Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met academici en ideologen (2005) > Matthias Storme - 14 feb. t.e.m. 20 feb.
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Matthias Storme - 14 feb. t.e.m. 20 feb. Onlangs won Storme de Prijs voor de Vrijheid en werd daarmee door menig academicus gelauwerd voor zijn strijd voor de individuele (private) rechten. Die strijd kwam vooral tot uiting bij het aanvechten van de antidiscriminatiewet. Vorige week in het nieuws, nu in uw forum.

 
 
Discussietools
Oud 17 februari 2005, 01:05   #1
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard Eigen kind eerst?

[font=Arial Standaard][size=3]In een situatie, waarbij bijvoorbeeld in een zwembad, het eigen en een vreemd kind dreigen te verdrinken, dient iedere zich naar de discriminatiewet schikkende Belg, eerst het vreemde kind te redden, zelfs als er zou blijken niet genoeg tijd over te blijven om het eigen kind te redden. Elke andere handelwijze is er een van xenofoob gedrag en onbegrensde ikzucht.

Mocht men toch het eigen kind eerst redden en het vreemde kind verdrinkt door vermeld tijdgebrek of welke andere oorzaak ook, dan is er sprake van misdadige discriminatie.

Zo het vreemde kind toevallig nog een andere taal spreekt of een niet-blanke huidskleur heeft, dan heeft men te doen met een racistisch moorddadig en nationalistisch handelen.
Aan dergelijk weinig verbreid, maar toch ronduit beangstigend egoïsme dient de discriminatiewetgeving paal en perk te stellen!

Klopt deze stelling? Zo ja waarom, zo nee waarom?

[/size][/font]
fcal is offline  
Oud 17 februari 2005, 01:27   #2
chinees
Vreemdeling
 
chinees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2004
Berichten: 88
Stuur een bericht via MSN naar chinees
Standaard

[quote=fcal][font=Arial Standaard][size=3]In een situatie, waarbij bijvoorbeeld in een zwembad, het eigen en een vreemd kind dreigen te verdrinken, dient iedere zich naar de discriminatiewet schikkende Belg, eerst het vreemde kind te redden, zelfs als er zou blijken niet genoeg tijd over te blijven om het eigen kind te redden. Elke andere handelwijze is er een van xenofoob gedrag en onbegrensde ikzucht.

Mocht men toch het eigen kind eerst redden en het vreemde kind verdrinkt door vermeld tijdgebrek of welke andere oorzaak ook, dan is er sprake van misdadige discriminatie.




Vraag maar eens aan de hulpverleners ,ze kunnen je zeker helpen.
Zijt maar brandweerman in het brusselse[/size][/font]

Laatst gewijzigd door chinees : 17 februari 2005 om 01:34.
chinees is offline  
Oud 17 februari 2005, 05:17   #3
Internaut
Banneling
 
 
Internaut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Locatie: VL
Berichten: 2.761
Standaard

Neen want dan discrimeer je de blanken omdat je hen verbied voor deze optie te kiezen, gewoon omdat je een andere huidskleur hebt. Ik denk dat de persoon zelf mag kiezen wie. Een zwarte zal misshien eerder geneigd zijn een zwarte te nemen en vica versa voor blank, de mens kiest zijn huidskleur. Dat racisme noemen is zeer vergaand. Waar trek je de grens dan ?
Enkel kiezen voor een frituur en niet voor Kebab is dan ook discriminatie ?
Internaut is offline  
Oud 17 februari 2005, 11:58   #4
de Vexille
Parlementsvoorzitter
 
de Vexille's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2004
Berichten: 2.430
Standaard

Neen, de stelling klopt langs geen kanten.
Ik zie overigens niet in wat discriminatie hiermee te maken heeft.

Tenzij je achteraf aan de politie zou verklaren dat je die roetmop maar hebt laten verzuipen... Maar d�*t is er in dat geval ook om vragen.
__________________
[font=Trebuchet MS]Et in Arcadia ego[/font]
de Vexille is offline  
Oud 17 februari 2005, 13:04   #5
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde
 
lievendr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2004
Berichten: 923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal
[font=Arial Standaard][size=3][size=2]In een situatie, waarbij bijvoorbeeld in een zwembad, het eigen en een vreemd kind dreigen te verdrinken, dient iedere zich naar de discriminatiewet schikkende Belg, eerst het vreemde kind te redden, zelfs als er zou blijken niet genoeg tijd over te blijven om het eigen kind te redden. Elke andere handelwijze is er een van xenofoob gedrag en onbegrensde ikzucht.[/size]

Mocht men toch het eigen kind eerst redden en het vreemde kind verdrinkt door vermeld tijdgebrek of welke andere oorzaak ook, dan is er sprake van misdadige discriminatie.

Zo het vreemde kind toevallig nog een andere taal spreekt of een niet-blanke huidskleur heeft, dan heeft men te doen met een racistisch moorddadig en nationalistisch handelen.
Aan dergelijk weinig verbreid, maar toch ronduit beangstigend egoïsme dient de discriminatiewetgeving paal en perk te stellen!

Klopt deze stelling? Zo ja waarom, zo nee waarom?

[/size][/font]
ik vermoed dat er discriminatie is wanneer je het andere kind niet zou redden zelfs als je tijd had.
overigens is dit een vaak gehoord argument (onzinnig) argument. op een schip geldt voort kapiteins: vrouwen en kinderen eerst redden. en niet: eigen volk eerst redden.
__________________
www.beneliga.tk
lievendr is offline  
Oud 17 februari 2005, 13:41   #6
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

weet iemand een reddingsboei ... ?
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 17 februari 2005, 16:49   #7
Klingon
Burger
 
Klingon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2004
Locatie: Vlaanderen!
Berichten: 146
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
ik vermoed dat er discriminatie is wanneer je het andere kind niet zou redden zelfs als je tijd had.
overigens is dit een vaak gehoord argument (onzinnig) argument. op een schip geldt voort kapiteins: vrouwen en kinderen eerst redden. en niet: eigen volk eerst redden.
Waarom zou dit een onzinnig argument zijn?
Ik haal in ieder geval eerst mijn eigen kinderen uit het water.

Maar misschien moet ik possitief (allé ja) discrimineren en de vreemde kinderen eerst uit het water halen? Zelfs als ik besef dat mijn eigen kinderen intussen kunnen verdronken zijn. Wat is dat niet precies wat possitieve discriminatie betekent? Bv. met werk. Wanneer je allochtonen possitief discrimineert in deze, is er minder (of helemaal geen) voor autochtonen...

Wat possitief is voor de een, is negatief voor de ander.
__________________
Mijn land heet Vlaanderen!
Klingon is offline  
Oud 17 februari 2005, 22:00   #8
Matthias Storme
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 62
Standaard

De stelling is gelukkig fout - wat niet belet dat enkele iets minder verregaande maar even absurde gevolgtrekkingen wel uit de ADW (antidiscriminatiewet) kunnen worden afgeleid.
Matthias Storme is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be