Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Op wie stemmen jullie?
N-VA 18 24,32%
VB 22 29,73%
CD&V 0 0%
Open VLD 6 8,11%
Vooruit 3 4,05%
Groen 2 2,70%
PVDA 5 6,76%
BUB 1 1,35%
Prins Laurent 4 5,41%
Blanco / niet 11 14,86%
Overige 2 2,70%
Aantal stemmers: 74. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 oktober 2021, 21:11   #881
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht

Ik wil de overheid niet op verdere kosten jagen.
Foert dus met die hele bollenwinkel.
Die men er van gemaakt heeft.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 03:44   #882
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ah, nee. Dwaas werkt ook. Lemmingen zijn dwaas, maar het werkt.

Dwaas wil zeggen, de handeling is geen gevolg van een coherente rationele strategie die een bewust doel nastreeft, maar door een eigenaardige toevalligheid in een heel andere strategie die iets heel anders nastreeft, wel degelijk het eerste doel bewerkstelligt.

Kortom, mijn strategie is om een niet-bestaande godheid plezier te doen en niet-bestaande demonen weg te houden uit het dorp, en in het kader van een absurde afleiding doe ik daarvoor dingen, en die dingen bewerkstelligen iets helemaal anders waar ik nooit over nagedacht had. DAT is dwaas.
Het ging mij om de genese van de sacrale code, die kan ook vanuit het mimetisme verklaard worden, met name door het zondebokmechanisme en dus niet door 'stoute pastoors' die eens wat bedachten (dat is zelf een 'dwaze' voorstelling van zaken die ontstaan is in de 'Verlichting').

Citaat:

Eh ? Als het geen voorspelling is, en als het - zoals ik U probeer duidelijk te maken sinds lang - heel kort bij "onmogelijk" zit, wat is het dan ?
Ik heb niet gezegd 'kort bij onmogelijk', dat weet je gewoon niet. Het kan best dat als het lokaal in een groep gecultiveerd wordt, het zichtbaar voor zodanig veel vrede, geluk en schoonheid zorgt dat het aanstekelijk werkt etc. Ten andere, om een vergelijking te maken: de landbouw is begonnen rond 8500 v.C. (volgens Wikipedia ); als jij de mensheid tot dan toe in overschouw genomen zou hebben, had je dan ooit kunnen denken dat we ooit in de wereld als de onze zouden kunnen leven? We denken veel te veel op korte termijn. De cultuur vandaag bevindt zich op dit moment inderdaad in een neerwaartse spiraal, al betekent zulke turbulentie ook dat er dingen op schijnbaar miraculeuze wijze kunnen opbloeien, als in een tijdscompressie (denk aan hoe de wereld rond 1789 in korte tijd is veranderd, ten goede én ten kwade overigens, al kan je natuurlijk ex post wel de voorbereiding ervan zien). Misschien wordt de ethische rationaliteit wel makkelijker een 'nood' voor velen om toch te kunnen ontkomen aan het gedigitaliseerde machinale bestaan dat ons opgedrongen dreigt te worden, indien we al niet helemaal in een totale oorlog belanden.

Citaat:

Ah, "met de moed der wanhoop" dus, en laten we de zaadjes leggen, je weet maar nooit...
Maar dat is niet het primaire motief! Je doet het niet uit 'hoop' (zoals Spinoza al wist, is dat irrationeel) maar uit inzicht, om allereerst zélf aan de illusies die door het mimetisch conflict gewekt worden te ontkomen (alle 'naastenliefde' is een extensie van die primaire 'zelfzorg'), en om vreugde te beleven aan doelen die wél met het redelijke inzicht verzoenbaar zijn, waaronder het plezier aan de vormgeving van goede relaties (niet gewoon plezier aan de ander in zulke relaties, maar de vreugde aan de bewuste synergie, en het elkaar wederzijds 'in de hoogte stuwen'), naast integrale waarheidszin, esthetica die onbevlekt is door propaganda of escapisme maar die 'het goede leven' omstraalt etc.
__________________
De waarheid voorop

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 25 oktober 2021 om 03:45.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 08:26   #883
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Het ging mij om de genese van de sacrale code, die kan ook vanuit het mimetisme verklaard worden, met name door het zondebokmechanisme en dus niet door 'stoute pastoors' die eens wat bedachten (dat is zelf een 'dwaze' voorstelling van zaken die ontstaan is in de 'Verlichting').



Ik heb niet gezegd 'kort bij onmogelijk', dat weet je gewoon niet. Het kan best dat als het lokaal in een groep gecultiveerd wordt, het zichtbaar voor zodanig veel vrede, geluk en schoonheid zorgt dat het aanstekelijk werkt etc. Ten andere, om een vergelijking te maken: de landbouw is begonnen rond 8500 v.C. (volgens Wikipedia ); als jij de mensheid tot dan toe in overschouw genomen zou hebben, had je dan ooit kunnen denken dat we ooit in de wereld als de onze zouden kunnen leven? We denken veel te veel op korte termijn. De cultuur vandaag bevindt zich op dit moment inderdaad in een neerwaartse spiraal, al betekent zulke turbulentie ook dat er dingen op schijnbaar miraculeuze wijze kunnen opbloeien, als in een tijdscompressie (denk aan hoe de wereld rond 1789 in korte tijd is veranderd, ten goede én ten kwade overigens, al kan je natuurlijk ex post wel de voorbereiding ervan zien). Misschien wordt de ethische rationaliteit wel makkelijker een 'nood' voor velen om toch te kunnen ontkomen aan het gedigitaliseerde machinale bestaan dat ons opgedrongen dreigt te worden, indien we al niet helemaal in een totale oorlog belanden.



Maar dat is niet het primaire motief! Je doet het niet uit 'hoop' (zoals Spinoza al wist, is dat irrationeel) maar uit inzicht, om allereerst zélf aan de illusies die door het mimetisch conflict gewekt worden te ontkomen (alle 'naastenliefde' is een extensie van die primaire 'zelfzorg'), en om vreugde te beleven aan doelen die wél met het redelijke inzicht verzoenbaar zijn, waaronder het plezier aan de vormgeving van goede relaties (niet gewoon plezier aan de ander in zulke relaties, maar de vreugde aan de bewuste synergie, en het elkaar wederzijds 'in de hoogte stuwen'), naast integrale waarheidszin, esthetica die onbevlekt is door propaganda of escapisme maar die 'het goede leven' omstraalt etc.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 13:58   #884
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Niet alle berichten zijn voor iedereen geschikt. (Overigens zegt dat nog niets over je intelligentie, want wat ik zeg, kadert in eerdere uiteenzettingen.)
__________________
De waarheid voorop

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 25 oktober 2021 om 13:58.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 15:59   #885
lancalot
Burgemeester
 
lancalot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2021
Berichten: 567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Niet alle berichten zijn voor iedereen geschikt. (Overigens zegt dat nog niets over je intelligentie, want wat ik zeg, kadert in eerdere uiteenzettingen.)
Klopt, het zegt iets over je pseudo intelligentie.
Kunstenaars verstaan de kunst om wollig te spreken, het lijken wel politici.
Ze begraven je in nietszeggende termen waardoor ze slim lijken.
Maar neem nu een Kamagurka, dat is gewoon een stomme idioot.

Mensen die bvb een wetenschappelijke opleiding hebben genoten en dus hun intelligentie gebruiken waarvoor het dient, het probleem oplossend vermogen, moeten lachen met die flauwe prietpraat en zelf uitgevonden pseudo-intelligente termen zoals heel dat mimetischtische verhaal.

Laatst gewijzigd door lancalot : 25 oktober 2021 om 16:01.
lancalot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 22:13   #886
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lancalot Bekijk bericht
Kunstenaars verstaan de kunst om wollig te spreken, het lijken wel politici.
Ze begraven je in nietszeggende termen waardoor ze slim lijken.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 05:07   #887
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lancalot Bekijk bericht
Klopt, het zegt iets over je pseudo intelligentie.
Kunstenaars verstaan de kunst om wollig te spreken, het lijken wel politici.
Ze begraven je in nietszeggende termen waardoor ze slim lijken.
Maar neem nu een Kamagurka, dat is gewoon een stomme idioot.

Mensen die bvb een wetenschappelijke opleiding hebben genoten en dus hun intelligentie gebruiken waarvoor het dient, het probleem oplossend vermogen, moeten lachen met die flauwe prietpraat en zelf uitgevonden pseudo-intelligente termen zoals heel dat mimetischtische verhaal.
Ik ga niet in op holle stemmingmakerij (hoe zou dat trouwens kunnen tenzij door zelf te beginnen schelden, en daar voel ik me te goed voor). Voor de basis van het 'mimetische verhaal': zie onder andere "La violence et le sacré" van Girard.
__________________
De waarheid voorop

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 26 oktober 2021 om 05:07.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be