Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 maart 2011, 13:42   #21
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110324_008

Foto 2 van 26; ja hoor, d�*t is een vuurpijl...

Maar goed om te weten dat d�*t dus wel mag. Ongetwijfeld ga je er dus ook geen probleem mee hebben dat die agenten in kwestie de steensmijters met de knuppel bewerken. Zelfverdediging heet dat dan...
Het nieuwsblad; u gaat dus akkoord dat het u enkel om de sensatie te doen is en niet om de berichtgeving.
Uiteraard mogen agenten hun job uitvoeren, spijtig dat hun job afgegleden is van het verdedigen van de bevolking naar het slaan op de bevolking.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 13:56   #22
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Het nieuwsblad; u gaat dus akkoord dat het u enkel om de sensatie te doen is en niet om de berichtgeving.
De Standaard gebruikt identiek dezelfde foto's als dat je een plezier doet.

Maar de foto's zijn wat ze zijn. Is het nu plots een vergoelijking omdat deze of gene krant ze publiceert? Of kan je alleen maar in termen van sensatiezucht praten omdat je geen degelijke argumenten hebt? Al bij stilgestaan dat "sensatie" a priori niet zou kunnen als ze eens niet met stenen zouden smijten?

Citaat:
Uiteraard mogen agenten hun job uitvoeren, spijtig dat hun job afgegleden is van het verdedigen van de bevolking naar het slaan op de bevolking.
Als die bevolking hen bedreigt, dan mogen ze geheel conform jouw redenering zichzelf verdedigen. Bizar, maar niet verwonderlijk dat je reeds hier aangeeft dat je het liefst als een éénrichtingsverkeer zit.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 14:15   #23
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
De Standaard gebruikt identiek dezelfde foto's als dat je een plezier doet.

Maar de foto's zijn wat ze zijn. Is het nu plots een vergoelijking omdat deze of gene krant ze publiceert? Of kan je alleen maar in termen van sensatiezucht praten omdat je geen degelijke argumenten hebt? Al bij stilgestaan dat "sensatie" a priori niet zou kunnen als ze eens niet met stenen zouden smijten?



Als die bevolking hen bedreigt, dan mogen ze geheel conform jouw redenering zichzelf verdedigen. Bizar, maar niet verwonderlijk dat je reeds hier aangeeft dat je het liefst als een éénrichtingsverkeer zit.
een europese manifestatie demoniseren vanwege foto's is gewoon bedoelend om naast de kwestie te discussiëren.

BBC:
Police in the Belgian capital Brussels have used water cannon and tear gas on protesters hurling bottles and stones ahead of an EU summit.

Scuffles began when a small group of protesters moved into the Rue de la Loi, a street close to the summit venue in the city's European quarter.

The group reportedly grew in size as the confrontation increased.

Thousands of other demonstrators have been protesting peacefully in the city against EU austerity cuts.
-----------------------------------------

een bevolking kan zijn politiediensten nooit bedreigen ; tenzij natuurlijk deze laatste het niet langer als hun plicht zien om de bevolking te beschermen.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''

Laatst gewijzigd door the_dude : 24 maart 2011 om 14:21.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 14:18   #24
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
een europese manifestatie demoniseren vanwege foto's is gewoon bedoelend om naast de kwestie te discussiëren.

BBC:
Police in the Belgian capital Brussels have used water cannon and tear gas on protesters hurling bottles and stones ahead of an EU summit.

Scuffles began when a small group of protesters moved into the Rue de la Loi, a street close to the summit venue in the city's European quarter.

The group reportedly grew in size as the confrontation increased.

Thousands of other demonstrators have been protesting peacefully in the city against EU austerity cuts.
Dergelijke opmerkingen zijn ook weinig meer dan een vlucht van één van de pijnpunten van die demonstratie...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 14:32   #25
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Gewoon achterlijk, verwend volk dat weer eens een dag conge heeft genomen om van hun tak te maken.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 14:33   #26
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dergelijke opmerkingen zijn ook weinig meer dan een vlucht van één van de pijnpunten van die demonstratie...
u gaat dus akkoord dat het u niet te doen is om te discussiëren doch enkel de werkende bevolking te kakken te zetten.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 14:49   #27
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
wat u voorstelt is machtsmisbruik. De reden dat vakbonden zo georganiseerd zijn is net omdat de bonden het enige middel zijn waarmee werkende mensen hun ongenoegen kunnen uiten aan de politieke/bedrijfswereld.
Die politieke gedrochten maken wetten zoals ze hen het best uitkomen en dan wilt u dan onze enige verdediging een beetje vervolgd zou kunnen worden, allooo?
dit is NIET correct. ik, wij kunnen politici wegstemmen en verkiezen.
Ik kan ONMOGELIJK de vakbondstop wegstemmen, noch voel ik mij door hen vertegenwoordigt.

ik wil dat ELKE BELG en ELKE ONDERNEMING bij misdaden ter verantwoording geroepen kan worden. dat lijkt me de evidentie zelve.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 15:02   #28
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
dit is NIET correct. ik, wij kunnen politici wegstemmen en verkiezen.
Ik kan ONMOGELIJK de vakbondstop wegstemmen, noch voel ik mij door hen vertegenwoordigt.

ik wil dat ELKE BELG en ELKE ONDERNEMING bij misdaden ter verantwoording geroepen kan worden. dat lijkt me de evidentie zelve.
Net zoals inwoners van een land hun volksvertegenwoordigers kunnen wegstemmen kunnen leden van een vakbond hun top wegstemmen.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 15:06   #29
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
u gaat dus akkoord dat het u niet te doen is om te discussiëren doch enkel de werkende bevolking te kakken te zetten.
Die werkende bevolking zet zichzelf te kakken door te doen wat ze doet. Zolang jij stenen gooien als een normale manier van communicatie beschouwt, hoop ik er echter niet op dat je dat gaat inzien.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 15:18   #30
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
En dat rechtvaardigt dat je met stenen naar agenten gaat gooien? Dat rechtvaardigt een risico op serieuze wonden bij de agenten in kwestie?
Als die muppets daar niet zouden staan, zouden ze geen stenen vangen, en zouden de demonstranten geen reden hebben om stenen te werpen naar een bende apen die hen staan uit te dagen.

Die flikken staan daar precies om reactie uit te lokken. Ze kunnen weer een dagje de grote jan uitgangen, ipv koffie zetten en te kaarten op bureau.

Laatst gewijzigd door giserke : 24 maart 2011 om 15:19.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 15:25   #31
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Als die muppets daar niet zouden staan, zouden ze geen stenen vangen, en zouden de demonstranten geen reden hebben om stenen te werpen naar een bende apen die hen staan uit te dagen.

Die flikken staan daar precies om reactie uit te lokken. Ze kunnen weer een dagje de grote jan uitgangen, ipv koffie zetten en te kaarten op bureau.
De grootste apen/muppets vandaag waren degenen met groen/rode vuilzak om het lijf. Een Belg werkt 4 uren per week minder dan 20 jaar geleden wat neerkomt op bijna een maand op jaarbasis. Hoeveel dagen betaald verlof is er tegenwoordig? Vaderschapsverlof, onbeperkt doppen, leefloon...Wat willen ze eigenlijk nog meer? Wat rubberkogels in de kont is het enige wat ik hen gun.

Laatst gewijzigd door longhorn : 24 maart 2011 om 15:29.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 15:25   #32
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

double

Laatst gewijzigd door longhorn : 24 maart 2011 om 15:28.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 15:34   #33
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Als die muppets daar niet zouden staan, zouden ze geen stenen vangen, en zouden de demonstranten geen reden hebben om stenen te werpen naar een bende apen die hen staan uit te dagen.
Die mensen staan daar en houden de demonstratie weg van waar ze niet moet zijn, nothing more, nothing less. Daar is niets uitdagend aan, tenzij je per se keet wil gaan schoppen. De demonstranten zijn in fout en dat is de simpele realiteit.

Citaat:
Die flikken staan daar precies om reactie uit te lokken. Ze kunnen weer een dagje de grote jan uitgangen, ipv koffie zetten en te kaarten op bureau.
Die steengooiers staan daar ook alleen maar om eens stoer te doen en om eens in the picture te komen. Die hebben zelfs geen flauw benul van waarover de betoging gaat. Een beetje de straffe Jan uithangen, om dan 's avonds weer met hun staart tussen hun benen naar huis af te druipen onder de plak van hun vrouw, very impressing...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 15:34   #34
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
De grootste apen/muppets vandaag waren degenen met groen/rode vuilzak om het lijf. Een Belg werkt 4 uren per week minder dan 20 jaar geleden wat neerkomt op bijna een maand op jaarbasis. Hoeveel dagen betaald verlof is er tegenwoordig? Vaderschapsverlof, onbeperkt doppen, leefloon...Wat willen ze eigenlijk nog meer? Wat rubberkogels in de kont is het enige wat ik hen gun.
maw jij gaat bepalen voor wat wel en waarvoor niet mag worden gedemonstreerd?

Mensen hebben recht om te demonstreren zonder geïntimideerd te worden door een bende blauwvesten. Waarvoor maakt niet uit.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 15:41   #35
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
maw jij gaat bepalen voor wat wel en waarvoor niet mag worden gedemonstreerd?

Mensen hebben recht om te demonstreren zonder geïntimideerd te worden door een bende blauwvesten. Waarvoor maakt niet uit.
Sinds wanneer ben jij geïntimideerd wanneer je een agent tegen komt? Heb je er schrik van of zo?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 15:45   #36
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Sinds wanneer ben jij geïntimideerd wanneer je een agent tegen komt? Heb je er schrik van of zo?
ne verloren gelopen flik? Ik heb het over een volledig bataljon bosapen, in gevechtstenue achter prikkeldraad.

Achter prikkeldraad voelen ze zich wel sterk hé.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 15:58   #37
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
ne verloren gelopen flik? Ik heb het over een volledig bataljon bosapen, in gevechtstenue achter prikkeldraad.
Voel jij je dan geïntimideerd? Raar, heb je er schrik van of zo?

Citaat:
Achter prikkeldraad voelen ze zich wel sterk hé.
Zoals jij vanachter je toetsenbord?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 16:00   #38
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Voel jij je dan geïntimideerd? Raar, heb je er schrik van of zo?



Zoals jij vanachter je toetsenbord?
Ik heb genoeg in een apencombi gezeten na TAK betogingen, om te weten hoe die pipo's tewerk gaan.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 16:02   #39
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik heb genoeg in een apencombi gezeten na TAK betogingen, om te weten hoe die pipo's tewerk gaan.
Oehoe, impressive
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 17:07   #40
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Net zoals inwoners van een land hun volksvertegenwoordigers kunnen wegstemmen kunnen leden van een vakbond hun top wegstemmen.
Ik heb een deel van je bericht in het vet gezet.
wat met de overgrote meerderheid werknemers die geen lid zijn van die vakbond? mensen lid bij een andere vakbond (uiteraard ideologisch ipv de veel logischere sectoropdeling) of geen lid vd vakbond tout court.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be