit gaat niemand zijn/haar eigen gebruik in vraag stellen. Als gebruiker vind ik dat je zoiets op regelmatige basis moet doen. Er minimaal overheen gaan, zeker wanneer de meeste cannabis gebruikers zeer vroeg beginnen, is mij te laks.
Ik voel mij niet belangrijk genoeg om te trachten andere mensen hun gedrag in vraag te stellen. Ieder mag dat voor mijn part zelf doen. We zijn allemaal grote mensen. Ik wil niet bepalen wat anderen doen of laten. Al probeert u dat hier al wel heel de tijd ten onrechte te verkondigen.
U doet dat daarentegen weeral heel deze post lang.
Herhaling: pot/ketel?

Citaat:
Ik wil U er wel aan herinneren dat U een vrij man bent he!
En dat ik U niet wil bijschaven, ik wens aan het "algemene plaatje" te sleutelen. Niet aan ons persoonlijk hokje
Dat wil u wel want u wil allerlei dingen gaan verbieden en op die manier mijn vrijheid beperken.
Hoe hard kan een mens zich eigenlijk tegenspreken? Weet jij eigenlijk nog wel wat je hier een paar pagina's geleden allemaal verkondigde? Dat ik 'een lerend vingertje boven het gebruik van anderen wou houden'?

Nogmaals: ofwel doet u het met opzet ofwel is er psychisch iets serieus mis met u.



Citaat:
Tot uw eigen dochter stoned van de voordeur naar haar bed ploft en zich volschranst als een dikkerdje dat dagen geen snoep zag he?
En dan : jamaar papa gij doet dat toch ook? ^^
Dat zal mijn dochter nooit zeggen want ik prop me niet vol met snoep.
Waar haal jij trouwens het recht om mij hier geregeld te gaan typeren terwijl je me van haar of pluimen kent? En nu begin je dat ook al met mijn dochter te doen? Goed bezig.



Citaat:
U wenst de "opgefokte soorten" te weren omdat ze een legalisatie van uw voorkeursoorten in de weg staat.
Meer nog: ik wil ze niet weren, van mij mogen ze, ik wil ze desnoods opofferen maar als het niet nodig is hoeft het voor mij niet.
Maar wat belangrijker is: U bent dus echt van kwade wil want u begrijpt mijn punt blijkbaar maar al te goed. Waarom bleef u in voorgaande posts dan continu zeggen dat ik opgefokte soorten wil verbieden?
U wist wat mijn standpunt was en u hebt dat tientallen keren verdraaid.

Citaat:
Dat U daar de selfishness en conservativiteit niet van inziet, is toch niet mijn zaak? It is what it is.
Ik wil ieder vrijlaten in zijn gebruik en dat noemt u conservatief?
Punten scoren hoor...
Citaat:
"Legalisatie volgens mijn gebruik, en de rest moet zich er maar naar schikken".
Nee, gewoon legalisatie. En dat heeft niks met mijn gebruik te maken. Het zou beter zijn voor de samenleving.
Ook dat heb ik je al eerder verteld maar ik zal me er maar bij neerleggen dat ik dat ook nog tientallen keren ga moeten herhalen waarschijnlijk?



Citaat:
Wanneer ik dan zeg, beter totaal niet want ook die lichte soortjes zorgen voor "problemen" die de "opgefokte" soortjes brengen.
Consequentie BigF. Zoals ik tegen alcohol zowel als tegen cannabis nu begin.
Als ik op ZERO zit kom ik al mijn vingers uitwijzen en ALLE materie eronder drukken tot ik het getemd heb naar mijn EIGEN goeddunken.
Ongelooflijk. In de quote hierboven verwijt u mij nog dat ik legalisatie wil volgens mijn gebruik en dat ik vind dat de rest er zich maar naar moet schikken.
Maar even later wil jij een verbod naar uw eigen (in hoofdletters dan nog) goeddunken...
Dit begint echt groteske vormen aan te nemen.



Citaat:
Ik weet dat omdat U dat zelf aanhielde. Haarlakwiet, gruiswiet, slechte kwaliteit in shops. Als ik dan vraag: in welke shops bent U geweest kan U dat niet zeggen.
Ik ging meestal in Tilburg en/of Breda en de beste shops waar ik kwam waren Toermalijn en Afrika in Tilburg. In die shops kreeg ik nooit rommel. Maar wegens wegenwerken was het soms moeilijk daar te geraken en dan stopte ik ook al wel eens bij Crackers. Daar kreeg ik al wel eens rommel. Nu content?
Citaat:
Als ik dan de topnamen noem hoop ik dat U daar eens in de toekomst gaat kijken.
Als iemand werkelijk regelmatig in Nederland zijn cannabis gaat halen, zou die echt niet zeuren over kwaliteit hoor. Of hij moet zijn weg er héél slecht kennen en het milieu zodanig slecht dat ie een uithangbordje heeft staan "pers mij af".
Ik zei u al eerder dat mijn gebruik geen invloed heeft op mijn levensstijl. Als ik naar Amsterdam zou rijden voor wiet (2u enkel) zou mijn gebruik wel invloed hebben op mijn leven.
Bovendien heb ik zelf niet vaak ervaringen gehad met slechte kwaliteit omdat ik na al die jaren mijn weg wel gevonden heb in het aanbod. Het is dus geen persoonlijk probleem. Ik wil enkel voorkomen dat andere gebruikers die problemen wel krijgen omdat die het wereldje misschien niet zo goed kennen als jij en ik.


Citaat:
Ik heb persoonlijke problemen die in mijn jeugd begonnen zijn. Ik heb die ontvlucht en kom die onder ogen. Ik raft mijn gevoelens af en ik ervaar dat substanties mijn gevoelens op hold hebben gezet en dat ik met bepaalde gevoelens niet heb leren omgaan in bepaalde situaties.
Dat is niet cannabis of alcohol haar schuld.
U verdraait het dat ik dat op cannabis steek en dat ik problemen heb door drugs. Terwijl die het net leefbaar hielden.
Waarom wil je er nu dan mee stoppen en gaat u nu plots zo te keer tegen cannabis en alcohol?



Citaat:
Waarom verhuist U niet naar Nederland?
Omdat cannabis mijn leven (zoals eerder al een paar keer aangehaald) niet beinvloed. Speciaal naar een ander land verhuizen om mijn gebruik te vergemakkelijken zou betekenen dat cannabis een heel grote invloed op mijn leven heeft en dat ik er problemen door ondervind.
Citaat:
Dit is conservatief grijs BE en wij gaan de maatschappij ontnuchteren.
ZERO in het verkeer, ZERO cannabis in de maatschappij.
[/quote]
Ik herinner me uw uitspraken van een paar pagina's geleden nog. Toen vroeg u zich af in wat voor wereld we onze kinderen wilden groot brengen als we alles maar gaan verbieden...
Op een paar pagina's maakt u een complete omkeer en wil je nu plots zelf alles gaan verbieden?
Neem me dan ook niet kwalijk dat ik serieus begon (en om eerlijk te zijn, nu weer) te twijfelen aan uw mentale vermogens.
Ik heb nog nooit iemand op een forum ontmoet die zichzelf zo erg hard tegenspreekt dan u.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 15:28   #220
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Als het gestoord overkomt, is dat omdat ik mijn roze bril niet op heb .
Maar een tegenspraak? Quote ze eens op een.

Laatst gewijzigd door Peche : 12 november 2015 om 15:31.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be