Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 december 2021, 13:03   #41
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.412
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Ga je nu echt zeggen dat tabaksproducten, de giftige rommel in ons eten en in de landwouw die veel minder wordt gecontroleerd als de centraal Westerse, de uitstoot van Auto's, vrachtschepen, vliegtuigen, het rollend materiaal van de legers in onze vredevolle wereld enzoverder plots niet eens meer 60% van de kankerverwekkers vertegenwoordigen en hout stoken bijna veertig percent haalt?

Kom zeg, elke week verzinnen ze een andere hoofdoorzaak voor alle ellende in de wereld.

Hout stoken veroorzaakt stof en CO2, so whatt...
Weet je wel hoeveel gas en afvalstoffen jouw lichaam produceert? Zouden we niet beter de mensen afschaffen in plaats van de beschaving?
Reduceer het aantal Afrikanen, Aziaten en midden Oosters en al diegenen die meer kweken dan het verantwoorde aantal dat de gemiddelde Europeaan produceert en breng hun kweekniveau terug tot het West Europese.
Voila, al je klimaat en ecologie doelstellingen ruimschoots opgelost!
En bosbranden, die zouden ze moeten afschaffen!!!
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2021, 13:18   #42
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
En bosbranden, die zouden ze moeten afschaffen!!!
Vooral die door de mensen bewust aangestoken zijn.

https://www.oneworld.nl/lezen/klimaa...ieuwe-normaal/
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2021, 13:30   #43
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.412
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Vooral die door de mensen bewust aangestoken zijn.

https://www.oneworld.nl/lezen/klimaa...ieuwe-normaal/
Daar zijn we het over eens, laat dat duidelijk zijn.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2021, 13:38   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Micelleke, mijn buurman met zijn diesel auto van nieuwe generatie rijdt elke dag 200 km, die geeft meer fijn stof af dan de 10 kg eik die ik elke dag opstook.
Daar moet ik geen Grafiekjes voor hebben.
En is ook geen fake nieuws. Dus zoek jij het internet maar voort af.
Als er beetje wind is, heeft niemand last van houtverbranding, wel bij goede installatie natuurlijk.
Een dieselwagen euro 6 met slecht werkende EGR klep is nog erger dan stoomtrein op kolen en dat kan ook bij slecht werkende houtkachel.
Dat weet ik allemaal nog niet zo ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2021, 13:46   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik heb mijn hout gratis. Meer nog, als ik het niet opstook moet ik het afvoeren naar een containerpark en er voor betalen.
Het hout dat ik stook komt van de +/-100 bomen die ik op mijn stuk grond heb geplant (goed voor het milieu) en gaat door snoeien en knotten terug de kachel in. De aangeplante bomen zijn ook goed voor de fauna en het landschappelijk erfgoed (rijtjes knotwilgen)
Dat scheelt ook zo'n 1000l stookolie op jaarbasis.
Reken maar eens uit of ik nu meer vervuil of net minder.
Oh, ik denk wel dat mensen zoals jij verder zullen kunnen en mogen blijven hout stoken. Weliswaar enkel in de beste houtstoven alleen.

Tsja ... ik ken persoonlijk twee jongbejaarden (onafhankelijk van mekaar: ze kennen mekaar niet) die als ongeveer enige hobby hadden en hebben om buiten bezig te zijn, bomen gaan snoeien of neerleggen en een inmiddels reusachtige houtvoorraad aangelegd te hebben.
Komt er een familielid of verre vriend op bezoek die ook een houtstoof heeft, dan mag die zijn remorqueske meepakken en krijgt zijn nieuwjaarscadeautje mee.

Ja, net die mensen neuten nu de sterren uit de kersthemel ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2021, 14:00   #46
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.412
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Oh, ik denk wel dat mensen zoals jij verder zullen kunnen en mogen blijven hout stoken. Weliswaar enkel in de beste houtstoven alleen.

Tsja ... ik ken persoonlijk twee jongbejaarden (onafhankelijk van mekaar: ze kennen mekaar niet) die als ongeveer enige hobby hadden en hebben om buiten bezig te zijn, bomen gaan snoeien of neerleggen en een inmiddels reusachtige houtvoorraad aangelegd te hebben.
Komt er een familielid of verre vriend op bezoek die ook een houtstoof heeft, dan mag die zijn remorqueske meepakken en krijgt zijn nieuwjaarscadeautje mee.

Ja, net die mensen neuten nu de sterren uit de kersthemel ...
De kachel, een Barbas ECO-410, beantwoordde op dat ogenblik aan de strengste normen.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2022, 19:48   #47
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik heb mijn hout gratis. Meer nog, als ik het niet opstook moet ik het afvoeren naar een containerpark en er voor betalen.
Het hout dat ik stook komt van de +/-100 bomen die ik op mijn stuk grond heb geplant (goed voor het milieu) en gaat door snoeien en knotten terug de kachel in. De aangeplante bomen zijn ook goed voor de fauna en het landschappelijk erfgoed (rijtjes knotwilgen)
Dat scheelt ook zo'n 1000l stookolie op jaarbasis.
Reken maar eens uit of ik nu meer vervuil of net minder.
Vanaf de beheersing van het vuur tot aan het ontdekken van de steenkool was hout de enige brandstof (zo ongeveer).
Steenkool was een vooruitgang voor de luchtkwaliteit want veel properder dan hout. Olie was weer een verbetering want veel properder dan steenkool, en gas is op zijn beurt weer een verbetering.
Wat er Bjorn Lomborg toe bracht te besluiten dat de luchtkwaliteit nu beter is dan wat ze ooit in de loop van de voorbije minstens 5 eeuwen geweest is.

Dus als je stookolie vervangt door hout dan kan je er zeker van zijn dat dit nadelig is voor de luchtkwaliteit.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2022, 10:19   #48
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Gezellig, heb er juist weer een blok ingestoken.
Wat zou er gebeuren in natuur als dat hout een natuurlijke compostering kreeg?
Evenveel CO2 in lucht en die blok zal je niet meer vinden omdat compost (=trage verbranding) kms word meegezogen door wind.
Gebeurd wel op een langere tijdspanne, maar wel samen met veel ander compost uit bos en velden.
Wat is verschil snelle verbranding of trage verbranding uit natuurlijke compostering?
Wandelen in bossen is niet zo gezond dat men denkt.
Als er wind staat loop je in meer stofdeeltjes uit trage verbranding van composteren hout.
Dat is ook de reden waarom mensen naar kust gaan om te wandelen, lucht is er ontdaan van dergelijke natuurlijke composterende stoffen die in bossen massaal aanwezig zijn.
Een kind dat door dergelijk bos wandeld krijgt meer composteren stof binnen dan de blok die nu in mijn kachel op een snel tempo aan het composteren is.
Hout verbranden zal niemand kunnen tegen houden enkel mens kan dit procces versnellen, blijft een verbranding, in kachel, bij versneld composteren of natuurlijke compostering. Dus wat is probleel?
Oké, maar niet naast mijn deur?
Bedrijven die composteren zijn letterlijk CO2 fabrieken. Daar word met geen woord over gerept.

Laatst gewijzigd door Deo : 14 januari 2022 om 10:49.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2022, 10:59   #49
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Dus Bjorn Lomborg had gelijk dat 5 eeuwen terug de lucht mindere zuiver was en de reden was dat er veel meer bossen aanwezig waren dat massaal het dood organische materiaal aan trage natuurlijke verbranding door compostering stofdeeltjes in de lucht kwam.
Door natuurlijke trage verbranding uit compost komt niet alleen CO2 vrij maar ook methaan, elke dag door bos wandelen of lopen gezond zeker?
Ha, dat riekt hier goed, neen zijn massaal stofdeeltjes recht de longen in. Dus allen naar bos.
Ze moesten eens metingen uitvoeren in een bos met zeer veel dood organisch materiaal terwijl er wat wind staat. Die resultaten zullen mensen uit bossen houden.

Laatst gewijzigd door Deo : 14 januari 2022 om 11:12.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2022, 11:20   #50
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Zeer grote gras velden, waar is dat afstevend gras naartoe ? Sterft af composteert door trage verbranding en dat organische assestof vliegt duizende km ver.
Soms gebeurd dit snel door brand en komt al dat stof onmiddelijk in lucht en word het waargenomen, wel dit gebeurd ook op natuurlijke compostering door trage verbranding maar de verspreiding van die opvliegende stofdeeltjes gebeurd op langere tijdspanne.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2022, 11:24   #51
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

.

Laatst gewijzigd door Deo : 14 januari 2022 om 11:25.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2022, 11:34   #52
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Gezellig, heb er juist weer een blok ingestoken.
Wat zou er gebeuren in natuur als dat hout een natuurlijke compostering kreeg?
Evenveel CO2 in lucht en die blok zal je niet meer vinden omdat compost (=trage verbranding) kms word meegezogen door wind.
Gebeurd wel op een langere tijdspanne, maar wel samen met veel ander compost uit bos en velden.
Wat is verschil snelle verbranding of trage verbranding uit natuurlijke compostering?
Wandelen in bossen is niet zo gezond dat men denkt.
Als er wind staat loop je in meer stofdeeltjes uit trage verbranding van composteren hout.
Dat is ook de reden waarom mensen naar kust gaan om te wandelen, lucht is er ontdaan van dergelijke natuurlijke composterende stoffen die in bossen massaal aanwezig zijn.
Een kind dat door dergelijk bos wandeld krijgt meer composteren stof binnen dan de blok die nu in mijn kachel op een snel tempo aan het composteren is.
Hout verbranden zal niemand kunnen tegen houden enkel mens kan dit procces versnellen, blijft een verbranding, in kachel, bij versneld composteren of natuurlijke compostering. Dus wat is probleel?
Oké, maar niet naast mijn deur?
Bedrijven die composteren zijn letterlijk CO2 fabrieken. Daar word met geen woord over gerept.
Wat een onzin.

De bossen filteren jouw vuil houtgestook:
https://www.bosforum.be/bos-voor-gez...llen%20sneller.

En in de regel is de kustlucht ook gezonder dan het gemiddelde, toch als de wind uit de juiste richting komt:
https://www.knack.be/nieuws/factchec...d-1801173.html

Laatst gewijzigd door Micele : 14 januari 2022 om 11:43.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2022, 11:49   #53
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Wat een onzin.
Weet je wel wat er gebeurd in procces van composteren dood organisch materiaal?
Is het een trage verbranding of niet?
Legt u dan eens uit wat er gebeurd met dood organisch materiaal in bossen? Kan u dat zelf uitleggen zonder verwijzing van één of andere link.
Ben benieuwd.
Altijd roepen dat is onzin, daar kun je een stadium mee vullen maar zelf redeneren.. '

Laatst gewijzigd door Deo : 14 januari 2022 om 11:54.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2022, 12:01   #54
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Weet je wel wat er gebeurd in procces van composteren dood organisch materiaal?
Is het een trage verbranding of niet?
Neen, dat kun je overal vinden dat planten en bossen koolstof en fijnstof binden.

Citaat:
Legt u dan eens uit wat er gebeurd met dood organisch materiaal in bossen? Kan u dat zelf uitleggen zonder verwijzing van één of andere link.
Ben benieuwd.
Leg het zelf uit, want wat je vertelt is reinste onzin. Daar hoef ik geen duizend links voor die dat als onzin bestempelen. Elke tuinman weet dat.

Meer natuur als natuurlijk composteren gaat niet.

Citaat:
[Altijd roepen dat is onzin, daar kun je een stadium mee vullen maar zelf redeneren.. '
De ganse wereld roept dat je onzin verteld. Jij en redeneren?

Zoek toch eens enkele serieuze links die jouw theorie bevestigen moeilijk kan dat toch niet zijn?

Ik geef je alvast een link van de tuinman die jij met jouw link moet weerleggen.

Laatst gewijzigd door Micele : 14 januari 2022 om 12:04.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2022, 12:29   #55
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Neen, dat kun je overal vinden dat planten en bossen koolstof en fijnstof binden.

Leg het zelf uit,.....
Dus u kan het niet.
Bomen zetten CO2 om in koolstof, weet elk kind!
En daar ging dit niet over!
Als de boom afsterft en het procces erna daar ging dit over.
Of gras dat afsterft wat daar mee gebeurd achteraf.
Zonder zuurstof gebeurd daar niets mee, maar als in natuurlijke omgeving afgestorven organisch materiaal in contact komt met zuurstof uit lucht zal dit ontbinden door trage verbranding ervan net zoals ijzer in contact komt met zuurstof uit lucht, er ontstaat trage verbranding.
In dit procces zullen de koolstoffern in contact komen zuurstof uit lucht wat een trage verbranding in gang zet.
CO2 komt terug vrij maar ook door contact van water zal er methaan vrijkomen.
Dus al wat is opgenomen van CO2 komt terug vrij samen met methaan. Dus waar zit de win/win van bomen?
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2022, 13:05   #56
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Dus u kan het niet.
Citaat:
Weet je wel wat er gebeurd in procces van composteren dood organisch materiaal?
Is het een trage verbranding of niet?
NEEN !

M I C R O B E N zorgen daar wel voor en dat weet elk kind.

En die je met het oog kunt zien noemen de kinderen ook kleine beezekes

Geleerd in de kleuterklas.

De rest van je tekst zal wel nieuwe onzin zijn vermoed ik.

Laatst gewijzigd door Micele : 14 januari 2022 om 13:16.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2022, 13:09   #57
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Gezellig, heb er juist weer een blok ingestoken.
Wat zou er gebeuren in natuur als dat hout een natuurlijke compostering kreeg?
Evenveel CO2 in lucht en die blok zal je niet meer vinden omdat compost (=trage verbranding) kms word meegezogen door wind.
Gebeurd wel op een langere tijdspanne, maar wel samen met veel ander compost uit bos en velden.
Wat is verschil snelle verbranding of trage verbranding uit natuurlijke compostering?
Wandelen in bossen is niet zo gezond dat men denkt.
Als er wind staat loop je in meer stofdeeltjes uit trage verbranding van composteren hout.
Dat is ook de reden waarom mensen naar kust gaan om te wandelen, lucht is er ontdaan van dergelijke natuurlijke composterende stoffen die in bossen massaal aanwezig zijn.
Een kind dat door dergelijk bos wandeld krijgt meer composteren stof binnen dan de blok die nu in mijn kachel op een snel tempo aan het composteren is.
Hout verbranden zal niemand kunnen tegen houden enkel mens kan dit procces versnellen, blijft een verbranding, in kachel, bij versneld composteren of natuurlijke compostering. Dus wat is probleel?
Oké, maar niet naast mijn deur?
Bedrijven die composteren zijn letterlijk CO2 fabrieken. Daar word met geen woord over gerept.
Nog eens jouw onzin quoten. En in het vet zetten. Je hebt erom gevraagd.

Verbranden is versneld composteren.

Supersnelle microben en makro-organismen in de ketel gegooid en die eten dat snel op met miljoenen vuurtje uit hun kontjes.

Laatst gewijzigd door Micele : 14 januari 2022 om 13:15.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2022, 13:16   #58
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Nog eens jouw onzin quoten. En in het vet zetten. Je hebt erom gevraagd.
Is geen onzin en bedank om het nog eens in vet te zetten.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2022, 13:17   #59
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Is geen onzin en bedank om het nog eens in vet te zetten.
Correctie, is gatachterlijke onzin.

Geen dank.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2022, 13:19   #60
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Als de boom afsterft en het procces erna daar ging dit over.
Of gras dat afsterft wat daar mee gebeurd achteraf.
Zonder zuurstof gebeurd daar niets mee, maar als in natuurlijke omgeving afgestorven organisch materiaal in contact komt met zuurstof uit lucht zal dit ontbinden door trage verbranding ervan net zoals ijzer in contact komt met zuurstof uit lucht, er ontstaat trage verbranding.
In dit procces zullen de koolstoffern in contact komen zuurstof uit lucht wat een trage verbranding in gang zet.
CO2 komt terug vrij maar ook door contact van water zal er methaan vrijkomen.
Dus al wat is opgenomen van CO2 komt terug vrij samen met methaan. Dus waar zit de win/win van bomen?


4 prentenboeken over minuscule beestjes



Kinderen vragen nog altijd honderduit over het hoe en waarom van het coronavirus. Deze 4 prentenboeken over de allerkleinste beestjes zijn niet alleen leuk om te lezen, maar geven ook heel veel heldere antwoorden.

We brachten eerder al tips over hoe je hier best met je kind over praat. Filmpjes en handige doe-boekjes helpen om kinderen te tonen waar het allemaal om gaat, waarom ze hun handen moeten wassen én dat ze over hun gevoelens mogen praten. In dit artikel vind je een overzicht.

Ook in prentenboeken kan je op die vele vragen duidelijke antwoorden vinden. We selecteerden vier titels voor nieuwsgierige jonge kinderen. Boeiend, helder, grappig, prachtig: hier volgt heerlijk (voor)leesvoer.

Op stap met een microbe

Probeer maar eens aan een kleuter uit te leggen wat een microbe is. Want iets wat je niet ziet, is dat er echt wel? Moeilijke opdracht. Maar kijk, ook daar zijn oplossingen voor.

https://www.goedgezind.be/jonge-kind...cule-beestjes/

Laatst gewijzigd door Micele : 14 januari 2022 om 13:22.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be